Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke kvv voor het weekend?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

jarnob
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Asbakkie
Aantal honden: 0

welke kvv voor het weekend?

Ongelezen bericht door jarnob »

Ik heb Max nu aan de Farm Food brokken en hij doet het daar heel goed op.
Zaterdags krijgt hij van mij al KVV van Farm Food.
Nu vind ik dit wel handig (kleine worstjes) , maar behoorlijk prijzig.
Ik wil hem eigenlijk in het weekend compleet op KVV zetten en doordeweeks op de brokken.
Welke KVV is daar het meest geschikt voor?
En welke KVVboer bezorgt aan huis?
Ik heb zelf gekeken naar de Caroba huismerk KVV , maar ik kan daar niet veel info over vinden.
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Re: welke kvv voor het weekend?

Ongelezen bericht door Alex »

Alle kvv is daar geschikt voor.

Goedkope kvv-merken zijn o.a. Lotgering en Smuldier. Zelf was ik wel tevreden over Lotgering. De voeding van Lotgering is verpakt per 500 gram, maar je zou het natuurlijk in stukken kunnen invriezen (eerst een klein beetje laten ontdooien, anders heb je een slijptol nodig bij het verdelen). Lotgering bezorgd (volgens mij) niet, maar ze hebben wel afhaalpunten, waaronder in Hengelo.

Wat ik ook graag gaf, was TinLo Barfmenu, verpakt in worsten van 250, 500 en 1000 kg. Dit haalde ik gewoon bij pet's place.

Hoe het verder met bezorgen zit, weet ik niet.

Ik zou als ik jou was gewoon een beetje experimenteren. Een aantal merken halen en kijken wat bevalt, bij zowel je hond als jezelf.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik denk dat elke kvv daar geschikt voor is. Het hangt dus van jouw hond en jou af wat het beste past. Lotgering bezorgt wel, je betaalt wel bezorgkosten, maar de rollen zijn dan weer goedkoper als bij afhaalpunten. ;)
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

TessaThomas schreef:Ik denk dat elke kvv daar geschikt voor is. Het hangt dus van jouw hond en jou af wat het beste past. Lotgering bezorgt wel, je betaalt wel bezorgkosten, maar de rollen zijn dan weer goedkoper als bij afhaalpunten. ;)
Ligt dat ook niet aan waar je woont?
TessaThomas
Zeer actief

Volgens mij bezorgen ze in heel Nederland en een deel van Belgie en Duitsland.

EDIT: Ik geloof dat alleen de waddeneilanden buiten het bezorggebied liggen, als ik de site zo bekijk.
jarnob
Vaste gebruiker

Ik woon in Rijssen (twente).
Hoe dan ook ga ik geen smuldier of dat soort meuk geven.
Het liefst ga ik volledig over op KVV , maar dat zit er de komende tijd niet nog niet in.
Ik wil het liefst een goed kwalitatief voer geven.
zolang het niet boven de 4 euro de kilo komt vind ik het goed te doen.
Ik kwam trouwens ook mixen van Kiezebrink tegen is dit wat?
TessaThomas
Zeer actief

Kiezebrink moet je 9 van de 10 keer nog spiervlees aan toevoegen, dus dat is best wel een gedoe. Kijk anders eens naar DARF.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lotgering bezorgt gewoon hoor ;) en das maar goed ook met de hoeveelheid die ik bestel...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jarnob
Vaste gebruiker

en die caroba huismerk is daar iemand bekend mee?
Bij hun is het bezorgen boven de 25 euro gratis.
jarnob
Vaste gebruiker

ik kwam net op de volgende site terecht : http://www.naturis.nu" onclick="window.open(this.href);return false; .
Hier staan complete mixen te koop voor een hele mooie prijs , alleen zit er een vitaminepremix in.
Maakt die premix wat uit?
Ze hebben er ook heel veel keuze uit enkelvoudige voedingen , als ik dit afwissel kom je dan ook aan een complete voeding?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Das toch gewoon degomeat?
Ik voer daar eens per week de enkelvoudige versie van en dan van een diersoort die niet in mijn lotgering zit.
Overigens poepen ze er krijtjes op.. heb 3 verschillende varianten en t is bij alle 3
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ps als je enkelvoudig afwisseld qua soort kun je dat ook alleen voeren. Geen premix nodig dan.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

jarnob schreef:ik kwam net op de volgende site terecht : http://www.naturis.nu" onclick="window.open(this.href);return false; .
Hier staan complete mixen te koop voor een hele mooie prijs , alleen zit er een vitaminepremix in.
Maakt die premix wat uit?
Ze hebben er ook heel veel keuze uit enkelvoudige voedingen , als ik dit afwissel kom je dan ook aan een complete voeding?
Ik voerde enkelvoudig van Degomeat, geen compleet ivm allergie van mijn hond, en ik was heel erg tevreden. Ruime keuze, redelijke prijzen en keurig bezorgd. De geit voerdeik niet want die vond ik stinken :kotz:
Ik voerde vijf verschillende soorten in de vier weken, dan is het ook compleet.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb geit, kip en konijn van dego...
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

malinois schreef:Ik heb geit, kip en konijn van dego...
Ieuw geit :schrik:

