Had ik al gezien, excuus Inge O en Bouvierpoedel!bouvierpoedel schreef:jvanringen schreef:Inge O schreef: Beter huppelend door het leven dan vechtend.Heeft Inge O niet geschreven.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
CAO/Alabai
Moderator: moderatorteam
-
63673J
Re: CAO/Alabai
-
Lemuria
Zie je nou serieus niet in hoe dit dus moet zijn voor de hond? Als het echt zulke stoere honden zijn, janken ze niet om het minste geringste. Dan komt er véél pijn/stress bij kijken. Sommigen proberen dus zelfs weg te komen of kunnen goddorie niet meer opstaan van de uitputting. Ik zie daar nog steeds geen eer in. Ik zou dat persoonlijk niet aan kunnen zien, dat heet empathie. Dat doe je een levend wezen gewoon niet moedwillig aan.shinobi schreef:Failure in the fight is decided if the dog whines, groans, or gives up by attempting to run away from the other dog or due to sheer fatigue, is unable to get up again.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Inge O schreef:dat klopt natuurlijk niet want zou je hem met hetzelfde enthousiasme waarmee je hem 'op de mouw hebt gezet' andere honden laten pakken dan had hij dat waarschijnlijk net zo graag gedaan maar daar heb je blijkbaar toch niet voor gekozen.maart schreef: Alleen houdt hij van bijten in een mens ipv in een andere hond.
en dat zoveel africhtingshonden het niet goed hebben breng je wel op de verkeerde plek in als argument want je weet maar al te goed dat het overgrote deel van de forummers tegen die manier van werken net zo hard gekant is als tegen hondengevechten.
bwa nee, want er zit helemaal geen aandrang om andere honden te bijten in, al helemaal niet als ik dat vergeleek met mijn amstaff. Die zou ik dat wel kunnen aanleren hebben (denk ik) maar ik kan me dus wel prima voorstellen dat je dat met een ras als de tosa dan wel heel makkelijk kunt doen én dat die honden daar 'plezier' in hebben, ook al geraken ze daarbij gekwetst.
en tgoch,ik weet nog niet zo wel hoor, of het gros daar tegen gekant is.
Politiehonden zijn nog steeds algemeen aanvaardt en ach wat zijn het toch een hélden als ze gewond geraken en een staatsbegrafenis krijgen
De 1 pakt een andere mens, de andere pakt een haas, de andere pakt een hond.
Waarmee ik écht niet hondengevechten aanmoedig, ik probeer het alleen te begrijpen en ik begrijp het achterliggende gedachte wel. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik er plezier aan zou beleven, de gevechten dat ik heb gezien, waren toch alles behalve plezant.
-
maart
- Zeer actief
Inge O schreef:maar daar gaat de hele discussie toch juist om?maart schreef:Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik er plezier aan zou beleven,
maar ik kan wel begrijpen dat een ander er plezier aan beleeft.
Uiteindelijk schreeuwt iedereen hier maar moord en brand over de kapotgescheurde vechthonden, maar dat is dus blijkbaar niet wat er gebeurt in de tosa gevechten.
Om argumenten kracht bij te zetten worden er wat plaatjes van honden die ineen hangen bij gezet en wat plaatjes van kleine piemels en dat is zowat de discussie hier. en och,beetje uitlach gedoe uiteraard ook.
Nou ja, ik heb enkel een beetje de teksten van TS gelezen en met op de achtergrond houdende dat hij (zij, geen idee) beter zal weten wat de tosa gevechen inhouden dan ik en de rest van de schreeuwers hier, kan ik me er ergens wel in vinden dat hij er respec voor heeft.
