Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond doodgereden, bestuurder gewond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Hond doodgereden, bestuurder gewond

Ongelezen bericht door Selene »

Hier in de wijk dus en het zat er een keer aan te komen. Mensen laten hun hond gewoon door de wijk stiefelen en ze komen wel weer een keer thuis. Ze steken deze weg over naar het bos waar veelal toch al niet te zacht gereden wordt

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... p-Bachlaan" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoop dat het voor de bestuurder meevalt met de verwondingen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Re: Hond doodgereden, bestuurder gewond

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik hoop ook dat het met de bestuurder goed komt. Een flinke aanrijding zo te zien.
Jammer voor de hond, lekker makkelijk als iedereen hun hond maar rond laat lopen.

Ik laat mijn honden alleen in het bos los, de losloopstroken in de wijk liggen allemaal langs wegen en parkeerplaatsen en doorkruisen fietspaden, poos terug is een vrouw met haar scooter na een noodstop gevallen, was ook wel een klein beetje haar eigen schuld want ze reed keihard en dacht dat de hond wel aan de kant bleef staan terwijl de eigenaar aan de andere kant van het fietspad stond.

Ik laat mijn honden daar dus niet loslopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat is een flink ongeluk.

Triest dat die hond dood is, maar nog wel triester dat dat zo'n ongeluk veroorzaakt.
Misschien heeft die automobilist best (te?) hard gereden.
Het is en blijft wel om ongelukken vragen als je je hond maar laat rondscharrelen tussen verkeer.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

Uitwijken voor dieren....nooit doen.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ik hoop dat de eigenaren van de hond wel verantwoordelijk en aansprakelijk worden gehouden voor dit ongeluk.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Branka schreef:Ik hoop dat de eigenaren van de hond wel verantwoordelijk en aansprakelijk worden gehouden voor dit ongeluk.
Door de autoverzekering vast wel.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Tja alles moet overal maar loslopen en dan krijg je dus ongelukken.
Ik hoop dat het meevalt voor de bestuurder.
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Chris78 schreef:Uitwijken voor dieren....nooit doen.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. Vaak reageer je al zonder er eerst bij na te denken
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Oh vreselijk! Ik heb al een aantal keer flink discussie gehad met eigenaren van een ridgeback hierover. Hoe kun je dat beest nou laten lopen terwijl je erf grenst aan een 60kmweg met onoverzichtelijke s-bocht? Dat probleem zien ze niet, jammer van de hond en verder zal het vast wel meevallen :(
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Waren de eigenaren er niet bij toen de hond aangereden werd?
Wat erg voor die chauffeur!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zat er een keertje aan te komen inderdaad. Veel auto's rijden daar veel te hard en lopen vaak honden los.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ach, gedoe. De eigenaren zullen het wel gooien op een gevalletje "de riem schoot los"...Hier lopen ook 2 honden altijd los met een best drukke weg waar ze zonder te kijken oversteken. Die zie ik ook nog wel eens plat gaan daar.

Edit: Ik heb niks gezegd als deze hond écht ontsnapt zou zijn :)
Laatst gewijzigd door Lemuria op 07 dec 2014 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

wat erg voor de bestuurder en voor de hond en wat een eikels van een baas
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als ik zo de foto's bekijk heeft meneer/mevrouw ook wel harder dan 60 km gereden lijkt mij.
Je mag je hond niet los laten lopen maar ook niet denken dat je alleen op de wereld bent met je snelle autotje.
Ben wel benieuwd bij wie de schuld word gelegt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het wel echt eens dat de man in de auto enorm moet hebben gescheurd als ik dit zo lees. Tegen een geparkeerde saab aan en dan zover in de berm op de zijkant. Moet met behoorlijke snelheid gebeurd zijn als je het mij vraagt. Honden wat laten struinen doen we niet meer in Nederland. Maar snoeihard door de bebouwde kom ook niet. In dit geval mag je best zeggen wat als het een kind was geweest?

Ik ben natuurlijk geen expert maar het lijkt mij toch ook wel een gevalletje scheuren op het eerste oog.

Hier in het dorp mag je 30. De meeste autos rijden 50 maar vaak ook 70 of harder. Alle katten worden zo doodgereden hier. Hier lopen ook wel eens honden los. Als mensen 30 zouden rijden maakt dat niet zoveel uit.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Op die weg rijden de meeste auto's harder dan 80. Lange rechte weg waar je maar 50 mag. Grenzend aan het bos, dus komen veel wandelaars en fietsers. Dat het een keer fout moest gaan, dat was wel duidelijk. Benieuwd wat ze nu gaan bedenken.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ikke93 schreef:
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. Vaak reageer je al zonder er eerst bij na te denken
Geldt ook voor mij. Ik heb een instinctieve weerzin tegen het overrijden van levende wezens.

