Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierenartsen gaan meekijken op hondenshows
Moderator: moderatorteam
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Dierenartsen gaan meekijken op hondenshows
Hmmmm.... Gaan ze vooral keuren op afwijkingen die ongezond zijn of volgens de rasstandaard? Ik heb gezien hoeveel kennis dierenartsen van rashonden hebben. Die beweerde dat een Landseer een Newfoundlander in niet erkende kleur was.
Geloof dat die misser uiteindelijk aanleiding was om zich te verdiepen en keurmeester te worden.
Geloof dat die misser uiteindelijk aanleiding was om zich te verdiepen en keurmeester te worden.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Zou goed zijn als het ook doorgezet zou worden.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Het idee is goed, heel goed zelfs!
Als de uitvoering dat nu ook is..
Ik denk wel dat als een dierenarts dus de ongezonde honden echt kan afkeuren er wel wat gaat veranderen in de rasstandaarden, want mensen willen toch winnen..
Ik zou dit werk als dierenarts in ieder geval graag aannemen!
Als de uitvoering dat nu ook is..
Ik denk wel dat als een dierenarts dus de ongezonde honden echt kan afkeuren er wel wat gaat veranderen in de rasstandaarden, want mensen willen toch winnen..
Ik zou dit werk als dierenarts in ieder geval graag aannemen!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kunnen ze beter voor aanvang van de show de kneuzen eruit halen die niet mee mogen doen.
Beetje zoals vrogger de DA keuring maar dan iets uitgebreider.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
En dat zorgd voor gezondere honden als ze weten wat een officiele stamboom is of dat er geen erkende fokker bestaat..?Tara schreef:Het lijkt me sowieso al eens handig als vanuit de overheid ook gewoon eens duidelijkheid zou worden gegeven over wat en hoe.
En dan graag ook écht duidelijkheid. Want zolang Jan en Annie niet weten hoe een FCI-stamboom er uitziet kun je ze vaak met een oud boodschappenbriefje een 'stamboom' meegeven. Verder moet men eens ophouden met termen als "officiële" en "erkende" fokker. Het zijn nog steeds betekenisloze termen waar helemaal niemand iets mee kan. Overigens is de Raad hier ook niet helemaal vrij van schuld, die doet niks om dat soort termen toe te lichten, ook niet als je er middels correct schrijven om verzoekt.
Wees gewoon eens duidelijk en benoem de dingen zoals ze zijn, dan is daar alvast geen onduidelijkheid meer over.
Maar ik vrees toch dat dat in het geval van Mevrouw Dijksma iets teveel gevraagd is.

Ik vind het er ook niet toe doen, een dierenarts moet de gezondheid van een dier kunnen beoordelen, hij hoeft wat mij betreft niet tot in detail te weten hoe een ras tot stand gekomen is en wat de precieze tentoonstellingseisen zijn. Overigens vind ik de opmerking over de Landseer niet zo raar hoor. http://en.wikipedia.org/wiki/Landseer_(dog" onclick="window.open(this.href);return false;) Wat ik wel raar vind is dat "dierenartsen" (niet alleen die ene, maar allemaal dus) meteen als groep afgeserveerd worden vanwege zo'n opmerking.Nanna schreef:Ik vind dat er totaal niet toe doen. Teveel rimpels en een te korte snuit zijn teveel rimpels en een te korte snuit, in welk ras dan ook.Branka schreef: Ik heb gezien hoeveel kennis dierenartsen van rashonden hebben. Die beweerde dat een Landseer een Newfoundlander in niet erkende kleur was.
-
- Zeer actief
Ook al gaan ze proberen om sommige rassen gezond te krijgen zijn ze evengoed snel uitgefokt . Heb je gelijk een geisoleerde positie ingenomen als het gaat over vers bloed/genen . Uit buitenland halen lukt dan niet want daar zijn ze net zo erg of erger.Nanna schreef:Ik denk dat ik naderhand gelynched zou worden. Trap de hele sectie Bulldoggen, Pekingezen, Shar Peis, Teckels met Amerikaanse pootjes en Cavaliers naar huis.Ikke93 schreef: Ik zou dit werk als dierenarts in ieder geval graag aannemen!Om het maar niet te hebben over de Mastino's, Bassethounds en Clumber spaniëls.
Eigenlijk een beetje mission imposseble.

