Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De juiste pupkopers vinden...

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: De juiste pupkopers vinden...

Ongelezen bericht door sbientje »

Leonie. schreef:
Maeve schreef:Maar dingen zoals "mijn collega heeft er ook zo een en die vind ik zo mooi en schattig!" gevolgd door "we hebben 4 kinderen en in de weekenden maken we bij goed weer een boswandeling" zijn voor mij wel tekenen om mensen een ander ras aan te raden. Om maar even een voorbeeld te noemen :wink:
Ah ja ;)

Ik ben zelf naar een beneden woning met tuin verhuisd, zodat een tweede hond voor mij realistisch zou zijn. Maar ik denk wel eens: fokkers zouden het misschien wel een veel te klein huisje vinden. De tuin is ook heel klein.
Maar daar vroeg ze totaal niet naar. De vragen gingen over werk(tijden), kennis van het ras en plannen met de hond. Die dingen lijken me ook het belangrijkst.
Dat lijkt mij ook veel belangrijker! Ik woon op een flat, driehoog met een balkon haha, gelukkig is daar nog geen fokker over gevallen. Ik ben ook veel buiten met Pom en verder slaapt ze alleen maar haha
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik kreeg laatst een email van iemand die wilde een tollerpup, door een afzegging had ik er nog 1. het mailtje was kort, stond vol fouten en ik was in de eerste instantie van plan het te deleten. echter heb ik toch het mailtje beantwoord en wat blijkt, het zijn hele leuke mensen die zich bijna 2 jaar aan het oriënteren zijn op een tollerpup. ze zijn gekomen voor een gesprek en het klikte van 2 kanten. had ik het mailtje gedelete dan had ik een heel leuk gezin voor een toller laten lopen.
verder wijs ik alleen maar mensen af die niet tegen viezeriken kunnen en als ze hier zijn, de haren van hun broek afvegen omdat er een witte kat langs is gelopen.
ik raad ze wel altijd aan om het eerste jaar cursus te gaan doen, wat ze voeren moeten ze lekker zelf weten, of ze laminaat hebben liggen kan ik ook niks aan doen maar leg wel uit dat het een gladde vloer is en dat het niet goed is voor de pup.
als een pup is verkocht heb ik als fokker zijnde er geen verantwoording meer voor en alles wat ze doen kan ik niks meer van zeggen want het is mijn hond niet meer.
ellen
Afbeelding
Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Agostini »

Marjoleine schreef:Wat ik trouwens sinds twee jaar doe is per nest een FB-groep maken, besloten.
Daarin kunnen mensen dan vertellen hoe het gaat en waar ze tegenaan lopen. Dat werkt heel goed, ze blijken dan niet de enige te zijn met bepaalde dingen en kunnen elkaar helpen en zo.
Verder zijn wij zelf natuurlijk ook lid en zo kun je dan ook advies geven.
En dat ze foto's plaatsen is mooi meegenomen ;)

Ik vind het erg prettig en de mensen ook, die vinden dat echt leuk.
Ik heb zo'n groep voor mijn laatst geboren nest, mijn god ik doe het nooit meer.
Hoe die mensen tegenover elkaar doen, 'onze pup is beter, de mijne is de beste,...' :O: :O:
Ik vind het echt verschrikkelijk! Onlangs samen op show geweest met 3 pups uit dat nest, ik ben bijna naar huis gegaan. Wat een concurrentie onderling, een strijd. Nee, daar hou ik echt helemaal niet van.

Ik heb me op de jaren dat ik fok tweemaal vergist, of de mensen hebben zich zo anders voorgedaan (dat kan ook). Eerste gezin kon zo geld terug krijgen, pup was een week weg. Op 12weken wordt ie zijn oor afgebeten door een hond uit de familie, dat was uiteraard ook mijn schuld :scratch:
Het is en blijft heel moeilijk om goede pupkopers te vinden, ik denk dat de meeste fokkers daar wel 'problemen' mee hebben.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Tip voor de eerste kennismaking: verstop je liefste honden.

