Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bella eet niet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

winniedekoe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Bella eet niet

Ongelezen bericht door winniedekoe »

Mijn hond bella, die normaal enorm veel eet, eet niet meer
Toen mijn ouders verhuisden naar Duitsland at ze nog wel.
Toen we naar 2 maand besloten hadden om te kijken of het goed ging dat beide honden gescheiden konden leven ging het fout.
Roxy zit nu bij mijn ouders in duitsland en bella woont nog lekker bij mij.
Die 2 waren moeder en dochter dus bella was nooit alleen geweest.
Nu heeft ze alleen al 4 week niet gegeten, ik dacht in het begin dat als ze honger krijgt gaat ze wel eten.
Maar dit doet ze dus niet. Heb wel een kitten gekocht zowel voor mezelf als voor bella, zodat ze iets om haar heen heeft wat leeft en geluid maakt en niet zo eenzaam meer is.
Hebben jullie misschien tips over hoe ik haar aan het eten kan krijgen?
Afbeelding
13/03/2011-18/09/2018 I'm going to miss you little girl :roos:
Lemuria

Re: Bella eet niet

Ongelezen bericht door Lemuria »

Als ze 4 weken niet gegeten heeft, is ze dood. Daarom eet ze dus niet meer.

Nee, zonder flauwekul hoor. Het kan stress zijn, het kan ook zijn dat ze d'r voer niet meer blieft. Laten jullie het eten staan? Mijn hond heeft onlangs vanwege stress ook niet veel gegeten dus ik liet haar bak maar gewoon staan tot ze wel at. Maar dat werkte averechts. Nu haal ik na een kwartier het eten weg. Woordeloos en zonder commotie. Dat weet ze, dus nu eet ze vrij vlot. Ook heb ik de porties wat verkleind.

Geef je brokken of natvoer? Natvoer kun je opwarmen zodat er wat meer geur vrij komt, bij brokken zou je wat heet water kunnen doen. Eventueel wat kip tussendoor. En vooral geen heisa erom heen maken. Hoe meer tumult/spanning rond etenstijd (eet-ie wel, eet-ie niet) hoe minder honger ze lijken te krijgen. Succes...
winniedekoe
Zeer actief

Lemuria schreef:Als ze 4 weken niet gegeten heeft, is ze dood. Daarom eet ze dus niet meer.

Nee, zonder flauwekul hoor. Het kan stress zijn, het kan ook zijn dat ze d'r voer niet meer blieft. Laten jullie het eten staan? Mijn hond heeft onlangs vanwege stress ook niet veel gegeten dus ik liet haar bak maar gewoon staan tot ze wel at. Maar dat werkte averechts. Nu haal ik na een kwartier het eten weg. Woordeloos en zonder commotie. Dat weet ze, dus nu eet ze vrij vlot. Ook heb ik de porties wat verkleind.

Geef je brokken of natvoer? Natvoer kun je opwarmen zodat er wat meer geur vrij komt, bij brokken zou je wat heet water kunnen doen. Eventueel wat kip tussendoor. En vooral geen heisa erom heen maken. Hoe meer tumult/spanning rond etenstijd (eet-ie wel, eet-ie niet) hoe minder honger ze lijken te krijgen. Succes...

Het staat er inderdaad de hele dag want als we het in porties gaan geven gaat ze schrokken, dit hebben we af proberen te leren met eten wanneer wij toestemming geven. ze blijft schrokken of het nou brokken zijn of natvoer.
Ik ga wel even kijken of ze wil eten als ik het combineer want natte brokken laat ze ook gewoon staan.
Afbeelding
Lemuria

winniedekoe schreef:
Lemuria schreef:Als ze 4 weken niet gegeten heeft, is ze dood. Daarom eet ze dus niet meer.

Het staat er inderdaad de hele dag want als we het in porties gaan geven gaat ze schrokken, dit hebben we af proberen te leren met eten wanneer wij toestemming geven. ze blijft schrokken of het nou brokken zijn of natvoer.
Ik ga wel even kijken of ze wil eten als ik het combineer want natte brokken laat ze ook gewoon staan.
Dus...als je porties geeft, eet ze wel? Of lees ik dat nou verkeerd? Dan geef je toch gewoon die porties, eventueel in zo'n anti-schrokbak (te koop in elke dierenwinkel). Is ze erg mager nu? Lekker wat bouillon d'r bij geven, krachtvoer.

