Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Virii_BB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Honden in beslag genomen

Ongelezen bericht door Virii_BB »

Ik heb het vermoeden dat meneer/ mevrouw Jaawis weinig informatie gaat toevoegen daar er na half 4 geen reactie vanuit dat front is gekomen tenzij zij daarvoor heel snel reageerde op alle reacties.

Maar goed, laten we hopen dat het goed afloopt voor de honden. Want zij zijn de gedupeerden in dit verhaal.
Virii_BB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Virii_BB »

Nanna schreef:Ik vind het allemaal weer van een ongelooflijk tokkengehalte.
Ik zou die honden afstaan, want je kunt er duidelijk niet voor zorgen. Of je hebt er gewoon geen zin in. Aangeschaft voor de stoer maar nu niet meer leuk.
En daarna geen honden meer nemen.

Helemaal mee eens!
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Virii_BB schreef:Maar goed, laten we hopen dat het goed afloopt voor de honden. Want zij zijn de gedupeerden in dit verhaal.
Nou zeg dat :ugh: en ik deel je hoop dat het goed afloopt :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:
Tineke schreef:
Virii_BB schreef:Maar goed, laten we hopen dat het goed afloopt voor de honden. Want zij zijn de gedupeerden in dit verhaal.
Nou zeg dat
Of niet. Die zijn wellicht blij dat ze ergens zitten waar ze tenminste eens fatsoenlijk te vreten krijgen :19:
Ik hoop dat het goed voor de honden afloopt maar dat hoeft niet perse bij ts te zijn hoor maar gewoon op wat voor hun het beste adres is :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
jaawis
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jaawis »

laeken schreef:Kijk, mager is nogal een subjectief begrip voor veel mensen. Mensen vinden een sportieve hond ook vaak veel te mager. Nu vermoed ik ook dat er meer speelt. Wat voor voer kregen ze? Welk geslacht hebben je honden en waarom zo laks? Bomvol wormen vind ik ook raar. Zeker 2 honden. Het ras spreekt ook niet voor je en je laconieke houding rondom dat het wel los had gelopen allemaal vind ik ook niet zo best. Dit soort honden hoort binnen en niet buiten met dit weer. Ook weet je bij 2 reutjes op voorhand dat het een moordpartij zal worden dus dat zou wel erg lomp zijn. Kan natuurlijk ook gewoon reu en teef zijn en dan had ik ze zonder ooit aanleiding te zien ook samen alleen gelaten. Ik vind het een raar verhaal maar het kan ook best allemaal prima zijn geweest en gebaseerd op vooroordelen. Toch denk ik dat ze wel echt magere honden waren anders ga jij niet ontwormen en meer voeren.
reu en teef inderdaad
jaawis
Vaste gebruiker

Angelique. schreef:Ik weet helaas uit ervaring dat lang niet alles wat in de krant staat waar is maar samen met wat je hier zelf verteld heb ik er plaatsvervangend buikpijn van :oeps:

Afijn daar heb je niets aan.....ik zou als de sodemieter geld gaan regelen en je honden ophalen en daarna verder zien hoe je het afhandelt.

Sterkte
Doe ik zeker, krantartikel is zwaar overdreven zowieso
jaawis
Vaste gebruiker

Miezemuis schreef:nou ja als wij het zo gemakkelijk kunnen achterhalen vind ik het lastig te geloven dat ts niet weet hoe de honden er aan toe zijn.

Die berichten zijn zwaar overdreven, en melden dus geen fuck hoe het met de honden zelf zit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

jaawis schreef:
Miezemuis schreef:nou ja als wij het zo gemakkelijk kunnen achterhalen vind ik het lastig te geloven dat ts niet weet hoe de honden er aan toe zijn.

Die berichten zijn zwaar overdreven, en melden dus geen fuck hoe het met de honden zelf zit.
jawel hoor:
Eén van de honden, beide waren broodmager, liep mank en had diepe bijtwonden in haar poot. Beide honden zijn hierna door de politie meegenomen en ter controle en behandeling overgebracht naar een dierenarts. Hierbij bleek dat beide honden veel te mager waren en dat er antibiotica en pijnstillers toegediend moesten worden. Beide honden kregen te eten en te drinken en tevens moest een hond in verband met mogelijk infectiegevaar gewassen worden.

uit het politiebericht!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jaawis
Vaste gebruiker

Tineke schreef:
Nanna schreef:
Tineke schreef:
Nou zeg dat
Of niet. Die zijn wellicht blij dat ze ergens zitten waar ze tenminste eens fatsoenlijk te vreten krijgen :19:
Ik hoop dat het goed voor de honden afloopt maar dat hoeft niet perse bij ts te zijn hoor maar gewoon op wat voor hun het beste adres is :wink:
precies gaat me ook om de honden, ze kwamen hier niks tekort in ieder geval. Genoeg getuigen etc, dus snap sommige reacties niet helemaal.
Was vanmiddag even weg dus kon niet reageren.

