Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uithoudingsvermogen test

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Uithoudingsvermogen test

Ongelezen bericht door maart »

** Angela ** schreef:Ja joh ???

Wij fietsen echt wel 20 km
Heb zo'n tellertje op de fiets en kan t daarom bijhouden ;)

T is dat we t nodig hebben om te kunnen aankeuren
Kenji heeft m bijv weer niet , daar gaat ook niet mee gefokt worden
jep.
Ik heb het zelf in Duitsland gedaan (was er toch om te kijken naar clubgenootjes die wedstrijd hadden en dan was niet gans mijn tijd daar verdaan) en dat was ook 20km.
Maar in belgie nemen ze echt die moeite niet, bij diegeen die ik al geweten heb (en zo ik hoor is het bij die die ik niet geweten heb; niet veel beter).

Het tempo lag er overigens belachelijk laag. Runar was het op een gegeven moment beu en zette een sprint in achter wat rondrennende herten :F: Was gelukkig vooraan, dus heb geen andere fietsers omver gereden dan :engel:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Sanne!! schreef:ik vind 20km nog best heftig. en waarom niet in het tempo van de hond lopen....?
ik weet niet hoe hard Nala langs de fiets draaft.
20 km fiets je niet in 1 keer he? Het is een pauze na 8 km, dan na 15 km en dan na de 20. En die 12-15 km/h is hier echt een eitje, dan loopt hij het lekkerst.

En hier idd omdat het nodig is voor de aankeuring. Net als Angela!
maart
Zeer actief

Mizzsylver schreef: ik heb ook ooit eens gehoord dat er in Belgie niet op de openbare weg gefietst mag worden en dat UV examens op een parkeerplaats oid gehouden wordt, is dat zo?

Ons UV examen was echt wel 20km, en ik had er meer moeite mee dan Gaia :mrgreen:

Wat ik gezien heb, was op straat, maar ze doen bij ons ook niet echt moeilijk over fietsen met hond.
Er zijn wel regio's waar je wel beboet wordt, dus dan kan ik me wel voorstellen dat je het op een privéplaats doet (en dan kan ik me helemaal voorstellen dat je geen 20km rondjes gaat fietsen :F: )
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

shinobi schreef:
crutz schreef:
shinobi schreef:Cruts in mijn geval zal het moeilijk gaan en vooral de gehoorzaamheidstest waar de hond los moet lopen ga ik niet doen als er een groep honden bij staat.
Dan ga je oefenen op appel, samen met werken aan de conditie.
Conditoneel is hij top, maar met andere honden gaat gewoon niet
Sorry maar dat heeft dus met appel te maken en vind ik trainbaar.

Ik neem aan dat je op straat ook mensen tegen komt en je niet iedere keer achter een boom of lantaarnpaal schuilt.

Ik weet alles van niet hond-sociale honden maar ook dat je wel degelijk met appel die in een omgeving kunt handelen. Het is niet dat ze leuk los moeten spelen.
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shinobi »

crutz schreef:
shinobi schreef:
crutz schreef:
shinobi schreef:Cruts in mijn geval zal het moeilijk gaan en vooral de gehoorzaamheidstest waar de hond los moet lopen ga ik niet doen als er een groep honden bij staat.
Dan ga je oefenen op appel, samen met werken aan de conditie.
Conditoneel is hij top, maar met andere honden gaat gewoon niet
Sorry maar dat heeft dus met appel te maken en vind ik trainbaar.

Ik neem aan dat je op straat ook mensen tegen komt en je niet iedere keer achter een boom of lantaarnpaal schuilt.

Ik weet alles van niet hond-sociale honden maar ook dat je wel degelijk met appel die in een omgeving kunt handelen. Het is niet dat ze leuk los moeten spelen.
Tuurlijk kom ik andere honden tegen op straat, maar dat is iets anders dan dat ik mijn hond los laat met een andere groep honden daar begin ik niet aan hoe goed ik hem ook onder appel zou hebben.
Hij kan ook overigens leuk spelen met kleine hondjes en teven maar met andere grote reuen dat kan niet.
TessaThomas
Zeer actief

Hij hoeft niet los in een groep? Je volgt een stuk en ik weet niet beter dan dat het aangelijnd is, maar zelfs als het los is, dan kan je afstand nemen en hoef je alleen te laten zien dat de hond na het fietsen nog een stuk kan volgen. Dan komt hij niet eens in de buurt van andere honden.
maart
Zeer actief

shinobi schreef: Tuurlijk kom ik andere honden tegen op straat, maar dat is iets anders dan dat ik mijn hond los laat met een andere groep honden daar begin ik niet aan hoe goed ik hem ook onder appel zou hebben.
Hij kan ook overigens leuk spelen met kleine hondjes en teven maar met andere grote reuen dat kan niet.

er worden helemaal geen honden in een groep los gegooid.
Ze moeten volgen met de eigenaar, niet met elkaar :U:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Die lijn komt er heel de UV proef en t apel gedeelte niet eens af

Dat is al meerdere keren gezegd hoor
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Er zijn zelfs hele trainingsgroepen van Staffords en pitjes die de UV proef doen. Zolang je je hond aan de riem onder controle hebt is er geen enkele reden waarom je geen UV zou kunnen doen met een hondagressieve hond.