Dit soort bakken bedoel ik: http://www.viadierenwinkel.nl/adori-ant ... tAodmBoAxQ
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Je kunt haar brokken ook in een voerbal doen. Dan heeft ze wat te doen en kan ze ook niet schrokken.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

1 van mijn honden heeft ook in 3 happen 200 gram eten weg, maakt toch niet uit?
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Je kunt de brokken over de grond strooien, kan ze ook niet schrokken. Wel verspreiden.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

veruit de meeste eetproblemen bij honden komen door het gebemoei van de mensen, ik wou echt dat men daar eens mee ophield en die beesten gewoon met rust lieten bij het eten.

als je hond wel eet als ze het in porties krijgt, waarom geef je het haar dan niet gewoon in porties?
honden eten niet als mensen netjes hapje voor hapje met mes en vork, honden eten als honden en een groot gedeelte daarvan schrokt nou eenmaal.
so what :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:veruit de meeste eetproblemen bij honden komen door het gebemoei van de mensen, ik wou echt dat men daar eens mee ophield en die beesten gewoon met rust lieten bij het eten.

als je hond wel eet als ze het in porties krijgt, waarom geef je het haar dan niet gewoon in porties?
honden eten niet als mensen netjes hapje voor hapje met mes en vork, honden eten als honden en een groot gedeelte daarvan schrokt nou eenmaal.
Precies :ok:
Mijn honden hebben de bak ook in drie happen leeg.

Wel eens naar wilde honden gekeken TS hoe die schrokken?
Honden kauwen niet op hun eten.
Ze hebben geen kauwkiezen, maar knipkiezen.
Ze "knippen" het eten in hapklare brokken en slikken het door.
Brokken zijn al klein genoeg, dus dat is helemaal hap>slik>weg
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Gewoon weer per portie geven en na een kwartiertje weghalen.

Als je het schrokken vervelend vindt kan je brokjes rondstrooien, voerbal kopen.
Vers kan je in een kong proppen.

Laicka is de enige van 3 die niet schrokt, fix en bailey maken er een sport van het in 1x te proberen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik heb 3 honden die kvv krijgen.
Meagan heeft haar bak in 5 seconden leeg, Judy in 6 seconden en Jace doet er meestal enkele minuten over.
Ze hebben nooit problemen, dus ik laat het zo en bemoei me er niet mee.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
winniedekoe
Zeer actief

het probleem bij bella is dus dat ze stikt, heb haar al meerdere malen moeten helpen zodat ze weer adem krijgt.
in porties helpt alleen met vlees, daarom ga ik morgen kijken hoe het zit als ik het meng.
Als ik dit met de brokken ga doen, presteert ze het elke keer dat het vast blijft zitten in de keel.
Aangezien ik niet volledig op vlees zou kunnen overstappen door de kosten, gezien ik veel kosten nu zelf moet betalen als student en vlees gewoon duurder is als een zak brokken.

en de hond aandacht geven tijdens het eten doe ik niet. ik laat haar zitten en wachten zodat ik normaal de bak op de grond kan zetten en geef haar dan toestemming om te eten, loop er zelf bij weg en ze komt vanzelf wel naar me toe als ze klaar is met eten.

maar het probleem is nu dus niet dat ze in porties wel eet, maar dat ze gewoon helemaal niet eet.
Ze is van haar 13 kilo (niet dik, meeste is spier) terug gegaan naar 9 haar ruggengraat is nu erg zichtbaar, ribben zijn te zichtbaar. het ziet er niet meer uit als een normaal gevoed hondje.
Koekjes of dikmakertjes wil ze ook niet aannemen, zelfs druiven laat ze staan ( die jat ze normaal van tafel af)
Afbeelding
Lemuria

winniedekoe schreef: Aangezien ik niet volledig op vlees zou kunnen overstappen door de kosten, gezien ik veel kosten nu zelf moet betalen als student en vlees gewoon duurder is als een zak brokken.
Smuldier kost 70ct per 400 gram, dus qua kosten loopt het zo'n vaart niet. Mijn hond van 18kg heeft gemiddeld 1,5-2 pakjes per dag, dus dat valt echt te overzien. Te koop bij bijvoorbeeld AH en Jumbo ;) Je zou het wellicht eens kunnen proberen?
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

winniedekoe schreef:het probleem bij bella is dus dat ze stikt, heb haar al meerdere malen moeten helpen zodat ze weer adem krijgt.
in porties helpt alleen met vlees, daarom ga ik morgen kijken hoe het zit als ik het meng.
Als ik dit met de brokken ga doen, presteert ze het elke keer dat het vast blijft zitten in de keel.
Aangezien ik niet volledig op vlees zou kunnen overstappen door de kosten, gezien ik veel kosten nu zelf moet betalen als student en vlees gewoon duurder is als een zak brokken.

en de hond aandacht geven tijdens het eten doe ik niet. ik laat haar zitten en wachten zodat ik normaal de bak op de grond kan zetten en geef haar dan toestemming om te eten, loop er zelf bij weg en ze komt vanzelf wel naar me toe als ze klaar is met eten.

