Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dom dommer domst,
Moderator: moderatorteam
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Dom dommer domst,
vanmiddag even prikje halen bij de dierenarts, in de wachtkamer met onze opgewonden Nelle, want ja daar krijg je koekjes.
Komen er twee hooggehakte dametjes uit de behandelkamer met twee loslopende mini wawa's schattig, maar ja dat vind onze Nelle dus niet, manlief vraagt wil je ze even bij je houden onze hond houdt niet van kleine hondjes nee dus de dametjes vinden dat niet nodig.
Manlief zit op een klein stoeltje en probeert dapper ons Nelle 47kg onder zijn stoel te houden, wij waren aan de beurt en manlief bromt tegen de dierenarts iets over dat mensen met kleine hondjes soms niet begrijpen dat grote honden niet altijd vriendelijk zijn.
Prikje erin, koekje erin, zegt de dierenarts je mag wel via de zijdeur naar buiten, okay, ik via de assistente en wat gebeurt er wordt ik aangevlogen door een wawa al brommend hangt het kreng aan mijn broek grrrr, waar is mijn schat als je haar nodig bent!!!!
Komen er twee hooggehakte dametjes uit de behandelkamer met twee loslopende mini wawa's schattig, maar ja dat vind onze Nelle dus niet, manlief vraagt wil je ze even bij je houden onze hond houdt niet van kleine hondjes nee dus de dametjes vinden dat niet nodig.
Manlief zit op een klein stoeltje en probeert dapper ons Nelle 47kg onder zijn stoel te houden, wij waren aan de beurt en manlief bromt tegen de dierenarts iets over dat mensen met kleine hondjes soms niet begrijpen dat grote honden niet altijd vriendelijk zijn.
Prikje erin, koekje erin, zegt de dierenarts je mag wel via de zijdeur naar buiten, okay, ik via de assistente en wat gebeurt er wordt ik aangevlogen door een wawa al brommend hangt het kreng aan mijn broek grrrr, waar is mijn schat als je haar nodig bent!!!!

- dayake
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
Re: Dom dommer domst,

-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Ik snap het niet, liepen die chihuahua's los? In de wachtkamer? En zou het niet juist uit de hand gelopen zijn als Nelle er wel bij was toen dat kreng in je broek hing?
-
Dinos
Ik geloof er niets van hahaha
Ja ook wij hebben zo'n monstertje, die nog steeds in heropvoedingstraject zit.
Ooit kan hij los maar voorlopig alleen als hij kennis heeft gemaakt en het dus goed is.
Ooit kan hij los maar voorlopig alleen als hij kennis heeft gemaakt en het dus goed is.
- dayake
- Actief
Chihuahua's mogen allesAlex schreef:Ik snap het niet, liepen die chihuahua's los? In de wachtkamer? En zou het niet juist uit de hand gelopen zijn als Nelle er wel bij was toen dat kreng in je broek hing?

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Tja, ik hou ook niet van chihuahua's ....... k..keffers!
Ze zijn trouwens prima op te voeden hoor, ze zijn nl superslim!
Ze zijn trouwens prima op te voeden hoor, ze zijn nl superslim!

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Onze chihuahua zou een zwiep onder haar kont krijgen van mij, als ze van dat diva-gedrag zou stellen. De reactie van de andere hond zou nog haar minste zorg zijndayake schreef:Chihuahua's mogen allesAlex schreef:Ik snap het niet, liepen die chihuahua's los? In de wachtkamer? En zou het niet juist uit de hand gelopen zijn als Nelle er wel bij was toen dat kreng in je broek hing?
Sommige mensen zijn inderdaad gewoon...dom.
Ik kwam onlangs aan bij de DA met 2 van onze Mechelaars. Stapt er net iemand uit met twee kleine hondjes, zet ze gewoon los op de parking (en het was niet dat de hondjes mooi bij haar bleven) en hobbelt zo gezellig de wachtruimte in
Kameraad en ik bekijken elkaar en zeggen gelijktijdig we gaan even wachten met binnengaan..
Mevrouw kreeg overigens wel op haar duvel van de DA. Die zei o.a.: probeert u me nog meer werk te bezorgen misschien?!
Weet niet meteen of ik mijn mond zou open doen als ik in jouw plaats was geweest (wegens: heeft het wel zin om me moe te maken aan een antwoord), maar vermoed dat ik die kleine piranha met duidelijke non-verbale communicatie had terug bezorgd... Hihi...
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
- dayake
- Actief
Dat is het nou juistPerle schreef:Onze chihuahua zou een zwiep onder haar kont krijgen van mij, als ze van dat diva-gedrag zou stellen. De reactie van de andere hond zou nog haar minste zorg zijndayake schreef:Chihuahua's mogen allesAlex schreef:Ik snap het niet, liepen die chihuahua's los? In de wachtkamer? En zou het niet juist uit de hand gelopen zijn als Nelle er wel bij was toen dat kreng in je broek hing?.
Sommige mensen zijn inderdaad gewoon...dom.
Ik kwam onlangs aan bij de DA met 2 van onze Mechelaars. Stapt er net iemand uit met twee kleine hondjes, zet ze gewoon los op de parking (en het was niet dat de hondjes mooi bij haar bleven) en hobbelt zo gezellig de wachtruimte in![]()
Kameraad en ik bekijken elkaar en zeggen gelijktijdig we gaan even wachten met binnengaan..
Mevrouw kreeg overigens wel op haar duvel van de DA. Die zei o.a.: probeert u me nog meer werk te bezorgen misschien?!![]()
Weet niet meteen of ik mijn mond zou open doen als ik in jouw plaats was geweest (wegens: heeft het wel zin om me moe te maken aan een antwoord), maar vermoed dat ik die kleine piranha met duidelijke non-verbale communicatie had terug bezorgd... Hihi...