Dat zegt al genoeg dus.Nanna schreef:(...)
Ik had van de week op FB een kritische noot geplaatst over de Franse Bulldog, bij een keurmeester die moord en brand gilde en die van al zijn vriendjes bijval kreeg over hoe schándelijk Radar wel niet bezig was.
Het werd meteen verwijderdTerwijl ik alleen maar iets mompelde over neusgatcorrecties, speciale klinieken voor platmuilen, door rietjes ademen en instortende luchtpijpen.
-
- Zeer actief
Je hoeft ze niet te kopen maar je hieft ze ook niet te fokken.Tara schreef:Nee, maar dan weten ze in ieder geval wel iets beter wanneer een fokker ze probeert te bedotten.bouvierpoedel schreef:En dat zorgd voor gezondere honden als ze weten wat een officiele stamboom is of dat er geen erkende fokker bestaat..?Tara schreef:Het lijkt me sowieso al eens handig als vanuit de overheid ook gewoon eens duidelijkheid zou worden gegeven over wat en hoe.
Laat mensen zelf ook maar eens kritischer worden op wat ze in huis halen, want het hele probleem ligt écht niet alleen maar bij de fokkers hoor. Hoe graag men dat ook wil denken, daar zitten nog meer partijen achter, waaronder ook de afnemers.
Zonder vraag immers geen aanbod.
Beetje kip en ei .

-
- Zeer actief
Ik heb op school ook dikwijls gehoord dat mensen het gewoon echt niet weten. Komen ze in de kliniek met hun snurkende bulldog om er dan achter te komen dat ze eigenlijk een enorm ongezonde hond hebben gekocht. Tja hondje is er dan al dus dan maken ze er maar het beste van, maar 'hadden we dat maar van te voren geweten'!Nanna schreef:Op de Crufts is dat gewoon gebeurd. En ja, de natte broekjes brigade stond te krijsen natuurlijk maar het publiek in Engeland was er denk ik heel tevreden mee. Ik denk namelijk dat Jan met de Pet graag een gezonde hond heeft en helemaal niks heeft met die rare creaturen, een enkele uitzondering daargelaten.Tara schreef: "Hé daar, u met die snurkende bulldog. Ja, u daar, met die roset in uw hand, u mag van mij niet in de eindkeuring verschijnen met die hond."
Verbeeld je eens wat dáár voor een rellen van gaan komen zeg!Daar zit geen organisatie op te wachten natuurlijk.
Tuurlijk is dat de fout van de mensen zelf, betere research enz.. Maar als in de rasstandaard staat dat een korte neus hoort, nemen mensen dat aan.
Als ze nu zien dat die honden uit de ring worden gegooid omdat ze niet gezond zijn gaat bij hun wel een belletje rinkelen neem ik aan!
-
- Zeer actief
Ik vraag me dan af hoe erg broodfok in dezen is.. Ik ga haast zeggen dat ik dan vóór deze vorm van broodfok benNanna schreef:De broodfokbullen die ik hier mag aanschouwen hebben trouwens een veel betere neus, door de bank genomen. Langer.
Dat komt natuurlijk omdat de broodfok het niet zo nauw neemt en er olijk een Beagle inkiept, voor de toffe kleurtjes. En de lagere kosten qua keizersnedes want er moet wel verdiend worden.

