Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dit nu weer??????????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Wat is dit nu weer??????????

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Sandro heeft weer iets nieuws de laatste weken.
Hij wil s'ochtends niet eten Ik weet dat hij medisch gezien in orde is, hij heeft geen maag of darm klachten, geen diaree enz enz.

Zodra ik zijn eten klaar ga maken gaat hij aan de andere kant van de kamer liggen. Zodra ik hem roep gaat zijn staart tussen zijn benen, oren in de nek en zijn haren overeind. Hij is dus echt doodsbang
Als ik de bak voor hem neerzet draait hij zich om en kruipt weg, ik kan hem echt de lekkerste dingen voorzetten....maar eten? Ho maar!
Ook als ik het eten uit de hand geef wil hij het niet.

Als we in het bos zijn neemt hij wel koekjes aan en als ik s'middags thuis kom en hem zijn ontbijt geef valt hij aan als een hongerige wolf.

Ik snap hier echt geen bal van!! Waar komt die vreselijke angst ineens vandaan?
Ik geef hem nu dus geen ontbijt meer, al zit me dat totaal niet lekker. Hij loopt de hele ochtend op een nuchtere maag in het bos te hobbelen en de rest van de dag krijgt hij niks. (pas als ik s'middags thuis kom)

Ik weet nu dus even niet wat ik eraan moet doen, ik negeer hem maar en besteed er verder geen aandacht aan.
Iemand tips??
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Vreemd..erg vreemd. Heeft hij matten gehad met Yilda om voer?
Eet hij apart van Yillie? Andere etensbak al geprobeerd? Andere plek?
Probeer hem ieder geval niet te belonen voor zijn vreemde gedrag. Wij mensen gaan altijd een beetje vreemd doen als een hond niet wil eten en er dus een hoop (lonende) aandacht op zetten.
Ik zou dus zelf ervoor kiezen gewoon zijn eten neer te zetten en na een kwartiertje weer weg te halen en het later op de dag weer aan te bieden.
Overigens; mijn honden krijgen ook pas rond een uurtje of 1 na het wandelen hun eten. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Charlotte*
Zeer actief

Eline* schreef:Vreemd..erg vreemd. Heeft hij matten gehad met Yilda om voer?
Eet hij apart van Yillie? Andere etensbak al geprobeerd? Andere plek?
Hij eet ook niet als hij apart staat of op een andere plek. Ik zal morgen eens kijken of een andere bak helpt.
Eline* schreef:Probeer hem ieder geval niet te belonen voor zijn vreemde gedrag. Wij mensen gaan altijd een beetje vreemd doen als een hond niet wil eten en er dus een hoop (lonende) aandacht op zetten.
Ik zou dus zelf ervoor kiezen gewoon zijn eten neer te zetten en na een kwartiertje weer weg te halen en het later op de dag weer aan te bieden.
Overigens; mijn honden krijgen ook pas rond een uurtje of 1 na het wandelen hun eten. ;)
In het begin heb ik er wel aandacht aan besteed. Ik weet het, niet slim maar toen was het gedrag nog niet zo heel heftig en twijfelde ik of het niet iets medisch was. Waarschijnlijk heb ik toen teveel aandacht gegeven. Dus ik ga maar verder met het negeren (vind het heel moeilijk moet ik eerlijk bekennen) Ik zet Yildah maar apart want die trol eet zo zijn eten op. En dat is iets wat hij op dat moment dus accepteerd....zou ze dat s'middags proberen dan krijgt ze alle hoeken van de kamer te zien :mrgreen:

Hij heeft trouwens geen ruzie met Yildah gehad tijdens het eten.
Wel merk ik (vooral in de uitlaatgroep) dat hij wat zakt in de rangorde.
Ik denk dat dit komt omdat hij niet zo heel goed meer te been is en dat hij zich daarbij niet lekker voelt. Een andere reu maakt daar gebruik van en aan hun spel kan ik heel duidelijk zien dat Sandro nu onder die reu staat terwijl, zeker een jaar geleden, Sandro duidelijk boven hem stond. Of dit er wat mee te maken heeft weet ik niet :? Denk het niet maar ik kan het niet uitstaan dat ik niet weet hoe het komt.