Stuur vervolgens een uitlater op pad met de 2 drukste honden en laat die vol moder binnenkomen tijdens het eerste verzoek. Mensen die dan alsnog smelten, die hebben test 1 doorstaan :mrgreen:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Het lijkt mij heel lastig om een juiste balans te vinden inderdaad. Als fokker wil je van alles weten van je pupkopers, maar heel veel mensen schrikken toch af van zo'n kruisverhoor. Ik zou er in ieder geval niet geschikt voor zijn om door een soort ballotage te moeten voor het kopen van een hond. En als ik het zo lees, worden er steeds meer in mijn ogen onzinnige eisen gesteld. Van te voren een vragenlijst in vullen of een ellenlange mail te moeten opstellen, daar begin ik gewoon niet aan. Ik wil in een normaal gesprek prima uitleggen wat ik ga doen en hoe de pup terecht komt. Hoe informeler en opener het gesprek is, hoe meer eerlijke informatie je volgens mij krijgt. Als je een lijstje gaat afwerken, dan krijg je de "gewenste" antwoorden, maar in hoeverre die kloppen?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Agostini schreef:Ik heb zo'n groep voor mijn laatst geboren nest, mijn god ik doe het nooit meer.
Hoe die mensen tegenover elkaar doen, 'onze pup is beter, de mijne is de beste,...' :O: :O:
Ik vind het echt verschrikkelijk! Onlangs samen op show geweest met 3 pups uit dat nest, ik ben bijna naar huis gegaan. Wat een concurrentie onderling, een strijd. Nee, daar hou ik echt helemaal niet van.
O wat erg :LOL: :LOL:
Nee, daar is bij mijn rassen geen sprake van gelukkig.
Het enige waar ze over pochen is hoe snel de honden muizen gaan jagen en zo, maar meer niet.
Mensen zijn allemaal betrokken en gunnen elkaar ook alles.

Zal ook per ras schelen denk ik?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sita schreef: Ik wil in een normaal gesprek prima uitleggen wat ik ga doen en hoe de pup terecht komt. Hoe informeler en opener het gesprek is, hoe meer eerlijke informatie je volgens mij krijgt. Als je een lijstje gaat afwerken, dan krijg je de "gewenste" antwoorden, maar in hoeverre die kloppen?
Nouja, dat doe ik ook.
Ik nodig ook wel uit eens mee te gaan wandelen. Kinderen mogen mee, dan kun je meteen zien hoe die dat doen en waar het fout gaat, of niet natuurlijk.
En dan kletsen we gewoon een uurtje tijdens het lopen: at wil je van een hond, hoe denk je dat het goed is en hoe niet. En ondertussen stort zich dan wel een hond in een sloot, of Fien raakt verward i de bramen en moet bevrijd, of er moet per se een stok van 1,5 meter mee die constant in je knieholtes bonkt...
De reacties daarop zijn vaak verhelderend ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dat geneuzel over een tuin... Wij hebben een tuintje, maar de honden zijn daar nooit als wij er ook niet zijn. Hooguit eens in de zomer als de deur open staat maar vaak zijn ze waar wij zijn :F:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mickie schreef:
renee-uk schreef:ik krijg hoe langer hoe meer het idee dat je als pupkoper bij voorbaat al geclassificeerd wordt als eigenlijk een beetje achterlijk
Als je allebei fulltime werkt en je een pup wilt omdat dat zo leuk is als kerstcadeautje voor de kinderen, die daar dan zelf voor mogen zorgen en verantwoordelijkheid voor zijn, dan classificeer ik je inderdaad als een beetje achterlijk.
Dat doe jij denk ik ook ;)
renee-uk schreef:je hebt zwart en je hebt wit en je hebt ook grijs en ik denk dat de grijze weg het meest reëel is om als fokker voor je pups een goed thuis te vinden, want dat je dat wil is natuurlijk logisch en staat -wat mij betreft- ook helemaal niet ter discussie.
In dit topic zie ik geen fokkers die dat anders zien.
het nadeel van halve zinnen quoten is dat je een ander beeld schept van wat er daadwerkelijk gezegd is.
dit stond er en dat vind ik nog steeds:
renee-uk schreef:ik krijg hoe langer hoe meer het idee dat je als pupkoper bij voorbaat al geclassificeerd wordt als eigenlijk een beetje achterlijk en dat je god op je blote knieën mag danken dat je je dure geld neer mag leggen om goed genoeg bevonden te worden een pup te mogen kopen.
en nee, ik bedoel dat niet specifiek naar jou toe, snap ook niet helemaal waarom je het zo persoonlijk maakt, maar het gebeurt wel degelijk, dit is immers niet het eerste topic over pupkopers en fokkers.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Inge O schreef:
Suske schreef:Als ik dit allemaal lees komen wij ook niet in aanmerking voor een pup.
Dan maar een oepsie of een leuke herplaatser.
maar wat voor eisen lezen jullie hier dan allemaal :scratch: ? ik lees vooral eisen waar jullie mee aankomen dat ze onzinnig zijn, niet wat de paar fokkers in dit topic zelf hebben aangebracht.
Wolfsblut schreef:Helemaal vermakelijk vind ik het als Miep van drie hoog achter met haar drie jaar lagere school en twee danslessen je wilt onderwerpen aan een psychologisch onderzoek welk hondje uit het nest geschikt is voor jou. Dit doet ze dan in nauw overleg met een honden gedragstherapeut.
dat vind ik ook zum (vul zelf maar in :oeps: ), ik ken iemand die aan haar eerste nestje gaat beginnen en ze heeft op haar site een meterslange pagina eisen, echt vreselijk, daar stuur ik niemand naar door, met zoiets wil ik niet geassociëerd worden.
j.werkman schreef:Een realistisch beeld van de hond geven zou ik op prijs stellen, maar het drammen over de negatieve aspecten van een hond hebben en zeker het tentoonstellen, meerdere keren, van de negatieve eigenschappen van de eigen gefokte pups en daarna toch ook vermelden dat ze wel leuk en lief zijn,zou op mij niet goed overkomen.
dat is dan jammer want zoals jij wel wil dat we doorprikken dat wat je aanhaalt niét te doen met je hond absoluut niet wil zeggen dat je er geen goede baas zou voor zijn (de meeste van mijn pups zitten overigens bij 'werkmannen') zou jij ook wel mogen willen inzien waar dat zogezegde gedram vandaan komt.
ik geef een voorbeeld vwb. mijn honden : die zijn waaks en territoriaal : sommige net waaks genoeg, andere helemaal niet en de derde categorie is té waaks, met alle (voor veel eigenaren) moeilijkheden die dit met zich mee kan brengen. als het zou volstaan om dat een keer te zeggen en iedereen zou dat oppikken en serieus nemen dan zou er van mijn kant geen enkele reden meer zijn om 'negatieve' verhalen te blijven vertellen maar dat is het nou net : de overgrote meerderheid van de mensen die informeren nemen dat waakse NIET serieus.