maar het probleem is nu dus niet dat ze in porties wel eet, maar dat ze gewoon helemaal niet eet.
Ze is van haar 13 kilo (niet dik, meeste is spier) terug gegaan naar 9 haar ruggengraat is nu erg zichtbaar, ribben zijn te zichtbaar. het ziet er niet meer uit als een normaal gevoed hondje.
Koekjes of dikmakertjes wil ze ook niet aannemen, zelfs druiven laat ze staan ( die jat ze normaal van tafel af)
Wees daar maar blij om, druiven zijn giftig voor honden.
Ik vind 4 kilo afvallen wel erg veel hoor. Ik zou een bezoekje aan de dierenarts brengen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Doe anders kipfilet eronder, wat dan ook. Maar ik zou ook eerst naar de dierenarts gaan, want wie weet is er iets aan de hand. Als je dat hebt uitgesloten en er is niets aan de hand, zou ik haar het lekkerste van het lekkerste geven, lever, pens weet ik wat, als ze het maar eet.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Mijn poedel Jet kan een enorm lastige eter zijn. 's Morgens vooral. Die heeft een tijdlang alleen maar van die maaltijdzakjes kattenvoer gehad, 's morgens.
Loopsheid zou bij haar een invloed kunnen zijn, maar ik denk dat ik erachter ben dat het voor haar ook interessant moet blijven. Dus: Afwisselen. Ze heeft een tijdje blik gehad, een enkele keer tussendoor brok, nu doet ze het even prettig op kvv (Smuldier en Lotgering).
Ik merk ook dat ze het leuk vindt om iets te doen te hebben, dus verzin ik zoekspelletjes (met brokjes) of ze krijgt een eendennek of een lamrib tussendoor. Het gaat nu al een aantal weken goed, ik klop het wel af, maar ik denk dat (hier in elk geval) de sleutel zit in afwisseling/verveling.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje 4 kilo afvallen is niet niks. Ik zou haar gewoon aanbieden wat ze wel lekker vind tot ze weer wat op gewicht is en dan eens kijken wat voor voer je gaat geven. Mijn honden eten eigenlijk alles wel maar renske vinden ze toch wel heel erg lekker. Mijn oudste wilde na de bevalling van haar puppies niets eten. Behalve renske. Dat heeft ze dus gegeten tot de pups oud genoeg waren om weg te gaan. Ik gaf het de puppies ook met wat puppie melk er door eerst. Die vonden het ook echt heerlijk.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

renee-uk schreef:veruit de meeste eetproblemen bij honden komen door het gebemoei van de mensen, ik wou echt dat men daar eens mee ophield en die beesten gewoon met rust lieten bij het eten.

Wat Renee zegt. Niet zo moeilijk doen, als ze vreet met kleine beetjes, prima toch?

Honden in hun eentje vreten volgens mij altijd minder fanatiek dan honden met andere honden in huis. Ik hoor het van heel veel mensen, want breng het regelmatig ter sprake omdat Lilo na Jack's overlijden enorm is afgevallen. Vroeger moest ze die bak wel leegvreten anders deed Jack het, nu is ze ontzettend kieskeurig. Ze laat eten liggen en gaat dan af en toe een hapje nemen, ze blieft ook niet meer alle koekjes van bevriende bazen in het park. Dat is niet omdat ze zo treurt over Jack, maar de concurrentie is weg.

Ik zou me zorgen gaan maken als mijn hond echt eng mager werd, maar ik gok dat Bella net als Lilo mooi ribben laat zien en al met al gewoon lekker slank is. Dat is supergezond voor een hond, dus doe er niet moeilijk over.

Edit: Even verder gelezen, en ik zou wel langs de DA gaan. Dit klinkt meer als een medisch probleem.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Ik heb het gevoel dat de hond gewoon heimwee heeft naar het maatje dat verhuist is en uit protest niet meer eet.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

4 kilo afvallen op zo'n klein hondje en de ruggegraat en ribben zijn nu te zichtbaar? Dat klinkt niet lekker. Ik zou eens aan de da vragen wat hij er van vindt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zou eerst een aantal dingen uitzoeken qua ziektes en dan desnoods biefstuk geven om haar weer aan het eten te krijgen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lemuria

Rita schreef:Ik heb het gevoel dat de hond gewoon heimwee heeft naar het maatje dat verhuist is en uit protest niet meer eet.
Uit protest? Het is geen mens ;-) Het is niet zo dat de hond de verbinding maakt tussen niet meer eten en het terugkeren van hun maatje. Beetje antropomorfistisch. Honden vreten omdat het nodig is om te overleven. Een hond die niet eet is ziek of heeft stress.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Weet niet welke brokken je voert, maar smuldier kost haast niks en is prima voer.

