Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overkill

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

overkill

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo vind bezoek (vreemd) niet zo leuk/geslaagd. Waar hij normaal dan bij mijn ouders is met verjaardagen, heb ik hem gisteren gewoon thuis gehouden, voor mijn verjaardag.

's Avonds was er een behoorlijke groep. En toen hij erbij kwam, kwam hij gelijk lachend naar mij. En bleef bij mij zitten. Hij pakte wel worst o.i.d aan van mensen, maar als men hem een aai wilde geven, smeerde hij hem. En ging weer bij mij zitten/liggen. Zelfs zijn grote vriend 'mocht' hem niet aaien. Verder niks geen gehijg ofzo iets. Nadat er een aantal mensen weg waren, wilde hij wel geaaid worden door zijn grote vriend. En ging hij ook wat meer rondlopen.

Hij wist dus duidelijk niet wat hij er mee aan moest. En dan kun je maar het beste bij vrouwtje/mama zitten. :I:

Ik ben nu benieuwd hoe hij het de volgende keer doet met bezoek
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: overkill

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik kan me wel voorstellen dat je er blij mee bent! :ok:

Persoonlijk zou ik het juist niet uitproberen met zo'n grote groep mensen. Ik ken maar weinig honden die niet van zoiets onder de indruk zijn. Het maakt de spanning een stuk groter, wat mijn inziens de kans op een snauw of een hap alleen maar groter maakt.
Zeker ook omdat men nou eenmaal minder rekening zal houden met de hond op een drukke en gezellige verjaardag.
Maar, ik heb verder zelf geen ervaring met honden die bezoek niet zo leuk vinden, geef alleen maar aan hoe ik mijn eigen hond ervaar met bezoek, en dat is altijd prima en gezellig, maar rustig en relaxt? Nee zeker niet. Zelfs Ben dus niet, die normaal altijd heel kalm is.
Ik weet niet helemaal of dat een goede situatie is voor het uittesten van dit soort dingen.
Was dat voor jou juist wel een heel bewuste keuze om het op deze manier te proberen?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Knap gedaan Elmo :ok:

Ik denk dat hij altijd wel,op z'n hoede zal blijven, dat zit er nou eenmaal,in, maar op deze manier gaat het prima toch?

Ik heb dat met Doran ook, vreemde in huis is sowieso al niks, vreemde mannen moeten het liefst weg :S: Als iedereen eenmaal rustig zit dan is het goed, al houd hij alles in de gaten :hmmm: staat er een man op om naar de wc te gaan, prima, komt die man weer terug de kamer in :schrik: Ik moet er dus altijd bovenop zitten, maar dan gaat het ook prima :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Mankeert niets aan hoor zolang je hem niet dwingt naar mensen toe te moeten.
Luna (zeer angstig) mee op motorweekend incl band zocht vertrouwen bij ons en is prima maar ziet ook dat er niets engs gebeurd en werd daar ook zekerder van , hier liep Dinos dan ook bij dus scheelde ook voor haar.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Jep dit was bewust gedaan Apple. Ik had zoiets van hij dealt er maar mee. En zolang hij de ruimte krijgt om weg te draaien zal hij niet snauwen of happen. Men pushte ook niet door als hij het niet wilde.

@Lunatic ja inderdaad bij elmo betreft het niet alleen vreemde mannen, waar hij eerder alles in de gaten bleef houden is hij toch een stuk relaxter geworden. Dat bovenop zitten herken ik wel. Het is nu niet meer nodig, maar eerder kon ik precies zien wanneer hij iets ging doen.

Ik vond het gewoon al super om te zien wat van grote stappen hij heeft gemaakt. :I: En zoiets blijkbaar wel kan handelen. En blijkbaar ontzettend veel vertrouwen in mij heeft.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”