Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Langzaam rondkijken, suggesties?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Langzaam rondkijken, suggesties?

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Iris123 schreef:Dat had je ook wel aangegeven hoor, maar toen ik die foto zag dacht ik direkt aan jou, vandaar.
:ok: dank je, maar nee, ik hou me er echt aan, dat is in het belang van Layla en voor mij is het nu ook simpelweg te vroeg.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Leuk, maar nu nog niet :wink:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

lieke schreef:
crutz schreef:
lieke schreef:Is de ruwharige hollandse herder niks voor je? Ik vind ze (met mijn beperkte kennis van enkele individuele honden) leuker en stabieler dan de kortharen. Echt van die no-nonsens honden, geen aanstellers of komedianten zoals veel herderachtigen, rustig en sportief en zeer trouw en baasgericht.

Dat hoor ik van meer. Minna wil bv van de HH enkel de ruwhaar

Ik heb 5 hollandse herders meegemaakt (waarvan 2 zeer nabij in de familie), twee ruwharen en 3 kortharen en in ieder geval ging de beschrijving die ik gaf voor alle vijf op.
Ik vond de kortharen nerveuzer en in één geval (een teef) zelfs niet helemaal betrouwbaar naar kinderen. Beide ruwharen vond ik echt leuk, al vond ik ze persoonlijk voor wat humorloos in hun serieuze houding.
Maar goed, ik ben natuurlijk aanstellerige collies gewend die bij het vragen van het uitvoeren van een taak zowat in katzwijm vallen en zich uitsloven in het tonen dat ze het écht-écht niet begrijpen en/of veel te vermoeiend voor hun delicate gestel is.
:mrgreen:
Grappig dat je dat zegt. De Ruwharen die ik heb gekend, herinner ik mij vooral als clowns.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

En de Husky dan? :engel:
Die zou zo genieten van jouw wandelingen en gaan naar wat ik hoor heel goed samen met Herders. Binnenshuis lekker rustig en buiten dol op activiteit. Niet of nauwelijks vocaal, precies de maat die je omschrijft en heerlijke knuffelberen.
Jeannettebo
Zeer actief

Dan zit ik nog met het alleen blijven..
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Branka schreef:
lieke schreef:
crutz schreef:
lieke schreef:Is de ruwharige hollandse herder niks voor je? Ik vind ze (met mijn beperkte kennis van enkele individuele honden) leuker en stabieler dan de kortharen. Echt van die no-nonsens honden, geen aanstellers of komedianten zoals veel herderachtigen, rustig en sportief en zeer trouw en baasgericht.

Dat hoor ik van meer. Minna wil bv van de HH enkel de ruwhaar

Ik heb 5 hollandse herders meegemaakt (waarvan 2 zeer nabij in de familie), twee ruwharen en 3 kortharen en in ieder geval ging de beschrijving die ik gaf voor alle vijf op.
Ik vond de kortharen nerveuzer en in één geval (een teef) zelfs niet helemaal betrouwbaar naar kinderen. Beide ruwharen vond ik echt leuk, al vond ik ze persoonlijk voor wat humorloos in hun serieuze houding.
Maar goed, ik ben natuurlijk aanstellerige collies gewend die bij het vragen van het uitvoeren van een taak zowat in katzwijm vallen en zich uitsloven in het tonen dat ze het écht-écht niet begrijpen en/of veel te vermoeiend voor hun delicate gestel is.
:mrgreen:
Grappig dat je dat zegt. De Ruwharen die ik heb gekend, herinner ik mij vooral als clowns.

Misschien ligt het eraan dat ik de ruwharen in trainingssituaties heb meegemaakt. Ik vond ze heel erg gefocust en serieus. Maar goed, ik vind de meeste werkherders erg serieus aangezien ik dit gedrag in mijn nepherders niet terugvind. :mrgreen:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ondertussen ben ik er wel uit dat ik toch voor een pup wil gaan en deze is welkom vanaf september, dan kan ik regelen dat ik 6 weken overdag thuis ben, dat is dan wel met nachtdiensten, maar voor de nacht zorg ik dan voor opvang. Overdag is het belangrijkste. Ik kijk ook rond naar fokkers die rond april mei een loopsheid/dekking verwachten. Later dan september is ook geen probleem, maar voor 22 augustus kan niet.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik kom tegenwoordig vaak Australische herders tegen. Op een of andere manier spreken ze me wel aan, misschien jou ook? En de duitser durf ik bijna niet te noemen.. maar wellicht wel een leuke match met Lay?
Jeannettebo
Zeer actief

