Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jack wilt niet alleen zijn?
Moderator: moderatorteam
- jack2004
- geregistreerd lid
Jack wilt niet alleen zijn?
jack is een jack russell van 14 weken, in de kerstvakantie waren wij allemaal thuis (6 pers.)
nu iedereen weer naar school en het werk is loopt jack mij overal achterna, vindt het moeilijk om alleen te zijn, blaft op alles, binnen en buiten , iets wat hij eerst niet deed.
als hij in de bench gaat als ik moet werken (niet langer dan 2 uurtjes) blaft en huilt hij.
hij krijgt een knuffel en koekjes mee.
verder snapt hij volgens mij niet dat er morgens 6 mensen zijn die een voor een weggaan en op verschillende tijden terugkomen.
het is net of hij op iedereen zit te wachten,
zo, een lang verhaal maar ik hoop dat iemand tips heeft!!
yvonne,
nu iedereen weer naar school en het werk is loopt jack mij overal achterna, vindt het moeilijk om alleen te zijn, blaft op alles, binnen en buiten , iets wat hij eerst niet deed.
als hij in de bench gaat als ik moet werken (niet langer dan 2 uurtjes) blaft en huilt hij.
hij krijgt een knuffel en koekjes mee.
verder snapt hij volgens mij niet dat er morgens 6 mensen zijn die een voor een weggaan en op verschillende tijden terugkomen.
het is net of hij op iedereen zit te wachten,
zo, een lang verhaal maar ik hoop dat iemand tips heeft!!
yvonne,
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Weer? De pup is 14 weken...die moet alles gewoon leren. Geef het tijd en bouw alles rustig op. Hoe heb je hem aan de bench laten wennen?gyanty schreef:Je moet weer op nieuw beginnen met de training. Gewoon wat stapjes terug.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- jack2004
- geregistreerd lid
We hebben hem vanaf het begin op vaste tijdstippen in de bench gedaan, daarbij hebben we de bench steeds als iets positiefs gepresenteerd, zijn speeltjes erin, iets lekkers om op te kauwen etc.Eline* schreef:Weer? De pup is 14 weken...die moet alles gewoon leren. Geef het tijd en bouw alles rustig op. Hoe heb je hem aan de bench laten wennen?gyanty schreef:Je moet weer op nieuw beginnen met de training. Gewoon wat stapjes terug.
hij gaat in de bench als mijn moeder smorgens aan het poetsen is, en als wij aan het eten zijn, hij gaat er pas uit als we dan opgeruimt hebben.
in de vakantie ging dat goed, hij protesteerde ff maar daarna ging hij lekker liggen of spelen, als we hem er uithaalde hebben we hem steeds beloond.
maar nu mijn moeder smorgens gaat werken blijft hij huilen,
roel ( yvonne is ff koken )
- jack2004
- geregistreerd lid
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- jack2004
- geregistreerd lid
Ik vond het in het begin ook raar, maar het is ons aan geraden door de gene waar het nest geboren is, en we hebben op internet en in een boek gelezen dat het zelfs goed is voor de hond,Dingo schreef:ja daar ben ik weermaar ik snap dus echt niet waarom je een hond in een bench stopt..ik zoi ook gaan janken
het boek is overigens: de jack russell terrier, van aboutpets ww.overdieren.nl
maar dat is misschien een andere discussie?
roel,
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
helejack2004 schreef:Ik vond het in het begin ook raar, maar het is ons aan geraden door de gene waar het nest geboren is, en we hebben op internet en in een boek gelezen dat het zelfs goed is voor de hond,Dingo schreef:ja daar ben ik weermaar ik snap dus echt niet waarom je een hond in een bench stopt..ik zoi ook gaan janken
roel,

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
De pup wordt dus overvraagd..jullie vragen te veel van hem waardoor hij in paniek raakt en gaat huilen. Alleen zijn leren bouw je op door de pup te wennen aan het alleen zijn zonder dat je daarbij de pup in paniek doet raken. Dus steeds korte periode's en dat bouw je uit als het goed gaat.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of hij een bench gebruikt.jack2004 schreef:Ik vond het in het begin ook raar, maar het is ons aan geraden door de gene waar het nest geboren is, en we hebben op internet en in een boek gelezen dat het zelfs goed is voor de hond,Dingo schreef:ja daar ben ik weer :mrgreen: maar ik snap dus echt niet waarom je een hond in een bench stopt..ik zoi ook gaan janken :mrgreen:
roel,
Mijn man hadden ze het ook aangeraden (collega's op het werk).
En wij wisten niet beter.
Dus Luka ging in de bench. Hij jankte en zat triest voor zich uit te kijken, leunend tegen de bench, we kregen hem er ook bijna niet meer in.
En hij had dan ook nog diarée in het begin.
Na veertien dagen vond ik het welletjes, Luka kreeg zijn mand met lekker kussen in de verwarmde en geïsoleerde veranda.
Daar is hij nog steeds, van de eerste avond ging hij er met gelukkig hart in.
Tussendoor hebben we wel nog slaapproblemen gehad, maar dat is ook opgelost door een radio 's nachts te laten spelen.
Groetjes,
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- jack2004
- geregistreerd lid
nee we zijn niet met zijn allen weggeweest, er was altijd iemand thuis.Sylvia schreef:Zijn jullie in de kerstvakantie weleens met zijn allen helemaal weg geweest buiten de deur??
En hoe doen jullie het 's nachts dan??
s`nachts slaapt hij met zijn mandje boven .
ik denk wel dat het klopt dat hij overvraagd is, iedereen wil knuffelen en spelen met jack en krijgt dan ook te weinig rust
yvonne
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Misschien es met een radio die speelt overdag.jack2004 schreef:nee we zijn niet met zijn allen weggeweest, er was altijd iemand thuis.Sylvia schreef:Zijn jullie in de kerstvakantie weleens met zijn allen helemaal weg geweest buiten de deur??
ik denk wel dat het klopt dat hij overvraagd is, iedereen wil knuffelen en spelen met jack en krijgt dan ook te weinig rust
yvonne
Voelt hij zich misschien niet zo alleen.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Als hij van te voren nooit alleen thuis is geweest en hij moet dan opeens twee uur achter elkaar alleen blijven is de overstap te groot. Voor ons mensen lijkt het misschien maar een korte periode maar voor een puppie die nog niet gewend is aan alleen zijn is het een eeuwigheid. Bouw het alleen blijven langzaam op!jack2004 schreef:nee we zijn niet met zijn allen weggeweest, er was altijd iemand thuis.Sylvia schreef:Zijn jullie in de kerstvakantie weleens met zijn allen helemaal weg geweest buiten de deur??
yvonne