wat zou jij dan doen? denken 'je loopt maar met je kop tegen de muur' en je pup zonder verdere informatie meegeven in de wetenschap dat de kans groot is dat het niét goedkomt, niet met de pup en niet de mensen?
De mensen in dit topic stellen idd niet zulke gekke eisen.
Ik lees wel gekke eisen :cool2:
Weet overigens bijna zeker dat ik bij een telefoontje met Marjoleine af zou vallen terwijl ik denk dat ik met bv Dinthe een geweldige tijd zou hebben :wink:
Sorry, telefoon dus ff de hele quote :mrgreen:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Mickie schreef:
renee-uk schreef: het nadeel van halve zinnen quoten is dat je een ander beeld schept van wat er daadwerkelijk gezegd is.
dit stond er en dat vind ik nog steeds:
renee-uk schreef:ik krijg hoe langer hoe meer het idee dat je als pupkoper bij voorbaat al geclassificeerd wordt als eigenlijk een beetje achterlijk en dat je god op je blote knieën mag danken dat je je dure geld neer mag leggen om goed genoeg bevonden te worden een pup te mogen kopen.
en nee, ik bedoel dat niet specifiek naar jou toe, snap ook niet helemaal waarom je het zo persoonlijk maakt, maar het gebeurt wel degelijk, dit is immers niet het eerste topic over pupkopers en fokkers.
Ik zie dat op dit forum dus nauwelijks. Het komt vast voor, maar ik zie het vrijwel niet van toepassing op 'forumfokkers'.
Lees je niet wat je wilt lezen ipv wat er bedoeld wordt, of houd je gewoon van generaliseren?
als in zijn algemeenheid praten generaliseren is ja dan doe ik dat wel eens.
heb overigens nergens gelezen dat het alleen over forumfokkers mocht gaan/ging, misschien moet dat er dan in het vervolg even bijgezet worden :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