-
- Zeer actief
dat gaan fokkers nu dus gedwongen veranderen ,dus dan komt het vanzelf ook wel bij de koper binnen.Tara schreef:Nee, dat is echt te kort door de bocht. Ik zie gewoon heel vaak dat mensen zo gewend zijn aan die kromme herders, aan die snurkende bullen, aan die kankerbakken als Berners of Flatcoats, die moet je vaak echt uitleggen dat het allesbehalve normaal is.Nanna schreef:Mensen willen een Franse Bulldog. En ik denk dat het de overgrote meerderheid geen donder uitmaakt of die neus nou wat langer of korter is. Dat is puur het terrein van de rozettenjagers. En die moet je dus ook pakken.Tara schreef: Laat mensen zelf ook maar eens kritischer worden op wat ze in huis halen, want het hele probleem ligt écht niet alleen maar bij de fokkers hoor. Hoe graag men dat ook wil denken, daar zitten nog meer partijen achter, waaronder ook de afnemers.
Zonder vraag immers geen aanbod.
Die reageren vaak heel verbaasd als je zegt dat het helemaal niet normaal is dat die bul zo snurkt, of als je zegt dat ze zo'n prachtige herder met rechte rug hebben. Enig besef bij de afnemers zou ook niet verkeerd zijn hoor.
Je kunt al fokker wel besluiten rechte ruggen te gaan fokken, maar als de pupkopers nog steeds naar de prijswinnende krommeruggenfokker hollen ben je natuurlijk ook snel uitgefokt. Er zijn gewoon meerdere partijen die er een rol in spelen, doen alsof het niet zo is vind ik nogal naïef.
Denk maar zo dat er best wel wat over geschreven gaat worden door Raad ,Rasverenigingen en nog meer.

- Branka
- moderator
Denk ook dat dat nuttiger is.bouvierpoedel schreef:Kunnen ze beter voor aanvang van de show de kneuzen eruit halen die niet mee mogen doen.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Dan mogen ze wel goed selecteren op dierenartsen.
Want ik ken er met engelse bullen en een grote liefde daarvoor, en die bullen waren niets gezonder dan de doorsnee bull "al die ophef valt allemaal wel mee, ze weten niet beter en zijn prima gelukkig zo
".
Je zou toch denken dat je als DA beter moet weten...
Overigens ben ik het er wel mee eens dat veel doorsnee mensen het echt niet weten.
En ja, ze hadden zich beter moeten verdiepen maar feit blijft dat de hond er vaak al is voor ze daar achter gekomen.
Ik was zo iemand in de praktijk die dat even ophelderde tijdens de puppyconsulten: "nou, dat gebitje staat schots en scheef, maar met zo'n misvormde bek kan dat ook niet anders natuurlijk", mensen keken me aan alsof ik arabisch sprak: "misvormde kop?? ons schatje??".
Ik weet nog heel goed dat er een artikel over de cavalier in de krant stond met als krantenkop "ik heb altijd hoofdpijn".
Die heb ik eruit gehaald en in mijnwachtkamer gehangen.
En na een tijdje kwam er iemand met een cavalierpup op consult, ik was zelf allang weer vergeten dat ik dat artikel daar neer had gehangen totdat ik meneer binnen ging roepen en hij met tranen in zijn ogen dat artikel stond te lezen "ik wist dit echt niet, kan het echt zo zijn dat ons Poekie daar ook last van heeft"?
Meneer heeft het daarna helemaal uitgezocht en helaas bleek het overmatig krabben van Poekie (meneer dacht dat dat gewoon een gek trekje was) inderdaad te komen door syringomyelia.
Deze mensen hebben hun Poekie uiteraard gehouden maar ik weet zeker dat ze hierna voorgoed genezen zijn van dit soort rassen.
Want ik ken er met engelse bullen en een grote liefde daarvoor, en die bullen waren niets gezonder dan de doorsnee bull "al die ophef valt allemaal wel mee, ze weten niet beter en zijn prima gelukkig zo