Heb niks te verbergen, iedereen is welkom hier om zelf zijn conclusie te trekken.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

TS. Nogmaals: laat eens een meest recente foto zien van hoe die honden erbij liepen en of ze echt zo broodmager waren :19: Zegt me vrij veel dat je over deze vraag heen leest terwijl je hiermee al het halve verhaal van de politie kunt ontzenuwen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

jaawis schreef:
precies gaat me ook om de honden, ze kwamen hier niks tekort in ieder geval.
waarschijnlijk kwamen ze wel wat te kort namelijk voeding :wink:
ellen
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Maar je zei eerder dat je niet wist hoe het met de honden ging qua verwondingen. Nu zeg je dat het krantenartikel overdreven is. Wat is het nou?
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

jaawis schreef:

Politieberichten in Nederland worden nogal eens zwaar overdreven in hun voordeel als ze een gemakkelijke klus geklaard hebben.
Zware criminaliteit waar ze niet tegen opgewassen zijn, wordt dan weer enorm gebagatelliseerd.

Jaawis, ik geloof je. Echter wel met een kanttekening dat je hier en daar wat bent tekort geschoten. De kosten voor de medisch noodzakelijke behandeling naar aanleiding van het gevecht is begrijpelijk.
Als je het geld niet hebt zou ik het inderdaad lenen. Als de honden weer in je bezit zijn kun je mogelijk nog in beroep gaan tegen de overige opgelegde sancties. Hiervoor zou ik even contact opnemen met bureau rechtshulp.

Aanvulling: Te mager is subjectief. Vrouwen met maatje 34 tot en met 36 vind ik mager. Die met maatje 38 t/m 42 vind ik weer geweldig. En alles wat daar boven zit vind ik dan weer net een pondje teveel. En deze beoordeling is voor iedereen weer anders.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

ellen en de birmanen schreef:
jaawis schreef:
ellen
Nou dat vind ik ook wel weer overdreven. Ik heb tot de castratie van mijn hond met een te magere hond rond gelopen. Echt, hoevaak ik al te horen heb gekregen op straat "Je moet die hond eens meer te vreten geven!" ...
Ze kon eten wat ze wilde van het beste kwaliteit voer maar ze vrat gewoon niet en mijn hond is echt niet de enige.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dan mag ik ook wel gaan uitkijken, een van mijn honden is ook vrij mager, tenminste krijg er weleens commentaar over.
De dierenarts vindt haar prima.
Jarah wordt altijd tijdens/na de loopsheid mager, daarna wordt ze wel weer wat dikker maar ze wordt elke vier maanden loops dus ze is maar een korte tijd normaal.

En als je weet dat Jarah het meeste te eten krijgt en dan nog wat ze tussendoor krijgt van mijn man, en wat ze in het bos allemaal nog vreet en ze heeft geen wormen.

TS ik hoop dat je je honden weer snel terug hebt en zou ze dan als je weg bent ze maar gescheiden houden.

Vind het trouwens wel gek dat ze tegen betaling haar honden wel terug krijgt als ze echt vinden dat die honden verwaarloosd werden.
Laatst gewijzigd door gonnie op 21 nov 2014 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Virii_BB schreef:Ik heb het vermoeden dat meneer/ mevrouw Jaawis weinig informatie gaat toevoegen daar er na half 4 geen reactie vanuit dat front is gekomen tenzij zij daarvoor heel snel reageerde op alle reacties.

Maar goed, laten we hopen dat het goed afloopt voor de honden. Want zij zijn de gedupeerden in dit verhaal.
Is het bij je opgekomen dat iemand op zo'n moment even andere prioriteiten kan hebben dan mensen te beantwoorden die roepen dat ze haar niet geloven?

