Ik vond ze prachtig.

Moderator: moderatorteam
Kan me voorstellen dat je ze toen mooi vond, ze zijn ook echt prachtig! De kans dat het rasechte Catahoula's zijn is ontzettend klein, maar zoals de eigenaresse ze omschreef en zoals ik ze in kon schatten, leken ze er qua karakter behoorlijk op.Miezemuis schreef:Ik heb ze op de site zien staan van een stichting als pup. Ik vond ze toen prachtig, maar ze waren al weg toen ik ernaar informeerde. Misschien maar goed ook want het karakter van een catahoula is misschien wat heftig voor mij.
ik bedoelde niet te zeggen dat ze precies op een dog lijken, want dat doen ze niet, maar iets in de kop doet me denken aan een deense dogkynos schreef:Ja, als je wilt doen graag. Op een Deense dog lijken ze zeker niet, veel te weinig lip en veel te atletisch gebouwd..te kleine oren daarvoor op deze leeftijd en een dog heeft ook een behoorlijke stop..
absoluut!kynos schreef:Ja dat kan, ik weet wat je bedoelt. Toen onze reu jong was hebben ook veel mensen gedacht dat het een dog was..
Ach maakt ook niks uit, mooi zijn ze in ieder geval zeker
Hetzelfde.gyanty schreef:Mmhh behalve kleur zie ik veel verschil. Geen duidelijk stop, lange neus en weinig hanglip, oren die grappig hoog zijwaarts geplaatst zijn, maar goed ze zijn nog jong en dan vind ik het moeilijk...... Vooral de kleur maakt denk ik dat ze het uiterlijk meekrijgen, maar als je alleen de blonde had gezien, was het dan ook je gedachte geweest?
Dat weet ik wel, maar ik heb nog een uur met de eigenaresse staan praten en zij herkende heel veel van het gedrag wat je ook bij Catahoula's ziet. Ik besef me natuurlijk best dat de kans héél klein is.Inge O schreef:ik vind ze, behalve dan hun atletische uiterlijk, niet zo erg lijken en pittige karakters, haha, die vind je ook buiten de catahoula's hoor.
ze zijn wel mooi.
Ze hebben minder stop dan de gemiddelde Catahoula juist.moira7765 schreef:Een niet echt recentelijk bericht, effin
Vind beide er qua uiterlijk veel op lijken.Vooral de brindle is sprekend, hoewel ik niet zo goed weet wat ik met z'n hoofd vind( vind het juist veel meer stop hebben als de gemiddelde Catahoula, zeker omdat het teefjes zijn. dan vind ik het hoofd van de blonde weer wat meer typischer). Ik zou het in ieder geval zonder twijfel aannemen.
Hoewel ik de geel/wit variant nog niet ben" tegen gekomen" .
Ik ben zelf ook helemaal weg van Catahoula's.Het is helemaal 'mijn hond' vrolijk, energiek,ondeugend, erg nieuwsgierig, brutaal, heel intelligent, een vrijdoos Heb zelfs sinds een paar maanden een Catahoula x pup van ruim 4maanden
Als jullie een meeting doen zou ik graag van de partij willen zijn