Ik zou dan toch de behoefte hebben om uitleg te geven, maar dat ben ik.ranetje schreef:Och als iedereen hier roept dat het niet klopt en dat ze TS niet geloven zou ik het ook wel een beetje hebben gehadthom schreef:Ik vind het eigenlijk wel jammer dat TS geen enkele reactie meer geeft.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Honden in beslag genomen

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh maar ik geloof ook heus wel dat ts bij de da is geweest voor wormmiddelen, heb alleen mijn twijfels of die honden daardoor 'ietsje mager' waren aldus de ts of 'broodmager' aldus de da waar ze na inbeslagname terecht kwamen.ranetje schreef:Ik weet het ook niet renee.renee-uk schreef:ik wist het werkelijk niet en ben gaan zoeken.
geen van de da-sites die ik bekeken heb geeft dat gewichtsverlies aan voor volwassen honden, wel de wurmenbuikjes van puppen worden vermeld.
bij volwassen honden wordt een spoelworminfectie ontdekt door wormen in braaksel of in ontlasting of door ontlastingonderzoek en verloopt bijna altijd symptoomloos.
volgens die sites dus.
Maar in dat laatste lokale bericht staat die mededeling ook.
Lijkt me voor de politie gemakkelijk na te trekken bij de betreffende DA of die dat heeft gezegd en of TS daar is geweest met de honden.
ik vind het een rammelverhaal en ik zie nog steeds geen reden om dat niet meer te vinden

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Inderdaad.ranetje schreef:Och als iedereen hier roept dat het niet klopt en dat ze TS niet geloven zou ik het ook wel een beetje hebben gehadthom schreef:Ik vind het eigenlijk wel jammer dat TS geen enkele reactie meer geeft.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nah zowel voorstel topic als dit topic zijn van vrijdag en verder geen en nergens berichten van TS. Deze is ofwel het advies aan het opvolgen om alles op alles te zetten om het geld bij elkaar te krijgen en daarna qua honden verder te zien, ofwel klaar met de minder positieve reacties hier en gebruik gemaakt van de uitlog knop en/of het rode kruisje.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn volwassen reu kreeg spoelwormen toen hij hier nog niet zo lang was en hij ging van schraal naar bijna alle ribben zichtbaar in anderhalve week tijd. Nu denk ik niet dat een dierenarts dat als broodmager had bestempeld maar Frank was er wel vrij ziek van...renee-uk schreef:geen van de da-sites die ik bekeken heb geeft dat gewichtsverlies aan voor volwassen honden, wel de wurmenbuikjes van puppen worden vermeld.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Nee dat betekent dat ik goed in kan schattenranetje schreef: Dat was nog niet bekend toen je dat schreef.![]()
Betekent alleen maar dat die DA nog goedkoper is dan ik dacht.

- iones
- Zeer actief
Maar het is toch een beetje een raar verhaal en het is ook niet eerlijk te verwachten dat mensen alles maar voor zoete koek slikken. Dat is eigenlijk bijna een belediging te noemen.ranetje schreef:Och als iedereen hier roept dat het niet klopt en dat ze TS niet geloven zou ik het ook wel een beetje hebben gehadthom schreef:Ik vind het eigenlijk wel jammer dat TS geen enkele reactie meer geeft.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind/vond het vooral een warrig verhaal.iones schreef:Maar het is toch een beetje een raar verhaal en het is ook niet eerlijk te verwachten dat mensen alles maar voor zoete koek slikken. Dat is eigenlijk bijna een belediging te noemen.ranetje schreef:Och als iedereen hier roept dat het niet klopt en dat ze TS niet geloven zou ik het ook wel een beetje hebben gehadthom schreef:Ik vind het eigenlijk wel jammer dat TS geen enkele reactie meer geeft.
Hoe duidelijk ik zelf nog iets uit kan leggen als mijn honden zouden worden meegenomen weet ik niet
Ik ben wel benieuwd naar de afloop.
Dus hopelijk horen we daar nog wat over.
Beledigd ben ik niet meer zo snel
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
hahaha jij bent echt grappig Iones, beledigd om een verhaaliones schreef:Maar het is toch een beetje een raar verhaal en het is ook niet eerlijk te verwachten dat mensen alles maar voor zoete koek slikken. Dat is eigenlijk bijna een belediging te noemen.ranetje schreef:Och als iedereen hier roept dat het niet klopt en dat ze TS niet geloven zou ik het ook wel een beetje hebben gehadthom schreef:Ik vind het eigenlijk wel jammer dat TS geen enkele reactie meer geeft.