Je zou toch denken dat je als DA beter moet weten...
Overigens ben ik het er wel mee eens dat veel doorsnee mensen het echt niet weten.
En ja, ze hadden zich beter moeten verdiepen maar feit blijft dat de hond er vaak al is voor ze daar achter gekomen.
Ik was zo iemand in de praktijk die dat even ophelderde tijdens de puppyconsulten: "nou, dat gebitje staat schots en scheef, maar met zo'n misvormde bek kan dat ook niet anders natuurlijk", mensen keken me aan alsof ik arabisch sprak: "misvormde kop?? ons schatje??".
Ik weet nog heel goed dat er een artikel over de cavalier in de krant stond met als krantenkop "ik heb altijd hoofdpijn".
Die heb ik eruit gehaald en in mijnwachtkamer gehangen.
En na een tijdje kwam er iemand met een cavalierpup op consult, ik was zelf allang weer vergeten dat ik dat artikel daar neer had gehangen totdat ik meneer binnen ging roepen en hij met tranen in zijn ogen dat artikel stond te lezen "ik wist dit echt niet, kan het echt zo zijn dat ons Poekie daar ook last van heeft"?
Meneer heeft het daarna helemaal uitgezocht en helaas bleek het overmatig krabben van Poekie (meneer dacht dat dat gewoon een gek trekje was) inderdaad te komen door syringomyelia.
Deze mensen hebben hun Poekie uiteraard gehouden maar ik weet zeker dat ze hierna voorgoed genezen zijn van dit soort rassen.
-
- Zeer actief
Nou probeer je dus de schuld bij de koper te leggen? Die wil gewoon een bepaalde rashond en als je geluk hebt nemen ze er eentje met stamboom. En voorts gaan ze er van uit dat die fokker het allemaal wel weet want die wint prijsjes en fokt al 25 jaar.Nanna schreef:
Dús moeten ze zorgen dat ze zelf geïnformeerd aan die zoektocht beginnen, en daar mankeert het nogal eens aan.
Mensen hebben écht geen idee hoor.
Ik vind dat er een vele malen grotere verantwoordelijkheid bij de fokker ligt. Als die het rasbeeld onder dwang moet veranderen gaat de koper probleemloos mee. En die zal wellicht blij verrast zijn want hé, nu wordt Fido opeens 12 in plaats van 5![/quote]
Helemaal mee eens!
- Branka
- moderator
Ik stelde een vraag over wat de d.a.'s gingen doen. En gaf een voorbeeld waarom ik hoopte dat het niet rassenkennis was.jvanringen schreef:Ik vind het er ook niet toe doen, een dierenarts moet de gezondheid van een dier kunnen beoordelen, hij hoeft wat mij betreft niet tot in detail te weten hoe een ras tot stand gekomen is en wat de precieze tentoonstellingseisen zijn. Overigens vind ik de opmerking over de Landseer niet zo raar hoor. http://en.wikipedia.org/wiki/Landseer_(dog" onclick="window.open(this.href);return false;) Wat ik wel raar vind is dat "dierenartsen" (niet alleen die ene, maar allemaal dus) meteen als groep afgeserveerd worden vanwege zo'n opmerking.Nanna schreef:Ik vind dat er totaal niet toe doen. Teveel rimpels en een te korte snuit zijn teveel rimpels en een te korte snuit, in welk ras dan ook.Branka schreef: Ik heb gezien hoeveel kennis dierenartsen van rashonden hebben. Die beweerde dat een Landseer een Newfoundlander in niet erkende kleur was.

-
- Zeer actief
Even ophalen.bouvierpoedel schreef:Ook al gaan ze proberen om sommige rassen gezond te krijgen zijn ze evengoed snel uitgefokt . Heb je gelijk een geisoleerde positie ingenomen als het gaat over vers bloed/genen . Uit buitenland halen lukt dan niet want daar zijn ze net zo erg of erger.Nanna schreef:Ik denk dat ik naderhand gelynched zou worden. Trap de hele sectie Bulldoggen, Pekingezen, Shar Peis, Teckels met Amerikaanse pootjes en Cavaliers naar huis.Ikke93 schreef: Ik zou dit werk als dierenarts in ieder geval graag aannemen!Om het maar niet te hebben over de Mastino's, Bassethounds en Clumber spaniëls.
Eigenlijk een beetje mission imposseble.

Ze gaan dat dus doen door uitsluiten van honden op shows .
Maar hebben ze aan bovenste quoot gedacht en wat gaat de Raad dan nog meer doen om te helpen dit te vereiken.? Gaan ze het stamboek van sommige rassen opengooien ,want sommige rassen daar is geen 1 gezonde hond meer van te vinden of een te klein aantal m een gezonde populatie in stand te houden laat staan opbouwen.
Of gaan ze hun dna profielen erop na slaan.?