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Perle
- Zeer actief
Dayake, Inderdaad! Begreep al wel dat je er niet op die manier over dacht hoor
.
't Is eigenlijk jammer, het kunnen echt leuke hondjes zijn, als ze maar als hond beschouwd worden door hun eigenaars.
De dame hier vond het interessant om als een speenvarken te gaan gillen als onze Mechelaar zich nog maar bewoog in huis. Waardoor die sukkel zich nog inhield ook, en mevrouw wel lekker haar zin kreeg, natuurlijk.
Tot ik het kotsbeu was, en haar aan haar nekvel zo ongeveer in de muil van de Mechelaar duwde, en toen ging het zo:
. En gedaan met het gedoe!
N
(Nvdr: niet proberen als je Mechelaar nog niet gegeten heeft
)
't Is eigenlijk jammer, het kunnen echt leuke hondjes zijn, als ze maar als hond beschouwd worden door hun eigenaars.
De dame hier vond het interessant om als een speenvarken te gaan gillen als onze Mechelaar zich nog maar bewoog in huis. Waardoor die sukkel zich nog inhield ook, en mevrouw wel lekker haar zin kreeg, natuurlijk.
Tot ik het kotsbeu was, en haar aan haar nekvel zo ongeveer in de muil van de Mechelaar duwde, en toen ging het zo:
N
(Nvdr: niet proberen als je Mechelaar nog niet gegeten heeft
- yodi
- Zeer actief
Alex schreef:Ik snap het niet, liepen die chihuahua's los? In de wachtkamer? En zou het niet juist uit de hand gelopen zijn als Nelle er wel bij was toen dat kreng in je broek hing?
Ja die wawa's liepen los in de wachtkamer en ja ik denk wel dat Nelle even mij had beschermt, maar dat zal ik nooit uit proberen al hoewel ik wel die neiging kreeg.

- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Vandaag ook bij de dierenarts met Vita, die naast mij zat.
Mensen met flex-riemen die ze helemaal laten vieren natuurlijk, want gezellig toch, voor de hondjes?
Ik moest zeggen dat ze hun hond beter bij zich kunnen houden want ze is niet altijd vriendelijk aan de lijn.
Vita is best sociaal naar andere honden, maar aan de riem snauwt ze soms.
Ze doen het dan ook wel, meestal met een "Oh" en een bedenkelijke blik naar Vita.
Bij het weggaan had ik er geen zin meer in en heb ik mezelf er maar tussen gezet.
Dat ze niet altijd vriendelijk reageert doet er eigenlijk niet eens toe. Ik ga niet naar de dierenarts zodat ze andere honden kan ontmoeten....
Ze zat vandaag helemaal niet zo lekker in haar vel en honden kunnen ziek zijn als ze bij de dierenarts zijn
Mensen met flex-riemen die ze helemaal laten vieren natuurlijk, want gezellig toch, voor de hondjes?
Ik moest zeggen dat ze hun hond beter bij zich kunnen houden want ze is niet altijd vriendelijk aan de lijn.
Vita is best sociaal naar andere honden, maar aan de riem snauwt ze soms.
Ze doen het dan ook wel, meestal met een "Oh" en een bedenkelijke blik naar Vita.
Bij het weggaan had ik er geen zin meer in en heb ik mezelf er maar tussen gezet.
Dat ze niet altijd vriendelijk reageert doet er eigenlijk niet eens toe. Ik ga niet naar de dierenarts zodat ze andere honden kan ontmoeten....
Ze zat vandaag helemaal niet zo lekker in haar vel en honden kunnen ziek zijn als ze bij de dierenarts zijn
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Nou ik had dat ook laatst ook in de wachtkamer dat een mevrouw 2 keffende wawa's los liet rennen. Gelukkig had ik een hond bij mij die dat verder niet boeit maar raar vond ik het wel.Dinos schreef:Ik geloof er niets van hahaha

