Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje (9) gebeten door loslopende pitbull.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Re: Meisje (9) gebeten door loslopende pitbull.

Ongelezen bericht door Dinos »

Heavy schreef:
Dinos schreef:Niet moeilijk net zo min als het niet moeilijk is je kinderen op te voeden en ze te vertellen dat dierenmishandeling ,pesten zowel dieren als leeftijdgenoten not done is.
Wij moeten ons dus aanpassen aan mensen die lak aan regels hebben? Nee dank je ik pin graag om 02.00 uur als ik dat wil en verdom het me aan te passen aan mensen die zelf maatschappelijk fout zitten.
Ik snap even niet wat dat pinnen om 02.00 ermee te maken heeft? Lijkt mij dat niemand daar last van heeft . Het gaat niet om aanpassen het gaat niet om opvoeden het gaat erom dat jij je hond alleen laat. Een hond kan niet praten hij kan niet vertellen wat hij wel of niet wil van vreemde mensen die hem benaderen . Je laat een baby toch ook niet bij de ingang staan ?
Ik snap ook niet wat een baby er mee te maken heeft, Dinos is stabiel en kan door iedereen geaaid worden , als mensen dat denken te moeten doen , als ik mijn Harley ergens neerzet verwacht ik ook niet dat daar kinderen op gaan zitten ondanks dat ik daar geen groot probleem mee zou hebben.
Wel dus als ze hond pesten of Harley met opzet beschadigen.
Een baby mag mee naar binnen een hond niet , maar hier komen we niet uit en snap echt wel jullie beste bedoelingen en advies.
Al snap ik het niet helemaal want in topic tijd geleden werd ik afgeschoten omdat ik een dorstige hond op terras water gaf, en werd mij verteld dat ik me daar niet mee moet bemoeien en dus niet bij aangelijnde hond moet komen, in mijn hoofd gaan er dan wel wat dingen een beetje scheef.
Iemand die op terras gaat zitten heeft het volledige recht zijn hond aan boom buiten terras te plaatsen en moet iedereen daar afblijven en zich niet mee bemoeien, en mijn hond bij winkel is ineens een heel ander geval? Die moet ik dan maar beter thuislaten want je weet maar nooit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

die man op het terras kon bij zijn hond, jij kan dat niet als je in de winkel bent.
dát is het hele probleem, maar ik begrijp dat je dat niet wil zien omdat de rest je beter uitkomt :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dinos schreef:
Heavy schreef:
Dinos schreef:Niet moeilijk net zo min als het niet moeilijk is je kinderen op te voeden en ze te vertellen dat dierenmishandeling ,pesten zowel dieren als leeftijdgenoten not done is.
Wij moeten ons dus aanpassen aan mensen die lak aan regels hebben? Nee dank je ik pin graag om 02.00 uur als ik dat wil en verdom het me aan te passen aan mensen die zelf maatschappelijk fout zitten.
Ik snap even niet wat dat pinnen om 02.00 ermee te maken heeft? Lijkt mij dat niemand daar last van heeft . Het gaat niet om aanpassen het gaat niet om opvoeden het gaat erom dat jij je hond alleen laat. Een hond kan niet praten hij kan niet vertellen wat hij wel of niet wil van vreemde mensen die hem benaderen . Je laat een baby toch ook niet bij de ingang staan ?
Ik snap ook niet wat een baby er mee te maken heeft, Dinos is stabiel en kan door iedereen geaaid worden , als mensen dat denken te moeten doen , als ik mijn Harley ergens neerzet verwacht ik ook niet dat daar kinderen op gaan zitten ondanks dat ik daar geen groot probleem mee zou hebben.
Wel dus als ze hond pesten of Harley met opzet beschadigen.
Een baby mag mee naar binnen een hond niet , maar hier komen we niet uit en snap echt wel jullie beste bedoelingen en advies.
Al snap ik het niet helemaal want in topic tijd geleden werd ik afgeschoten omdat ik een dorstige hond op terras water gaf, en werd mij verteld dat ik me daar niet mee moet bemoeien en dus niet bij aangelijnde hond moet komen, in mijn hoofd gaan er dan wel wat dingen een beetje scheef.
Iemand die op terras gaat zitten heeft het volledige recht zijn hond aan boom buiten terras te plaatsen en moet iedereen daar afblijven en zich niet mee bemoeien, en mijn hond bij winkel is ineens een heel ander geval? Die moet ik dan maar beter thuislaten want je weet maar nooit.
Een baby kun je niet thuis laten en mag dus mee naar binnen en is dus geen vergelijking.
Je hond moet buiten blijven en je hebt daar geen zicht op.
Op het moment dat daar een verkeerd rotjong staat die hem pest of slaat of what ever en Dino's is even helemaal zichzelf niet en hij bijt wel. Kun je met hem naar de dierenarts voor een spuit. En dat risico loop jij omdat je gewoon denkt dat de wereld van jou is en dat men zich maar aan jou aanpast.