Ik zat ook te denken dat het misschien door het pension komt......maar ook dat kan niet omdat hij dit gedrag ook al vertoonde voordat hij naar pension ging.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Sneu hoor dat Sandro zo aftakelt. Naar..ook naar om te zien.
Maar ik zou het hele gedoe gewoon maar even goed negeren. Wie weet trekt hij gewoon bij.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Eline* schreef:Sneu hoor dat Sandro zo aftakelt. Naar..ook naar om te zien.
Maar ik zou het hele gedoe gewoon maar even goed negeren. Wie weet trekt hij gewoon bij.
Laten we het hopen!!
Zou een rescue bach helpen denk je?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Eerlijk?? Ik denk dat het aanstelleritus is, dus dan heeft resque geen zin. Maar je kan het voor de leuk proberen! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Eline* schreef:Eerlijk?? Ik denk dat het aanstelleritus is, dus dan heeft resque geen zin. Maar je kan het voor de leuk proberen! ;)
hahahaha, voor de leuk :mrgreen: Oke, dan blijf ik hem negeren!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Succes! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Kan hij misschien misselijk zijn 's ochtends of dat zijn geworden eens direct na het ontbijt?

Veel honden die bijvoorbeeld snel gal spuwen als ze net te lang niet gegeten hebben worden daar ook misselijk van en dan willen ze alsnog niet eten...

Als hij bijvoorbeeld 's nachts/'s ochtends vroeg gal spuwt, zou je dat dan moeten merken (ook als hij de boel (ahum niet fris maar toch) weer zelf opruimt)?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ayra
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ayra »

Staat Yildah hem misschien aan te loeren ofzo als je hem eten wil geven, of iemand anders (kat ofzo?) Ik heb zoiets ook een keer met Diesel gehad, niet zo heftig als jij beschrijft maar toen wilde hij ook niet eten en later zag ik dat Remi de kat erop zat te azen van een afstandje :? ik heb toen de deur dichtgedaan en toen was het ok :mrgreen:
Groetjes Jolanda
ingrid_me
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie en Border Terrier

Ongelezen bericht door ingrid_me »

Soms kan een hond ineens niet meer durven te eten als hij een ijzeren voerbak heeft. Hij ziet dan een hond(zichzelf) en denkt dat hij weer aangevallen wordt.
Waarschijnlijk heeft hij 'savonds zo'n honger dat hij het risico dan maar neemt.
Geen idee of dat het is maar ik zou zeggen probeer eens een plastic voerbak en laat ze echt in een apparte kamer eten dat Yilda hem ook niet aan kan kijken, sterkte met Sandro.
Groetjes Ingrid, Kian en Joey.
Charlotte*
Zeer actief

Hoi Ingrid,

Heb een plastic voerbak geprobeerd en Sandro apart gezet....maar hij weigert om te eten.
Ik heb de raad van Eline opgevolgd en negeer hem nu, ik zet zijn bak neer en na een minuut of 10 haal ik het weg.
Ik doe dit nu sinds donderdag en hij eet nog niet.....ik blijf het gewoon volhouden en ik zie wel wanneer hij gaat eten.

S'middags eet hij het met smaak op en s'avonds krijgt hij zijn botten maaltijd. (die ook heel snel naar binnen wordt gewerkt)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Hoi Lotte
Is inderdaad erg vreemd, temeer omdat Sandro 's-middags uit dezelfde bak op dezelfde plek eten krijgt wat hij met smaak opeet en 's-avonds nog eens zijn botten.
Dus aan de plek en aan de bak kan het dan ook niet liggen volgens mij.

Het enigste wat ik kan bedenken is het tijdstip dat Sandro 's-morgens zijn eten krijgt...
Is dat voor of na het uitlaten.
Misschien zou je het tijdstip even kunnen verleggen.

Of hij vindt dat hij aan 2 maaltijden tegenwoordig genoeg heeft, dat zou evt ook nog kunnen oudere honden eten toch minder en nou is Sandro niet echt overdreven oud maar doordat hij met zijn poot zit beweegt hij ook niet meer zo rapido.
Laatst gewijzigd door miranda op 12 jan 2004 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Vreemd.. maar dat heeft Fangio dus ook wel, die eet smorgens niet want dan is hij misselijk.. meestal als ik hem s'avonds te vroeg gevoerd heb is hij smorgens misselijk, voer ik hem nou heel laat dan heeft hij er minder last van.
Bij hem is het ook een paar uur later dat hij wel weer in zijn bak duikt.
zijn staart staat altijd heel laag met eten maar ik zal eens opletten of dat op zo'n moment erger is, hij is iig niet angstig dat niet..
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Charlotte*
Zeer actief

En de aanhouder wint :mrgreen: :mrgreen:

Sandro heeft gisterochtend en vanochtend gegeten!!! Na lange tijd negeren heeft San besloten om toch maar te gaan eten.

Iedereen bedankt voor het meedenken!!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

;) Druif..die hond van jou! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”