Tenslotte ben ik ook een beul voor de groenen omdat ik africhting doe en met wat googlewerk vind je zeker plaatjes van beulen én ik kan zelf wel een aantal voorbeelden van beulenwerk opsommen, maar toch ben ik nog steeds volledig overtuigd dat ik respect heb voor mijn hond en wij samen plezier beleven aan onze sport.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Nah, d'r hoort nog een zin bij: "Uiteindelijk schreeuwt iedereen hier maar moord en brand over de kapotgescheurde vechthonden, maar dat is dus blijkbaar niet wat er gebeurt in de tosa gevechten."Inge O schreef:begrijpen in de zin van weten dat het nu eenmaal zo is, ja, maar respect voor opbrengen? bahh!maart schreef:maar ik kan wel begrijpen dat een ander er plezier aan beleeft.
Nou vind ik Ts. nou niet bepaald uitblinken in het uitleggen wat dat verschil dan is, behalve wat copy-paste van websites, maar d'r is wel degegelijk een verschil.
En het is boeiend om te weten hoe die Japanners dat dan voor elkaar hebben gekregen, d'r vanuit gaande dat ze gebruik maken van dezelfde 'drive' die gebruikt wordt in pitbullgevechten, hondagressie tegen mensen of de jachthonden die zelfstandig doden...
Wiel
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
- Aantal honden: 3
Ts heeft inderdaad gecopy past maar ook zelf toegelicht.Biet schreef:Nah, d'r hoort nog een zin bij: "Uiteindelijk schreeuwt iedereen hier maar moord en brand over de kapotgescheurde vechthonden, maar dat is dus blijkbaar niet wat er gebeurt in de tosa gevechten."Inge O schreef:begrijpen in de zin van weten dat het nu eenmaal zo is, ja, maar respect voor opbrengen? bahh!maart schreef:maar ik kan wel begrijpen dat een ander er plezier aan beleeft.
Nou vind ik Ts. nou niet bepaald uitblinken in het uitleggen wat dat verschil dan is, behalve wat copy-paste van websites, maar d'r is wel degegelijk een verschil.
En het is boeiend om te weten hoe die Japanners dat dan voor elkaar hebben gekregen, d'r vanuit gaande dat ze gebruik maken van dezelfde 'drive' die gebruikt wordt in pitbullgevechten, hondagressie tegen mensen of de jachthonden die zelfstandig doden...
De Japanners krijgen dat voor elkaar omdat de pups vanaf jongs af aan daarvoor worden getraind om commando's op te volgen tijdens het vechten.
- shinobi
- Zeer actief
maart schreef:maar ik kan wel begrijpen dat een ander er plezier aan beleeft.Inge O schreef:maar daar gaat de hele discussie toch juist om?maart schreef:Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik er plezier aan zou beleven,
Uiteindelijk schreeuwt iedereen hier maar moord en brand over de kapotgescheurde vechthonden, maar dat is dus blijkbaar niet wat er gebeurt in de tosa gevechten.
Om argumenten kracht bij te zetten worden er wat plaatjes van honden die ineen hangen bij gezet en wat plaatjes van kleine piemels en dat is zowat de discussie hier. en och,beetje uitlach gedoe uiteraard ook.
Nou ja, ik heb enkel een beetje de teksten van TS gelezen en met op de achtergrond houdende dat hij (zij, geen idee) beter zal weten wat de tosa gevechen inhouden dan ik en de rest van de schreeuwers hier, kan ik me er ergens wel in vinden dat hij er respec voor heeft.
Tenslotte ben ik ook een beul voor de groenen omdat ik africhting doe en met wat googlewerk vind je zeker plaatjes van beulen én ik kan zelf wel een aantal voorbeelden van beulenwerk opsommen, maar toch ben ik nog steeds volledig overtuigd dat ik respect heb voor mijn hond en wij samen plezier beleven aan onze sport.
- Biet
- Zeer actief
Juist.shinobi schreef:Ts heeft inderdaad gecopy past maar ook zelf toegelicht.Biet schreef:Nah, d'r hoort nog een zin bij: "Uiteindelijk schreeuwt iedereen hier maar moord en brand over de kapotgescheurde vechthonden, maar dat is dus blijkbaar niet wat er gebeurt in de tosa gevechten."Inge O schreef:begrijpen in de zin van weten dat het nu eenmaal zo is, ja, maar respect voor opbrengen? bahh!maart schreef:maar ik kan wel begrijpen dat een ander er plezier aan beleeft.
