Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bella eet niet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Bella eet niet

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

winniedekoe schreef:
ranetje schreef:
winniedekoe schreef:Heb de oude brokken weer gehaald (goedkope van de Lidl) wat ze 2 jaar geleden kreeg en een bak smuldier.
Dit heb ik gemixt en dit wil ze gelukkig wel eten.
ga niet geheel over op vlees, want dit is in verhouding duurder als brokken, en ja ik ben een student dus heb niet alle geld van de wereld.
maar mijn hond staat toch echt wel voorop. en als het in combinatie werkt dan ga ik hier gewoon mee door omdat dit toch goedkoper is als volledig overstappen.
Bedankt voor de tips!
Fijn dat ze wil eten.
Is smuldier duurder dan die brokken? :80:
in verhouding wel, zo'n zak van 20 kilo (cavom, wat ze eerst kreeg, nu even niet meer voor wat afwisseling) kost 38,95
Hier doe ik 3 maand mee. ga ik van het gemak van 90 dagen uit.
Die pakjes smuldier kosten 0,70 cent per pakje in onze buurtsuper, ze moet 1 pakje per dag hebben wil ze op normaal gewicht blijven, Dit is 64,80 gezien over 90 dagen.
Dus veel duurder.
Misschien heb ik een fout beeld van je hondje, maar een hele bak smuldier per dag lijkt me heel veel. Ik zou eerder denken aan de helft, en dan vrolijk aanvullen met je eigen etensresten (rijst, pasta, vlees, groenten). Op die manier heb ik twee honden (23 kg en 12 kg) jarenlang prima op gewicht en gezond gehouden met samen een bak smuldier per dag. En die kleinste kreeg een schep minder en die grootste een schep meer.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Sandra212
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann Pinscher, Kelpie, Siberische Husky
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandra212 »

Niet elke hond is hetzelfde.
Ik kijk op de verpakking wat de hond nodig zou hebben en gebruik dat als richtlijn, maar kijk vooral naar de hond wat hij nodig heeft. Dat kan meer zijn of dat kan minder zijn.
Een hond die de hele dag slaapt zal met minder kunnen dan een hond die de hele dag actief is.

Ik heb trouwens gelezen dat het mixen van brok met vers niet zo goed is, maar als ik dat mis heb, beschouw je dat maar als niet gelezen :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hanneke2 schreef:
winniedekoe schreef:
ranetje schreef:
winniedekoe schreef:Heb de oude brokken weer gehaald (goedkope van de Lidl) wat ze 2 jaar geleden kreeg en een bak smuldier.
ga niet geheel over op vlees, want dit is in verhouding duurder als brokken, en ja ik ben een student dus heb niet alle geld van de wereld.
maar mijn hond staat toch echt wel voorop. en als het in combinatie werkt dan ga ik hier gewoon mee door omdat dit toch goedkoper is als volledig overstappen.
Bedankt voor de tips!
Fijn dat ze wil eten.
in verhouding wel, zo'n zak van 20 kilo (cavom, wat ze eerst kreeg, nu even niet meer voor wat afwisseling) kost 38,95
Die pakjes smuldier kosten 0,70 cent per pakje in onze buurtsuper, ze moet 1 pakje per dag hebben wil ze op normaal gewicht blijven, Dit is 64,80 gezien over 90 dagen.
Dus veel duurder.
Misschien heb ik een fout beeld van je hondje, maar een hele bak smuldier per dag lijkt me heel veel. Ik zou eerder denken aan de helft, en dan vrolijk aanvullen met je eigen etensresten (rijst, pasta, vlees, groenten). Op die manier heb ik twee honden (23 kg en 12 kg) jarenlang prima op gewicht en gezond gehouden met samen een bak smuldier per dag. En die kleinste kreeg een schep minder en die grootste een schep meer.
Precies. Mijn hond van 29 kilo krijgt één pakje (dus 400 gram) Smuldier per dag.
Voor een hond van 13 kilo kan je de helft geven en om even wat aan te komen, aanvullen met bv macaroni, een boterham en noem
maar op.
Ben je 0,35 cent per dag kwijt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het ook veel hoor, voor zo'n uk.