moosje schreef:Ik zou als fokker zijnde gerust een pup verkopen aan mensen die op een flat wonen, mits er een lift aanwezig is.
Afgezien van de heupen bij grote honden, of het lastige traplopen bij pups van kleine rassen, denk ik dat het handig is voor het geval je hond een keer iets mankeert en geen trap kan lopen. Een Chineesje kun je makkelijk tillen, een Labrador wordt wat lastiger, en een volwassen Shilohreu (om maar even voorbeelden te noemen) is niet te doen.
Jawel hoor :mrgreen: mijn ouders namen begin jaren 90 een tatra mee uit Polen, ze woonden twee hoog in Amsterdam (geen lift), hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar de hond is het eerste jaar trap op en trap af gedragen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Safari schreef:
moosje schreef:Ik zou als fokker zijnde gerust een pup verkopen aan mensen die op een flat wonen, mits er een lift aanwezig is.
Afgezien van de heupen bij grote honden, of het lastige traplopen bij pups van kleine rassen, denk ik dat het handig is voor het geval je hond een keer iets mankeert en geen trap kan lopen. Een Chineesje kun je makkelijk tillen, een Labrador wordt wat lastiger, en een volwassen Shilohreu (om maar even voorbeelden te noemen) is niet te doen.
Jawel hoor :mrgreen: mijn ouders namen begin jaren 90 een tatra mee uit Polen, ze woonden twee hoog in Amsterdam (geen lift), hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar de hond is het eerste jaar trap op en trap af gedragen.
Hier ook geen lift hoor, moeten één trap op om thuis te komen. Bij grote rassen zou ik het wel een probleem vinden, maar voor Tollers bijvoorbeeld zie ik het probleem niet. Bij m'n ouders thuis liepen de honden als pup ook wel eens de trap op en af. Je kan ze nog een hele poos gewoon tillen maar daarnaast leerde ik ze ook om gewoon beheerst trap te lopen, zodat ze dat kunnen als ik bijvoorbeeld met een tas boodschappen naast ze loop.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Of je verkoopt een hond aan iemand die je al jaren kent, bekent is met het ras etc. weliswaar tig kilometer verderop in Stockholm, maar je denkt het juiste huis voor je pup.
7 maanden later wordt je midden in de nacht wakker gemaakt dat de hond de volgende dag om 10 uur ingeslapen zal worden omdat zijn ontstoken teen na 4 weken nog niet beter is geworden....

daar sta je dan, met je bek vol tanden, heb gepraat als brugman maar kreeg de hond niet terug....hij maakte zich meer zorgen over het contract dat er bij was en of ik hem voor de rechter ging slepen dan om de hond zelf....

volgende morgen meteen alle DAP praktijken die ik kon vinden in Stockholm gebeld, geen resultaat, meneer is van de aardbodem verdwenen en hoe het werkelijk zit met de hond weet ik tot op de dag van vandaag niet....

dus ook al lijkt alles super, je kan er nog flink naast zitten....

ik ga hoe dan ook altijd op mijn gevoel af, en dat is meestal dan ook wel de juiste manier. Maar je kan er ook eens flink naast zitten, hoe kritisch je ook bent.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Kells schreef:
Podenji schreef:Of je verkoopt een hond aan iemand die je al jaren kent, bekent is met het ras etc. weliswaar tig kilometer verderop in Stockholm, maar je denkt het juiste huis voor je pup.
7 maanden later wordt je midden in de nacht wakker gemaakt dat de hond de volgende dag om 10 uur ingeslapen zal worden omdat zijn ontstoken teen na 4 weken nog niet beter is geworden....

daar sta je dan, met je bek vol tanden, heb gepraat als brugman maar kreeg de hond niet terug....hij maakte zich meer zorgen over het contract dat er bij was en of ik hem voor de rechter ging slepen dan om de hond zelf....

volgende morgen meteen alle DAP praktijken die ik kon vinden in Stockholm gebeld, geen resultaat, meneer is van de aardbodem verdwenen en hoe het werkelijk zit met de hond weet ik tot op de dag van vandaag niet....

ik ga hoe dan ook altijd op mijn gevoel af, en dat is meestal dan ook wel de juiste manier. Maar je kan er ook eens flink naast zitten, hoe kritisch je ook bent.
Das wel een heel vreemd verhaal! :denken:
het staat wel ergens in het veteranenhoekje. mei 2012
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
renee-uk
Zeer actief

Cleva schreef:
Is dat dan raar?
Ik heb dat liever dan een fokker die alles goed vindt als er maar afgerekend wordt.