Je doet vergelijkingen die niet op gaan een harley of een ferrari zijn spullen. Als die beschadigd raken is dat jammer.
Maar ik mag toch aannemen dat mensen levens en honden levens ook bij jou veel meer waard zijn.

Juist door mensen die denken dat ze alles kunnen en mogen komen bepaalde hondenrassen in de problemen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

renee-uk schreef:die man op het terras kon bij zijn hond, jij kan dat niet als je in de winkel bent.
dát is het hele probleem, maar ik begrijp dat je dat niet wil zien omdat de rest je beter uitkomt :ok:
Oh nee gaat er niet om of het mij beter uitkomt ,ik wil jullie best gelijk geven ,en weet ergens van achter ook dat je hele goede redenen geven, maar ik wil zo niet leven, gelukkig is niet ieder mens het zelfde net als bij honden. :lol1:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

@heavy dat is nou eens een goede vergelijking :ok:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Ik vind het sneu voor je hond. Dat je met jezelf of je eigen spullen een risico neemt is uiteraard je goed recht, maar als jouw hond wordt getreiterd en uiteindelijk bijt dan betaalt híj daar de prijs voor. Want hij wordt in beslag genomen of zelfs ingeslapen voor jouw principes. Ik voorkom graag dat mijn hond in een positie komt dat hij zich genoodzaakt ziet te bijten, en al helemaal als dat ook nog eens zwaarwegende gevolgen kan hebben. Ik zou niet willen dat mijn hond wekenlang ergens in een hok zit of een spuitje krijgt omdat ik zo nodig principieel wilde doen. Dus ja, dan pas ik me moeiteloos aan aan de idioten en onnadenkenden van de wereld. Ik laat ook mijn fiets niet van 't slot staan bij het station, zet mijn voordeur niet open als ik wegga, en ga niet over de kermis lopen met mijn handtas wagenwijd open. Mensen doen nu eenmaal dingen die niet mogen en ik voorkom graag dat ik daar de dupe van word. En nog veel liever voorkom ik dat mijn hond er de dupe van zou worden.
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Geen flauw benul hoe of waar Dino's woont.Maar voor ik bij een winkel ben moet ik een mooi wandeling langs een kanaal maken 3km.En op mooie dagen doe ik dit ook ,hondjes gaan dan mee en rugzak op voor de boodschap.En nee ik ga niet uren winkelen,maar ga wel dat ene pak melk en ene pak suiker uit de winkel pakken ,of bij de bakker brood halen .Dat doe ik vaak weer met de herders naast de fiets.Vanuit de winkel kan ik ze in het oog houden ,kinderen zitten over het algemeen op school.

Ik doe de honden een groot plezier er mee,ze vinden het heerlijk even extra mee ,en het korstje brood wat ze van de bakker meestal krijgen.

