Iris123 schreef:Dat had je ook wel aangegeven hoor, maar toen ik die foto zag dacht ik direkt aan jou, vandaar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Langzaam rondkijken, suggesties?
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Langzaam rondkijken, suggesties?

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Grappig dat je dat zegt. De Ruwharen die ik heb gekend, herinner ik mij vooral als clowns.lieke schreef:crutz schreef:lieke schreef:Is de ruwharige hollandse herder niks voor je? Ik vind ze (met mijn beperkte kennis van enkele individuele honden) leuker en stabieler dan de kortharen. Echt van die no-nonsens honden, geen aanstellers of komedianten zoals veel herderachtigen, rustig en sportief en zeer trouw en baasgericht.
Dat hoor ik van meer. Minna wil bv van de HH enkel de ruwhaar
Ik heb 5 hollandse herders meegemaakt (waarvan 2 zeer nabij in de familie), twee ruwharen en 3 kortharen en in ieder geval ging de beschrijving die ik gaf voor alle vijf op.
Ik vond de kortharen nerveuzer en in één geval (een teef) zelfs niet helemaal betrouwbaar naar kinderen. Beide ruwharen vond ik echt leuk, al vond ik ze persoonlijk voor wat humorloos in hun serieuze houding.
Maar goed, ik ben natuurlijk aanstellerige collies gewend die bij het vragen van het uitvoeren van een taak zowat in katzwijm vallen en zich uitsloven in het tonen dat ze het écht-écht niet begrijpen en/of veel te vermoeiend voor hun delicate gestel is.
-
Manu
En de Husky dan?
Die zou zo genieten van jouw wandelingen en gaan naar wat ik hoor heel goed samen met Herders. Binnenshuis lekker rustig en buiten dol op activiteit. Niet of nauwelijks vocaal, precies de maat die je omschrijft en heerlijke knuffelberen.
Die zou zo genieten van jouw wandelingen en gaan naar wat ik hoor heel goed samen met Herders. Binnenshuis lekker rustig en buiten dol op activiteit. Niet of nauwelijks vocaal, precies de maat die je omschrijft en heerlijke knuffelberen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Branka schreef:Grappig dat je dat zegt. De Ruwharen die ik heb gekend, herinner ik mij vooral als clowns.lieke schreef:crutz schreef:lieke schreef:Is de ruwharige hollandse herder niks voor je? Ik vind ze (met mijn beperkte kennis van enkele individuele honden) leuker en stabieler dan de kortharen. Echt van die no-nonsens honden, geen aanstellers of komedianten zoals veel herderachtigen, rustig en sportief en zeer trouw en baasgericht.
Dat hoor ik van meer. Minna wil bv van de HH enkel de ruwhaar
Ik heb 5 hollandse herders meegemaakt (waarvan 2 zeer nabij in de familie), twee ruwharen en 3 kortharen en in ieder geval ging de beschrijving die ik gaf voor alle vijf op.
Ik vond de kortharen nerveuzer en in één geval (een teef) zelfs niet helemaal betrouwbaar naar kinderen. Beide ruwharen vond ik echt leuk, al vond ik ze persoonlijk voor wat humorloos in hun serieuze houding.
Maar goed, ik ben natuurlijk aanstellerige collies gewend die bij het vragen van het uitvoeren van een taak zowat in katzwijm vallen en zich uitsloven in het tonen dat ze het écht-écht niet begrijpen en/of veel te vermoeiend voor hun delicate gestel is.
Misschien ligt het eraan dat ik de ruwharen in trainingssituaties heb meegemaakt. Ik vond ze heel erg gefocust en serieus. Maar goed, ik vind de meeste werkherders erg serieus aangezien ik dit gedrag in mijn nepherders niet terugvind.

- Jeannettebo
- Zeer actief
Ondertussen ben ik er wel uit dat ik toch voor een pup wil gaan en deze is welkom vanaf september, dan kan ik regelen dat ik 6 weken overdag thuis ben, dat is dan wel met nachtdiensten, maar voor de nacht zorg ik dan voor opvang. Overdag is het belangrijkste. Ik kijk ook rond naar fokkers die rond april mei een loopsheid/dekking verwachten. Later dan september is ook geen probleem, maar voor 22 augustus kan niet.

-
blondie
- Zeer actief
Ik kom tegenwoordig vaak Australische herders tegen. Op een of andere manier spreken ze me wel aan, misschien jou ook? En de duitser durf ik bijna niet te noemen.. maar wellicht wel een leuke match met Lay?
- Jeannettebo
- Zeer actief
Een aus of border is niet helemaal mijn ding, een duitser, mja kan, maar zal het dan wel in de werklijnen ook moeten zoeken denk ik. Maar daar ben ik nog minder in thuis, bij de mechels heb ik nog een ingang zeg maar.
De chodsky pes fokker in nl heeft net een nest gehad, in zwitserland staat er ook niks op de planning.
Alt deutsche hutehund, kom ik nog niet helemaal uit de website
Voorlopig heb ik nog steeds mn als eerste genoemde drie rassen bovenaan het lijstje staan.
De chodsky pes fokker in nl heeft net een nest gehad, in zwitserland staat er ook niks op de planning.
Alt deutsche hutehund, kom ik nog niet helemaal uit de website
Voorlopig heb ik nog steeds mn als eerste genoemde drie rassen bovenaan het lijstje staan.

