Laat ze die troep gewoon eens echt en volledig verbieden. Lijkt me een strak plan.
Moderator: moderatorteam
Voorlopig heeft de politie nog niemand gepakt voor de moord.
Hier ook weer van die klote-knallen. Ik haat het, echt.Tara schreef:Vannacht drie keiharde klappen gehoord van illegaal vuurwerk. Het klonk alsof er op zijn minst een half dorp gebombardeerd werd.Wolfsblut schreef:Bah, daar heb je toch geen woorden meer voor.
Verschrikkelijk voor die mensen.
Voortijdig afsteken zeer streng straffen en zeker voor die illegale troep.
Ga ze maar zoeken, de daders liggen al láng op het kerkhof tegen de tijd dat er politie ter plekke is.
Hoe lullig ook, het is nauwelijks te handhaven, dus alleen een algeheel verbod zal misschien zoden aan de dijk zetten.
Lemuria schreef:Gister hoorde ik ook een stuk of 6 echt loeiharde klappen (de ramen trilden zelfs) en het klonk alsof het heel dicht in de buurt was. Vanmorgen lag er allemaal rotzooi in m'n tuin. Fijn dat Izzy de komende maand de tuin dus niet meer zonder toezicht in gaat...het zou je goddomme toch even gebeuren dat je je hond zo vindt.
dagmar88 schreef:Hier is het sinds gisteren ook weer echt begonnen.
Zodra ik ze op straat vuurwerk af zie steken gaat Charlie niet meer naar buiten.
Die vangt alles en ik schijt 7 kleuren schijt dat ze iets uit de lucht grist.
Ik kan het ook niet anders zien dan als moord.sbientje schreef:Voorlopig heeft de politie nog niemand gepakt voor de moord.
wat een woordkeuze weer...
Wel erg sneu, dat idiote vuurwerk ook :S
moord (de; m en v; meervoud: moorden)marian* schreef:Ik kan het ook niet anders zien dan als moord.sbientje schreef:Voorlopig heeft de politie nog niemand gepakt voor de moord.
Ja vrouwtje, ik begrijp je volkomen.Inge O schreef:maar begrijp dat dan, vrouwtjes in de boeien slaan omdat hun hondje losloopt is veel makkelijker : je hoeft er geen moeite voor te doen, loopt geen gevaar, er breken om die reden zeker weten geen relletjes uit en de boetes schuiven makkelijk naar binnenWolfsblut schreef: Voortijdig afsteken zeer streng straffen en zeker voor die illegale troep..
Voor zeer strenge straffen zullen we toch eerst van het idee af moeten, dat misdadigers zelf slachtoffer zijn.Wolfsblut schreef:Bah, daar heb je toch geen woorden meer voor.
Verschrikkelijk voor die mensen.
Voortijdig afsteken zeer streng straffen en zeker voor die illegale troep.
Nee, door de idioten die er als debielen mee omgaan. Het vuurwerk stopt zichzelf niet in een buis en gaat niet uit zichzelf af.Roompie schreef:Het is verschrikkelijk. En allemaal door dat pokke vuurwerk![]()
Als je niet verantwoord met dat spul om kunt gaan en er valt een dode ( mens of dier) vind ik het moord alhoewel de dader in de praktijk natuurlijk niks te verwijten valt omdat die ook weleens een lolletje mag hebben. Ik hoop dat ie erg veel lol heeft van deze heldendaad. *sarcasmemodus uit*.sbientje schreef:moord (de; m en v; meervoud: moorden)marian* schreef:Ik kan het ook niet anders zien dan als moord.sbientje schreef:Voorlopig heeft de politie nog niemand gepakt voor de moord.
1
het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven: moord en brand schreeuwen (a) hard schreeuwen; (b) doen alsof je groot onrecht wordt aangedaan
2
(als eerste lid van een samenstelling) moordfilm, moordstuk, moordvent heel mooi, goed enz.
Ik twijfel ernstig aan opzettelijk en met voorbedachten rade. Vind het nogal stemmingmakend, dat is toch helemaal neit nodig. Het is zo al erg genoeg
De politie heeft al laten weten niet de capaciteit te hebben om het verbod te kunnen handhaven. Ze hebben het namelijk heel erg druk met zaken die grotere prioriteit hebben.luna2906 schreef:Nee, door de idioten die er als debielen mee omgaan. Het vuurwerk stopt zichzelf niet in een buis en gaat niet uit zichzelf af.Roompie schreef:Het is verschrikkelijk. En allemaal door dat pokke vuurwerk![]()
Ik denk dan ook dat strenge handhaving en zware straffen meer helpen dan een algeheel verbod. Het is nu ook verboden om al vuurwerk af te steken en toch hoor je vrij weinig over de eventuele maatregelen die de overheid hiertegen neemt.
Hier is het trouwens erg rustig, dus persoonlijk heb ik weinig te klagen.