Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Houdbaarheidsstempel van Farm Food
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shiba Inu
- Aantal honden: 1
Houdbaarheidsstempel van Farm Food
Ik heb begrepen dat veel forumleden hun honden FarmFood te eten geven, heb me dus ook een zak besteld, maar ik zit toch met een vraagje. Ik heb ergens gelezen dat het zo'n goed voer is oa. omdat er geen bewaarmiddelen inzitten, en dus maar zes maanden goed blijft. Dus zoek ik op de zak, die ik vorige week toegestuurd kreeg, en daar staat volgend stempel op NL095911H200504/301102. Mijn eerste idee 30/11/02, die zak is 13 maanden over tijd. Dat zal dus wel niet kloppen, want de brokken zien er prima uit, en ruiken (voor hondenbrokken althans) echt lekker. Maar dat kan dus ook de fabricatiedatum niet zijn, als ze maar 6 maanden goedblijven. Ik veronderstel dat de 200504 in het midden van de stempel staat voor 20/05/04 en dan zitten we goed, maar waar staat de 301102 dan voor. Kan iemand me inlichten? O ja, de honden hebben vandaag voor het eerst even mogen proeven, en de kiekeurige dames vonden het lekker (dat is op zich uitzonderlijk, dus de brokken zullen nog wel goed zijn)
- felicia
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
de middelste is de houdbaarheidsdatum, en waar bij jou die 301102 staat, staat bij ons weer een geheel ander getal 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
Re: Houdbaarheidsstempel van Farm Food
Vera schreef:Ik heb begrepen dat veel forumleden hun honden FarmFood te eten geven, heb me dus ook een zak besteld, maar ik zit toch met een vraagje. Ik heb ergens gelezen dat het zo'n goed voer is oa. omdat er geen bewaarmiddelen inzitten, en dus maar zes maanden goed blijft. Dus zoek ik op de zak, die ik vorige week toegestuurd kreeg, en daar staat volgend stempel op NL095911H200504/301102. Mijn eerste idee 30/11/02, die zak is 13 maanden over tijd. Dat zal dus wel niet kloppen, want de brokken zien er prima uit, en ruiken (voor hondenbrokken althans) echt lekker. Maar dat kan dus ook de fabricatiedatum niet zijn, als ze maar 6 maanden goedblijven. Ik veronderstel dat de 200504 in het midden van de stempel staat voor 20/05/04 en dan zitten we goed, maar waar staat de 301102 dan voor. Kan iemand me inlichten? O ja, de honden hebben vandaag voor het eerst even mogen proeven, en de kiekeurige dames vonden het lekker (dat is op zich uitzonderlijk, dus de brokken zullen nog wel goed zijn)
Het middelste is inderdaad de houdbaarheidsdatum. Er staat ook een H voor. Dus het zit goed! De 2 buitenste nummers zijn volgens mij gewoon productienummers. Als ik het niet goed heb, dan moet Gerrit de Weerd maar even reageren, wat hij regelmatig doet.
Carel en goldens
-
- Actief
Hoihoi,Carel schreef:Vera schreef:Ik heb begrepen dat veel forumleden hun honden FarmFood te eten geven, heb me dus ook een zak besteld, maar ik zit toch met een vraagje. Ik heb ergens gelezen dat het zo'n goed voer is oa. omdat er geen bewaarmiddelen inzitten, en dus maar zes maanden goed blijft. Dus zoek ik op de zak, die ik vorige week toegestuurd kreeg, en daar staat volgend stempel op NL095911H200504/301102. Mijn eerste idee 30/11/02, die zak is 13 maanden over tijd. Dat zal dus wel niet kloppen, want de brokken zien er prima uit, en ruiken (voor hondenbrokken althans) echt lekker. Maar dat kan dus ook de fabricatiedatum niet zijn, als ze maar 6 maanden goedblijven. Ik veronderstel dat de 200504 in het midden van de stempel staat voor 20/05/04 en dan zitten we goed, maar waar staat de 301102 dan voor. Kan iemand me inlichten? O ja, de honden hebben vandaag voor het eerst even mogen proeven, en de kiekeurige dames vonden het lekker (dat is op zich uitzonderlijk, dus de brokken zullen nog wel goed zijn)
Het middelste is inderdaad de houdbaarheidsdatum. Er staat ook een H voor. Dus het zit goed! De 2 buitenste nummers zijn volgens mij gewoon productienummers. Als ik het niet goed heb, dan moet Gerrit de Weerd maar even reageren, wat hij regelmatig doet.