De Japanners krijgen dat voor elkaar omdat de pups vanaf jongs af aan daarvoor worden getraind om commando's op te volgen tijdens het vechten.
Maar je wordt pas geloofwaardig als je kan uitleggen hoe dat dan precies werkt...
Wiel
- Biet
- Zeer actief
Terecht.Inge O schreef:voor ik dat geloof zou ik wel eens zo'n filmpje willen zien van een gevecht van begin tot einde.Biet schreef:Nah, d'r hoort nog een zin bij: "Uiteindelijk schreeuwt iedereen hier maar moord en brand over de kapotgescheurde vechthonden, maar dat is dus blijkbaar niet wat er gebeurt in de tosa gevechten."Inge O schreef:begrijpen in de zin van weten dat het nu eenmaal zo is, ja, maar respect voor opbrengen? bahh!maart schreef:maar ik kan wel begrijpen dat een ander er plezier aan beleeft.
Wiel
- shinobi
- Zeer actief
Biet dan zal ik filmpjes moeten laten zien en dan krijg ik daar weer pagina's kritiek op
- Biet
- Zeer actief
Nou en.shinobi schreef:Biet dan zal ik filmpjes moeten laten zien en dan krijg ik daar weer pagina's kritiek op
Op die kritiek krijg je ook de nuanceringen (van de mensen die dat kunnen) en dat is nou precies waar het om gaat.
Het is simpel om zaken zwart-wit te stellen, maar het heeft meestal weinig te maken met de realiteit die ergens in dat grote gebied van grijs zit.
Laat dat grijs nou het meest interessante\leuke gebied zijn...
Dus ja, als je meent wat te vertellen te hebben, kom maar op met die filmpjes.
Wiel
- shinobi
- Zeer actief
Geen zin om er op te reageren, je hebt internet ga lekker zelf op zoek.Inge O schreef:ja, haha, gelukkig krijg je die zonder filmpjes niet, een hele goede reden om er geen te tonen.shinobi schreef:Biet dan zal ik filmpjes moeten laten zien en dan krijg ik daar weer pagina's kritiek op
-
maart
- Zeer actief
Nou ja, dat is wel een beetje jammer want ik krijg liever filmpjes te zien van iemand die er wat van kent, dan dat een leek zelf een filmpje gaat opzoeken en dat als de waarheid gaat tonen dan.
Aan mijn kritisch en proberen te verstaan begrip zit ook een stop hoor
Dus doe maar een filmpje.
Tenslotte was er hier onlangs ook iemand die bakken kritiek kreeg over een pup, maar kijk, die bakken kritiek heeft hij lekker even retour gezonden
Aan mijn kritisch en proberen te verstaan begrip zit ook een stop hoor
Dus doe maar een filmpje.
Tenslotte was er hier onlangs ook iemand die bakken kritiek kreeg over een pup, maar kijk, die bakken kritiek heeft hij lekker even retour gezonden
- shinobi
- Zeer actief
Hier heb je wat fimpjes ik kan ze zelf niet zien ik denk dat deze in korea zijnBiet schreef:Nou en.shinobi schreef:Biet dan zal ik filmpjes moeten laten zien en dan krijg ik daar weer pagina's kritiek op
Op die kritiek krijg je ook de nuanceringen (van de mensen die dat kunnen) en dat is nou precies waar het om gaat.
Het is simpel om zaken zwart-wit te stellen, maar het heeft meestal weinig te maken met de realiteit die ergens in dat grote gebied van grijs zit.
Laat dat grijs nou het meest interessante\leuke gebied zijn...
Dus ja, als je meent wat te vertellen te hebben, kom maar op met die filmpjes.
http://fightingtosa.com/video.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Lemuria
De eerste video die ik aanklikte, compleet willekeurig: 2 Tosa's in een ronde tralie-cage die elkaar tegen de tralies werpen, hard op de grond smakken, nekvel vol bloed. Maarrrr, wel met een lekker deuntje d'r onder: Scratchin' Superstition van Pink Project.