- iones
- Zeer actief
Nee, beledigd om voor dom te worden aangezien, dat je verondersteld wordt iets onwaarschijnlijks te geloven. En dan niet meer reageren als mensen er niet in stinken. Dat is niet eerlijk.Cindy52 schreef:hahaha jij bent echt grappig Iones, beledigd om een verhaaliones schreef:Maar het is toch een beetje een raar verhaal en het is ook niet eerlijk te verwachten dat mensen alles maar voor zoete koek slikken. Dat is eigenlijk bijna een belediging te noemen.ranetje schreef:Och als iedereen hier roept dat het niet klopt en dat ze TS niet geloven zou ik het ook wel een beetje hebben gehadthom schreef:Ik vind het eigenlijk wel jammer dat TS geen enkele reactie meer geeft.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Wie zegt dat het niet waar is ? ik ken de eigenaar niet noch de honden en ik kan me voorstellen dat het wel waar isiones schreef:Nee, beledigd om voor dom te worden aangezien, dat je verondersteld wordt iets onwaarschijnlijks te geloven. En dan niet meer reageren als mensen er niet in stinken. Dat is niet eerlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Kan inderdaad heel hard gaan-Saskia- schreef:Mijn volwassen reu kreeg spoelwormen toen hij hier nog niet zo lang was en hij ging van schraal naar bijna alle ribben zichtbaar in anderhalve week tijd. Nu denk ik niet dat een dierenarts dat als broodmager had bestempeld maar Frank was er wel vrij ziek van...renee-uk schreef:geen van de da-sites die ik bekeken heb geeft dat gewichtsverlies aan voor volwassen honden, wel de wurmenbuikjes van puppen worden vermeld.
-
Virii_BB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
- Contacteer:
Weet iemand of de honden opgehaald worden?
In mijn optiek zou het niet mogelijk kunnen zijn dat de eigenaar zo snel alweer de honden kan ophalen. Daar ze op medische grond weggehaald zijn.
In mijn eerdere reacties heb ik gedetailleerd aangegeven wat de procedure is bij LIVD en/of Dierenbescherming.
In mijn laatste reactie had ik aangegeven het tevens vreemd te vinden dat meneer TS niets meer van zich laat horen. Maar toen werd ik afgebrand, dus wat dat betreft zal ik me niet meer uitten omtrent de laconieke houding van TS.
Wat mij tevens opviel is dat Jaawis zich een uur voordat hij deze post heeft geplaatst zich uberhaupt heeft aangemeld op dit forum. Vervolgens een korte summiere voorstelling gedaan waarin hij niets vermeld over dat zijn honden in beslag zijn genomen.
Dit is de gehele tekst:
Hallo, laat ik me maar eens voorstellen dan, ik ben kees, kom uit friesland.
En hoop hier nog gezellige momenten te beleven
Voor zover ik kan zien zijn er op dit forum nog niet veel "gezellige momenten" beleefd daar dit zijn 1e post is.
In mijn optiek zou het niet mogelijk kunnen zijn dat de eigenaar zo snel alweer de honden kan ophalen. Daar ze op medische grond weggehaald zijn.
In mijn eerdere reacties heb ik gedetailleerd aangegeven wat de procedure is bij LIVD en/of Dierenbescherming.
In mijn laatste reactie had ik aangegeven het tevens vreemd te vinden dat meneer TS niets meer van zich laat horen. Maar toen werd ik afgebrand, dus wat dat betreft zal ik me niet meer uitten omtrent de laconieke houding van TS.
Wat mij tevens opviel is dat Jaawis zich een uur voordat hij deze post heeft geplaatst zich uberhaupt heeft aangemeld op dit forum. Vervolgens een korte summiere voorstelling gedaan waarin hij niets vermeld over dat zijn honden in beslag zijn genomen.
Dit is de gehele tekst:
Hallo, laat ik me maar eens voorstellen dan, ik ben kees, kom uit friesland.
En hoop hier nog gezellige momenten te beleven
Voor zover ik kan zien zijn er op dit forum nog niet veel "gezellige momenten" beleefd daar dit zijn 1e post is.
-
Neeltje
We weten niet meer dan wat hier staat.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Oh heerlijk is dit. Je bent helemaal overtuigd dat TS uit zijn nek klets, op grond waarvan is me helemaal onduidelijk. Ik begin het dikgedrukte ineens te geloven.iones schreef: Nee, beledigd om voor dom te worden aangezien, dat je verondersteld wordt iets onwaarschijnlijks te geloven. En dan niet meer reageren als mensen er niet in stinken. Dat is niet eerlijk.
