Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
11 honden afgemaakt na bijten 10 jarig meisje!
Moderator: moderatorteam
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
11 honden afgemaakt na bijten 10 jarig meisje!
ma 03 feb 2014, 13:20
Meisje zwaargewond na aanval door 11 honden
RIEMST -
Een meisje van 10 jaar is in het Belgische Riemst bij Maastricht aangevallen door elf honden. Het meisje raakte zwaargewond, maar verkeert niet in kritieke toestand. De honden, die waren uitgebroken bij een fokker, zijn afgemaakt.
Dat meldden Vlaamse media maandag. De burgemeester van Riemst spreekt over een vreselijk voorval.
De bouviers en labradors vielen het meisje aan toen het samen met een vriendinnetje aan het fietsen was. Vier volwassenen, onder wie een agent, werden ook gebeten toen ze de honden wegjaagden. Politie en justitie onderzoeken de zaak.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2226 ... aan__.html
Meisje zwaargewond na aanval door 11 honden
RIEMST -
Een meisje van 10 jaar is in het Belgische Riemst bij Maastricht aangevallen door elf honden. Het meisje raakte zwaargewond, maar verkeert niet in kritieke toestand. De honden, die waren uitgebroken bij een fokker, zijn afgemaakt.
Dat meldden Vlaamse media maandag. De burgemeester van Riemst spreekt over een vreselijk voorval.
De bouviers en labradors vielen het meisje aan toen het samen met een vriendinnetje aan het fietsen was. Vier volwassenen, onder wie een agent, werden ook gebeten toen ze de honden wegjaagden. Politie en justitie onderzoeken de zaak.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2226 ... aan__.html
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Re: 11 honden afgemaakt na bijten 10 jarig meisje!
Tragisch.
Deze keer eens bouviers en labradors.
Deze keer eens bouviers en labradors.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- JYBD
- Zeer actief
Zijn ook niet de kleinste honden. wat zal het kind bang geweest zijn.
Maar alle 11 afgemaakt?
Maar alle 11 afgemaakt?

viewtopic.php?f=1&t=281653
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Marion. schreef:viewtopic.php?f=1&t=281653

Wel fijn dat je tóch even de tijd hebt genomen een reactie te geven lief kind

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Kwaad word ik daarvan. Maak de honden maar weer af. Doe dat dan ook met uitschot dat mensen berooft. Maar nee, dat krijgt 'intensieve begeleiding' en 'knuffeltherapie' zodat 'ze weer terug in de maatschappij kunnen komen'. Een bijter is 9 van de 10 keer *niet* vals. En 11 honden = roedelgedrag, dus dan weet je al helemaal dat het merendeel geen kwaad in de zin heeft.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je kan ze ook houden en elke dag lekker gaan wandelen in de straat waar ze dat kind gepakt hebben? Of herplaatsen en dan erbij vertellen dat de hond een kind gegrepen heeft. Of ermee fokken, pups te koop aanbieden met daarbij het krantenartikel in de stamboom van de pups? Pa en ma betrokken bij ernstig incident met buurtkind. Helaas kon de houder dit blijkbaar niet voorkomen dus dan zijn nu de honden en vooral dat kind helaas de dupe.B&N schreef:Kwaad word ik daarvan. Maak de honden maar weer af. Doe dat dan ook met uitschot dat mensen berooft. Maar nee, dat krijgt 'intensieve begeleiding' en 'knuffeltherapie' zodat 'ze weer terug in de maatschappij kunnen komen'. Een bijter is 9 van de 10 keer *niet* vals. En 11 honden = roedelgedrag, dus dan weet je al helemaal dat het merendeel geen kwaad in de zin heeft.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Uw punt is mij niet duidelijk?laeken schreef:Je kan ze ook houden en elke dag lekker gaan wandelen in de straat waar ze dat kind gepakt hebben? Of herplaatsen en dan erbij vertellen dat de hond een kind gegrepen heeft. Of ermee fokken, pups te koop aanbieden met daarbij het krantenartikel in de stamboom van de pups? Pa en ma betrokken bij ernstig incident met buurtkind. Helaas kon de houder dit blijkbaar niet voorkomen dus dan zijn nu de honden en vooral dat kind helaas de dupe.B&N schreef:Kwaad word ik daarvan. Maak de honden maar weer af. Doe dat dan ook met uitschot dat mensen berooft. Maar nee, dat krijgt 'intensieve begeleiding' en 'knuffeltherapie' zodat 'ze weer terug in de maatschappij kunnen komen'. Een bijter is 9 van de 10 keer *niet* vals. En 11 honden = roedelgedrag, dus dan weet je al helemaal dat het merendeel geen kwaad in de zin heeft.
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
link
De eigenaar van de 11 honden heeft 6 maanden cel gekregen plus een boete van 9000 euro. Niet voor het feit dat de honden het meisje aanvielen , maar voor het verwaarlozen van de honden. En dat is voor het eerst in België. (en in NL ook nog nooit gebeurd denk ik ?)
De eigenaar van de 11 honden heeft 6 maanden cel gekregen plus een boete van 9000 euro. Niet voor het feit dat de honden het meisje aanvielen , maar voor het verwaarlozen van de honden. En dat is voor het eerst in België. (en in NL ook nog nooit gebeurd denk ik ?)

