Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond valt slecht af
Moderator: moderatorteam
- Marijkefons
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Re: Hond valt slecht af
Er staat op 5 tot 10 kilo 230-400 per dag. Is 300 dan oké?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Marijkefons
- Actief
En duck is dat ook prima? Want dat Smuldier vind ik echt te smerig voor woorden. Moet zelf in de ochtend ook nog m'n ontbijt weg krijgen he. Haha. Igg iedereen bedankt voor het meedenken. Ik ga denk ik eerst proberen om brok te combineren met vers.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
300 is wat veel. Ik zou beginnen met 240 gram (3%), dat is nog wat hoog, en dan na een week nog eens wegen.Marijkefons schreef:Er staat op 5 tot 10 kilo 230-400 per dag. Is 300 dan oké?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Mijn honden krijgen 300 gram per dag en die wegen rond de 14 kilo.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Mijn gecastreerde terriër kruising van 8 kilo krijgt per dag 180 gram kvv.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Tja ik vind Duck natte kranten dus vind t niks. T lijkt niet op vlees. Mijn voorkeur zou dan zeker Smuldier zijn... lijkt nog op vlees (pens).
Geen idee of er granen in duck zitten?
Geen idee of er granen in duck zitten?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marijkefons
- Actief
Op de verpakking is het woord graan iig niet te vinden net gekeken. Smuldier is toch dat grote brok wat je zelf nog in stukken moet doen? Is er ook een betere variant al in plakjes want ik vind het zelf echt heel vies dat spul. Natuurlijk wil ik het beste voor m'n hond anders vroeg ik dit allemaal niet. Dus voordat mensen mij aan gaan vallen hierop. Mijn maag kan er gewoon niet zo goed tegen sorry
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Nee, da's te veel volgens mij. Mijn hond moet ook op haar figuurtje letten (ze is nèt geen 10 kg) en die krijgt ongeveer 130 tot 160 gram kvv per dag. Plus nog een pensstaafje en een heel klein beetje tafelresten.Marijkefons schreef:Er staat op 5 tot 10 kilo 230-400 per dag. Is 300 dan oké?
Rodi Compleet voert ook makkelijk: van die hamburgerschijven van 100 gram - zo'n schijf kan je dan aanvullen met een klein handje brokjes of een eitje of yoghurt of zo.
Edit:typo
Laatst gewijzigd door tekkel op 26 nov 2014 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tekkel
- Erelid
Ik ontdooi het in de ijskast in een oud bakje vd chineesMarijkefons schreef:Op de verpakking is het woord graan iig niet te vinden net gekeken. Smuldier is toch dat grote brok wat je zelf nog in stukken moet doen? Is er ook een betere variant al in plakjes want ik vind het zelf echt heel vies dat spul. Natuurlijk wil ik het beste voor m'n hond anders vroeg ik dit allemaal niet. Dus voordat mensen mij aan gaan vallen hierop. Mijn maag kan er gewoon niet zo goed tegen sorry