Ik voerde de wat meer 'bijzondere' soorten ivm de allergie van Bommel, dus geen kip, rund en lam.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Safari schreef:

Ik voerde de wat meer 'bijzondere' soorten ivm de allergie van Bommel, dus geen kip, rund en lam.
Dat hier dus ook, maar dan niet vanwege Bommel, maar vanwege Jade. :tongue:

Als je niet heel veel plek in de vriezer hebt zou je nog kunnen kijken of er een verkooppunt in de buurt zit. Er zijn veel verkooppunten van bijv. Lotgering en Degomeat.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lotgering heb ik mijn vriezer mee vol liggen, Degomeat bestel ik idd. ook mee met iemand daar heb ik niet zoveel van nodig op voorraad.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Safari schreef:

Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Het ruikt iets meer dan het overige vlees maar dat doet gewoon geitenvlees ook wat ik bij het islam centrum haal :wink: Ik heb geen kip in de lotgeringvarianten zitten die ik heb dus vandaar die kip erbij. Rund en lam zit ook in de lotgering.
Afbeelding
Sam!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam! »

jarnob schreef:en die caroba huismerk is daar iemand bekend mee?
Sinds twee weken voer ik het Caroba huismerk, ik bestelde voorheen Darf bij Caroba maar dat leveren ze niet meer. Voor Darf voerden wij Carnibest. Nog geen lange termijn ervaring, maar de eerste ervaring is erg positief. Het ziet er mooi en smakelijk uit, het stinkt niet en Sam eet het met smaak op (dat kan ook komen omdat het nieuw is). Het is wat fijner gemalen dan Darf en bevat geen koolhydraten i.t.t. Darf. Ontlasting van Sam is ook prima op de Caroba.
Mijn eerste indruk is dus erg positief, zeker gezien het prijsverschil met Darf.
jarnob
Vaste gebruiker

Sam! schreef:
jarnob schreef:en die caroba huismerk is daar iemand bekend mee?
Sinds twee weken voer ik het Caroba huismerk, ik bestelde voorheen Darf bij Caroba maar dat leveren ze niet meer. Voor Darf voerden wij Carnibest. Nog geen lange termijn ervaring, maar de eerste ervaring is erg positief. Het ziet er mooi en smakelijk uit, het stinkt niet en Sam eet het met smaak op (dat kan ook komen omdat het nieuw is). Het is wat fijner gemalen dan Darf en bevat geen groente i.t.t. Darf. Ontlasting van Sam is ook prima op de Caroba.
Mijn eerste indruk is dus erg positief, zeker gezien het prijsverschil met Darf.

Ik ga over 3 weken bestellen , dus ik heb de tijd nog.
Qua ruimte in de vriezer geen probleem hier.
Max is/word niet groot , hij moet nu ongeveer 200 gram per dag.
Als ik voor 25 euro bestel voor de weekenden kan ik het lang uitzingen.
TessaThomas
Zeer actief

Sam! schreef:Het is wat fijner gemalen dan Darf en bevat geen groente i.t.t. Darf.
Darf bevat toch helemaal geen groente? Tenminste, dat staat nergens aangegeven ;)
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

TessaThomas schreef:
Sam! schreef:Het is wat fijner gemalen dan Darf en bevat geen groente i.t.t. Darf.
Darf bevat toch helemaal geen groente? Tenminste, dat staat nergens aangegeven ;)
Darf bevat geen groente en geen koolhydraten.
Darf is biologisch vlees, ik vind het van goede kwaliteit.
Darf levert ook Meat4dogs, is ook een fijne mix om te voeren. Wordt ook door Darf gemaakt, is goedkoper van Darf.
Tammenga is kwalitatief ook goed vlees, ze hebben meerdere smaken zodat je nog eens kunt wisselen
Caroba vind ik niet meer betrouwbaar, ze zijn niet voor niets weg uit Barneveld.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
jarnob
Vaste gebruiker

ik zag net dat er een webshop in Rijssen waar ik op afspraak ook zou kunnen afhalen.
http://www.betere-diervoeding.nl/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij heeft voornamelijk Kivo op voorraad, is dit wat?
Sam!
Zeer actief

Omega schreef:
TessaThomas schreef:
Darf bevat geen groente en geen koolhydraten.
Darf is biologisch vlees, ik vind het van goede kwaliteit.
Darf levert ook Meat4dogs, is ook een fijne mix om te voeren. Wordt ook door Darf gemaakt, is goedkoper van Darf.
Tammenga is kwalitatief ook goed vlees, ze hebben meerdere smaken zodat je nog eens kunt wisselen
Caroba vind ik niet meer betrouwbaar, ze zijn niet voor niets weg uit Barneveld.
Ik had mijn post hertstelt, zie mij originele post (ik had groente reeds door koolhydraten vervangen. In de quote van jarnob stond echter nog groente. Darf bevat welliswaar geen groente, maar wel koolhydraten 0,5 % zie http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken" onclick="window.open(this.href);return false;. In de mix van Caroba worden blijkbaar geen magen als orgaanvlees gebruikt, bij Darf wel. Deze magen bevatten blijkbaar de koolhydraten.

