Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fijne trimsalon in Friesland?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Fijne trimsalon in Friesland?
Wie weet er 1?
Ik wil Flame volgende week ofzo graag meenemen naar een trimsalon. Ze krijgt wat meer moeite met verharen en daarnaast stinkt haar vacht enorm. Thuis krijgen we het wassen niet voor elkaar omdat ze zo bang is voor de tuinslang. Ook een douchekop oid maakt niet uit, dat is dus echt een grote ramp.
Ik zoek dus wel een trimsalon waarvan bekend is dat ze ook goed en lief overweg gaan met angstige honden. Op zich is Flame geen bange hond maar met dat gepluk aan haar lijf kan ze best wel onverwachte dingen doen (niet bijten ofzo hoor, meer pertinent weg willen en janken enzo).
Het zou gaan om een behandeling met wassen en plukken, gewoon even alles netjes zodat ze er weer even tegen kan.
Iemand tips? Ik woon in Burgum, dus in die omgeving zou fijn zijn. Leeuwarden, Drachten, Heerenveen en Sneek zijn ook allemaal prima te doen.
Ik wil Flame volgende week ofzo graag meenemen naar een trimsalon. Ze krijgt wat meer moeite met verharen en daarnaast stinkt haar vacht enorm. Thuis krijgen we het wassen niet voor elkaar omdat ze zo bang is voor de tuinslang. Ook een douchekop oid maakt niet uit, dat is dus echt een grote ramp.
Ik zoek dus wel een trimsalon waarvan bekend is dat ze ook goed en lief overweg gaan met angstige honden. Op zich is Flame geen bange hond maar met dat gepluk aan haar lijf kan ze best wel onverwachte dingen doen (niet bijten ofzo hoor, meer pertinent weg willen en janken enzo).
Het zou gaan om een behandeling met wassen en plukken, gewoon even alles netjes zodat ze er weer even tegen kan.
Iemand tips? Ik woon in Burgum, dus in die omgeving zou fijn zijn. Leeuwarden, Drachten, Heerenveen en Sneek zijn ook allemaal prima te doen.

Dag monster... *14-01-2016
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Re: Fijne trimsalon in Friesland?
Ik heb (nog) geen ervaring met een trimsalon hier in de buurt. Volgende week gaan wij voor de eerste keer voor een wasbeurt voor de hond die we hebben 'gewonnen' via Facebook. Ben heel benieuwd hoe dat uit pakt, dus ik zal het je laten weten 

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Geen persoonlijke ervaring (ik ben naar Hoorn gegaan toen mijn kooiker getrimd moest worden), maar over deze in Sumar heb ik positieve geluiden gehoord : http://www.abhb.nl/trimsalons/89?view=trimsalon" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Alle trimmers kunnen en willen met jouw wat angstige hond omgaan
Da's ons werk
Wanneer je voor een bij de ABHB aangesloten trimmer kiest dan weet je in ieder geval zeker dat die een erkend vakdiploma gehaald hebben. Dat is een beetje extra zekerheid.
We willen graag voor en nafoto's zien!

Wanneer je voor een bij de ABHB aangesloten trimmer kiest dan weet je in ieder geval zeker dat die een erkend vakdiploma gehaald hebben. Dat is een beetje extra zekerheid.
We willen graag voor en nafoto's zien!

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
http://www.trimsalonnannekemunnik.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Naast de ABHB heb je nog een vakvereniging
http://www.vvtn.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
waar je een goede trimsalon kan vinden.
Of vraag eens bij je vrienden of in de buurt aan hondeneigenaren wat hun ervaring is bij trimsalons in de buurt. Loop eens binnen voor info zodat je iets in de keuken kunt kijken.
Of vraag eens bij je vrienden of in de buurt aan hondeneigenaren wat hun ervaring is bij trimsalons in de buurt. Loop eens binnen voor info zodat je iets in de keuken kunt kijken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Naast de ABHB heb je nog een vakvereniging

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar mag iedereen lid worden, met of zonder diploma. Iets moeilijker zoeken dus.bouvierpoedel schreef:Naast de ABHB heb je nog een vakvereniging
-
- Zeer actief
Bij de ABHB worden ze toch ook niet getest op hun kunnen .?Rosita Compagner schreef:Daar mag iedereen lid worden, met of zonder diploma. Iets moeilijker zoeken dus.bouvierpoedel schreef:Naast de ABHB heb je nog een vakvereniging
Kom zeg een diploma is niet meer verplicht , vele goede trimmers/sters met maar ook zonder , net zoals slechte met diploma.

Zegt mij ook niet zoveel. Ik hoorde dat heel veel trimmers hun lidmaatschap bij de ABHB hebben opgezegd vanwege onvrede met het bestuur. Dat zijn goede trimmers die soms al 30 jaar in het vak zitten en hun beroep goed verstaan, ze zijn alleen niet meer lid van de ABHBbouvierpoedel schreef:Bij de ABHB worden ze toch ook niet getest op hun kunnen .?Rosita Compagner schreef:Daar mag iedereen lid worden, met of zonder diploma. Iets moeilijker zoeken dus.bouvierpoedel schreef:Naast de ABHB heb je nog een vakvereniging
Kom zeg een diploma is niet meer verplicht , vele goede trimmers/sters met maar ook zonder , net zoals slechte met diploma.

- Suzanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
http://www.hondentrimsalonsneek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Evi gaat hier altijd met veel plezier naartoe!
Evi gaat hier altijd met veel plezier naartoe!

-
- Zeer actief
Hondentrimsalon Warber. Ben er zelf niet geweest, maar ken haar persoonlijk en zou zo mijn hond daar naar toe brengen als deze getrimd moet worden.
http://www.hondentrimsalonwarber.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondentrimsalonwarber.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
Thanks voor de tips allemaal. Ik ga ze allemaal bekijken en van de week kijken waar ik heen ga met Flame.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
De cijfers tonen dat nog niet aan.lets have fun schreef:
Zegt mij ook niet zoveel. Ik hoorde dat heel veel trimmers hun lidmaatschap bij de ABHB hebben opgezegd vanwege onvrede met het bestuur. Dat zijn goede trimmers die soms al 30 jaar in het vak zitten en hun beroep goed verstaan, ze zijn alleen niet meer lid van de ABHB
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet op hun kunnen, nee. Dat lukt niet met ruim 900 trimmende leden en dat willen we ook niet. Maar al die leden hebben wel het doorzettingsvermogen en de interesse getoond om cursus te volgen en stage te lopen. Dit terwijl dat inderdaad niet verplicht is! Iedereen kan morgen honden gaan trimmen. Alleen de mensen met dat doorzettingsvermogen én dat erkende diploma kunnen ABHB-lid worden. Dat ook dan de 'kwaliteit' (wat is dat?) kan verschillen, dat is duidelijk. Maar de garantie dat ze ervoor naar school zijn geweest, die is er.bouvierpoedel schreef: Bij de ABHB worden ze toch ook niet getest op hun kunnen .?
- Pom
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatiër, Terriër, Chihuahua
- Aantal honden: 3
Ik heb anders bij mijn trim opleiding 0.0 theorie gehad over hondengedrag, en wat ik af en toe lees/zie van mede trimsters (dus hoe zijzelf zeggen met honden om te gaan), vind ik om te huilen. En ja, daar zitten ook ABHB trimmers bij.
Liever een trimster die goed met honden om kan gaan dan een trimster die een mooi model kan zetten. Ik blijf het raar vinden dat daar geen aandacht aan wordt besteed.
Oh ja, ik zou dus gaan voor een trimmer waar jij een goed gevoel bij hebt, en waar je eventueel bij kan blijven als je dat wilt.
Liever een trimster die goed met honden om kan gaan dan een trimster die een mooi model kan zetten. Ik blijf het raar vinden dat daar geen aandacht aan wordt besteed.
Oh ja, ik zou dus gaan voor een trimmer waar jij een goed gevoel bij hebt, en waar je eventueel bij kan blijven als je dat wilt.
Laatst gewijzigd door Pom op 22 nov 2014 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Dat zal allemaal best wel en je zult mij ook niet horen zeggen dat een diploma helemaal waardeloos is. Als ik trimster zou willen worden zou ik ook dat diploma willen halen. Maar het valt mij wel op dat jij dat diploma en het lidmaatschap van de abhb als een soort keurmerk naar voren brengt. Alsof het goed is omdát iemand daar lid is. En dat vind ik misleidend. Het geeft geen garantie omdat er geen controle op is. 1 keer een diplomatje halen en daarna kun je het doen zoals je het zelf wilt. Genoeg trimsters die na hun examen alleen nog maar boomers staan kaal te scheren en als je daar dan met een ander hondje komt bakken ze er niks van.Rosita Compagner schreef:Niet op hun kunnen, nee. Dat lukt niet met ruim 900 trimmende leden en dat willen we ook niet. Maar al die leden hebben wel het doorzettingsvermogen en de interesse getoond om cursus te volgen en stage te lopen. Dit terwijl dat inderdaad niet verplicht is! Iedereen kan morgen honden gaan trimmen. Alleen de mensen met dat doorzettingsvermogen én dat erkende diploma kunnen ABHB-lid worden. Dat ook dan de 'kwaliteit' (wat is dat?) kan verschillen, dat is duidelijk. Maar de garantie dat ze ervoor naar school zijn geweest, die is er.bouvierpoedel schreef: Bij de ABHB worden ze toch ook niet getest op hun kunnen .?
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Trimsalonwilma zoals eerder aangeraden. Ik ben daar ooit gekomen met een zeer moeilijk hondje. In de loop der jaren kon ze lezen en schrijven met hem. Ze geeft ook les op een hondenschool en weet dus heel goed met ook wat minder makkelijke honden om te gaan.

-
- Zeer actief
Ook via PB kreeg ik Wilma aangeraden, ik ga daar dus maar eens even contact mee opnemen 

-
- Zeer actief
Leuke en vriendelijke meid die veel doet om op de hoogte te blijven in haar vak.flaneloba schreef:Ook via PB kreeg ik Wilma aangeraden, ik ga daar dus maar eens even contact mee opnemen