Dieter schreef:Ik vraag me dan toch wel af of jullie nog een leven hebben buiten jullie beesten? Gaan jullie dan niet uit werken of naar school?
Ik ga naar school, ik studeer aan de Universiteit, maar heb mijn rooster zo ingedeeld dat Moos een dag 5 uur alleen zit, een dag 4 uur en twee dagen 3 uur. De rest van de tijd ben ik bij Moos. Van uitgaan naar cafe's enzo houd ik niet, en naar vriendin gaat Moos mee, kan dat niet, dan komen ze hier, of ga ik gewoon niet.
En ik ben ook pas 21 maar heb me ook vreselijk op zitten winden over het feit dat jullie Nova alleen in de tuin hebben gelaten op oudejaarsavond.
Maar wat me nog wel het meeste stoort is dat jullie alleen maar in de verdediging schieten, en het schijnbaar helemaal niet zo erg vinden dat jullie Nova een enorm trauma hebben bezorgd. Want tja, jullie zijn tenslotte onervaren, jong, en een hond in de tuin houden is heel normaal.
Dat is ook allemaal zo, en een mens maakt fouten, en een hond in de tuin houden schijnt inderdaad in Belgie heel normaal te zijn. Niemand hier valt ook zo zeer daarover als over het feit dat Nova met Oud en Nieuw alleen in de tuin zat. Daarbij vind ik het ook wat vreemd dat als je om 4 uur 's nachts thuis komt, je niet even bij je hond gaat kijken........
Het merendeel van de mensen hier wil jullie echt wel van advies dienen over hoe je een hond goed begeleidt, maar dan moet je je daar ook wel voor openstellen, en niet steeds met excuses aankomen waarom het allemaal niet zo erg was.