Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen die een gratis pup zoeken
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Mensen die een gratis pup zoeken
Verder is de gemiddelde herplaats hond nu niet bepaald de ideale hond dus je mag eerst dokken en dan andermans shit gaan opruimen vindt jij? Mensen willen zo nodig een nestje kruising pups of hun probleem hond kwijt. Mogen blij zijn dat iemand hem een kans wil geven. Hond van goede fokker of eerlijke stichting betaal ik voor. Voor de lolfok van iemand betaal ik dus niks. Hoeft ook niet. Ik heb zoveel honden weggehaald die gratis waren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Helemaal met je eens laekenlaeken schreef:Verder is de gemiddelde herplaats hond nu niet bepaald de ideale hond dus je mag eerst dokken en dan andermans shit gaan opruimen vindt jij? Mensen willen zo nodig een nestje kruising pups of hun probleem hond kwijt. Mogen blij zijn dat iemand hem een kans wil geven. Hond van goede fokker of eerlijke stichting betaal ik voor. Voor de lolfok van iemand betaal ik dus niks. Hoeft ook niet. Ik heb zoveel honden weggehaald die gratis waren.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Mensen die een gratis pup zoeken
Ik heb met liefde betaald voor mijn simpele boerderij kruising en er geen seconde spijt van gehad. Zij hebben zorg gedragen voor een liefdevolle omgeving, verzorging en controle door de dierenarts. Dan mogen die mensen veel minder verstand hebben van honden en mag er niet getest zijn, er geen papiertjes bij zitten en er geen ras aan vast zitten, er is wel voor gezorgd. En ik betaal daar met liefde voor. Geen duizenden euro's, maar dat vind ik eigenlijk ook erg veel geld voor een rashond.
En daarbij vind ik niet zo snel dat ik recht heb op bepaalde zaken. Het is en blijft een keuze. Als ik - uit principe - niet zou willen betalen voor een kruisingpup of herplaatser, zou ik dat niet doen. Dan zou ik niet vinden dat ik diezelfde pup of herplaatser gratis zou moeten krijgen.
En daarbij vind ik niet zo snel dat ik recht heb op bepaalde zaken. Het is en blijft een keuze. Als ik - uit principe - niet zou willen betalen voor een kruisingpup of herplaatser, zou ik dat niet doen. Dan zou ik niet vinden dat ik diezelfde pup of herplaatser gratis zou moeten krijgen.
-
- Zeer actief
Ik zeg nergens dat iets moet. Alleen steken mensen hun probleem honden of kruising pups die ze niet kwijt kunnen maar in hun hol als ze denken dat ik ze op kom halen en ze dan nog geld toe ga geven ook.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik vind er eigenlijk niet zo veel van. Wil best betalen voor een hond alleen niet de hoofdprijs.
laeken schreef:Ik zeg nergens dat iets moet. Alleen steken mensen hun probleem honden of kruising pups die ze niet kwijt kunnen maar in hun hol als ze denken dat ik ze op kom halen en ze dan nog geld toe ga geven ook.
Ik geef je aan één kant helemaal gelijk bij herplaatsers ,maar ego van mij en Karin is te groot en als je hond weghaald en er wat voor betaald omdat je vindt dat hond daar weg moet en je denkt dat je een meerwaarde bent voor hond boeit mij die paar centen ook niet hoor.
-
- Zeer actief
Een paar centen boeien mij ook niet. 450 euro voor een jonge staff met bench vind ik daarintegen bezopen. Of een mechelaar die ergens de boel op stelten zet willen verkopen voor 300 euro omdat je er een pliesiehond van kan maken. Doei. Gratis voor super goed tehuis of hou maar. Ik betaal rustig 100 euro voor een boerenfox. Maar zeker geen 450. Is het hondje 8 maand en overgebleven dan betaal ik niks. Mensen mogen echt blij zijn als iemand bereid is hun hond alle liefde en kansen te geven. Dat afketsen op 300 euro is belachelijk.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik kreeg ook zo een leuk mailtje met het nest van Jigzy. Bijstandmoeder blablabla geen geld blablabla zo leuk voor de kinderen bladieba. Zout lekker op ik heb een hekel aan bedelen. Of je spaart lekker of je koopt gewoon geen raspup. Het is geen must hoor.
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
- Aantal honden: 3
Jij ook al, die heb ik ook gehad en zelfs ook 1 waarvan ik spullen mocht uitzoeken op zijn naam uit de wehkamp in ruil voor een pup omdat hij geen geld had.Valerie schreef:Ik kreeg ook zo een leuk mailtje met het nest van Jigzy. Bijstandmoeder blablabla geen geld blablabla zo leuk voor de kinderen bladieba. Zout lekker op ik heb een hekel aan bedelen. Of je spaart lekker of je koopt gewoon geen raspup. Het is geen must hoor.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dit is denk ook wel waar.Lizzie. schreef:vaak zit er ook een broodfokker achter die voor niks honden zoeken
Zelfs memsen die heel weinig te besteden hebben willen wel iets geven voor een hondje.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 18 nov 2014 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Maatje stond gratis op MP. Wij waren op zoek naar een reu dus we zijn gaan kijken. Match was er en het verrast ons dat hij in januari alweer 7 jaar wordt. Gezien de D.doggen die wij hebben gehad en met 7 jaar al veteraan zijn volgens de DD club. Klopt redelijk. Langzaam volwassen, met een jaar of 4,5 en snel oud.
Ik heb niet op afstand gezocht maar op prijs tot 300.
Kwam een 3-jarige teef tegen die ook gratis werd aangeboden. Heb een mail gestuurd dat gratis aanbieden van een intacte teef mij onverstandig leek ivm broodfokkers en zelf geen interesse had. Nooit meer iets van gehoord en teef bleef nog een dag of 3 'gratis' staan. Daarna was de advertentie verdwenen.
Heb mijn 'plicht' gedaan. Meer kon ik ook niet.
Voor Ella de normale kosten betaald voor een, in mijn ogen, goede stichting: straydogs. Destijds 275
Ik heb niet op afstand gezocht maar op prijs tot 300.
Kwam een 3-jarige teef tegen die ook gratis werd aangeboden. Heb een mail gestuurd dat gratis aanbieden van een intacte teef mij onverstandig leek ivm broodfokkers en zelf geen interesse had. Nooit meer iets van gehoord en teef bleef nog een dag of 3 'gratis' staan. Daarna was de advertentie verdwenen.
Heb mijn 'plicht' gedaan. Meer kon ik ook niet.
Voor Ella de normale kosten betaald voor een, in mijn ogen, goede stichting: straydogs. Destijds 275
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Uhm ik geloof toch echt dat je vooral spreekt naar eigen ervaring?laeken schreef:Verder is de gemiddelde herplaats hond nu niet bepaald de ideale hond dus je mag eerst dokken en dan andermans shit gaan opruimen vindt jij? Mensen willen zo nodig een nestje kruising pups of hun probleem hond kwijt. Mogen blij zijn dat iemand hem een kans wil geven. Hond van goede fokker of eerlijke stichting betaal ik voor. Voor de lolfok van iemand betaal ik dus niks. Hoeft ook niet. Ik heb zoveel honden weggehaald die gratis waren.
Wij nebben voor Toots betaald en geen seconde spijt van gehad