Ik denk dat het gros het vooral jammer vind dat TS niet terug komt, omdat ze een flinke rel van 15pagina´s dik door de neus wordt geboord.
Laatst gewijzigd door Paisley op 26 nov 2014 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Virii_BB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
- Contacteer:
Ik wil even reageren op het onderste gedeelte..Paisley schreef:Oh heerlijk is dit. Je bent helemaal overtuigd dat TS uit zijn nek klets, op grond waarvan ik me helemaal onduidelijk. Ik begin het dikgedrukte ineens te geloven.iones schreef: Nee, beledigd om voor dom te worden aangezien, dat je verondersteld wordt iets onwaarschijnlijks te geloven. En dan niet meer reageren als mensen er niet in stinken. Dat is niet eerlijk.
Ik denk dat het gros het vooral jammer vind dat TS niet terug komt, omdat ze een flinke rel van 15pagina´s dik door de neus wordt geboord.
Als ik voor mezelf spreek vind ik het inderdaad jammer dat TS niet meer reageert. Niet om een verdere discussie te uitten, maar omdat hij hulp vraagt via dit forum.
Meerdere mensen hebben gevraagd om bijvoorbeeld een foto van de honden te laten zien.
TS zegt dat alles meevalt en de kranten spreken over het tegenovergestelde.
Dus naar alle waarschijnlijkheid ligt de waarheid ergens in het midden. Om hierbij te helpen zouden we wel een reactie van TS moeten krijgen.
Het gaat hier om 2 honden die in beslag zijn genomen. Ik wil de eigenaar niet de grond in trappen maar indien mogelijk daadwerkelijk kunnen helpen. Vandaar dat ik meer informatie heb gevraagd wiens dagelijks werk dit is.
Als het echt zo is dat de LIVD, politie en kranten overdrijven, zou dit makkelijk aantoonbaar moeten zijn en valt er genoeg juridisch te regelen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
"laconieke houding" Je bedoelt vast deze post, die je rond half 5 schreefVirii_BB schreef:Weet iemand of de honden opgehaald worden?
Ik vind je reacties stokerig over komen, net als heel veel in dit topic. Misschien wordt het allemaal goed bedoeld maar ik snap TS heel goed - hier valt geen eer meer aan te behalen, hulp is hier ook niet meer te vinden want alles is al gezegd, en het enige wat hem rest is een bak kritiek over zich heen krijgen als hij wèl die foto's zou posten. Want het is natuurlijk nooit goed.Virii_BB schreef:Ik heb het vermoeden dat meneer/ mevrouw Jaawis weinig informatie gaat toevoegen daar er na half 4 geen reactie vanuit dat front is gekomen tenzij zij daarvoor heel snel reageerde op alle reacties.
En nu is het ook al ineens verdacht dat hij in zijn voorstel topic (die verplicht is) niet begint over in beslag genomen honden, of omdat hij zich speciaal voor dit incident heeft aangemeld.. right.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
En wat klopt er dan allemaal niet? Jij hebt daar ervaring mee?Marco88 schreef:Verhaal klopt van geen kanten en probeert van alles recht te praten wat hartstikke krom is, en stelt zich op als slachtoffer.
Oh? Nou, dierenartskosten (consult, controle, eventuele behandeling/medicatie) en helemaal x 2 kunnen razendsnel oplopen. Dat weet jij ook vast wel.Hayley84 schreef:Dierenartskosten 300 euro.
Dat zijn geen kosten voor een paar schrammetjes.
Niet om het een of ander hoor. Maarre zoals ik het lees, zijn er meerdere die het alleen maar hebben over het geld en is zij degene die daar antwoord op geeft. Hij/zij is niet degene die zich "druk" maakt om geld.Lemuria schreef:Waarom zit je je zo druk te maken om die klote-euro's in plaats van hoe erg je honden er aan toe zijn? Misschien is het niet zo hoor, maar zo komt het wel over nu. Het enige wat ik lees gaat over facturen en exacte bedragen. Dat geld zou me kunnen rotten, als ik m'n hond(en) maar terugkreeg
Vetgedrukte vooral. Hoe vaak politie/nieuwsberichten wel niet worden afgedaan als overdreven/sensatie is allang al niet meer te tellen. Maar nu is deze ineens "doorslaggevend"? Het zal!Wolfsblut schreef:Politieberichten in Nederland worden nogal eens zwaar overdreven in hun voordeel als ze een gemakkelijke klus geklaard hebben.