Is dit niet al een oud bericht?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wat goed, pak ze maar aan in hun portemonnee da's de enige plek waar ze het voelenjosefientje schreef:link

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Is indd een bericht van februari, maar vandaag was de uitspraak.
Het is bij ons in het dorp gebeurt, en Yuki, woont iets verder op aan onze straat.
De honden van die man waren niet meer te redden. Wij wandelden er regelmatig langs met Riva.
De honden liepen daar los over het erf, af en toe dekten ze elkaar en werden er pups aangeboden.
De sterksten overleefden, en de zwakkere dieren die stierven, gevoerd aan de andere honden...
De man, een boer op leeftijd, is ook helemaal niet goed bij zijn hoofd. Bedreigt buurbewoners met een vuurwapen,
en dat soort dingen.
Hij heeft nu tevens ook een levenslang verbod gekregen op het houden van honden.
Voor Yuki is het helaas te laat. Het meisje is over haar hele lichaam verminkt.
Aan haar schouders was er zoveel vlees weggevreten, dat ze dat eerst hebben moeten opvullen voor ze de huid
konden transplanteren. De komende jaren staan nog in het teken van plastische chirurgie.
Haar vader vertelde laatst dat e 's nachts schreeuwend wakker word, en dat ze bijv net meer durft te fietsen, dat linkt ze a het ongeval...
Dus ja, mooi die straf. Maar dat arme kind......
Het is bij ons in het dorp gebeurt, en Yuki, woont iets verder op aan onze straat.
De honden van die man waren niet meer te redden. Wij wandelden er regelmatig langs met Riva.
De honden liepen daar los over het erf, af en toe dekten ze elkaar en werden er pups aangeboden.
De sterksten overleefden, en de zwakkere dieren die stierven, gevoerd aan de andere honden...
De man, een boer op leeftijd, is ook helemaal niet goed bij zijn hoofd. Bedreigt buurbewoners met een vuurwapen,
en dat soort dingen.
Hij heeft nu tevens ook een levenslang verbod gekregen op het houden van honden.
Aan haar schouders was er zoveel vlees weggevreten, dat ze dat eerst hebben moeten opvullen voor ze de huid
konden transplanteren. De komende jaren staan nog in het teken van plastische chirurgie.
Haar vader vertelde laatst dat e 's nachts schreeuwend wakker word, en dat ze bijv net meer durft te fietsen, dat linkt ze a het ongeval...

Ja echt een drama, hoop dat meisje ooit nog over haar angst heen komt.
-
- Actief
Die honden waren dus niet vals maar hadden gewoon honger? 

- kipo
- Zeer actief
Ochermcindymaes schreef:Is indd een bericht van februari, maar vandaag was de uitspraak.
en dat soort dingen.

Wat een vreselijk triest verhaal weer 

- JYBD
- Zeer actief
Arm kind, voor het leven getekend, lichamelijk en geestelijk.

Goddomme, arm kind. Daar ga je dan...je gaat voor een picknick en dan wordt je leven verwoest.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Vreselijk, wat een horror.
Arm kind, getekend voor het leven.
Arm kind, getekend voor het leven.
- iones
- Zeer actief
Wat kunnen mensen toch afschuwelijke dingen veroorzaken. Die honden zijn ergens goed af als ik dat zo lees. Maar dat kind..... wat een lijdensweg!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen