Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup op balkon laten plassen ('s nachts)
Moderator: moderatorteam
- dayake
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
- Aantal honden: 1
Pup op balkon laten plassen ('s nachts)
Wat is jullie mening daarover? Zou ze het op latere leeftijd nog doen?
Daya is nu 4 maanden en 's nachts gaat het soms wel en soms niet. Ze is niet altijd droog. Ik woon op 11 hoog, in een nogal rare wijk waar ik 's nachts echt niet meer buiten wil lopen. Van de week zijn er een aantal dingen voorgevallen dat ik me heb voorgenomen niet meer na 12e naar buiten te gaan. Zou het erg zijn als ik Daya op balkon laat plassen 's nachts?
Daya is nu 4 maanden en 's nachts gaat het soms wel en soms niet. Ze is niet altijd droog. Ik woon op 11 hoog, in een nogal rare wijk waar ik 's nachts echt niet meer buiten wil lopen. Van de week zijn er een aantal dingen voorgevallen dat ik me heb voorgenomen niet meer na 12e naar buiten te gaan. Zou het erg zijn als ik Daya op balkon laat plassen 's nachts?

-
Lemuria
Re: Pup op balkon laten plassen ('s nachts)
Wil je uberhaupt nooit meer 's avonds na 12-en naar buiten? Zo ja; weinig keuze
Het is net wat je ze aan- of afleert. Wil je dat ze daar plast, dan plast ze daar maar. Wil je later (stel, je verhuist) dat ze gewoon op gras plast, dan wen je dat mettertijd weer aan. Het is maar net wat jou het makkelijkst uit komt hoor 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik zou s'nachts nog wel een mogelijkheid bieden om te plassen ( = wekker zetten ) en dat afbouwen.
Verder lijkt het me voor later wel aan te leren. Ze worden in principe allemaal wel zindelijk. Niet fijn dat je daar dus niet op je gemak woont.
Verder lijkt het me voor later wel aan te leren. Ze worden in principe allemaal wel zindelijk. Niet fijn dat je daar dus niet op je gemak woont.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Lijkt me geen enkel probleem.
Mijn pups zette ik s'nachts ook in de tuin, en daar zijn ze vanzelf mee gestopt toen ze het langer op konden houden en het nachtelijke plasje niet meer nodig was.
Mijn pups zette ik s'nachts ook in de tuin, en daar zijn ze vanzelf mee gestopt toen ze het langer op konden houden en het nachtelijke plasje niet meer nodig was.
- dayake
- Actief
Ik zou me een stuk veiliger voelen als ze wat ouder isLemuria schreef:Wil je uberhaupt nooit meer 's avonds na 12-en naar buiten? Zo ja; weinig keuzeHet is net wat je ze aan- of afleert. Wil je dat ze daar plast, dan plast ze daar maar. Wil je later (stel, je verhuist) dat ze gewoon op gras plast, dan wen je dat mettertijd weer aan. Het is maar net wat jou het makkelijkst uit komt hoor

- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Dat bedacht ik me ook al.dayake schreef:Ik zou me een stuk veiliger voelen als ze wat ouder isLemuria schreef:Wil je uberhaupt nooit meer 's avonds na 12-en naar buiten? Zo ja; weinig keuzeHet is net wat je ze aan- of afleert. Wil je dat ze daar plast, dan plast ze daar maar. Wil je later (stel, je verhuist) dat ze gewoon op gras plast, dan wen je dat mettertijd weer aan. Het is maar net wat jou het makkelijkst uit komt hoor
dan zou ik wel durven, maar denk niet dat ik het altijd zal doen ook al ben ik een nachtmens.
Ik woon ook niet in de beste wijk...
Voordat Vita er was, ging ik ook niet graag s' nachts alleen de straat op.
Toen ze er net was ook nog niet, maar inmiddels weet ik dat ze waaks is en dat ze, ondanks dat ze niet zo groot is, zeer indrukwekkend overkomt als ik me ongemakkelijk voel bij een benadering. Terwijl ze normaal heel vriendelijk is tegen vreemden.
Met een volwassen Mechelse Herder is de aanwezigheid denk ik al genoeg.
Ik denk dat je je later echt beter voelt op straat. Lijkt me een prima om tot die tijd haar op het balkon te laten plassen 's nachts.
Laatst gewijzigd door Kirra op 25 nov 2014 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lets have fun
Ik zou het gewoon doen. Volgende ochtend schoonmaken en je bent weer klaar.
Voor een volwassen hond kan het ook handig zijn als ze het in geval van nood op het balkon willen doen. Ik zie daar geen problemen hoocr
Voor een volwassen hond kan het ook handig zijn als ze het in geval van nood op het balkon willen doen. Ik zie daar geen problemen hoocr
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik zou het ook doen. Ik baal ervan dat mijn hond bij mijn moeder niet meer op het dakterras wil plassen. Zit je daar gezellig na te tafelen; moet je zes trappen af en op omdat hij het vertikt even daar te plassen 
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Kijk wel even hoe de afvoer van het balkon is geregeld. Loopt het langs het randje of is er een nette afvoer. In geval van een nette afvoer, geen probleem, emmer water er achteraan ('s morgens) en klaar. Als er geen afvoer is, dan iets regelen van een bak met kranten of kattengrit, wat je de andere ochtend in de vuilniszak kan stoppen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden hebben het altijd vertikt om op het balkon te plassen. Nikkie plast dan nog liever binnen als ze echt hoge nood heeft, gebeurd gelukkig niet vaak maar na de loopsheid is ze altijd een beetje lek.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou er voor de nachtelijke hoge nood absoluut niet mee zitten als het balkon dan wordt gebruikt.
Steeds "plassen" o.i.d. zeggen als ze plast en belonen.
Dan leert ze op commando te plassen.
En dan kan je haar ook leren om op een krant op het balkon te plassen.
Dat is 's morgens zo opgeruimd
Steeds "plassen" o.i.d. zeggen als ze plast en belonen.
Dan leert ze op commando te plassen.
En dan kan je haar ook leren om op een krant op het balkon te plassen.
Dat is 's morgens zo opgeruimd
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Rol gras neerleggen, dan gaat het makkelijker.
Gewoon doen.
Gewoon doen.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik had het ook in gedachte, maar pom ging alleen maar alle stenen op het balkon opeten (ik heb tegels met daaromheen een randje kiezels over de bedekking zeg maar). Geen succes dus. Toch maar naar beneden dus. Anders zou ik er ook geen problemen mee hebben.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Gewoon doen, als je je niet veilig voelt buiten neemt je hond dat over en ben je nog verder van huis.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
dit dus, dat heb ik ook op mijn balkon liggenMarjoleine schreef:Rol gras neerleggen, dan gaat het makkelijker.
Gewoon doen.

-
Chris78
- Actief
Hier hebben de honden regelmatig in de tuin gepist als pup....soms was de baas wat lui.
Tegenwoordig doen ze het zelden meer, is eigenlijk vanzelf gegaan.
Tegenwoordig doen ze het zelden meer, is eigenlijk vanzelf gegaan.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik heb mijn hond op het balkon zindelijk gemaakt, lage grote bak met daarin krantjes.
Ideaal, en ook overdag wel eens gebruikt. Omdat ze tegen de tijd dat we boven waren alweer moest.
Nu ze volwassen is, plast ze daar echt niet. Ze weet gewoon dat het daar niet moet.
Bak ook weggehaald, nadat ze 's nachts zindelijk was.
Ideaal, en ook overdag wel eens gebruikt. Omdat ze tegen de tijd dat we boven waren alweer moest.
Nu ze volwassen is, plast ze daar echt niet. Ze weet gewoon dat het daar niet moet.
Bak ook weggehaald, nadat ze 's nachts zindelijk was.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou inderdaad ook wat gras neerleggen, of misschien nog hygiënischer en handiger, een wasmachine-lekbak kopen en daar een laag kattengrit of iets anders wat goed vocht absorbeert in leggen. Dan trekt de urine ook je balkonvloer niet in.
- dayake
- Actief
We hebben pas een nieuwe balkonvloer dus water (en een plasje denk ik dan ook) word gelijk door de grond afgevoerd. Heb het vannacht geprobeerd maar ze snapte niet wat de bedoeling was, tot ik een oud handdoekje neerlegde
maar wel weer de hele nacht droog geweest!

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou het ook doen, maar misschien moet je er rekening mee houden dat ze het niet meer wil als ze ouder wordt. Mijn hond liet ik wel eens voor de deur plassen, maar dat vindt ze inmiddels te dicht bij huis. Nu loop ik de straat door en doet ze het iets verderop.