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Een schafpudel zou ook heel goed passen. Dieber is een echte klimgeit, kan soms even onder de indruk zijn maar herstelt snel. Hele dagen mee op pad vind ze alleen maar geweldig. Dagje wat minder ook geen probleem, zolang het maar niet te veel dagen achter elkaar zijn. Wel redelijk slaafs, samen met de baas iets doen, wat dan ook is geweldig.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik moet wel zeggen dat ik wetters in opzicht van alleen blijven poepmakkelijk vind.
Ze liggen gewoon op hun rug te snurken tot je er weer bent.
Ik vind dat wel ideaal, ik ben zelf niet elke dag even fit en eens wat minder is ook nooit een punt, zelfs bij springgeit Dinthe niet.
Paar denkspelletjes en het kind is weer zielsgelukkig en tevreden, om vervolgens een dag later 3 uur los te gaan indien van toepassing.
Ze liggen gewoon op hun rug te snurken tot je er weer bent.
Ik vind dat wel ideaal, ik ben zelf niet elke dag even fit en eens wat minder is ook nooit een punt, zelfs bij springgeit Dinthe niet.
Paar denkspelletjes en het kind is weer zielsgelukkig en tevreden, om vervolgens een dag later 3 uur los te gaan indien van toepassing.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Schafpudel zag ik op de site van de AAH voorbij komen, maar volgens mij hebben ze nog meer/langer haar dan de berghonden en de hovawarts?
@marjoleine, ja de mogelijkheid om alleen te leren zijn is ook wel een belangrijk item natuurlijk, het zal ook al schelen dat Layla het ook kan, dit was mijn grootste angst overigens nu Bo er niet meer is. Gisteren overdag even een ruim uur weggeweest en het geluid opgenomen, gelukkig ging alles goed, heeft een halve minuut zich laten horen, vermoedelijk kwamen toen de buren voorbij. Daarna is ze wat voor zichzelf gaan doen
@marjoleine, ja de mogelijkheid om alleen te leren zijn is ook wel een belangrijk item natuurlijk, het zal ook al schelen dat Layla het ook kan, dit was mijn grootste angst overigens nu Bo er niet meer is. Gisteren overdag even een ruim uur weggeweest en het geluid opgenomen, gelukkig ging alles goed, heeft een halve minuut zich laten horen, vermoedelijk kwamen toen de buren voorbij. Daarna is ze wat voor zichzelf gaan doen

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Layla is natuurlijk in haar slechte tijd ook veel alleen geweest (helaas niet juist begeleid, maar ook geen drama van gemaakt en verkeerde aandacht aan geschonken en icm haar karakter is dat daardoor op z'n pootjes terecht gekomen.
En ook nog behoorlijke tijden zonder Bo geweest, je verhuizing, de loopsheden toe Bo nog intact was
En ook nog behoorlijke tijden zonder Bo geweest, je verhuizing, de loopsheden toe Bo nog intact was
- Jeannettebo
- Zeer actief
Klopt, maar ik heb haar, in de tijd dat ze bij mij thuis is, nog nooit alleen thuis gelaten

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
De mechel van mijn schoonmoeder is dan wel een reu maar kan prima alleen blijven
.
Ik zie ook wel een hollandse korthaar of ruwhaar bij jou. En ook bij Layla.
Ik zou zelf in jou geval het zoeken in de herders. Niet te zwaar. Niet te slaafs, werklustig etc.
En gewoon matchend met Layla. Maar het is uiteindelijk waar je hart naartoe wil
Ik zie ook wel een hollandse korthaar of ruwhaar bij jou. En ook bij Layla.
Ik zou zelf in jou geval het zoeken in de herders. Niet te zwaar. Niet te slaafs, werklustig etc.
En gewoon matchend met Layla. Maar het is uiteindelijk waar je hart naartoe wil
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 07 dec 2014 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik zoek het ook in de herder/werkhonden hoek en dan ook nog evt de wetter. Dat zijn ook de type honden die mij het meeste liggen. Berghonden blijven geweldig, maar voor nu past het niet in mijn leven helaas

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Over een poosje komt er bij ons een alt deutsche hute hund pup...pup is nu 6 weken. Rond 10 januari komt ie bij ons...
We zijn zeer onder de indruk van vooral karakter. Ook hun uitstraling is grandioos...Het is een kruising van Gelbacke x Schaftpudel ( ondersoorten van de alt deutsche hute hund). Hoe hij er straks precies uit gaat zien is nog een verrassing...
Is dat niet iets voor jou?
We zijn zeer onder de indruk van vooral karakter. Ook hun uitstraling is grandioos...Het is een kruising van Gelbacke x Schaftpudel ( ondersoorten van de alt deutsche hute hund). Hoe hij er straks precies uit gaat zien is nog een verrassing...