Wat ene niet perfect vind vind de ander juist wel het is maar net wat je zoekt.
Overgens zou ik een pup nooit voor een prikkie of gratis halen die zoeken we dan wel bij een fokker.
En zouden we dus wel veel meer voor neerleggen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
- Zeer actief
Nou, ik spreek niet zozeer uit eigen ervaring al waren mijn herplaatsers uit Nederland wel echt regelrecht dramatisch kwa problemen. Wuilus was een extreem sloper, Dapper vreselijk reu agressief en Joep zo extreem dat ook wij de keuze hebben gemaakt hem weg te doen na een poosje. Maar natuurlijk worden er ook zat honden zonder grote problemen weg gedaan. Nu is die kans natuurlijk wel wat kleiner want wie doet er nu een prettige lieve sociale makkelijke hond weg? Normaal gesproken is daar zo iemand voor te vinden en ook gaan die honden zelden nog weg. Een lieve kalme prettige hond met een gouden karakter vindt je niet zomaar. Meestal zit er een fikse adder onder het gras. Kan niet alleen zijn. Sloopt andere honden, ontsnapt uit 2 meter hoge kennels en jaagt, blaft iedere bezoeker de keet uit, bijt spelende kinderen, sloopt bankstellen als je 5 minuten de kamer uit loopt.
Ik denk dat een dier op internet geplaatst wordt met een bedrag erbij omdat er dan een impulsaankoop zoveel mogelijk voorkomen wordt. Uiteindelijk kun je altijd nog beslissen of je een goed tehuis gevonden hebt en de hond daar zonder betalen naar toe kan.
Het werkt nu eenmaal bij veel mensen zo dat als je er veel voor betaald hebt, het meer waard voor je wordt.
Een konijn waar je 25 euro voor betaald hebt zet men minder gauw bij de kinderboerderij over het hek dan eentje die je gratis hebt gekregen.
Het werkt nu eenmaal bij veel mensen zo dat als je er veel voor betaald hebt, het meer waard voor je wordt.
Een konijn waar je 25 euro voor betaald hebt zet men minder gauw bij de kinderboerderij over het hek dan eentje die je gratis hebt gekregen.
-
- Zeer actief
En nogmaals, want ik snap dat dat veel te zwart wit is en ongenuanceerd natuurlijk. Er zijn ook zat hele prettige honden die herplaatst worden. En anders werk je eraan en maak je er een gelukkig hondje van. Dat gaat natuurlijk meestal prima. Mijn idee is gewoon dat als je bij iemand een ongewenste hond weg haalt je die mensen helpt. Een fiks bedrag achter moeten laten vind ik dan ergens dubbel. In alle eerlijkheid, ik betaal ook gewoon als ik een hond perse wil hoor. Maar wel met tegenzin omdat ik dus eigenlijk vind dat iemand blij mag zijn dat de hond een nieuwe baas heeft als ze er vanaf willen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
laeken schreef:En nogmaals, want ik snap dat dat veel te zwart wit is en ongenuanceerd natuurlijk. Er zijn ook zat hele prettige honden die herplaatst worden. En anders werk je eraan en maak je er een gelukkig hondje van. Dat gaat natuurlijk meestal prima. Mijn idee is gewoon dat als je bij iemand een ongewenste hond weg haalt je die mensen helpt. Een fiks bedrag achter moeten laten vind ik dan ergens dubbel. In alle eerlijkheid, ik betaal ook gewoon als ik een hond perse wil hoor. Maar wel met tegenzin omdat ik dus eigenlijk vind dat iemand blij mag zijn dat de hond een nieuwe baas heeft als ze er vanaf willen.
Ik ben het wel met je eens. Je leest soms belachelijke bedragen voor herplaatsers. Zo was er laatst een 9-jarige collieteef die wegens overlijden van de baas door de familie werd aangeboden. Tegen 400 euro.