Ik vind het raar om te doen alsof het je godgegeven recht is om een pup te krijgen.
nou je krijgt geen pup he, je mag er een kopen voor je dure geld.
maar ik vind het wel vervelend dat er elke keer halve quotes van mij hier verschijnen, die uit een deel conversatie gehaald worden en een eigen leven gaan leiden.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

voor mickie en voor cleva, dit was de convo in zijn geheel:
renee-uk schreef:
Inge O schreef: maar niemand geeft hier aan dat het bij hun zo gebeurt, waarom moet het er dan op zo'n cynische toon bijgesleurd worden?
omdat het blijkbaar wel gebeurt?
ik krijg hoe langer hoe meer het idee dat je als pupkoper bij voorbaat al geclassificeerd wordt als eigenlijk een beetje achterlijk en dat je god op je blote knieën mag danken dat je je dure geld neer mag leggen om goed genoeg bevonden te worden een pup te mogen kopen.
en als in dit topic dan laminaat ter sprake komt als een reden om iemand geen pup te verkopen vind ik dat belachelijk en als er dan zulke belachelijke eisen gesteld worden is het mij een raadsel dat er dan nog pups verkeerd terecht komen, uiteindelijk moet je als pupkoper onderhand een soort van superman of supervrouw zijn wil je voor een pup in aanmerking komen.

je hebt zwart en je hebt wit en je hebt ook grijs en ik denk dat de grijze weg het meest reëel is om als fokker voor je pups een goed thuis te vinden, want dat je dat wil is natuurlijk logisch en staat -wat mij betreft- ook helemaal niet ter discussie.
Inge O schreef:maar ja, als je dan weer niet streng genoeg bent als fokker kan er daar weer cynisch over gevallen worden natuurlijk.
niemand zegt dat je niet streng mag zijn, ook ik niet, ik zeg wel dat ik vind dat eisen redelijk horen te zijn en dat sluit streng niet uit hoor.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Cleva schreef:
renee-uk schreef:
Cleva schreef:
Is dat dan raar?
Ik heb dat liever dan een fokker die alles goed vindt als er maar afgerekend wordt.

Ik vind het raar om te doen alsof het je godgegeven recht is om een pup te krijgen.
nou je krijgt geen pup he, je mag er een kopen voor je dure geld.
Nu doe je net of je naar een dierenwinkel gaat.
dat zal dan wel ja
Afbeelding

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik vind dat maar niks, die complete quotes. Iedereen heeft toch het hele stuk erboven ook al gelezen?
renee-uk
Zeer actief

Leonie. schreef:Ik vind dat maar niks, die complete quotes. Iedereen heeft toch het hele stuk erboven ook al gelezen?
tja jammer dan, ik hou niet van halve quotes die dingen uit zijn verband trekken omdat ze pagina's later uit de context gehaald worden.
en dat zet ik dan graag even recht.
Afbeelding

Leonie.
Zeer actief

renee-uk schreef: tja jammer dan, ik hou niet van halve quotes die dingen uit zijn verband trekken omdat ze pagina's later uit de context gehaald worden.
Kalm maar hoor, ik zeg niet dat jij (of iemand) iets anders moet doen ofzo.

Natuurlijk is het vervelend als mensen dingen uit zijn verband trekken. Maar dat staat los van de quote, die mensen lezen dus gewoon niet goed.

Ik snap gewoon niet dat iemand het prettig kan vinden hetzelfde stuk drie keer te lezen doordat mensen het compleet quoten.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

nathalie schreef:Ik heb bij niemand een interview afgenomen. Mensen kwamen gewoon op de koffie en ik zag wel of het klikte. In het gesprek kom ik meer dan genoeg te weten;-)
Idem :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Leonie. schreef:
renee-uk schreef: tja jammer dan, ik hou niet van halve quotes die dingen uit zijn verband trekken omdat ze pagina's later uit de context gehaald worden.
Kalm maar hoor, ik zeg niet dat jij (of iemand) iets anders moet doen ofzo.

Natuurlijk is het vervelend als mensen dingen uit zijn verband trekken. Maar dat staat los van de quote, die mensen lezen dus gewoon niet goed.

Ik snap gewoon niet dat iemand het prettig kan vinden hetzelfde stuk drie keer te lezen doordat mensen het compleet quoten.
Voor degenen die weten wat er in zijn geheel stond is het ook niet nodig.