Carel en goldens
Ik ben Gerrit niet hoor, maar ik dacht laat ik ook eens even kijken.
De H200504 is inderdaad de houdbaarheidsdatum. Bij mij staat er echter een
heel vreemd ander nummer achter; eindigend op 08, dus dat kan toch niet echt
een productiedatum zijn?
Lieve groet van Eefy
- Hutsje
- Zeer actief
Als de dat nummer andersom leest zie je een datum die 6 maanden voor de houdbaarsheidsdatum ligt...........Eveline schreef:Hoihoi,Carel schreef:Vera schreef:Ik heb begrepen dat veel forumleden hun honden FarmFood te eten geven, heb me dus ook een zak besteld, maar ik zit toch met een vraagje. Ik heb ergens gelezen dat het zo'n goed voer is oa. omdat er geen bewaarmiddelen inzitten, en dus maar zes maanden goed blijft. Dus zoek ik op de zak, die ik vorige week toegestuurd kreeg, en daar staat volgend stempel op NL095911H200504/301102. Mijn eerste idee 30/11/02, die zak is 13 maanden over tijd. Dat zal dus wel niet kloppen, want de brokken zien er prima uit, en ruiken (voor hondenbrokken althans) echt lekker. Maar dat kan dus ook de fabricatiedatum niet zijn, als ze maar 6 maanden goedblijven. Ik veronderstel dat de 200504 in het midden van de stempel staat voor 20/05/04 en dan zitten we goed, maar waar staat de 301102 dan voor. Kan iemand me inlichten? O ja, de honden hebben vandaag voor het eerst even mogen proeven, en de kiekeurige dames vonden het lekker (dat is op zich uitzonderlijk, dus de brokken zullen nog wel goed zijn)
Carel en goldens
een productiedatum zijn?

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Jessica heeft de eerste prijs gewonnen!!Hutsje schreef:Als de dat nummer andersom leest zie je een datum die 6 maanden voor de houdbaarsheidsdatum ligt...........Eveline schreef:Hoihoi,Carel schreef:Vera schreef:Ik heb begrepen dat veel forumleden hun honden FarmFood te eten geven, heb me dus ook een zak besteld, maar ik zit toch met een vraagje. Ik heb ergens gelezen dat het zo'n goed voer is oa. omdat er geen bewaarmiddelen inzitten, en dus maar zes maanden goed blijft. Dus zoek ik op de zak, die ik vorige week toegestuurd kreeg, en daar staat volgend stempel op NL095911H200504/301102. Mijn eerste idee 30/11/02, die zak is 13 maanden over tijd. Dat zal dus wel niet kloppen, want de brokken zien er prima uit, en ruiken (voor hondenbrokken althans) echt lekker. Maar dat kan dus ook de fabricatiedatum niet zijn, als ze maar 6 maanden goedblijven. Ik veronderstel dat de 200504 in het midden van de stempel staat voor 20/05/04 en dan zitten we goed, maar waar staat de 301102 dan voor. Kan iemand me inlichten? O ja, de honden hebben vandaag voor het eerst even mogen proeven, en de kiekeurige dames vonden het lekker (dat is op zich uitzonderlijk, dus de brokken zullen nog wel goed zijn)
Carel en goldens
een productiedatum zijn?
De laatste 6 cijfers geven inderdaad de produktiedatum aan. Maar dan wel van achter naar voren. Dus wanneer er staat H200504/301102 dan betekent dit Houdbaar tot 20-05-04/geproduceerd op 20-11-03.
Groetjes en een bijzonder goed jaar voor alle mensen en honden toegewenst
Gerrit de Weerd en het hele Farm Food Team.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
-
- Actief
-