Terwijl een colliepup met stamboom 800-900 euro kost en de meeste collies van 9 jaar al behoorlijk oud zijn. Hoe bedenk je het?
Ze zag er leuk uit en ik heb er ook nog plaats voor maar geen haar op mijn hoofd die er over piekert om voor een herplaatser van die leeftijd zoveel geld neer te tellen.
En ik ga ook niet bieden of onderhandelen. Ik sta niet op de markt. Dus ga ik er niet eens achteraan. En ik denk dat zo'n advertentie heel veel mensen afschrikt.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
- Zeer actief
Dat is wel precies wat ik bedoel met geld vragen voor een ongewenste hond. Staffies staan voor 400 euro op mp terwijl die honden werkelijk aan de straatstenen niet te slijten zijn. En dan heeft een of andere guppenkop dat beestje ook nog eerst verpest. Bezopen gewoon.
- M@scha
- Zeer actief
laeken schreef:Dat is wel precies wat ik bedoel met geld vragen voor een ongewenste hond. Staffies staan voor 400 euro op mp terwijl die honden werkelijk aan de straatstenen niet te slijten zijn. En dan heeft een of andere guppenkop dat beestje ook nog eerst verpest. Bezopen gewoon.
ma wel superbrééd, kei sterruk en rete fel! oh sorry... rete game natuurlijk

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Voor dumas heb ik 250 euro betaald. Herplaats reu, niet gecastreerd en net 1 jaar. Prima vond ik. Maar voor 500 euro had ik m niet gekocht 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb me al een tijdje afgevraagd wat dat woord betekende...........M@scha schreef:laeken schreef:Dat is wel precies wat ik bedoel met geld vragen voor een ongewenste hond. Staffies staan voor 400 euro op mp terwijl die honden werkelijk aan de straatstenen niet te slijten zijn. En dan heeft een of andere guppenkop dat beestje ook nog eerst verpest. Bezopen gewoon.
Fel dus?