Ja, nou ben ik van gedachte veranderd
Ja, nou ben ik van gedachte veranderd
-
Lemuria
Ah, de volgende film: 2 honden waarvan de 1 de ander's snuit tussen de kaken heeft, krijgt een spray en aansteker bij z'n neus. Hondenneuzen in de fik.
-
maart
- Zeer actief
shinobi schreef: The dogs lock heads and attempt to push each other out of the fighting area.
dat zie ik nu niet bepaald, ze vliegen gewoon in elkaar (met voorkeur voor nekvel precies) en proberen elkaar neer te halen.
nah, heb aan 1 filmpje genoeg denk ik, dan liever in de africhting blijven
Ik had me er aan de hand van de beschrijvingen er een iets meer gecoordineerd iets van voorgesteld, maar het blijkt toch wel redelijk gewoon op op elkaar vliegende honden te zijn.
Wel ferme honden.
-
Kimputai
Dag allemaal...........
Ik heb vol bewondering dit topic eens zitten lezen......er schijnen dus een hoop mensen te zitten die eeuwenlange traditie in de Japanse cultuur al gelijk veroordelen, zonder er ook maar iets over te weten. De Tosa inu is nauw verbonden met Sumo worstelen en de code van de Bushido, het zijn zeker geen pitbulls die elkaar even lekker uit elkaar trekken. Er zijn strikte regels aan verbonden, het is niet zo dat de honden maar even lekker hun gang kunnen gaan. Voor ordinaire slachtpartijen moet je toch je vermaak meer in het westen zoeken dan in Japan, zoals bijvoorbeeld de Amerikanen nu het "trunking" hebben verzonnen, waarbij 2 vechthonden in de kofferbak van een auto worden opgesloten en de winnaar er weer uit stapt. Dus om eeuwenoude traditie nu al gelijk te beoordelen en te veroordelen, lijkt me wat ver gaan, vooral omdat degene met een uitgesproken mening hier echt helemaal niets van weten.
Je kan pas een mening geven als je het ras en de achtergrond kent. Ik heb me aardig verdiept in de geschiedenis van dit ras, met behulp van wat mensen in Japan, en heb geprobeerd zo goed mogelijk de geschiedenis van de Tosa in beeld te brengen. Het is ook een aardig artikel geworden met veel historische foto's, maar het geeft een indruk over het ontstaan en het gebruik van het ras.
Ik moet alleen nog even een onderdeel van het forum vinden waar ik dat het beste kan plaatsen, en ik moet het nog even vertalen in het Nederlands. Misschien geeft het de deelnemers hier een beter inzicht en een ander oordeel over een toch bijzonder ras.
Ik heb vol bewondering dit topic eens zitten lezen......er schijnen dus een hoop mensen te zitten die eeuwenlange traditie in de Japanse cultuur al gelijk veroordelen, zonder er ook maar iets over te weten. De Tosa inu is nauw verbonden met Sumo worstelen en de code van de Bushido, het zijn zeker geen pitbulls die elkaar even lekker uit elkaar trekken. Er zijn strikte regels aan verbonden, het is niet zo dat de honden maar even lekker hun gang kunnen gaan. Voor ordinaire slachtpartijen moet je toch je vermaak meer in het westen zoeken dan in Japan, zoals bijvoorbeeld de Amerikanen nu het "trunking" hebben verzonnen, waarbij 2 vechthonden in de kofferbak van een auto worden opgesloten en de winnaar er weer uit stapt. Dus om eeuwenoude traditie nu al gelijk te beoordelen en te veroordelen, lijkt me wat ver gaan, vooral omdat degene met een uitgesproken mening hier echt helemaal niets van weten.
