Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van slag??
Moderator: moderatorteam
-
sweety28
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
Van slag??
Mijn hond is zondag voor de 4de keer aaangevallen door een hond in de buurt. Mijn hond zat aan de riem en de andere hond stormde op mijn hond af. Gelukkig was er niks aan de hand mijn hond was niet gewond. Maar wat ik wel merk is dat mijn hond sindsdien van slag is. Ze eet en drinkt wel maakt geen zieke indruk. Maar maakt wel een timide indruk heel afwachtend en rustig. Toen het gebeurde ik was natuurlijk ook woedend toen en heb de eigenaar van de hond ook even flink aangesproken. Nu is mijn vraag kan mijn hond hiervan van slag zijn?? En hoe ga ik hiermee om???
-
Dinos
Re: Van slag??
Ja natuurlijk kan ze van slag zijn, en is ook niet gek hoor.
Probeer zo snel mogelijk weer vertrouwen te winnen dat ze op jouw kan rekenen, en jij het gaat voorkomen.
Ik denk dat het haar goed doet om met stabiele honden in contact te komen, maar zou het niet forceren.
Veel sterkte .
Probeer zo snel mogelijk weer vertrouwen te winnen dat ze op jouw kan rekenen, en jij het gaat voorkomen.
Ik denk dat het haar goed doet om met stabiele honden in contact te komen, maar zou het niet forceren.
Veel sterkte .
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Klinkt misschien lullig maar dat jij gaat staan foeteren waar zij bij is helpt ook niet echt.
Op die manier maak je het groter dan het hoeft te zijn.
Menselijke reactie hoor, maar bij gevoelige hondjes moet je soms anders denken en doen
Menselijke reactie hoor, maar bij gevoelige hondjes moet je soms anders denken en doen
-
sweety28
- Vaste gebruiker
Wat zou ik dan moeten doen of wat zouden jullie doen?
-
Dinos
Begin wandelingen te maken waar je normaal niet komt, dus voelt hond ook geen slechte ervaring daar.
Als je ziet dat ze timide wordt omdat ze hond ziet ,gelijk aandacht opeisen en iets leuks met haar doen.
Lekker stukje rennen of oefening die ze kan en natuurlijk belonen.
Als ze jou vertrouwd kan je echt stabiele honden laten passeren en langzaam op haar tempo weer aan honden en goede ervaringen laten wennen.
Als je ziet dat ze timide wordt omdat ze hond ziet ,gelijk aandacht opeisen en iets leuks met haar doen.
Lekker stukje rennen of oefening die ze kan en natuurlijk belonen.
Als ze jou vertrouwd kan je echt stabiele honden laten passeren en langzaam op haar tempo weer aan honden en goede ervaringen laten wennen.
- Zoie
- Zeer actief
vertrouwen kan je winnen, door je hond hiertegen te beschermen. Leer je hond dat jij het opknapt ( als je dat kunt. )
Woedend op de eigenaar worden is begrijpelijk, maar zou ik ook proberen niet te doen. Beter op een ander moment of op een andere manier aanspreken.
Woedend op de eigenaar worden is begrijpelijk, maar zou ik ook proberen niet te doen. Beter op een ander moment of op een andere manier aanspreken.

-
blondie
- Zeer actief
Dat had ik hier ook, alleen versterkte mijn boze reactie de honden dan. Ik leerde dus ook maar zo veel mogelijk te negeren en een beetje om me heen te kijken zodat ik zelf eerder kon reageren voor het uit de hand kon lopen.Suske schreef:Klinkt misschien lullig maar dat jij gaat staan foeteren waar zij bij is helpt ook niet echt.
-
sweety28
- Vaste gebruiker
ok ja was idd niet zo slim om de baas uit te foeteren
Maar hoe zou ik het voor de hond kunnen opknappen???
-
Dinos
Door zelf de sterke leider te zijn en dus zulke situatie,s te zien aankomen ,ontwijkensweety28 schreef:ok ja was idd niet zo slim om de baas uit te foeteren
Als het toch gebeurd blok je de hond die op haar afkomt, meestal is streng vocaal al genoeg om komende hond te stoppen.
Lat haar het gevoel krijgen dat jij alles onder controle hebt en het oplost.