-
- Zeer actief
Bas kwam ook gechipt, ingeënt en gecastreerd uit Spanje via opvang. 265 euro vond ik een prima bedrag. Had het voor dat geld zelf niet kunnen regelen.
- M@scha
- Zeer actief
game jonguh. vrij vertaald is game idd felheid. de wil om te doen waar hij oorspronkelijk voor gemaakt is. doorzettingsvermogen etc. "het ultieme staffordkarakter".ranetje schreef:Ik heb me al een tijdje afgevraagd wat dat woord betekende...........M@scha schreef:laeken schreef:Dat is wel precies wat ik bedoel met geld vragen voor een ongewenste hond. Staffies staan voor 400 euro op mp terwijl die honden werkelijk aan de straatstenen niet te slijten zijn. En dan heeft een of andere guppenkop dat beestje ook nog eerst verpest. Bezopen gewoon.
Fel dus?![]()
en dan 2500 discussies over de precieze definitie natuurlijk, maar dit is de strekking inderdaad

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Als ik een hond van een stichting laat komen wil ik daar best voor betalen, dier is gechipt, op het vliegtuig gezet en daar verzorgd! voor Nap heb ik iets van 200 euro betaald geloof ik. Vond ik prima.
Als iemand een oops nestje heeft en heel graag een goed thuis wil vinden voor de pups vind ik het prima om de gemaakte kosten van inentingen en chip enz te betalen hoor, maar meer dan dat ga ik daar echt niet voor neerleggen. Dan komt het op mij over of je wil verdienen aan het zogenaamde foutje? of is het niet zo per ongeluk geweest en is het wel een fijne extra voor de feestdagen..
Ik heb ook wel flink geld betaald voor Fangio bij de fokker hoor, Chira kwam met volledige stamboompapieren uit een asiel in Duitsland en mocht ik gratis meenemen, ze waren dolgelukkig dat ik die hond daar weg wilde halen. Ik heb wel een donatie in de asielpot gedoneerd natuurlijk.
Als iemand een oops nestje heeft en heel graag een goed thuis wil vinden voor de pups vind ik het prima om de gemaakte kosten van inentingen en chip enz te betalen hoor, maar meer dan dat ga ik daar echt niet voor neerleggen. Dan komt het op mij over of je wil verdienen aan het zogenaamde foutje? of is het niet zo per ongeluk geweest en is het wel een fijne extra voor de feestdagen..
Ik heb ook wel flink geld betaald voor Fangio bij de fokker hoor, Chira kwam met volledige stamboompapieren uit een asiel in Duitsland en mocht ik gratis meenemen, ze waren dolgelukkig dat ik die hond daar weg wilde halen. Ik heb wel een donatie in de asielpot gedoneerd natuurlijk.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik betaal gewoon voor een herplaatser als ik die hond graag wil hebben.
bij de rescue hanteren ze prijzen van £100 tot £ 250 (geloof ik) afhankelijk van een aantal zaken die ik niet meer weet en de leeftijd.
ik heb niet eens gevraagd wat riet ging kosten.
ik moest £100 betalen, maar als ik £250 had moeten betalen had ik het ook gedaan: ik wilde haar gewoon hebben.
edit: en ik zou zeker ook geld vragen als ik zelf zou moeten herplaatsen.
niet omdat ik zo nodig aan zo'n hond moet verdienen, want voor mijn part doneer ik dat geld direkt aan een opvang of een stichting, maar omdat ik er van overtuigd ben dat mensen in het algemeen zuiniger zijn op iets waar ze voor betaald hebben dan op iets dat gratis was.
er is niet voor niks een gezegde: the more you pay, the more it's worth.
bij de rescue hanteren ze prijzen van £100 tot £ 250 (geloof ik) afhankelijk van een aantal zaken die ik niet meer weet en de leeftijd.
ik heb niet eens gevraagd wat riet ging kosten.
ik moest £100 betalen, maar als ik £250 had moeten betalen had ik het ook gedaan: ik wilde haar gewoon hebben.
edit: en ik zou zeker ook geld vragen als ik zelf zou moeten herplaatsen.
niet omdat ik zo nodig aan zo'n hond moet verdienen, want voor mijn part doneer ik dat geld direkt aan een opvang of een stichting, maar omdat ik er van overtuigd ben dat mensen in het algemeen zuiniger zijn op iets waar ze voor betaald hebben dan op iets dat gratis was.
er is niet voor niks een gezegde: the more you pay, the more it's worth.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
M@scha schreef:game jonguh. vrij vertaald is game idd felheid. de wil om te doen waar hij oorspronkelijk voor gemaakt is. doorzettingsvermogen etc. "het ultieme staffordkarakter".ranetje schreef:Ik heb me al een tijdje afgevraagd wat dat woord betekende...........
Fel dus?![]()
en dan 2500 discussies over de precieze definitie natuurlijk, maar dit is de strekking inderdaad