toen ik in 2003 met Tirsa naar show ben geweest, werden bij binnenkomst alle honden door een dierenarts nagekeken. Nu ja, het was even kijken, maar goed, het was niet zoals nu, loop maar gezellig door.
Natuurlijk zijn pupkopers ook verantwoordelijk. Maar mensen zijn ook gewoon vaak goed van vertrouwen. Sprak gisteren nog iemand met een tea cup wawa. Een gedrochtje met plopoogjes. Maar de fokker fokt ook hondjes met papieren, dus dan zit het wel goed toch? En ik kan het ze niet eens kwalijk nemen. Jarenlang is ze voorgehouden door rasverenigingen, fokkers, raad, zelfs door dierenartsen om te kopen bij stamboomfokkers omdat die het allemaal zoveel beter doen. Hoor nog een fokker tegen een kritische pupkoper zeggen, jullie moeten maar vertrouwen dat wij het goed doen want we zijn aangesloten bij de rv. Mensen gaan dat geloven en vertrouwen erop. Als je als fokker zo hoog van de toren blaast maakt dus ook dat de grootste verantwoordelijkheid bij jou ligt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Ik voorspel een hoop geschreeuw, gekakel, onwillige fokkers, goed voornemens,en evengoed steeds slechter wordende rashonden.
Over minimaal twintig jaar, als het niet eerder is, ligt de hele rashondensector op zijn reet.
En pas dán zullen er maatregelen genomen worden die hout snijden en die niet alleen maar wat blabla zijn. Maar goed, tegen die tijd zal het al wel te laat zijn.
Precies.... het is een gebed zonder eind. En is dat erg dan dat het te laat is.. nee.... niks... tijd van komen en een tijd van gaan