Je kan pas een mening geven als je het ras en de achtergrond kent. Ik heb me aardig verdiept in de geschiedenis van dit ras, met behulp van wat mensen in Japan, en heb geprobeerd zo goed mogelijk de geschiedenis van de Tosa in beeld te brengen. Het is ook een aardig artikel geworden met veel historische foto's, maar het geeft een indruk over het ontstaan en het gebruik van het ras.
Ik moet alleen nog even een onderdeel van het forum vinden waar ik dat het beste kan plaatsen, en ik moet het nog even vertalen in het Nederlands. Misschien geeft het de deelnemers hier een beter inzicht en een ander oordeel over een toch bijzonder ras.
-
Kimputai
Koreaanse filmpjes hebben niets te maken met de Tosa in Japan. In Korea zijn de regels anders en hebben de honden geen tijdlimiet.
- shinobi
- Zeer actief
Al doe je moeite en zoek je een traditioneel Japans gevecht dan verspil je je tijd hier, de filmpjes in Korea geven in ieder geval aan dat het er niet zo aan toe gaat als in het westen.Kimputai schreef:Koreaanse filmpjes hebben niets te maken met de Tosa in Japan. In Korea zijn de regels anders en hebben de honden geen tijdlimiet.
-
Lemuria
Je hebt je speciaal voor dit topic aangemeld op dit forum?
Ben benieuwd naar je artikel, maar het tegen elkaar uitspelen van 2 honden vind ik, traditie of niet, al een belabberde zet. Tenzij het echt bij dat 'worstelen' blijft en de hond er geen schade van ondervindt, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Maar goed, bewijs me van het tegendeel en wie weet
Ben benieuwd naar je artikel, maar het tegen elkaar uitspelen van 2 honden vind ik, traditie of niet, al een belabberde zet. Tenzij het echt bij dat 'worstelen' blijft en de hond er geen schade van ondervindt, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Maar goed, bewijs me van het tegendeel en wie weet
-
Lemuria
Nee. Als iemand met góede en heldere argumenten kan zeggen waarom die wedstrijden niet dier-onvriendelijk zijn, verspilt diegene geen enkele moeite hier. Jij loopt alleen maar te tetteren over eer zonder het te onderbouwen. Dáar ligt het verschil.shinobi schreef: Al doe je moeite en zoek je een traditioneel Japans gevecht dan verspil je je tijd hier, de filmpjes in Korea geven in ieder geval aan dat het er niet zo aan toe gaat als in het westen.
-
Kimputai
ben nooit te oud om te lerenshinobi schreef:Al doe je moeite en zoek je een traditioneel Japans gevecht dan verspil je je tijd hier, de filmpjes in Korea geven in ieder geval aan dat het er niet zo aan toe gaat als in het westen.Kimputai schreef:Koreaanse filmpjes hebben niets te maken met de Tosa in Japan. In Korea zijn de regels anders en hebben de honden geen tijdlimiet.
-
Kimputai
Ja, het gaat mij alleen over dit onderwerp. De traditie, de cultuur, welke rassen er gebruikt zijn, en waarom die specifieke keuze, het verloop van het ras door de jaren heen. Ik zit hier niet om mensen te overtuigen, iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Maar misschien geeft het verhaal een andere kijk op de zaak. Na het lezen mag iedereen oordelen wat hij of zij wil. Maar het elkaar uitspelen van honden is niet alleen door de Japanse invloeden, in de periode dat het Westen Japan ging ontdekken waren er meer Westerlingen die hun honden lieten uitkomen tegen elkaar. Vandaar de invloed van de westerse rassen, zoals de Pointer en de Mastiff.Lemuria schreef:Je hebt je speciaal voor dit topic aangemeld op dit forum?