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Had gewoon gezegt of ze wawa even bij zich wilde houden omdat ik daar zat om mij Rottie in te laten slapen omdat hij er net 3 kapot had gebeten.
Is natuurlijk ook omdat veel waw eigenaren wel de ervaring hebben dat mensen met grotere honden meestal wel hun hond wel bij zich houden.
Is natuurlijk ook omdat veel waw eigenaren wel de ervaring hebben dat mensen met grotere honden meestal wel hun hond wel bij zich houden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een loslopende hond in de wachtkamer van de DA?
Vindt die DA dat ok?
Vindt die DA dat ok?
- Perle
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Had gewoon gezegt of ze wawa even bij zich wilde houden omdat ik daar zat om mij Rottie in te laten slapen omdat hij er net 3 kapot had gebeten.![]()
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Zwaar irritant als ze bij de dierenarts honden los laten lopen. Veel honden zijn toch niet in hun normale doen daar
en daar moet je niets tussendoor laten lopen.
Ik had het een paar maanden geleden met Kaya; zij werd net voor poging 25 (ofzo) infuus geprikt, waar ze een uur mee bezig
zijn geweest, toen een vrolijke loslopende Golden even de spreekkamer in wilde lopen en Kaya lag dus op de grond.
Ik zei meteen 'wegwezen, niet verstandig dit'
en daar moet je niets tussendoor laten lopen.
Ik had het een paar maanden geleden met Kaya; zij werd net voor poging 25 (ofzo) infuus geprikt, waar ze een uur mee bezig
zijn geweest, toen een vrolijke loslopende Golden even de spreekkamer in wilde lopen en Kaya lag dus op de grond.
Ik zei meteen 'wegwezen, niet verstandig dit'
- yodi
- Zeer actief
Ja precies, Nelle is heel erg opgewonden en niet zichzelf, nou ja kleine hondjes zijn sowieso niet leuk.