- kipo
- Zeer actief
Pupkopers moeten zich iha algemeen absoluut beter voorbereiden dan ze nu doen. Maar je legt nogal makkelijk een hoop verantwoordelijkheid bij totale leken.Tara schreef:Natuurlijk, en daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar als pupkoper is het ook een keus om je een rad voor ogen te laten draaien vind ik. Een auto koop je toch ook zomaar niet op de blauwe ogen van de verkoper?lets have fun schreef:Natuurlijk zijn pupkopers ook verantwoordelijk. Maar mensen zijn ook gewoon vaak goed van vertrouwen. Sprak gisteren nog iemand met een tea cup wawa. Een gedrochtje met plopoogjes. Maar de fokker fokt ook hondjes met papieren, dus dan zit het wel goed toch? En ik kan het ze niet eens kwalijk nemen. Jarenlang is ze voorgehouden door rasverenigingen, fokkers, raad, zelfs door dierenartsen om te kopen bij stamboomfokkers omdat die het allemaal zoveel beter doen. Hoor nog een fokker tegen een kritische pupkoper zeggen, jullie moeten maar vertrouwen dat wij het goed doen want we zijn aangesloten bij de rv. Mensen gaan dat geloven en vertrouwen erop. Als je als fokker zo hoog van de toren blaast maakt dus ook dat de grootste verantwoordelijkheid bij jou ligt.![]()
Als koper heb je nu eenmaal een onderzoeksplicht, en als je die verzaakt ben je zelf ook nalatig.
Natuurlijk is het de fokker die de combinaties maakt, daar is wat mij betreft ook helemaal geen discussie over, maar het ontslaat geen pupkoper van zijn onderzoeksplicht.
De meeste mensen zoeken niet naar een kromme rug of een platte snuit, ze zoeken een hond en ze hebben een klein beetje beeld bij wat ze een leuke hond vinden door ervaringen van vroeger of met dank aan dat leuke hondje van de buren.
Bovendien, als je niet in het wereldje zit, kan het behoorlijk lastig zijn om te achterhalen wie nu een goede fokker is. Niet alle fokkers zijn even open en eerlijk en ook bij keurig bij de rv aangesloten fokkers tref je er die het niet zo nauw nemen met de gezondheid.
De verantwoordelijkheid voor de extremen in uiterlijk ligt mijns inziens bij de keurmeesters en fokkers. Als keurmeesters de extremen nooit beloond hadden, waren de fokkers er niet mee verder gegaan.
Met de stelling dat de vraag het aanbod creeërt ben ik het ook niet helemaal eens. Ik geloof niet dat er ooit iemand gevraagd heeft om speciaal voer voor labradors of yorkies of ... en toch heeft Royal Canin dat op de markt gebracht.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik doe op mijn werk echt mijn best om mensen te behoeden van het kopen van bepaalde rassen of bij broodfokkers. Maar komen er dan weer mensen binnen met een frans bulletje die roepen dat een riempje niet nodig is, omdat het zomer is en ze nu toch niet kunnen wandelen "want hij hep nie ech genoeg lucht dan he" dan zakt de moed me in de schoenen. Het interesseert die lui niet. Ze willen gewoon een franse bull (of engelse, of mops, of wat dan ook) en dat dat beestje dan stikbenauwd is, nemen ze op de koop toe. Want dat hoort er nou eenmaal bij en ze worden toch wel oud. Net als dat alle jackhussels horen te hupsen, dat hoort bij het ras.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dat zal allemaal wel, maar zij maken die honden niet.nathalie schreef:Ik doe op mijn werk echt mijn best om mensen te behoeden van het kopen van bepaalde rassen of bij broodfokkers. Maar komen er dan weer mensen binnen met een frans bulletje die roepen dat een riempje niet nodig is, omdat het zomer is en ze nu toch niet kunnen wandelen "want hij hep nie ech genoeg lucht dan he" dan zakt de moed me in de schoenen. Het interesseert die lui niet. Ze willen gewoon een franse bull (of engelse, of mops, of wat dan ook) en dat dat beestje dan stikbenauwd is, nemen ze op de koop toe. Want dat hoort er nou eenmaal bij en ze worden toch wel oud. Net als dat alle jackhussels horen te hupsen, dat hoort bij het ras.
Of is iedereen die in een auto rondrijdt die elke week bij de garage staat ook een sukkel?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeg ik dat? Het ging er toch om, dat zowel fokker als koper schuldig zijn? En tuurlijk, zolang er gefokt wordt, zal er gekocht worden. En zolang er franse bullen (of welk ras dan ook) zijn, zullen er ook fokkers blijven die ze met een platte neus blijven fokken, want ook die willen niet anders en vinden een bull met neus geen gezicht. En ik ken ze hoor.Jaap* schreef:Dat zal allemaal wel, maar zij maken die honden niet.nathalie schreef:Ik doe op mijn werk echt mijn best om mensen te behoeden van het kopen van bepaalde rassen of bij broodfokkers. Maar komen er dan weer mensen binnen met een frans bulletje die roepen dat een riempje niet nodig is, omdat het zomer is en ze nu toch niet kunnen wandelen "want hij hep nie ech genoeg lucht dan he" dan zakt de moed me in de schoenen. Het interesseert die lui niet. Ze willen gewoon een franse bull (of engelse, of mops, of wat dan ook) en dat dat beestje dan stikbenauwd is, nemen ze op de koop toe. Want dat hoort er nou eenmaal bij en ze worden toch wel oud. Net als dat alle jackhussels horen te hupsen, dat hoort bij het ras.
Of is iedereen die in een auto rondrijdt die elke week bij de garage staat ook een sukkel?

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben direct voor hoor!