-
Lemuria
Had het al gelezen, ook Duitse Doggen en Sint Bernards. Het is nogal een mengelmoesje, wat ik er tot nu toe van gelezen heb. Ben benieuwd naar jouw kant van dit hele verhaal, zeker omdat je zelf ook Tosa's hebtKimputai schreef: Ja, het gaat mij alleen over dit onderwerp. De traditie, de cultuur, welke rassen er gebruikt zijn, en waarom die specifieke keuze, het verloop van het ras door de jaren heen. Ik zit hier niet om mensen te overtuigen, iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Maar misschien geeft het verhaal een andere kijk op de zaak. Na het lezen mag iedereen oordelen wat hij of zij wil. Maar het elkaar uitspelen van honden is niet alleen door de Japanse invloeden, in de periode dat het Westen Japan ging ontdekken waren er meer Westerlingen die hun honden lieten uitkomen tegen elkaar. Vandaar de invloed van de westerse rassen, zoals de Pointer en de Mastiff.
-
Kimputai
Gaat het hier zo goed dan met de rashonden? De Tosa heeft veel meer Westerse invloeden dan Japanse.Inge O schreef:niemand zegt toch ook dat alleen japanners hun honden laten vechten? maar omgekeerd is het feit dat het in japan gebeurt toch net zo min een reden om het goed te praten? ik heb het toch al niet met verheerlijking van wie of wat dan ook maar als het om japan gaat word ik er nog sneller kriegel van, lijkt voor sommige westerlingen wel alsof ze daar 'de gouden cultuur' hebben waar geen spatje kritiek zou mogen op geleverd worden.Kimputai schreef:Maar het elkaar uitspelen van honden is niet alleen door de Japanse invloeden, in de periode dat het Westen Japan ging ontdekken waren er meer Westerlingen die hun honden lieten uitkomen tegen elkaar.
Laatst gewijzigd door Kimputai op 17 nov 2014 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Biet
- Zeer actief
Ben ik niet met je eens: heb meerdere filmpjes aangeklikt (ben ergens in het midden begonnen); zie wel degelijk een 'gecontroleerderde' manier van vechten door de honden.maart schreef:shinobi schreef: The dogs lock heads and attempt to push each other out of the fighting area.
dat zie ik nu niet bepaald, ze vliegen gewoon in elkaar (met voorkeur voor nekvel precies) en proberen elkaar neer te halen.
nah, heb aan 1 filmpje genoeg denk ik, dan liever in de africhting blijven![]()
Ik had me er aan de hand van de beschrijvingen er een iets meer gecoordineerd iets van voorgesteld, maar het blijkt toch wel redelijk gewoon op op elkaar vliegende honden te zijn.
Wel ferme honden.
Het blijft vechten tussen honden natuurlijk, met alles wat daar bij hoort (en alles wat je daar ethisch van kunt vinden), maar ik zie wel een verschil met wat ik van pitbull-toestanden heb gezien.
Laatst gewijzigd door Biet op 17 nov 2014 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Wiel
-
maart
- Zeer actief
ok, ik heb dus enkel maar het 1ste filmpje gezien.Biet schreef:Ben ik niet met je eens: heb meerdere filmpjes aangeklikt (ben ergens in het midden begonnen); zie wel degelijk een 'gecontroleerderde' manier van vechten door de honden.maart schreef:shinobi schreef: The dogs lock heads and attempt to push each other out of the fighting area.
nah, heb aan 1 filmpje genoeg denk ik, dan liever in de africhting blijven![]()
Wel ferme honden.
Het blijft vechten tussen honden natuurlijk, met alles wat daar bij hoort (en alles wat je daar ethisch van kunt vinden), maar ik zie wel een verschil met wat ik van pitbull-toestanden heb gezien.
-
Kimputai
Inge O schreef:Kimputai schreef:Inge O schreef:wat heeft dat nu met mijn opmerking te makenKimputai schreef:
Gaat het hier zo goed dan met de rashonden?? nee, het gaat er niet goed mee, dus?
Daar zou ik kriebelig van worden dus.
-
maart
- Zeer actief
nou ja als je hier niet zit om mensen te overtuigen en iedereen recht heeft op zijn eigen mening etc, dan zou ik toch mijn toon al wat gaan aanpassen.Kimputai schreef:
Daar zou ik kriebelig van worden dus.
Nodigt niet echt uit om objectief aan een stuk te beginnen immers