Een aus of border is niet helemaal mijn ding, een duitser, mja kan, maar zal het dan wel in de werklijnen ook moeten zoeken denk ik. Maar daar ben ik nog minder in thuis, bij de mechels heb ik nog een ingang zeg maar.
De chodsky pes fokker in nl heeft net een nest gehad, in zwitserland staat er ook niks op de planning.
Alt deutsche hutehund, kom ik nog niet helemaal uit de website :oeps:

Voorlopig heb ik nog steeds mn als eerste genoemde drie rassen bovenaan het lijstje staan.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Een schafpudel zou ook heel goed passen. Dieber is een echte klimgeit, kan soms even onder de indruk zijn maar herstelt snel. Hele dagen mee op pad vind ze alleen maar geweldig. Dagje wat minder ook geen probleem, zolang het maar niet te veel dagen achter elkaar zijn. Wel redelijk slaafs, samen met de baas iets doen, wat dan ook is geweldig.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik moet wel zeggen dat ik wetters in opzicht van alleen blijven poepmakkelijk vind.
Ze liggen gewoon op hun rug te snurken tot je er weer bent.
Ik vind dat wel ideaal, ik ben zelf niet elke dag even fit en eens wat minder is ook nooit een punt, zelfs bij springgeit Dinthe niet.
Paar denkspelletjes en het kind is weer zielsgelukkig en tevreden, om vervolgens een dag later 3 uur los te gaan indien van toepassing.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jeannettebo
Zeer actief

Schafpudel zag ik op de site van de AAH voorbij komen, maar volgens mij hebben ze nog meer/langer haar dan de berghonden en de hovawarts?

@marjoleine, ja de mogelijkheid om alleen te leren zijn is ook wel een belangrijk item natuurlijk, het zal ook al schelen dat Layla het ook kan, dit was mijn grootste angst overigens nu Bo er niet meer is. Gisteren overdag even een ruim uur weggeweest en het geluid opgenomen, gelukkig ging alles goed, heeft een halve minuut zich laten horen, vermoedelijk kwamen toen de buren voorbij. Daarna is ze wat voor zichzelf gaan doen :engel:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Layla is natuurlijk in haar slechte tijd ook veel alleen geweest (helaas niet juist begeleid, maar ook geen drama van gemaakt en verkeerde aandacht aan geschonken en icm haar karakter is dat daardoor op z'n pootjes terecht gekomen.
En ook nog behoorlijke tijden zonder Bo geweest, je verhuizing, de loopsheden toe Bo nog intact was ;)
Jeannettebo
Zeer actief

Klopt, maar ik heb haar, in de tijd dat ze bij mij thuis is, nog nooit alleen thuis gelaten
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

De mechel van mijn schoonmoeder is dan wel een reu maar kan prima alleen blijven ;).
Ik zie ook wel een hollandse korthaar of ruwhaar bij jou. En ook bij Layla.
Ik zou zelf in jou geval het zoeken in de herders. Niet te zwaar. Niet te slaafs, werklustig etc.
En gewoon matchend met Layla. Maar het is uiteindelijk waar je hart naartoe wil ;)
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 07 dec 2014 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Jeannettebo
Zeer actief

Ik zoek het ook in de herder/werkhonden hoek en dan ook nog evt de wetter. Dat zijn ook de type honden die mij het meeste liggen. Berghonden blijven geweldig, maar voor nu past het niet in mijn leven helaas
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik dacht aan een Riesenschnauzer.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Over een poosje komt er bij ons een alt deutsche hute hund pup...pup is nu 6 weken. Rond 10 januari komt ie bij ons...

We zijn zeer onder de indruk van vooral karakter. Ook hun uitstraling is grandioos...Het is een kruising van Gelbacke x Schaftpudel ( ondersoorten van de alt deutsche hute hund). Hoe hij er straks precies uit gaat zien is nog een verrassing...

Is dat niet iets voor jou?
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

was vergeten te vertellen dat ik een hele poos weg ben geweest...

2 redenen: onze honden waren in korte tijd overleden en heb inmiddels 3 oogoperaties gehad en dat maakte het ook niet mogelijk om op het forum te kijken...