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
was vergeten te vertellen dat ik een hele poos weg ben geweest...
2 redenen: onze honden waren in korte tijd overleden en heb inmiddels 3 oogoperaties gehad en dat maakte het ook niet mogelijk om op het forum te kijken...
Ingrid
PS... de oppas hondjes zijn er nog wel hoor...
2 redenen: onze honden waren in korte tijd overleden en heb inmiddels 3 oogoperaties gehad en dat maakte het ook niet mogelijk om op het forum te kijken...
Ingrid
PS... de oppas hondjes zijn er nog wel hoor...

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
De Altdeutscher had ik inderdaad ook al eens geopperd in dit topic, de Schafpudel bewust niet omdat die een langhaarvacht heeft en dat als ik het goed heb niet de voorkeur heeft van Jeannette.Buddyboy schreef:Over een poosje komt er bij ons een alt deutsche hute hund pup...pup is nu 6 weken. Rond 10 januari komt ie bij ons...
- Jeannettebo
- Zeer actief
Voormij is het net weer te lang idd, klinkt wat raar, maar volgens mij is heeft de schafpudel een langere vacht dan bv een tatra of een Hovawart.
Deze week overigens druk met bezoekjes, wetter, hovawart en cattledog staan op het programma.
Deze week overigens druk met bezoekjes, wetter, hovawart en cattledog staan op het programma.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
De Altdeutscher heeft een kortere vacht, zowel de Harzer Fuchs als de Gelbacke. Alleen de Schafpudel heeft een langharige vacht.Jeannettebo schreef:Voormij is het net weer te lang idd, klinkt wat raar, maar volgens mij is heeft de schafpudel een langere vacht dan bv een tatra of een Hovawart.
Leuk dat je een aantal rassen gaat ontmoeten deze week, veel plezier!
- Jeannettebo
- Zeer actief
Heb je gelijk in qua vachten, maar voor nu hou ik het even op de rassen die ik nu op mn lijstje heb staan, eerst daar maar eens kennis mee maken en verder informatie zoeken. Ik dek dat ik hier wel een goede keuze uit kan maken, ik heb de tijd. Ik wil niet voor september een tweede hond, maar later is geen probleem natuurlijk.
En ja de bezoekjes heb ik zin in natuurlijk, afgelopen zondag ook al een bezoekje gebracht.
Daarna alles maar eens rustig laten bezinken etc
En ja de bezoekjes heb ik zin in natuurlijk, afgelopen zondag ook al een bezoekje gebracht.

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Wanneer wou je afspreken met mij? Of wordt dat een volgende keer dat je in NL bent?Jeannettebo schreef:Heb je gelijk in qua vachten, maar voor nu hou ik het even op de rassen die ik nu op mn lijstje heb staan, eerst daar maar eens kennis mee maken en verder informatie zoeken. Ik dek dat ik hier wel een goede keuze uit kan maken, ik heb de tijd. Ik wil niet voor september een tweede hond, maar later is geen probleem natuurlijk.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Jeannettebo schreef:Heb je gelijk in qua vachten, maar voor nu hou ik het even op de rassen die ik nu op mn lijstje heb staan, eerst daar maar eens kennis mee maken en verder informatie zoeken. Ik dek dat ik hier wel een goede keuze uit kan maken, ik heb de tijd. Ik wil niet voor september een tweede hond, maar later is geen probleem natuurlijk.
Je hebt helemaal gelijk hoor, je lijstje hoeft ook niet heel lang te zijn of te worden.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Dat wordt nu heel krap, daarom had ik ook nog niks laten horen, evt was afgelopen zondag een mogelijkheid, maar toen wilde ik ook nog even wat ophalen bij Elly, wat ze had gemaakt van Bo.kloesje schreef:Wanneer wou je afspreken met mij? Of wordt dat een volgende keer dat je in NL bent?Jeannettebo schreef:Heb je gelijk in qua vachten, maar voor nu hou ik het even op de rassen die ik nu op mn lijstje heb staan, eerst daar maar eens kennis mee maken en verder informatie zoeken. Ik dek dat ik hier wel een goede keuze uit kan maken, ik heb de tijd. Ik wil niet voor september een tweede hond, maar later is geen probleem natuurlijk.
Een week is gewoon te kort helaas

-
Sita
- Zeer actief
Ben benieuwd Jeanette wat het uiteindelijk gaat worden. Veel plezier met de bezoekjes 
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
De schafpudel heeft wel een lange vacht maar vallen reuze mee in onderhoud. Ze verharen zo goed als niet dus geen haren in huis. Ik kam Dieber 1 keer in de 6 weken en ben dan meestal binnen een uur klaar. Oke Dieber heeft wel een rampenvacht voor een schafpudel, ze vind onderwol onzin dus die krabt ze eruit. En met overal dwars doorheen denderen blijft haar vacht mooi op lengte. Met Fleur, oud Duitse herder, was ik veel meer tijd kwijt aan haar vacht.