Nu zijn Belgen op zich wel wat afstandelijker ik heb hier nog niemand naar de honden zien lopen ook niet naar de kleintjes als ze alleen zijn.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Oh ik zou dat echt niet durven hoor... lima buiten vastbinden bij een supermarkt
En dan vooral omdat ik bang ben dat ze gejat word.. en daar is ze me toch echt veels te dierbaar voor..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dinos schreef:
renee-uk schreef:die man op het terras kon bij zijn hond, jij kan dat niet als je in de winkel bent.
Oh nee gaat er niet om of het mij beter uitkomt ,ik wil jullie best gelijk geven ,en weet ergens van achter ook dat je hele goede redenen geven, maar ik wil zo niet leven, gelukkig is niet ieder mens het zelfde net als bij honden. :lol1:
de eerste bekeuring uit mijn leven kreeg ik omdat ik mijn brommer niet op slot gezet had: 'aanleiding geven tot diefstal' was dat.
toch best vergelijkbaar met een hond vastzetten buiten een winkel en zelf in die winkel verdwijnen: aanleiding geven tot rottigheid met je hond :idea:
ik wou dat ze daar ook bekeuringen voor uitdeelden!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vrienden legden hun hond een keer vast in de winkelstraat tot er een reklamebord door de wind werd omgeflikkert. De hond heeft het op een lopen gezet en is altijd bang gebleven.

Kennisje ging even de winkel in en liet haar puppy even in het fietsmandje zitten , huppakee gejat.

Dino de wereld gaat heus niet voor jou en je hond veranderen hoor . Je lijkt mij een toffe gast met een goed sociaal vermogen maar aan de andere kant ben je ook wel dombo eerste klas om je hond te gebruiken omzelf een statement te willen zetten dat je je leven niet laat leiden door een stelletje klootzakken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

beatje schreef:Geen flauw benul hoe of waar Dino's woont.Maar voor ik bij een winkel ben moet ik een mooi wandeling langs een kanaal maken 3km.En op mooie dagen doe ik dit ook ,hondjes gaan dan mee en rugzak op voor de boodschap.En nee ik ga niet uren winkelen,maar ga wel dat ene pak melk en ene pak suiker uit de winkel pakken ,of bij de bakker brood halen .Dat doe ik vaak weer met de herders naast de fiets.Vanuit de winkel kan ik ze in het oog houden ,kinderen zitten over het algemeen op school.

Ik doe de honden een groot plezier er mee,ze vinden het heerlijk even extra mee ,en het korstje brood wat ze van de bakker meestal krijgen.

Nu zijn Belgen op zich wel wat afstandelijker ik heb hier nog niemand naar de honden zien lopen ook niet naar de kleintjes als ze alleen zijn.
Etiquette noem ik dat. Een Belg gaat niet zomaar ongevraagd naar andermans eigendom om er mee te doen wat hij of zij wil. Die hebben over het algemeen nog wel een gevoel van normen en waarden.
Dat lijkt me, uitzonderingen daargelaten iets typisch Nederlands om met je tengels overal aan te zitten alsof het publiek bezit is. Om vervolgens nog een grote bek na te geven als een plotselinge eigenaar plotseling opdoekt en er iets van zegt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
Dinos schreef:
de eerste bekeuring uit mijn leven kreeg ik omdat ik mijn brommer niet op slot gezet had: 'aanleiding geven tot diefstal' was dat.
toch best vergelijkbaar met een hond vastzetten buiten een winkel en zelf in die winkel verdwijnen: aanleiding geven tot rottigheid met je hond :idea:
ik wou dat ze daar ook bekeuringen voor uitdeelden!
Het is helaas niet verboden, dus een bekeuring kan niet. :tongue:

Ik ga ook liever mijn eigen gang.
Alleen, voor het behoud van mijn hond en voor de gezondheid van kinderen vind ik het beter om rekening te houden met impulsieve kinderen die niet weten wat ze doen (dan helaas ook nog vaak met een naïve volwassen begeleider) en de hond pijn zouden doen waar een snep op zou kunnen volgen.
Bij vreemden in de buurt ben ik bij mijn hond of mijn hond is thuis.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”