Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
België gaat ook meedoen
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: België gaat ook meedoen
Vage zin ja. België heeft al jaren voor bepaalde rassen röntgen (heupen en / of ellebogen) verplichting anders geen boom en DNA en chipregistratie is daar ook al veel langer verplicht zonder echt resultaat 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volgens mij bedoelen ze daarmee dat ook broodfokkers de bloedlijn van hun honden moeten bijhouden, een soort onofficiële stamboom?Nanna schreef:KLIK
Ik snap alleen deze zin niet zo "Om daar verandering in te brengen, komt er begin volgend jaar een registratiesysteem voor de fokdieren, om ervoor te zorgen dat hun stamboom beter bekend is."
Ik snap alleen niet waarom ze denken dat gehandicapte rassen daar plots hun extreme uiterlijk door gaan verliezen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
jaja en dan weet iedereen wie Jantje ,Klaasje of Mina huppelkut is op die stamboom terwijl het beest nog nooit de schuur ,erf of darp is uitgeweest.
Zal mij allemaal benieuwen hoor .Geloof dat je nog sneller een Neanderthaler terug kunt fokken dan een gezonde hond uit een slecht ras waar je geen ander bloed in mag pompen.
Zal mij allemaal benieuwen hoor .Geloof dat je nog sneller een Neanderthaler terug kunt fokken dan een gezonde hond uit een slecht ras waar je geen ander bloed in mag pompen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat zal best wel maar je moet even verder kijken .Nanna schreef:Ik denk dat in elk verrot ras wel een vertegenwoordiger zit die wel gezond is. Maar die wordt dan ook meestal acuut als voorbeeld gebruikt "Kijk eens! Kijk eens! Wèl gezond! Dus het ras staat er helemaal niet slecht voor hoorrrrr"bouvierpoedel schreef:Geloof dat je nog sneller een Neanderthaler terug kunt fokken dan een gezonde hond uit een slecht ras waar je geen ander bloed in mag pompen.
hoeveel van die hoofdhartpijnlijerras hebben het 80%.? Blijven er 20% over waar er ook nog het 1 of ander aan mankeerd.
Stel je houd een 18% over.
Daar ga jij geen gezond raspopulatie mee in stand houden hoor zonder inbreng van vers bloed.
Dus het is zowiezo al gedoemd om te mislukken.
Wat je zegt ben je zelfffff