Marjoleine schreef:Lunatic schreef:Nou als ik de laatste jaren zie wat er wint op shows, hebben de keurmeesters nog veel bij te leren
Het veranderd volgens mij pas als mensen is wat minder met uiterlijk bezig zijn, ik heb daar helemaal niks mee, zowel met honden als met mensen niet (miss verkiezingen) wat heb je aan een hond die er volgens iemand mooi uitziet maar amper kan rennen? Of die een prachtige hoeking heeft maar een slecht karakter of ziektes die je van buitenaf niet ziet?
Een hond moet functioneel en gezond zijn, mooi vind je je eigen hond over het algemeen toch wel

Jij komt er nooit toch?
Maar goed, bouw en dus buitenkant hebben alles te maken met goed kunnen lopen.
Als je dat niet begrijpt moet je dat misschien eerst doorgronden voor je er van alles van gaat vinden.
En er is de RSI, waar welzijn hoog in het vaandel staat, een reglement dat sinds 1-8 internationaal verplicht is (maar hier al iets lager, 2 jaar nu), waarbij bv te vette honden eruit gaan of teruggezet worden.
Als je het beter wilt doen kun je natuurlijk ook zélf keurmeester worden. Zo moeilijk is het blijkbaar niet volgens jou?
Ziektes die je niet kunt zien kun je een show niet verwijten. Shows gaan namelijk over wat je wél kunt zien.
Jammer dat je het zo persoonlijk opvat
Ik show niet, maar kom er wel hoor, gewoon gezellig met wat vrienden mee.
Natuurlijk heeft bouw te maken met goed kunnen bewegen, maar wat heeft het voor zin om een perfecte hoeking te hebben als je veel te korte pootjes heb en 20 kilo te zwaar bent?
Ik weet dat ze bij bijv. de Labrador een jaar of 2 geleden op gewicht gingen letten, een hoop mensen waren daar niet blij mee

maar net zo snel als het kwam is het volgens mij ook weer vertrokken, je hoort en leest er nooit meer wat over namelijk
Ik hoef geen keurmeester te worden, zoals ik al zei ben ik juist tegen al dat uiterlijke gedoe, alles draait om uiterlijk, het zou veel meer om gezondheid en karakter moeten draaien, maarja daar win je weinig prijzen mee natuurlijk

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!