rita weegt 37 kilo en die krijgt per dag 500 gram (gemalen) vlees/vis/orgaan/gevogelte, aangevuld met een opscheplepel verse geblancheerde groente, 2 geroosterde boterhammen met een schraap paté en 2 droge crackers; dit alles vanwege spijsverteringsproblemen verdeeld over 5 maaltijden per dag.
daarbij per dag 1 gedroogd pensstaafje en een paar hondenkoekjes.

ik hou haar op die manier al anderhalf jaar op hetzelfde gewicht.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik las JR dus dacht, dan is een bakje wel veel.
Maar Apple is 12,5kg en krijgt ook een bakje smuldier per dag..
Dus wat dat betreft kan het best. Toen Apple jonger was kreeg ze zelfs 500gram lotgering per dag en kreeg ik nog commentaar dat ze te dun zou zijn.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sandra212 schreef:Niet elke hond is hetzelfde.
Ik kijk op de verpakking wat de hond nodig zou hebben en gebruik dat als richtlijn, maar kijk vooral naar de hond wat hij nodig heeft. Dat kan meer zijn of dat kan minder zijn.
Een hond die de hele dag slaapt zal met minder kunnen dan een hond die de hele dag actief is.

Ik heb trouwens gelezen dat het mixen van brok met vers niet zo goed is, maar als ik dat mis heb, beschouw je dat maar als niet gelezen :wink:
Op het oog voeren is volgens mij inderdaad het verstandigst. Lilo is pas een beetje ziek geweest, maar nu weer helemaal beter, loopt te rennen als een gek, en ik geef haar nu dubbele porties want er mag echt wel wat vet op die ribbetjes voor de winter.

Dat verhaal over nooit mixen of zoveel uur ertussen, daar heb ik lang in geloofd, maar volgens mij is het toch flauwekul. Moet je eens kijken wat wij zelf op 1 bord gooien, en kijk eens wat een zwerfhond of zelfs een wilde hond vreet. Of gewoon je eigen hond die tussendoor een kattendrol naar binnen werkt. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Elke hond -en kat- is anders.
Je moet echt gewoon uitvinden wat je huisdier wil eten.
Laat die gebruiksadviezen alsjeblieft niet de leidraad zijn.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

winniedekoe schreef:
ranetje schreef:
Bedankt voor de tips!
Fijn dat ze wil eten.
Dus veel duurder.
Een heel pak??? Een hond van 13 kg?
Ik voer hier eens per week smuldier 2 pakjes per dag voor 2 honden!!
Deze zijn gemiddeld 27 kg!!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

malinois schreef:
winniedekoe schreef:
ranetje schreef:
Bedankt voor de tips!
Fijn dat ze wil eten.
Dus veel duurder.
Als een hond dat nodig heeft... :19:
Ben van 24kg eet ook 1 pakje smuldier, net als Apple van 12,5kg.
Beide geen grammetje te zwaar.
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

malinois schreef:
winniedekoe schreef:
ranetje schreef:
Bedankt voor de tips!
Fijn dat ze wil eten.
Dus veel duurder.
Vriend is 29 kilo, eet twee pakjes smuldier op een dag en dan geef ik tussen de middag nog een handvol brokken omdat ik hem nét te schraal vind nog. Toby is 21 kilo en eet 1 pakje smuldier en blijft daarmee keurig op gewicht.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

renee-uk schreef:veruit de meeste eetproblemen bij honden komen door het gebemoei van de mensen, ik wou echt dat men daar eens mee ophield en die beesten gewoon met rust lieten bij het eten.

als je hond wel eet als ze het in porties krijgt, waarom geef je het haar dan niet gewoon in porties?
honden eten niet als mensen netjes hapje voor hapje met mes en vork, honden eten als honden en een groot gedeelte daarvan schrokt nou eenmaal.
so what :U:
Vaak zijn de honden die moeilijk eten juist te dik ook :O: Dat is iets wat ik helemaal niet begrijp.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”