Ben je ook zo makkelijk met Dinos uitbesteden? Breng je hem ook naar wildvreemde mensen toe om een dag op te laten passen?[/quote]
Dinos is nooit zonder mij is twee keer bij Karin geweest één keer wegens overlijden familie Turkije en één keer omdat hij in Helmond orthomanuele behandeling kreeg[/quote]
Dat vermoeden had ik al dat je hem niet zomaar aan iedereen toevertrouwd daarom snap ik dat vastbinden en weglopen niet

[/quote]
Dinos is gewend en vind het ook echt leuk om met mij mee te gaan, hij is overdag al enige tijd alleen dus als ik er ben mag hij overal mee naar toe.
Kan dit of mag dit niet wat natuurlijk kan ben ik daar ook niet.
Een Ferrari die alleen in je garage staat omdat je bang bent dat er een kras op komt of gejat wordt, komt dus ook niet tot zijn recht, die zou over de autobahn moeten blazen.
Dus zolang Dinos het leuk vind om mee te gaan en zo nu en dan is een aai te krijgen van passant en te laten zien hoe C.C ook kan zijn zie ik niet direct de reden hem thuis te laten.
Onze maatschappij wil naar risicoloze situatie, maar leven we dan nog wel het leven?[/quote]
tja het is maar hoe je er naar kijkt. Ik vind het doodzielig om honden overal mee naar toe te slepen (voor mijn honden) waar ze openbaar moeten gaan liggen zonder dat ik in de buurt ben, ik zie dat nut er niet van in en ik doe mijn honden er absoluut geen plezier mee... Ik heb liever dat ze lekker rustig kunnen liggen op een plek waar niemand bij/aan ze kan komen (thuis/auto etc.). Ik zie mensen ook vaak honden meenemen in een winkelwagentje en vraag me dan af wie ze er een plezier mee doen, de hond of hun zelf. En ik neig vaak naar dat laatste... Want als ik die platgevouwen oortjes zie tussen al die drukte dan zegt dat mij al vaak genoeg. Daarnaast lopen er meer gekken los dan dat er vast zitten, zo'n gek hoeft niet in de buurt te komen van mijn honden.[/quote]
Ja Luna die dus type angstige hond is met platgevouwen oortjes gaat alleen mee als ik of Karin bij haar blijft, die laten we dus niet alleen , en dan nog doen we haar daar niet echt een plezier mee.
Dinos daartegen gaat gewoon graag mee en boeit hem niet of er winkelwagentje langs hem rijd of dat mensen over hem heen stappen, hij houdt winkel in de gaten en de rest boeit hem niet.
Als Dinos mee terras of café, restaurant ingaat gaat hij liggen en houdt de boel relaxt in de smiezen als ik naar toilet ga en zeg blijf ligt hij bij terugkomst nog netjes op plek. Waarom zou ik hem thuis laten terwijl ik weet dat hij graag bij mij is en mee wilt.
Moet ik hem op vakantie dan ook niet meenemen vreemde omgeving allemaal nieuwe indrukken, als ik hem thuis laat heeft hij daar inderdaad geen last van.