We zijn hier niet zo belangrijk dat wij voor andere persoonlijke belangrijke zaken gaan.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gonnie
Zeer actief

Paisley schreef:
ellen en de birmanen schreef:
jaawis schreef:
ellen
Nou dat vind ik ook wel weer overdreven. Ik heb tot de castratie van mijn hond met een te magere hond rond gelopen. Echt, hoevaak ik al te horen heb gekregen op straat "Je moet die hond eens meer te vreten geven!" ...
Ze kon eten wat ze wilde van het beste kwaliteit voer maar ze vrat gewoon niet en mijn hond is echt niet de enige.

Zeg dat wel, Jarah vreet als een gek en die is de meeste tijd ook erg mager.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat heb je nu precies allemaal al ondernomen om te honden terug te krijgen?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

ranetje schreef:
Virii_BB schreef:Ik heb het vermoeden dat meneer/ mevrouw Jaawis weinig informatie gaat toevoegen daar er na half 4 geen reactie vanuit dat front is gekomen tenzij zij daarvoor heel snel reageerde op alle reacties.

Is het bij je opgekomen dat iemand op zo'n moment even andere prioriteiten kan hebben dan mensen te beantwoorden die roepen dat ze haar niet geloven?

We zijn hier niet zo belangrijk dat wij voor andere persoonlijke belangrijke zaken gaan.
Pff inderdaad, wat een vervelend bericht. Alsof iedereen de hele dag op zn reet achter zn computer zit.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Ik heb anders genoeg foto's van Staffords gezien waar je de ribben bij kan zien en erg gespierd zijn en dan wordt er gezegd dat het mooi is.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar ribben zien is niet altijd mager.. je hebt schraal en mager. Schraal vind ik prima mager vind ik niet goed.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik hoop dat er voor de honden nog iets goeds uit voortkomt. Arme stumpers :(
Dit had, hoe dan ook, niet hoeven gebeuren.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het enige dat ik weet dat hier dieren echt niet zomaar in beslag worden genomen en dat er echt wel verschil wordt gezien tussen een beetje mager, of broodmager. Je zult er in Nederland echt een zooitje van moeten maken, voordat je dieren in beslag worden genomen. En als je er inderdaad van overtuigd bent, dat het verkeerd is ingeschat, dan betaal je gewoon de gemaakte kosten en zou je zo je honden retour moeten krijgen. Logisch dat je dat moet betalen, het zijn jouw honden en daar ben jij verantwoordelijk voor. Besef ook, hoe langer ze daar worden opgevanger, deste hoger de uiteindelijke rekening zou kunnen zijn. Gelukkig wordt daar niet al ons belastinggeld voor gebruikt.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kan mij ook wel wat voorstellen bij overdrijven van magere honden. Strakke honden lijken soms mager. Ook denk ik dat dit knokken de gemoederen verhit heeft bij de politie en buren. Ik had reu en teef ook zo alleen gelaten eerlijk gezegd. Ik heb ook wel eens honden gehad die mager waren en Dapper was ook een knokker en leek ook op een staff. En soms was hij ook nog heel slank en strak van bv veel fietsen.

Ik kan mij dus wel voorstellen dat je genaaid bent als je honden meegenomen worden. Ik zou de honden ook wel eens willen zien.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

het zal allemaal wel
ts zegt zelf dat de honden 'ietsje mager' waren en dat ze behoorlijk wormen hadden.
tussen schraal, mager en broodmager zit ook nogal verschil.

ik blijf het een raar verhaal met een luchtje eraan vinden en dat vond ik al voordat ik die verslagen gelezen had.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Onzin Neeltje !
Ik ben een jaar of 7 geleden BIJNA een hond kwijt geweest omdat ze te mager zou zijn ! daar heb ik wekenlang hemel en aarde voor moeten bewegen en allerlei dingen voor aan moeten dragen.
Ze was idd aan de lichte kant maar niet broodmager, het hondje at gewoon niet meer al gaf ik haar biefstuk !
Als ik er aan denk komt er weer stoom uit mijn oren :gvd: hufters toentertijd :evil:

Ik weet echt wel wat broodmager is want daar heb ik er nu 1 van, helaas daar krijg je tot pak hem beet 3 jaar echt geen laagje op....mijn andere honden zijn gewoon mooi slank maar deze meneer eet gewoon niet, althans minimaal en hij is kern gezond en werkt als een paard en is gewoon een blij ei...ik weet van mezelf echt wel dat ik stikgoed voor mijn honden ben...die arrogantie bezit ik wel.