Vleescompleet valt wel mee kwa smerigheid, haha! Ik doe een kleine 3 dagen met zo'n pakje.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Marijkefons
- Actief
Hond valt slecht af
Ik heb 1x de pens gekocht als extraatje van Smuldier. Nou das echt vies en stinkt echt erg vond ik. Zou eens een pakje kopen vlees compleet. Wat weegt jou hond tekkel dan als ik vragen mag en hoeveel voer je hiervan per dag?
- Marijkefons
- Actief
Smuldier kun je krijgen bij de supermarkt toch? Hier in de buurt kan ik bij de dierenwinkel alleen duck krijgen en nog een variant dat zijn driehoekjes geen idee welk merk iemand die dat weet misschien is dat beter dan duck
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Energique schijnt ook makkelijk te voeren, qua porties.
De kat krijgt wel eens kvv van Prins. Dat zijn ook kleine medaillons met weinig geur. Dat voert mijn vegetarische vriendin zelfs aan onze kat wanneer wij op vakantie zijn.
Ik vind het niet overkomen alsof het je geen moeite wil doen, ik vind het juist goed dat je er voor openstaat om een andere weg in te slaan qua voeding. En dat je niet iedere ochtend kokhalzend in je eigen keuken wil staan, is toch logisch? Er zijn genoeg oplossingen.
De kat krijgt wel eens kvv van Prins. Dat zijn ook kleine medaillons met weinig geur. Dat voert mijn vegetarische vriendin zelfs aan onze kat wanneer wij op vakantie zijn.
Ik vind het niet overkomen alsof het je geen moeite wil doen, ik vind het juist goed dat je er voor openstaat om een andere weg in te slaan qua voeding. En dat je niet iedere ochtend kokhalzend in je eigen keuken wil staan, is toch logisch? Er zijn genoeg oplossingen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
De pens compleet ruikt gewoon naar pens
ik geef ook penslappen waar de mest nog uitrolt dus ik vind niet snel iets meer stinken
Maar hoor t wel van meer mensen. Heb er zelf geen last van gelukkig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Prins heeft ook driehoekjes. Heb t net toevallig gekregen van een clubgenoot omdat zn da heeft gezegd dat hij levensgevaarlijk bezig is omdat hij kvv voerdeHeavy schreef:Als die driehoekjes Energique zijn zou ik die kopen dat is heel mager vlees .Marijkefons schreef:Smuldier kun je krijgen bij de supermarkt toch? Hier in de buurt kan ik bij de dierenwinkel alleen duck krijgen en nog een variant dat zijn driehoekjes geen idee welk merk iemand die dat weet misschien is dat beter dan duck

Zit geen geur aan maar zou t zelf ook weer niet kopen omdat t niet lijkt op vlees... maar voor ts misschien wel iets?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
T blijft ook langer aan je handen hangen die geur hoe vaak je ze ook wast veel langer dan bijv lotgering pens/mix oid.Heavy schreef:Op zich heb ik met de pens compleet geen problemen met de geur om het te geven maar ik blijf het nog zo lang ruiken omdat het bij Jip in zijn baard blijft hangenmalinois schreef:De pens compleet ruikt gewoon naar pensik geef ook penslappen waar de mest nog uitrolt dus ik vind niet snel iets meer stinken
Maar hoor t wel van meer mensen. Heb er zelf geen last van gelukkig.
Dat klopt.

-
- Actief
Inderdaad de pakjes van rodi in de supermarkt zijn heel handig! Daar kan je ook eens naar kijken
- tekkel
- Erelid
Marijkefons schreef:Ik heb 1x de pens gekocht als extraatje van Smuldier. Nou das echt vies en stinkt echt erg vond ik. Zou eens een pakje kopen vlees compleet. Wat weegt jou hond tekkel dan als ik vragen mag en hoeveel voer je hiervan per dag?
![]()
tekkel schreef:Nee, da's te veel volgens mij. Mijn hond moet ook op haar figuurtje letten (ze is nèt geen 10 kg) en die krijgt ongeveer 130 tot 160 gram kvv per dag. Plus nog een pensstaafje en een heel klein beetje tafelresten.Marijkefons schreef:Er staat op 5 tot 10 kilo 230-400 per dag. Is 300 dan oké?
Rodi Compleet voert ook makkelijk: van die hamburgerschijven van 100 gram - zo'n schijf kan je dan aanvullen met een klein handje brokjes of een eitje of yoghurt of zo.
Edit:typo
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik vind dat ook nog al wat. Mijn niet gecastreerde tekkeltje van 8 kilo krijgt 100 gram kvv.nathalie schreef:300 is wat veel. Ik zou beginnen met 240 gram (3%), dat is nog wat hoog, en dan na een week nog eens wegen.Marijkefons schreef:Er staat op 5 tot 10 kilo 230-400 per dag. Is 300 dan oké?