Dank voor de uitleg

-
- Zeer actief
Drie van onze herplaatsers waren gratis, de vierde kostte me €150 en dat had ik meer dan prima gevonden als zijn karakter in het echt net zo leuk was als de beschrijving die ik kreeg. In werkelijkheid heeft het me acht maanden trainen gekost om ervoor te zorgen dat hij zich niet meer voor voertuigen en fietsers gooide en hij zal binnenshuis nooit prettig met andere dieren samen kunnen leven.laeken schreef:Nou, ik spreek niet zozeer uit eigen ervaring al waren mijn herplaatsers uit Nederland wel echt regelrecht dramatisch kwa problemen.
Het is een gouden hond geworden maar dat bedrag hadden ze míj moeten betalen om hem in huis te nemen

-
- Zeer actief
nou een gratis volwassen hond is meestal iets mee.
kon een Amerikaanse Stafford met stamboom, een teefje, zo krijgen.
als ik er in de buurt had durven komen tenminste en de eigenaar haar aankon. was een man van 2 meter.
dat ging zo: rrrrrrrrrr... heel lief met kinderen....grrrrrroef!... serieus?.......ja echt, iedereen kan zo binnenlopen
denk dat het heel verstandig was om langzaam achterwaarts dat huis uit te lopen.
Sky was 50 euro met een hoop gelul erbij
als die mensen echt goed met hem voor hadden waren ze eerlijk geweest en hadden ze de ARF hun gegevens gegeven zodat zij de fokker konden traceren etc.
nou ja als je een pup echt niet kan betalen kan je er beter niet aan beginnen denk ik toch.
of een volwassen hond.
gewoon sparen dan.
maar dat het allemaal zo duur moet vind ik ook wat overdreven.
kwam pas een kennisje tegen die chronisch geldgebrek heeft die fokte Amerikaanse bullen.
dat deed ze twee jaar en nu had ze vierde nestje (geen idee of dat wel kan) maar dat was goeie handel.
kon een Amerikaanse Stafford met stamboom, een teefje, zo krijgen.
als ik er in de buurt had durven komen tenminste en de eigenaar haar aankon. was een man van 2 meter.
dat ging zo: rrrrrrrrrr... heel lief met kinderen....grrrrrroef!... serieus?.......ja echt, iedereen kan zo binnenlopen

denk dat het heel verstandig was om langzaam achterwaarts dat huis uit te lopen.
Sky was 50 euro met een hoop gelul erbij
als die mensen echt goed met hem voor hadden waren ze eerlijk geweest en hadden ze de ARF hun gegevens gegeven zodat zij de fokker konden traceren etc.
nou ja als je een pup echt niet kan betalen kan je er beter niet aan beginnen denk ik toch.
of een volwassen hond.
gewoon sparen dan.
maar dat het allemaal zo duur moet vind ik ook wat overdreven.
kwam pas een kennisje tegen die chronisch geldgebrek heeft die fokte Amerikaanse bullen.
dat deed ze twee jaar en nu had ze vierde nestje (geen idee of dat wel kan) maar dat was goeie handel.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Snap het nooit zo dat als iemand geen 1000 euro voor rashond kan betalen, dan maar geen hond moet nemen. Natuurlijk moet je een hond kunnen onderhouden, maar als je kan besparen op de aanschaf, kunnen ze dat mooi gebruiken voor onderhoud lijkt mij.
-
- Zeer actief
Ik heb voor Elektra 75 euro betaald uit het asiel, gechipt en geent. Buffel was 300 euro, was 4 maanden oud en papieren enz erbij, de 1ste eigenaar had hem voor 700 euro bij de fokker gekocht. Phantom was graties
en Sjonnie ook en dat is van boomloze Turk voor 100 euro een rashond geworden
Ik heb op het moment totaal geen behoefte aan weer een hond erbij vind het zo wel ff zat zo deze mannen, als ik nu op 8 mailtjes ja zeg heb ik morgen er 8 gratis pups bij
maar heb er nu geen zin in en als Whispers terug gaat en er over een tijdje een leuke herplaats teef ergens zit is die ook welkom, heb geen voorkeur voor een pup of volwassen hond en dat maakt in deze roedel ook niet uit. We zien wel weer wat er op ons pad komt ..
edit

Ik heb op het moment totaal geen behoefte aan weer een hond erbij vind het zo wel ff zat zo deze mannen, als ik nu op 8 mailtjes ja zeg heb ik morgen er 8 gratis pups bij

edit