Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trimmen van een spastische GBGV

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Trimmen van een spastische GBGV

Ongelezen bericht door Suuz! »

Toch klinkt dat dwang kooi niet heel aantrekkelijk.
Zoals gepland gaat ie eind dec eerst op mini vakantie bij de trimster en gaat ze oefenen met
.daarna blijf ik bij de eerste trimbeurt.

Zal die Bach druppels eens geven maar bij sorbonne heb ik daar echt nooit verschil mee gemerkt dus ik geloof niet zo in dat soort spul.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Persoonlijk zou ik mijn hond van zijn levensdagen niet zo laten behandelen maar dat is dan persoonlijk. Als ik een hond had die in een dwangkooi zat te krijsen omdat dat goed was voor zijn mooie haar dan zou ik totaal bezorgd raken over zijn karakter. Wil niet lullig doen maar een hardhandig aanpakken door een trimmer kan je hond wel goed verzieken Vwbt het vertrouwen in mensen. Daar heb ik met een trimmer over gesproken voordat wordt gezegd dat dat onzin is. Sommige honden gaan al kwijlen van stress als ze een schaar zien. Toen ik Bas wilde plukken maar ze nog niet rijp haar had gromde ze, gilde ze ineens en hapte ze zelfs. Ben meteen gestopt. Daarna kreeg ze dagen een strakke bek bij gefriemel in haar vacht. Een hardhandige trimmer toelaten en mijn hond onder erge dwang laten plukken zou ik nooit toelaten. Domweg omdat ik het vertrouwen in de mens intact wil houden
Wuilus wist de DA ook te vinden. Na haar hd check die nogal grof was mocht geen vreemde meer aan haar achterpoot komen.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Suuz! schreef:Toch klinkt dat dwang kooi niet heel aantrekkelijk.
Zoals gepland gaat ie eind dec eerst op mini vakantie bij de trimster en gaat ze oefenen met
.daarna blijf ik bij de eerste trimbeurt.

Zal die Bach druppels eens geven maar bij sorbonne heb ik daar echt nooit verschil mee gemerkt dus ik geloof niet zo in dat soort spul.
Ik heb het wwoord dwangkooi niet laten vallen, dat is iets geweest wat nodig is geweest bij die hond, niet bij jouw mooie man. Ik doelde op het geduld en de positiviteit die ze heeft gebruikt om die hond zo ver te krijgen dat ie zich liet enten. De kooi is wegens veiligheid gebruikt en die hond heeft daar 0 problemmen mee gehad door het goede aanleren
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”