- Pom
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatiër, Terriër, Chihuahua
- Aantal honden: 3
Super irritant dat ze zo los liepen, en ook dat ze dat van de da gewoon goed vinden.
Maar ik moet wel zeggen dat het opvoeden van mijn chihuahua mij echt zwaar tegenvalt. Ik dacht als ik haar gewoon opvoed als mijn andere 2 honden, komt het helemaal goed. Maar ze is echt lastiger dan mijn dalmaat en terrier bij elkaar haha.
Dat keffen en ook agressie zit er zo erg in bij haar, al met 9 weken begon ze ermee. Idd ook bij mensen in de broek hangen en ook happen als mensen haar aan willen halen, dat mag dus niet van mij (dat mensen haar aaien). Ze luistert gelukkig wel goed, kan prima loslopen en heeft bergen aandacht. Doet het altijd super op trainingen/workshops, krijg dan altijd complimenten over mijn wel leuke chihuahua haha. Maar in bepaalde situaties... Poeh!
Maar ik moet wel zeggen dat het opvoeden van mijn chihuahua mij echt zwaar tegenvalt. Ik dacht als ik haar gewoon opvoed als mijn andere 2 honden, komt het helemaal goed. Maar ze is echt lastiger dan mijn dalmaat en terrier bij elkaar haha.
Dat keffen en ook agressie zit er zo erg in bij haar, al met 9 weken begon ze ermee. Idd ook bij mensen in de broek hangen en ook happen als mensen haar aan willen halen, dat mag dus niet van mij (dat mensen haar aaien). Ze luistert gelukkig wel goed, kan prima loslopen en heeft bergen aandacht. Doet het altijd super op trainingen/workshops, krijg dan altijd complimenten over mijn wel leuke chihuahua haha. Maar in bepaalde situaties... Poeh!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Waarom laat je in vredesnaam je dier los in de wachtkamer? Kost een lijn eraan zó veel moeite?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een standbeeld loopt niet rondTara schreef:In mijn geval: omdat ik alleen maar last heb van die lijn, aangezien ik een soort standbeeld de behandelkamer in moet tillen.marian* schreef:Waarom laat je in vredesnaam je dier los in de wachtkamer? Kost een lijn eraan zó veel moeite?
In andermans geval is het gewoon dom.
Met je hem ook van buiten af de wachtkamer in tillen?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Bij m'n DA hangen aan de muur tegenover de balie waar je binnenkomt diverse sliplijntjes met het verzoek je hond aangelijnd te houden 
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik snap dat sowieso niet bij de dierenarts... Misschien heeft een.onbekende hond wel iets vet besmettelijks. Waarom zou je dan ongevraagd je hond bij die van een ander laten?
Kleine hondjes blieven blijkbaar geen opvoeding. Natuurlijk, er zijn twee groepen: zij die hun wawa of swiffer wel opvoeden (die zitten hier op t forum) en zij die denken dat het een pop is. Die laatste tref ik hier zo vaak. Keffend op Cena afstormend in het park, gillend in de riem over straat, krijsend bij mama op de arm bij de supermarkt. gelukkig negeert Cena, maar kan me voorstellen dat menig hond terugsnauwt. En dan ben jij ineens degene met een k*thond/herder/pitbull.....
Kleine hondjes blieven blijkbaar geen opvoeding. Natuurlijk, er zijn twee groepen: zij die hun wawa of swiffer wel opvoeden (die zitten hier op t forum) en zij die denken dat het een pop is. Die laatste tref ik hier zo vaak. Keffend op Cena afstormend in het park, gillend in de riem over straat, krijsend bij mama op de arm bij de supermarkt. gelukkig negeert Cena, maar kan me voorstellen dat menig hond terugsnauwt. En dan ben jij ineens degene met een k*thond/herder/pitbull.....
RIP Cena
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat geldt voor Kiki ook ( en totdat we de spreekkamer ingaan zit ze ver weg onder mijn stoel tegen de muur aan), maar voor het geval dat blijft ze aangelijnd.Tara schreef:Nou, als een slachtlam loopt het met me mee, maar dan is het wel gedaan met coöperatief zijn.ranetje schreef:Een standbeeld loopt niet rondTara schreef:In mijn geval: omdat ik alleen maar last heb van die lijn, aangezien ik een soort standbeeld de behandelkamer in moet tillen.marian* schreef:Waarom laat je in vredesnaam je dier los in de wachtkamer? Kost een lijn eraan zó veel moeite?
In andermans geval is het gewoon dom.![]()
Met je hem ook van buiten af de wachtkamer in tillen?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Liesbeth
- Zeer actief
Gelukkig kom ik echt zelden bij de DA en maak dat soort taferelen nog zeldener mee. Maar ik zou niet blij zijn met dieren in de wachtkamer die niet vast gehouden worden dmv een lijn of kooi.
Ik ken mijn eigen honden, maar die anderen niet en dat maakt dat ik het niet fijn vind als andere dieren de mogelijkheid hebben om te komen buurten. Maakt niet uit of ze dat wel of niet zouden/willen doen.
In het geval van Tara met haar hond zal dat (waarschijnlijk) niet gebeuren, maar dat weet ik niet als ik in die wachtkamer zit
.
Ik ken mijn eigen honden, maar die anderen niet en dat maakt dat ik het niet fijn vind als andere dieren de mogelijkheid hebben om te komen buurten. Maakt niet uit of ze dat wel of niet zouden/willen doen.
In het geval van Tara met haar hond zal dat (waarschijnlijk) niet gebeuren, maar dat weet ik niet als ik in die wachtkamer zit
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- yodi
- Zeer actief
Sorry als ik een wawa had en zag een man van formaat zeg maar die op een mini stoeltje probeert een rottweiler van 46kg in bedwang te houden en je vriendelijk vraagt je hondjes even bij je te houden dan zeg je toch niet, goh is dat een rottweiler die heb ik thuis ook, is niet nodig hoor.

-
Sanner
- Zeer actief
Klinkt zo makkelijk, gewoon opvoeden. Maar dat is echt zo makkelijk niet bij zo'n klein, fel hondje.SannePP schreef:Ik snap dat sowieso niet bij de dierenarts... Misschien heeft een.onbekende hond wel iets vet besmettelijks. Waarom zou je dan ongevraagd je hond bij die van een ander laten?
Die van mij kunnen ook wel eens keffend in de riem hangen en keffend op andere honden afgaan. Dat laatste kan ik natuurlijk voorkomen door ze aan de riem te houden maar het komt wel eens voor dat ik te laat ben met aanlijnen.
Agressie naar mensen hebben die van mij dan weer totaal niet. Ze vinden iedereen lief. Dat vind ik ook wel het belangrijkste eigenlijk. Een chihuahua die bij mensen in de benen gaat hangen.. Nee bedankt.
Los bij de dierenarts vind ik apart.. Nog nooit gezien en ik snap het ook niet. Dat daar niks van gezegd wordt..
- yodi
- Zeer actief
Het lag niet zo erg aan de hondjes maar wel aan de meisjes, ik moet zeggen dat de hond van de dierenarts daar ook los rond loopt,
vind ik ook niet zo geslaagd.
vind ik ook niet zo geslaagd.