Ik zou dat zeker gaan proberen ( bij de jumbo en hoogvliet het goedkoopst) en starten met 4 kleine porties per dag omdat ze al een tijdje niet goed gegeten heeft. Anders krjjgen die darmen straks een optater....

Als je zo'n speciale eetbak wil proberen kan je ook naar de action gaan. Die verkopen ze ook.

Mocht andere voeding niet helpen dan zsm naar de dierenarts. Je he t de zorg voor haar op je genomen en dus ook de plicht om goed voor haar te zorgen. Studentenbudget of niet....
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
winniedekoe
Zeer actief

Heb de oude brokken weer gehaald (goedkope van de Lidl) wat ze 2 jaar geleden kreeg en een bak smuldier.
Dit heb ik gemixt en dit wil ze gelukkig wel eten.
ga niet geheel over op vlees, want dit is in verhouding duurder als brokken, en ja ik ben een student dus heb niet alle geld van de wereld.
maar mijn hond staat toch echt wel voorop. en als het in combinatie werkt dan ga ik hier gewoon mee door omdat dit toch goedkoper is als volledig overstappen.
Bedankt voor de tips!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

winniedekoe schreef:Heb de oude brokken weer gehaald (goedkope van de Lidl) wat ze 2 jaar geleden kreeg en een bak smuldier.
ga niet geheel over op vlees, want dit is in verhouding duurder als brokken, en ja ik ben een student dus heb niet alle geld van de wereld.
maar mijn hond staat toch echt wel voorop. en als het in combinatie werkt dan ga ik hier gewoon mee door omdat dit toch goedkoper is als volledig overstappen.
Bedankt voor de tips!
Fijn dat ze wil eten.
Is smuldier duurder dan die brokken? :80:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
winniedekoe
Zeer actief

ranetje schreef:
winniedekoe schreef:Heb de oude brokken weer gehaald (goedkope van de Lidl) wat ze 2 jaar geleden kreeg en een bak smuldier.
Bedankt voor de tips!
Fijn dat ze wil eten.
in verhouding wel, zo'n zak van 20 kilo (cavom, wat ze eerst kreeg, nu even niet meer voor wat afwisseling) kost 38,95
Hier doe ik 3 maand mee. ga ik van het gemak van 90 dagen uit.
Die pakjes smuldier kosten 0,70 cent per pakje in onze buurtsuper, ze moet 1 pakje per dag hebben wil ze op normaal gewicht blijven, Dit is 64,80 gezien over 90 dagen.
Dus veel duurder.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

winniedekoe schreef:
ranetje schreef:
Bedankt voor de tips!
Fijn dat ze wil eten.
in verhouding wel, zo'n zak van 20 kilo (cavom, wat ze eerst kreeg, nu even niet meer voor wat afwisseling) kost 38,95
Hier doe ik 3 maand mee. ga ik van het gemak van 90 dagen uit.
Die pakjes smuldier kosten 0,70 cent per pakje in onze buurtsuper, ze moet 1 pakje per dag hebben wil ze op normaal gewicht blijven, Dit is 64,80 gezien over 90 dagen.
Dus veel duurder.
Ita weeg 23 kilo en gebruikt per dag 3/4 pakje smuldier.

Het hangt er vanaf hoeveel een hond nodig heeft.
Wat op het pakje staat klopt lang niet altijd als vereiste hoeveelheid.
Maar inderdaad .............. niet zo goedkoop als cavom. :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik weet niet of 13kg het ideale gewicht is voor je hond, het lijkt mij wat zwaar voor een JR(misschien was ze eerder wat te zwaar) maar zou toch eens kijken hoeveel smuldier ze dan nodig zou hebben. Een pakje is vrij veel denk ik.
Je zou andere de brokken ook in heet water kunnen weken totdat ze helemaal zacht zijn.
winniedekoe
Zeer actief

Apple schreef:Ik weet niet of 13kg het ideale gewicht is voor je hond, het lijkt mij wat zwaar voor een JR(misschien was ze eerder wat te zwaar) maar zou toch eens kijken hoeveel smuldier ze dan nodig zou hebben. Een pakje is vrij veel denk ik.
Je zou andere de brokken ook in heet water kunnen weken totdat ze helemaal zacht zijn.
Bella was niet te zwaar, ze is een grote jack vol met spieren.
Het is ook geen volledige jack russell, ver weg zit er een ander ras doorheen, ik noem het een jack omdat dat bloed er het meeste in zit.

Afbeelding

Dit was haar bouw toen ze 13 kilo woog, dus totaal niet dik waar wij ook heel erg op letten gezien dit niet goed voor een hond is.
Er zit al weer bijna een halve kilo aan en daar ben ik heel blij mee (:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Dat is inderdaad niet te dik.
Je ziet wel eens honden die dan volgens de baasjes mager zouden zijn, maar die dan eigenlijk juist net mooi op gewicht zijn :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”