Een hond hoeft overigens ook niet te draven naast de fiets, zo kan je met kleinere rassen makkelijk het tempo van 12-15km/u doen als ze in galop zitten. Ik denk dat het lastiger is als je bijv een grote windhond of een Ierse wolfshond hebt om die met max 15km/u te laten draven :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mag je niet boven de 15 km/u komen, of moet je gemiddeld tussen de 12-15 blijven en mag je dus wel een 'vliegende start' maken?

Mayke zou heel veel energie verliezen als ik haar de eerste km;s ga begrenzen op 15km/u. Ze zou continu in de lijn hangen en ik zou moeten bijremmen. Als ze andere fietsers, al helemaal met honden, voor zich ziet, dan MOET ze er voorbij.
Ik heb het nooit af willen leren. Niets leuker dan in een rotgang over fietspaden vliegen met je hond en iedereen inhalen.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Paisley schreef:Mag je niet boven de 15 km/u komen, of moet je gemiddeld tussen de 12-15 blijven en mag je dus wel een 'vliegende start' maken?

Mayke zou heel veel energie verliezen als ik haar de eerste km;s ga begrenzen op 15km/u. Ze zou continu in de lijn hangen en ik zou moeten bijremmen. Als ze andere fietsers, al helemaal met honden, voor zich ziet, dan MOET ze er voorbij.
Ik heb het nooit af willen leren. Niets leuker dan in een rotgang over fietspaden vliegen met je hond en iedereen inhalen.
Zo zag het erbij ons ook uit. :D En die vliegende start was niet erg, als ze daarna maar netjes mee lopen.
maart
Zeer actief

Paisley schreef:Mag je niet boven de 15 km/u komen, of moet je gemiddeld tussen de 12-15 blijven en mag je dus wel een 'vliegende start' maken?

ik fietste gewoon mijn eigen tempo, op een gegeven moment vloog hij achter wat herten aan dus dat was even sprinten :engel:
En ja, regelmatig op de remmen moeten staan dus (maar die werken bijna niet en maken een verschrikkelijk lawaai :mann: dus eigenlijk liet men mij dan maar gewoon een heel eind voorop fietsen :mann: )

Het was bij ons dus best een verspreidde groep, want sommigen haalden de 12per uur niet. Wel een losse sfeer dus, geen idee of dit overal zo is.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier fietst de keurmeester altijd mee en we proberen de groep ook zoveel mogelijk bij elkaar te houden
De keurmeester fietst de ene keer vooraan, de andere keer in t midden , maar ook achteraan zodat hij iedereen goed in de gaten kan houden of t allemaal nog gaat

En een kort praatje onderweg doet hij ook wel eens, moet zeggen dat die 20 km dan echt 100% meevallen en zo voorbij zijn
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Kimputai

Ongelezen bericht door Kimputai »

Je mag zo hard gaan als je wilt, maar dat heeft geen zin, je moet toch na 8 km stoppen om je hond te laten checken door de keurmeester. Het gaat er om dat je hond in een bepaalde tijd de afstand heeft gelopen, niet om wie er als eerste over de finish gaat. Enne......de omstandigheden tellen ook mee........het weer, de wind, de route......wij moesten 20 km in baggerweer alleen over asfalt en nog 4 bruggen over........dan is het best wel pittig.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als je een hond hebt die veel harder dan t gemiddelde loopt is dat wel handig natuurlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kimputai

Ongelezen bericht door Kimputai »

Als je een grote zwaardere hond hebt, is 12,5 km per uur een mooie snelheid. Aangezien mijn hond niet zo goed met Duitse herders overweg kan, zijn we gewoon als laatste gestart en hebben ons eigen tempo gelopen. Er reed trouwens een auto achter ons van de organisatie en die reed precies de snelheid die wij aan moesten houden. En we kwamen ook als laatste binnen, maar wel binnen de tijd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar daarom moet je dus ook geen snelheid aanhouden. De mijne loopt bijv gem 17 km per uur. Dat is zijn tempo en die zou ik dus ook willen aanhouden... jij 12 ook prima... dat moet kunnen die verschillen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief

malinois schreef:Maar daarom moet je dus ook geen snelheid aanhouden. De mijne loopt bijv gem 17 km per uur. Dat is zijn tempo en die zou ik dus ook willen aanhouden... jij 12 ook prima... dat moet kunnen die verschillen
Dat was bij ons heel erg vervelend, wij kenden de route niet en moesten dus een veel lager tempo aanhouden, waardoor de honden continu gecorrigeerd moesten worden.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Hippo schreef:Er zijn zelfs hele trainingsgroepen van Staffords en pitjes die de UV proef doen. Zolang je je hond aan de riem onder controle hebt is er geen enkele reden waarom je geen UV zou kunnen doen met een hondagressieve hond.

Een hond hoeft overigens ook niet te draven naast de fiets, zo kan je met kleinere rassen makkelijk het tempo van 12-15km/u doen als ze in galop zitten. Ik denk dat het lastiger is als je bijv een grote windhond of een Ierse wolfshond hebt om die met max 15km/u te laten draven :mrgreen:
Inderdaad, wij fietsen/steppen/hiken regelmatig met een groep Staffords.
Beetje afstand houden en alles gaat prima hoor.

Ik ga in Januari ook de officiele UV test doen met Duvel.
Het "los volgen" is gewoon aangelijnd en is puur om te laten zien dat je hond niet omvalt na 20 km naast de fiets.

Zijn gemiddelde snelheid in draf is ongeveer 13 km per uur (SBT van 41 cm...)
Zelf loopt hij veel liever in galop met een gangetje van 18-19 km per uur.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”