- Marijkefons
- Actief
Hond valt slecht af
Volgens mij klopt dat heavy. Tis energique. Ik ga er mee aan de slag zou over een aantal weken eens een update Fons plaatsen hoe het gaat
- Lucia
- Zeer actief
Hier krijgen ze ook kvv, maar Milo komt echt heel snel aan. Hij weegt 8,5 gram en krijgt 80 gram per dag (en dan nog extra beloningen bij trainen en kauwsnacks)
200 vind ik best veel.
Prins en Energique heb ik ook wel een tijdje gevoerd toen ik 1 hond had die niet veel at. Makkelijke porties en hij deed het er prima op.
200 vind ik best veel.
Prins en Energique heb ik ook wel een tijdje gevoerd toen ik 1 hond had die niet veel at. Makkelijke porties en hij deed het er prima op.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb mijn te dikke hondje met energique in 1 maand op gewicht gekregen. Ze weegt 5 kilo en krijgt 1 ons kvv met wat gekookte groentes soms. We zijn nu een paar maanden verder en ze is nog steeds perfect op gewicht terwijl ze elke dag een gedroogde strip rundvlees krijgt, regelmatig dentasticks en ook nog 2 keer per week een flinke verse mergpijp. Ze had slechte adem en aanslag op de tanden. Die is er nu vrijwel overal af.
-
- Zeer actief
En ze poept 1 a 2 keer per dag een klein mooi poepje. Perfect. Geen diarree meer en geen plakpoep meer. Gewoon zitten, poepen en klaar. 15 seconde en gedaan. Zo hoort dat ook.
-
- Zeer actief
Verder geef ik zonder gevolgen heel sporadisch brokken. Eens in de 6 weken ofzo. Gaat prima.
- Marijkefons
- Actief
Heb Smuldier besteld en ben achter een betrouwbare weegschaal aan wel zo handig dacht ik. Ook ga ik binnenkort kijken of het klopt dat de driehoekjes die ik kopen kan een dorp verderop energique is. Zo ja ga ik aan de energique want dat Smuldier vind ik toch viezer ruiken.
- Marijkefons
- Actief
Goed om te weten [WINKING FACE]laeken schreef:Verder geef ik zonder gevolgen heel sporadisch brokken. Eens in de 6 weken ofzo. Gaat prima.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik heb mijn oudste gecastreerde hond perfect op gewicht met senior brok (of light brok, afhankelijk van wat ik het eerst tegenkom in de winkel of wat bovenaan ligt
) van Opti Life.
's avonds krijgt ze 200 à 250gr KVV. (duck of best4dogs)
Gaat overigens om een mechel van 33/34 kg

's avonds krijgt ze 200 à 250gr KVV. (duck of best4dogs)
Gaat overigens om een mechel van 33/34 kg

- Pom
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatiër, Terriër, Chihuahua
Jeetje wat eten alle honden weinig! Mijn chihuahua van net 2 kilo (dat haalt ze soms al niet) eet al 100 gr. per dag.
Je hebt ook gevriestdroogd en aan de lucht gedroogd voer, zonder granen en met veel vlees. Misschien vind je dat wel wat? Gezonder dan brokker en minder vies dan vlees
. Ziwipeak bijvoorbeeld, het is alleen wel prijzig.
Je hebt ook gevriestdroogd en aan de lucht gedroogd voer, zonder granen en met veel vlees. Misschien vind je dat wel wat? Gezonder dan brokker en minder vies dan vlees

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Mijn Zuidrussen van zo'n 55kilo krijgen 500gr. KVV per dag...
Groetjes, Marjan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
500 gr per dag??!!!Nawosh schreef:Mijn Zuidrussen van zo'n 55kilo krijgen 500gr. KVV per dag...
En verder niks?

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Misschien een koekje maar nee, verder niks. Als ze meer krijgen komen ze aan....
Groetjes, Marjan