Zware criminaliteit waar ze niet tegen opgewassen zijn, wordt dan weer enorm gebagatelliseerd.
Jaawis, ik geloof je. Echter wel met een kanttekening dat je hier en daar wat bent tekort geschoten. De kosten voor de medisch noodzakelijke behandeling naar aanleiding van het gevecht is begrijpelijk.
Als je het geld niet hebt zou ik het inderdaad lenen. Als de honden weer in je bezit zijn kun je mogelijk nog in beroep gaan tegen de overige opgelegde sancties. Hiervoor zou ik even contact opnemen met bureau rechtshulp.
Aanvulling: Te mager is subjectief. Vrouwen met maatje 34 tot en met 36 vind ik mager. Die met maatje 38 t/m 42 vind ik weer geweldig. En alles wat daar boven zit vind ik dan weer net een pondje teveel. En deze beoordeling is voor iedereen weer anders.
Daarbij ben ik er persoonlijk van overtuigd dat mensen (en of dit nu "gewone" mensen zijn, politie is of dierenartsen) nog wel eens van meningen willen verschillen vwb een "magere / broodmagere / uitgehongerde / uitgemergelde" hond. Zoveel topics hier gezien waarin de 1 veronderstelde een gespierde hond te zien, daar waar een ander een "uitgemergelde" hond zag (en alles wat er tussenin zat)
En wat jij "schraal" vind kan een ander weer mager of erger, uitgemergeld vindenmalinois schreef:Maar ribben zien is niet altijd mager.. je hebt schraal en mager. Schraal vind ik prima mager vind ik niet goed.
Hylos schreef:De lokale nieuwssite hier heeft wel een kleine update:
http://waldnet.nl/wn/nieuws/46332/Polit ... rtuin.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Politie haalt vechtende honden uit achtertuin
BURGUM - De politie heeft donderdag twee vechtende honden uit elkaar moeten halen in Burgum. De agenten kregen een melding over de honden dat ze met elkaar aan het vechten waren in een een achtertuin van een woning aan de Burgemeester Bothenius Lohmanlaan. Bij aankomst zagen de agenten dat twee pitbull-achtige honden tot bloedens toe met elkaar aan het vechten. De eigenaar bleek niet thuis te zijn.
Met behulp van pepperspray wisten de agenten de honden uit elkaar te halen. Eén van de honden, beide waren broodmager, liep mank en had diepe bijtwonden in haar poot. Beide honden zijn vervolgens de politie meegenomen en ter controle en behandeling overgebracht naar een dierenarts. Hierbij bleek dat beide honden veel te mager waren en dat er antibiotica en pijnstillers toegediend moesten worden.
Navraag bij de eigenaar leert dat de honden zo mager waren door spoelwormen. Hij was al met de dieren naar de dierenarts geweest en ze hadden een ontwormingskuur gehad. Ze kregen nu juist weer extra eten om weer aan te kunnen komen. Volgens de eigenaar hebben de honden ook nooit ruzie met elkaar. Hij heeft het vermoeden dat er eten over de schutting is gegooid waardoor de dieren in gevecht gingen.
De politie heeft vrijdagochtend een gesprek met de eigenaar gehad en hij laat weten dat de eigenaar de dieren waarschijnlijk binnenkort weer terugkrijgt.
Alles wat ik de TS hier heb zien beschreven, staat dus ook zo ongeveer in de "update"
Lemuria schreef:Ennieweetjes, denk dat we van meneer Tok niks meer gaan horen.
Ah ja, die moeten er ook zijnPaisley schreef:Ik vind je reacties stokerig over komen, net als heel veel in dit topic.Virii_BB schreef:Ik heb het vermoeden dat meneer/ mevrouw Jaawis weinig informatie gaat toevoegen daar er na half 4 geen reactie vanuit dat front is gekomen tenzij zij daarvoor heel snel reageerde op alle reacties.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Dinos
Of t.s nog terugkomt na deze K.G.B ondervraging betwijfel ik , denk zomaar dat hij zich hier niet erg welkom voelt.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wat raarDinos schreef:Of t.s nog terugkomt na deze K.G.B ondervraging betwijfel ik , denk zomaar dat hij zich hier niet erg welkom voelt.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
No shit!Dinos schreef:Of t.s nog terugkomt na deze K.G.B ondervraging betwijfel ik , denk zomaar dat hij zich hier niet erg welkom voelt.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.