-
- Zeer actief
Wat zijn dat? Nooit van gehoord. Kan ook op internet niets vinden.Nanna schreef: Teckels met Amerikaanse pootjes
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Ook mensen die een auto kopen weten niet alle ins en outs van de verschillende merken en van techniek weten ze doorgaans ook niet alles. Waarom zou je dat dan van een pupkoper wel verwachten? Je mag al blij zijn dat ze voor een hond kiezen uit geteste ouders en niet een doodziek pools broodfokpupje kopen. Onderzoeksplicht eindigd ook ergens.Tara schreef:Natuurlijk, en daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar als pupkoper is het ook een keus om je een rad voor ogen te laten draaien vind ik. Een auto koop je toch ook zomaar niet op de blauwe ogen van de verkoper?lets have fun schreef:Natuurlijk zijn pupkopers ook verantwoordelijk. Maar mensen zijn ook gewoon vaak goed van vertrouwen. Sprak gisteren nog iemand met een tea cup wawa. Een gedrochtje met plopoogjes. Maar de fokker fokt ook hondjes met papieren, dus dan zit het wel goed toch? En ik kan het ze niet eens kwalijk nemen. Jarenlang is ze voorgehouden door rasverenigingen, fokkers, raad, zelfs door dierenartsen om te kopen bij stamboomfokkers omdat die het allemaal zoveel beter doen. Hoor nog een fokker tegen een kritische pupkoper zeggen, jullie moeten maar vertrouwen dat wij het goed doen want we zijn aangesloten bij de rv. Mensen gaan dat geloven en vertrouwen erop. Als je als fokker zo hoog van de toren blaast maakt dus ook dat de grootste verantwoordelijkheid bij jou ligt.![]()
Als koper heb je nu eenmaal een onderzoeksplicht, en als je die verzaakt ben je zelf ook nalatig.
Natuurlijk is het de fokker die de combinaties maakt, daar is wat mij betreft ook helemaal geen discussie over, maar het ontslaat geen pupkoper van zijn onderzoeksplicht.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Laten ze gewoon eens beginnen met het opheffen van shows!
Daar spiegelen de meeste fokkers zich toch aan, de fb met de platste snuit wint, de tientonner lab met korte pootjes wint, de herder met de meest aflopende rug wint......dus zo moet ik gaan fokken anders raak ik m'n puppen niet meer kwijt
En natuurlijk moeten pupkopers zich ook veel beter verdiepen, maar die weten vaak niet beter en zien alleen maar knorrende fb's veel te dikke labjes en herders met aflopende ruggen en als de hele buurt ermee loopt zal het wel zo horen! Fokkers praten het ook allemaal goed met een vlotte babbel en hoppa.
Ik snap echt niet dat mensen bewust voor een ras kiezen waarvan ze weten dat ze niet gezond zijn en het nog goed proberen te praten ook, dat zijn geen dierenliefhebbers en keurmeesters zijn al niet veel beter naar mijn mening.
Daar spiegelen de meeste fokkers zich toch aan, de fb met de platste snuit wint, de tientonner lab met korte pootjes wint, de herder met de meest aflopende rug wint......dus zo moet ik gaan fokken anders raak ik m'n puppen niet meer kwijt

En natuurlijk moeten pupkopers zich ook veel beter verdiepen, maar die weten vaak niet beter en zien alleen maar knorrende fb's veel te dikke labjes en herders met aflopende ruggen en als de hele buurt ermee loopt zal het wel zo horen! Fokkers praten het ook allemaal goed met een vlotte babbel en hoppa.
Ik snap echt niet dat mensen bewust voor een ras kiezen waarvan ze weten dat ze niet gezond zijn en het nog goed proberen te praten ook, dat zijn geen dierenliefhebbers en keurmeesters zijn al niet veel beter naar mijn mening.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Zag net Ronny D. voorbij komen op TV, in 2014 zijn er geen ongezonde rashonden meer......
En wie mag Ronnie D. dan wezen.
En het verbieden van shows heeft volgens mij 0,0 zin, dat is het topje van de ijsberg. Het gaat over de tig mensen die gewoon zo een bulldog heeft en bij jan en alleman zijn hond haalt. Bij de Franse Bulldog weet ik zeker, zolang daar geen ander bestuur komt, verandert er niets. Ik kwam op de show in Maastricht een bekende Franse bullen fokker tegen, maar deze heeft dus inderdaad nee tegen het ras gezegd. En zijn fokten echt al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren. Kenden zelfs de fokker van het bulletje waar ik mee ben opgegroeid.
De gemiddelde puppykoper heeft totaal geen benul van wat wij hier allemaal bespreken, die willen alleen en hond en het gros koopt die om de hoek, gewoon effe halen.
En het verbieden van shows heeft volgens mij 0,0 zin, dat is het topje van de ijsberg. Het gaat over de tig mensen die gewoon zo een bulldog heeft en bij jan en alleman zijn hond haalt. Bij de Franse Bulldog weet ik zeker, zolang daar geen ander bestuur komt, verandert er niets. Ik kwam op de show in Maastricht een bekende Franse bullen fokker tegen, maar deze heeft dus inderdaad nee tegen het ras gezegd. En zijn fokten echt al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren. Kenden zelfs de fokker van het bulletje waar ik mee ben opgegroeid.
De gemiddelde puppykoper heeft totaal geen benul van wat wij hier allemaal bespreken, die willen alleen en hond en het gros koopt die om de hoek, gewoon effe halen.