Ik weet er niet het fijne van, maar als ik op meat4dogs google was dit blijkbaar voorheen het huismerk van Caroba, gezien de samenwerking van Darf en Caroba is beindigd, zullen ze het nieuwe Caroba huismerk wel door iemand anders laten produceren. Caroba presenteert het huismerk ook als een nieuw product.

Waarom is Caroba niet meer betrouwbaar als ze uit Barneveld weggaan?
Ik kan alleen oordelen aangaande service en de kwaliteit van het geleverde product. Levering is netjes op tijd, de Caroba huismix werd mooi diepgevroren aangeleverd, caroba huismerk ziet er goed uit, hond eet het met smaak en heeft goede ontlasting en het product is aangenamer geprijsd. Het enige nadeel is dat het Caroba huismerk geen biologisch vlees betreft. Maar gezien de veelvuldige fraude (niet-biologisch wordt verkocht als biologisch) aangaande vlees voor de menselijke consumptie, weet ik niet in welke mate ik waarde moet hechten aan het predikaat biologisch in de kvv markt. (Dat is natuurlijk een persoonlijke mening.)
Sam!
Zeer actief

@Omega,
Ik zie dat je een verkooppunt van o.a. Darf bent en een website aangaande versvlees hebt.
Dat verklaart waarschijnlijk waarom je Caroba als onbetrouwbaar bestempeld.
Omega
Zeer actief

Sam! schreef:@Omega,
Ik zie dat je een verkooppunt van o.a. Darf bent en een website aangaande versvlees hebt.
Dat verklaart waarschijnlijk waarom je Caroba als onbetrouwbaar bestempeld.
Dat ik een verkooppunt heb van kvv heeft er niks mee te maken, hoogstens dat ik meer info heb. Ik bestelde zelfs de M4D bij Caroba, ik was dus ook gewoon klant van hen, ook bezorgden zij voorheen de Darf die ik verkoop. Dus je aanname klopt niet, ik vind het zelfs een trieste aanname omdat ik juist veel samen doe met andere kvv verkooppunten.

Als je op de site van Darf kijkt zie je dat zij geen magen verwerken, ook staat er bij de analyse geen koolhydraten genoemd, dus waar je dat vandaan haalt??
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Sam!
Zeer actief

Sam! schreef: Darf bevat welliswaar geen groente, maar wel koolhydraten 0,5 % zie http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken" onclick="window.open(this.href);return false;.
Omega
Zeer actief

Sam! schreef:
Sam! schreef: Darf bevat welliswaar geen groente, maar wel koolhydraten 0,5 % zie http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik haal liever mijn info van de site van Darf zelf, daar zul je ook zien dat er geen magen verwerkt worden.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Die vergelijkingssites zijn leuk maar als je een bepaald merk kiest zou ik ook bij het merk zelf op de site checken.
De vergelijkers zijn lang niet altijd up to date namelijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sam!
Zeer actief

Zo heeft ieder zijn voorkeur, zelf vind ik het prettig om meer objectieve informatie in te winnen (zonder marketing blabla), en reacties van mensen die een bepaald merk kvv voeren, te lezen zonder dat er gefilterd wordt op positieve reacties.
Aangaande het up to date zijn van de info op deze site, Darf en Caroba vleesmix zijn respectievelijk 18 en 11 november 2014 geupdate, dus dat zit wel goed.

Even voor de duidelijkheid ik heb niets tegen Darf. Ik heb het naar tevredenheid gevoerd, als Caroba het nog zou leveren zou ik het gewoon besteld hebben. Gezien ik erg tevreden ben met de leveringen via Caroba en Darf niet meer geleverd kon worden ben ik dus op zoek gegaan naar een alternatief. Dit alternatief bevalt tot nu toe (ik geef het pas twee weken) erg goed.

Wat mij bevreemdde was de opmerking aangaande de betrouwbaarheid van Caroba. Als deze opmerking gebaseerd is mogelijk leveren van slechte kvv, zou ik (en waarschijnlijk anderen) graag details willen weten. Ik voer het Caroba kvv huismerk tenslotte aan mijn hond met het idee goed bezig te zijn, anders zou ik wel Frolic voeren.
Vooralsnog krijg ik het idee dat het gewoon oneenigheid tussen de eigenaren van de bedrijven Darf en Caroba betreft, met de nodige negatieve verhalen die dan opeens opduiken. Indien er echt gefundeerde argumenten zijn dat er iets mis is met Caroba huismerk zou ik het graag willen weten. Het wijzigen van standplaats van het bedrijf lijkt mij geen bewijs van onbetrouwbaarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”