Maar renee-uk heeft wel gelijk.
Als je een deel van de quote neemt en je reageert daarop (terwijl de rest van de quote er onmiskenbaar bij hoort), krijg je pagina's later wel reacties op dat ene stukje uit het geheel dat gequote is.
En die reacties kloppen dan lang niet altijd meer.
Juist omdat een opmerking dan uit zijn verband is gehaald en de lading daardoor is (of kan zijn) veranderd.

Dat kan heel vervelend zijn omdat je je dan moet gaan verdedigen tegen iets wat je niet in die vorm geschreven hebt.
Niet iedereen (vriendelijk gezegd) leest alles.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Podenji schreef:Of je verkoopt een hond aan iemand die je al jaren kent, bekent is met het ras etc. weliswaar tig kilometer verderop in Stockholm, maar je denkt het juiste huis voor je pup.

Jee, echt helemaal nooit meer iets van gehoord. Ik herinner me jouw verhaal alsof het gisteren was. :ugh:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Hier stroomt de mailbox ook weer vol. Men heeft ontdekt dat er een nest ligt. Niet bij ons, maar ik doe wel de pupbemiddeling. Ik heb de schone taak om de fokker te helpen met uitzoeken van de pupkopers, maar het is en blijft altijd een beetje een gok denk ik. Als men een pup wil, kan men het verhaal echt heel mooi vertellen, de waarheid komt altijd pas later aan het licht. :19: Ik denk dat ik meer mijn onderbuik gevoel ga volgen vanaf nu. :wink:
Leonie.
Zeer actief

ranetje schreef: Dat kan heel vervelend zijn omdat je je dan moet gaan verdedigen tegen iets wat je niet in die vorm geschreven hebt.
Niet iedereen (vriendelijk gezegd) leest alles.
Das waar. Vind het scrollen gewoon zo vermoeiend ;)

Ik ken trouwens mensen die net een nestje hebben gehad en zij hebben voor 1 pupje wel 4 gezinnen afgewezen. Ik vond ze echt veel en veel te kritisch. Dat pupje is nu nog bij ze, ik denk dat ze het houden. Was onderbewust zeker al het idee :engel:
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Inge O schreef:
ranetje schreef:Soms heb je groot wantrouwen tegen iemand en die blijkt juist voortreffelijk te zijn, terwijl een ander waar je hele goede dingen van verwacht het bijltje er bij neergooit. :U:
dat is zeker zo en dat maakt het allemaal extra moeilijk.
Dit! Juist mensen die er geen al te hoge verwachtingen op na houden en maar een enkele maal komen kijken, blijken de meest realistische eigenaren te zijn. Maar mensen die elke week, of zelfs nog vaker komen kijken, zich suf kopen aan puppedingen en de meest geweldige verwachtingen hebben, daar ben ik wat huiverig geworden. Ik hou van de doemaargewoonmensen ! Die kopen een hond en geen baby!
Afbeelding

So Sweet :I:
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Leonie. schreef:....

Ik houd ook niet van lange quotes :mrgreen:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Volgens mij hangt het ook erg van het ras af. Fok je ingewikkelde honden dan is de plaatsing ook lastiger. Ik zou echt veel makkelijker een nest boomerhondjes in gewoon wat gezellige gezinnen plaatsen dan een nest mechelse herder x husky bv. Bij die laatste zou ik sowieso bezorgd zijn en ook veel zwaarder tillen aan de plaatsing. Een gezellige boomer doet het al snel leuk. Net als een golden. Binnen een paar dagen is iedereen er gek mee en dan kan de hond wel een potje breken. Ga maar eens zoeken naar een leuke jonge herplaatst golden. Bijna niet aan te komen. Moet je echter een nestje herders verkopen dan wordt dat al lastiger. Daar zit soms wat scherpte in, terughoudendheid en bv waaksheid of beschermdrang. Dat is andere koek dan grote bruine ogen en een dikke kus op het bolletje. Een kafferende pup van 5 maanden met een borstel op de rug die uitvalt is ook minder leuk dan een boomer die kwispelend met alle honden in het park speelt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarmee ik niks bedoel ten nadelen van bv witte herders. Alleen vragen die meer kennis van opvoeding en training en als er dingen mis gaan op dat gebied zijn de blaren groter.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”