Heel veel mensen vinden het al gauw te mager terwijl die honden gewoon mooi strak staan :roll:
Laatst gewijzigd door Angelique. op 21 nov 2014 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Maar de TS zegt ook dat ze de honden toen netjes ontwormd heeft. Ik snap de argwaan wel en het zal vast mijn standaard niet zijn maar daar gaat het niet om. Waren dit zielige verwaarloosde honden of gewoon wat magere honden waar al aan gewerkt werd en die ineens aan de knok gingen waardoor de politie en de buren zijn gaan flippen. Jullie kennen toch de filmpjes waarin de politie op lieve staffords gaat schieten om niks. Dat ze dit even verkeerd zien snap ik best. Of niet. Maar wie gaat nu magere sneue honden ophalen en 900 euro betalen voor honden waar ze niks om geeft?
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik zou gauw betalen en mijn honden ophalen, daarna keek ik wel verder of een advocaat in kon schakelen. Ze zullen pensionkosten op je verhalen als je ze lang laat zitten of nachtjes overblijven bij de dierenarts (ook niet goedkoop).
Ja, mager is subjectief maar voor een dierenarts echt wel vast te stellen anders moet hij zijn collegegeld terugkrijgen :lol1:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

laeken schreef:Maar de TS zegt ook dat ze de honden toen netjes ontwormd heeft. Ik snap de argwaan wel en het zal vast mijn standaard niet zijn maar daar gaat het niet om. Waren dit zielige verwaarloosde honden of gewoon wat magere honden waar al aan gewerkt werd en die ineens aan de knok gingen waardoor de politie en de buren zijn gaan flippen. Jullie kennen toch de filmpjes waarin de politie op lieve staffords gaat schieten om niks. Dat ze dit even verkeerd zien snap ik best. Of niet. Maar wie gaat nu magere sneue honden ophalen en 900 euro betalen voor honden waar ze niks om geeft?
TS is een hij. Een hond wordt niet van de 1 op de andere dag broodmager, daar gaat bij een gezonde hond een paar weken overheen. Het is nu TS z'n woord tegenover de autoriteiten. Aangezien wij de honden niet te zien krijgen, is het lastig om te weten welke kant te geloven maar ik weet wel naar welke kant ik neig.
renee-uk
Zeer actief

laeken schreef:Maar de TS zegt ook dat ze de honden toen netjes ontwormd heeft. Ik snap de argwaan wel en het zal vast mijn standaard niet zijn maar daar gaat het niet om. Waren dit zielige verwaarloosde honden of gewoon wat magere honden waar al aan gewerkt werd en die ineens aan de knok gingen waardoor de politie en de buren zijn gaan flippen. Jullie kennen toch de filmpjes waarin de politie op lieve staffords gaat schieten om niks. Dat ze dit even verkeerd zien snap ik best. Of niet. Maar wie gaat nu magere sneue honden ophalen en 900 euro betalen voor honden waar ze niks om geeft?
die honden zijn nog niet betaald en opgehaald toch?

ik denk dat gezien de rassen het maar goed is geweest dat de buren en de politie gingen 'flippen' zoals jij het noemt, denk dat er anders voor een van de honden al geen oplossing meer gezocht had hoeven worden, waarschijnlijk de teef want die heeft al een diepe wond aan haar poot.
en als iemand al aangeeft dat zijn honden 'ietsje mager' waren en er komt dan dan voren dat een da ze broodmager vindt, denk ik persoonlijk dat dat 'ietsje mager' misschien meer overdreven is dan dat 'broodmager'.

zoals ik al eerder zei ben ik wel de laatste die klakkeloos politie- en/of krantenberichten zal geloven, voor het geval dat je daaraan twijfelt is het ook heel goed na te zoeken in mijn berichtengeschiedenis-, maar aan dit verhaal vind ik een akelig luchtje zitten en -ook dat zei ik al eerder- dat vond ik al voordat ik die kranten- en politieberichten gelezen had.

maar goed, ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt, ik heb niet graag ongelijk maar in dit geval vind ik dat helemaal niet erg en hoop ik zelfs maar dat ik het verkeerd zie, dan zal alles vast op zijn pootjes terechtkomen.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 21 nov 2014 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”