Ingrid

PS... de oppas hondjes zijn er nog wel hoor...
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Buddyboy schreef:Over een poosje komt er bij ons een alt deutsche hute hund pup...pup is nu 6 weken. Rond 10 januari komt ie bij ons...

We zijn zeer onder de indruk van vooral karakter. Ook hun uitstraling is grandioos...Het is een kruising van Gelbacke x Schaftpudel ( ondersoorten van de alt deutsche hute hund). Hoe hij er straks precies uit gaat zien is nog een verrassing...

Is dat niet iets voor jou?
De Altdeutscher had ik inderdaad ook al eens geopperd in dit topic, de Schafpudel bewust niet omdat die een langhaarvacht heeft en dat als ik het goed heb niet de voorkeur heeft van Jeannette.
Jeannettebo
Zeer actief

Voormij is het net weer te lang idd, klinkt wat raar, maar volgens mij is heeft de schafpudel een langere vacht dan bv een tatra of een Hovawart.
Deze week overigens druk met bezoekjes, wetter, hovawart en cattledog staan op het programma.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Katwijk en limburg :D
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Jeannettebo schreef:Voormij is het net weer te lang idd, klinkt wat raar, maar volgens mij is heeft de schafpudel een langere vacht dan bv een tatra of een Hovawart.
Deze week overigens druk met bezoekjes, wetter, hovawart en cattledog staan op het programma.
De Altdeutscher heeft een kortere vacht, zowel de Harzer Fuchs als de Gelbacke. Alleen de Schafpudel heeft een langharige vacht.

Leuk dat je een aantal rassen gaat ontmoeten deze week, veel plezier!
Jeannettebo
Zeer actief

Heb je gelijk in qua vachten, maar voor nu hou ik het even op de rassen die ik nu op mn lijstje heb staan, eerst daar maar eens kennis mee maken en verder informatie zoeken. Ik dek dat ik hier wel een goede keuze uit kan maken, ik heb de tijd. Ik wil niet voor september een tweede hond, maar later is geen probleem natuurlijk.
En ja de bezoekjes heb ik zin in natuurlijk, afgelopen zondag ook al een bezoekje gebracht.
Daarna alles maar eens rustig laten bezinken etc
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Jeannettebo schreef:Heb je gelijk in qua vachten, maar voor nu hou ik het even op de rassen die ik nu op mn lijstje heb staan, eerst daar maar eens kennis mee maken en verder informatie zoeken. Ik dek dat ik hier wel een goede keuze uit kan maken, ik heb de tijd. Ik wil niet voor september een tweede hond, maar later is geen probleem natuurlijk.
En ja de bezoekjes heb ik zin in natuurlijk, afgelopen zondag ook al een bezoekje gebracht.
Wanneer wou je afspreken met mij? Of wordt dat een volgende keer dat je in NL bent?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Jeannettebo schreef:Heb je gelijk in qua vachten, maar voor nu hou ik het even op de rassen die ik nu op mn lijstje heb staan, eerst daar maar eens kennis mee maken en verder informatie zoeken. Ik dek dat ik hier wel een goede keuze uit kan maken, ik heb de tijd. Ik wil niet voor september een tweede hond, maar later is geen probleem natuurlijk.

Je hebt helemaal gelijk hoor, je lijstje hoeft ook niet heel lang te zijn of te worden. :wink:
Jeannettebo
Zeer actief

kloesje schreef:
Wanneer wou je afspreken met mij? Of wordt dat een volgende keer dat je in NL bent?
Dat wordt nu heel krap, daarom had ik ook nog niks laten horen, evt was afgelopen zondag een mogelijkheid, maar toen wilde ik ook nog even wat ophalen bij Elly, wat ze had gemaakt van Bo.
Een week is gewoon te kort helaas :ugh:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ben benieuwd Jeanette wat het uiteindelijk gaat worden. Veel plezier met de bezoekjes :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

De schafpudel heeft wel een lange vacht maar vallen reuze mee in onderhoud. Ze verharen zo goed als niet dus geen haren in huis. Ik kam Dieber 1 keer in de 6 weken en ben dan meestal binnen een uur klaar. Oke Dieber heeft wel een rampenvacht voor een schafpudel, ze vind onderwol onzin dus die krabt ze eruit. En met overal dwars doorheen denderen blijft haar vacht mooi op lengte. Met Fleur, oud Duitse herder, was ik veel meer tijd kwijt aan haar vacht.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”