Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenpoep eten?!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dayake
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
Aantal honden: 1

Hondenpoep eten?!

Ongelezen bericht door dayake »

Daya is er al een tijdje mee bezig, ik dacht dat het kattenpoep was wat ze at. Tja, dacht ik, weersta maar eens een lekker hoopje kattenpoep :smile2: mijn vorige hondje deed dat ook heel erg. Dus ik loop buiten gezellig mee te zoeken naar poep, en voorkom dat ze een lekker hapje kan nemen. Afijn...

Ze ruikt aan een hondendrol, dus ik denk: dat eet ze niet, laat maar snuffelen. Neemt ze wel een hap! :oohja: is het al die tijd dus geen kattenpoep, maar hondenpoep wat ze eet. Wat heeft dit te betekenen? Ze zeggen wel eens als ze poep eten dat een hond wat tekort kan komen, maar is dat met KVV wel mogelijk? Ze eet altijd compleet, denk dat daar wel alles inzit wat ze nodig heeft. Zeker omdat ze meer krijgt van KVV dan dat ze ''officieel'' volgens de richtlijnen mag. Of heb ik te maken met een pup die dwangmatig verslaafd is aan poep eten :goeie: Wie heeft een idee?

Daya is 4 maanden nu.
Afbeelding
Lemuria

Re: Hondenpoep eten?!

Ongelezen bericht door Lemuria »

Geen idee waarom ze het doen, ik meen dat het vitamine/mineralen-tekort alweer ontkracht was? Ik zou 'm in ieder geval als de sodemieter de commando's 'afblijven' en 'doorlopen' aanleren :mrgreen:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

wees blij. Kattepoep stinkt echt verschrikkelijk ;-)

Hier doen ze het ook, ik doe er niks aan. Er zijn veel tips in omloop maar bij mij helpt niets. Met het oog op mijn bloeddruk heb ik besloten me er niet druk om te maken.
Afbeelding
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Lientje »

Hier ook zo'n hondenpoepeetmonster. Vooral de wat smeuïge exemplaren schijnen echt een delicatesse te zijn :kotz: . Ik probeer het wel te voorkomen, ivm wormen/giardia die in poep kunnen zitten. Mijn hondje is bijna altijd aangelijnd en ik zie inmiddels aan haar manier van snuffelen dat ze een drol op het spoor is, dus ik ben bijna altijd op tijd :D Ik vind het ook gewoon smerig, thuis krijg je weer een lik op je gezicht van die kleine viespeuk. Ik heb niet het idee dat het een tekort van iets is, maar dat het gewoon taartjes zijn in de ogen van mijn hond. Ze is trouwens ook dol op kattenpoep, ganzenpoep en paardenvijgen, dus gewoon een kleine smeerkees :lol1:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

geef dat beest dan ook normaal te vreten thuis.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb drie honden waarvan er twee poep eten, Jarah is wel de ergste van het span. Daar gaat meer poep in dan er uit komt.
Ik maak me er niet meer druk om en kijk er niet meer naar, als ze toevallig in mijn buurt staat dan zeg ik er weleens wat van, die twee van mij zijn meer poep gaan eten sinds mijn man niet meer werkt en mee gaat met de middagwandeling, mijn man rent er gillend achteraan en dat is natuurlijk hartstikke leuk.

Ze heeft er nog nooit wat aan overgehouden, en ze doen het niet omdat ze wat tekort komen, ze vinden het gewoon lekker, het zijn vooral de frolic en Royal Canin drollen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
hendrik
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): leonberger
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door hendrik »

Ik denk dat het zou kunnen komen door de geurstoffen die aan de brokken worden toegevoegd zodat de hond/kat de brokken lekkerder vind.
En dat die geurstoffen niet worden opgenomen in het lichaam van de hond/kat en met de ontlasting weer het lichaam verlaten.
Afbeelding
Zolang mensen denken, dat dieren niks kunnen voelen. Zolang voelen dieren, dat mensen niet kunnen denken.
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Ik heb een hond die dat ook doet en zij is ermee begonnen toen ik zalmolie over het voer ging doen. Mijn honden hebben een eigen hondentoilet en zij doet aan recycling!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

hendrik schreef:Ik denk dat het zou kunnen komen door de geurstoffen die aan de brokken worden toegevoegd zodat de hond/kat de brokken lekkerder vind.
En dat die geurstoffen niet worden opgenomen in het lichaam van de hond/kat en met de ontlasting weer het lichaam verlaten.
Klinkt heel plausibel :ok:
dayake
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua

Ongelezen bericht door dayake »

Ik maar denken dat ik de vieste pup van de wereld heb en dat ze de enige is :LOL: dus niet.
gonnie schreef:Ze heeft er nog nooit wat aan overgehouden, en ze doen het niet omdat ze wat tekort komen, ze vinden het gewoon lekker, het zijn vooral de frolic en Royal Canin drollen.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben, want de poep die ze uitzoekt ziet er niet bepaald ''vast'' en mooi gekleurd uit. Eerder lichte brei, of oranje hoopjes die heel smeuïg zijn :lol1:

Sinds ze zoveel poep eet, ook als ze los is, is ze twee dagen terug echt heel ziek geweest. Ik werd midden in de nacht gewekt door een hoop gekrijs van haar. Arme schat heeft toen per ongeluk heel d'r bench onder gepoept (diarree), overgegeven, en geplast. Of het met poep eten te maken had weet ik niet, maar ik heb liever niet dat ze het doet. Dat het vies is vind ik minder erg, ik vind haar KVV ook niet bepaalt smakelijk om te bereiden :roll: maar dat ze zo ziek is geweest zit me niet lekker. Ik heb het gewoon liever niet.
Marco88 schreef:geef dat beest dan ook normaal te vreten thuis.
Arme schaap krijgt ook veeeel te weinig eten :mann: maar dat zeg ik niet.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn oudste hond van 9 at wel eens poep van haar 2 kinderen die zijn nu 4 jaar. Maar dat was alleen als ik lam en rijst brokjes voerde. Bij ander voer doet ze dat niet, nu krijgen ze dat niet meer, duurde even voordat ik door had dat het daar aan lag. Het zal dus ongetwijfeld liggen aan het voer wat de honden te eten krijgen als ze dat doen. De kids eten wel eens paardenpoep maar dat mag niet van mij. Maar stiekem pikken ze wel eens een drolletje mee als ik even niet op let. Maar dat vind ik minder erg dan hondenpoep en kattenpoep. Ik wil niet dat ze dat eten, vind het heel vies :blah: :kotz:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

dayake schreef: Daar kan je wel eens gelijk in hebben, want de poep die ze uitzoekt ziet er niet bepaald ''vast'' en mooi gekleurd uit. Eerder lichte brei, of oranje hoopjes die heel smeuïg zijn :lol1:

Sinds ze zoveel poep eet, ook als ze los is, is ze twee dagen terug echt heel ziek geweest. Ik werd midden in de nacht gewekt door een hoop gekrijs van haar. Arme schat heeft toen per ongeluk heel d'r bench onder gepoept (diarree), overgegeven, en geplast. Of het met poep eten te maken had weet ik niet, maar ik heb liever niet dat ze het doet. Dat het vies is vind ik minder erg, ik vind haar KVV ook niet bepaalt smakelijk om te bereiden :roll: maar dat ze zo ziek is geweest zit me niet lekker. Ik heb het gewoon liever niet.
Die oranje hoopjes is de frolicpoep en/of van andere brokken die die kleur en veel geur hebben gekregen van de fabrikant.
Daar zit nog zoveel geur aan dat het nog lekker is als het wordt uitgepoept.

Die lichte brei is vermoedelijk van honden die op dat moment een darmstoornis hebben.
Daardoor verteert lang niet alles van de voeding.
Er zit dus gewoon nog wat eetbaars in :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Mijn hond vindt het gewoon lekker. Ondanks eierkoek, pens voeren en al die tips die je dan wel eens krijgt blijft ze het doen. Ik laat het maar zo. Een hond heeft wel vaker vieze gewoontes.
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Lientje »

ranetje schreef: Er zit dus gewoon nog wat eetbaars in :mrgreen:
Ah, dus dat is het, ze eet gewoon de kliekjes op :lol1:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lientje schreef:
ranetje schreef: Er zit dus gewoon nog wat eetbaars in :mrgreen:
Ah, dus dat is het, ze eet gewoon de kliekjes op :lol1:
:LOL:
Zoiets ja.
Dat denk ik tenminste.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”