Ik denk dat de snelheid van de chauffeur niet meer gemeten kan worden. En ook getuigen zullen niet helpen want dan gooien ze het op perceptie.
Laatst gewijzigd door iones op 08 dec 2014 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
Ikke93 schreef:
Geldt ook voor mij. Ik heb een instinctieve weerzin tegen het overrijden van levende wezens.
Overgrote deel van de mensen Iones.
laeken
Zeer actief

Ik heb die weerzin ook. Goddank nog nooit wat overreden. Wel bijna een eend op de snelweg en ik merkte gelukkig dat ik niet uitweek.
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Sita schreef:Op die weg rijden de meeste auto's harder dan 80. Lange rechte weg waar je maar 50 mag. Grenzend aan het bos, dus komen veel wandelaars en fietsers. Dat het een keer fout moest gaan, dat was wel duidelijk. Benieuwd wat ze nu gaan bedenken.
Er zullen wel weer enorme drempels komen (en op zich terecht) maar ik hoop ook dat die baasjes die hun honden maar buiten gooien hier er ook van leren, hoe vaak ik hier niet steeds weer dezelfde honden zonder baas tegen kom? niet te tellen en als je ze thuis brengt zijn ze bijna boos. Eerlijk gezegd ben ik ermee opgehouden, diep triest dit
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

laeken schreef:Ik ben het wel echt eens dat de man in de auto enorm moet hebben gescheurd als ik dit zo lees. Tegen een geparkeerde saab aan en dan zover in de berm op de zijkant. Moet met behoorlijke snelheid gebeurd zijn als je het mij vraagt. Honden wat laten struinen doen we niet meer in Nederland. Maar snoeihard door de bebouwde kom ook niet. In dit geval mag je best zeggen wat als het een kind was geweest?

Ik ben natuurlijk geen expert maar het lijkt mij toch ook wel een gevalletje scheuren op het eerste oog.

Hier in het dorp mag je 30. De meeste autos rijden 50 maar vaak ook 70 of harder. Alle katten worden zo doodgereden hier. Hier lopen ook wel eens honden los. Als mensen 30 zouden rijden maakt dat niet zoveel uit.
Wat een redenering. Als die hond gewoon aangelijnd was, had hij nu nog geleefd, al had die man 200 gereden. Overigens, ook als je maar 30 km per uur rijdt kun je een hond doodrijden, is pas bij ons gebeurd, bestuurder hield zich keurig aan de snelheid, de hond kwam ineens de straat opvliegen en heeft ondanks de lage snelheid zo'n klap opgelopen dat hij nog onderweg naar de dierenarts is overleden.
laeken
Zeer actief

Ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan mensen die asociaal hard door de bebouwde kom scheuren. Ik zeg niet dat deze persoon dat gedaan heeft overigens. Ik heb zelf wel eens een noodstop gemaakt met 50 en dat zag er totaal anders uit dan deze foto's.

Natuurlijk had de hond vast moeten zitten en zouden alle kinderen eerst de verkeersregels moeten kennen voor ze buiten komen. Normaal rijden kan natuurlijk ook. Dan kun je ook stoppen als er ineens iets op de weg rent. Hier rijden ze ook soms met 80 km door de bebouwde kom. Liefst smeet ik een steen tegen de raam van zulke idioten. Dikke bak onder hun reet eb gaan met die banaan. En
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

laeken schreef:En
En wat nog meer? Snelheid van 50 is echt al dodelijk voor een hond hoor. Dertig ook, trouwens.
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:
laeken schreef:En
En wat nog meer? Snelheid van 50 is echt al dodelijk voor een hond hoor. Dertig ook, trouwens.
Als je 30 rijdt rij je alleen veel minder vaak tegen honden aan. Telt dat niet meer mee tegenwoordig? Want waarom gaan we dan niet gewoon 200 rijden? Net zo dodelijk als 80 voor de gemiddelde overstekende tiener of fietsend kind dat de regels nog niet kent toch? :19:
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

laeken schreef: Als je 30 rijdt rij je alleen veel minder vaak tegen honden aan. Telt dat niet meer mee tegenwoordig? Want waarom gaan we dan niet gewoon 200 rijden? Net zo dodelijk als 80 voor de gemiddelde overstekende tiener of fietsend kind dat de regels nog niet kent toch? :19:
En waarom houden we niet gewoon onze hond aan de lijn in de bebouwde kom? Verantwoordelijkheid nemen voor je huisdier, telt dat niet meer mee tegenwoordig?

http://www.nederlandveilig.nl/houjeaand ... et/remweg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Conclusie: bij een noodstop met 30 km per uur sta je al stil waar je bij een snelheid van 50 km per uur nog moet beginnen met remmen. Voor een overstekend kind kan dat het verschil tussen leven en dood betekenen.
En voor een hond dus ook.
bouvierpoedel
Zeer actief

Met een hogere snelheid kun je net zo snel reaktievermogen hebben als met een lage alleen is het effect ietsje anders . De kans op ontwijken/voorkomen /overleven met een 50 is hoger dan met een 100 .
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

bouvierpoedel schreef:
iones schreef:
Ikke93 schreef:
Overgrote deel van de mensen Iones.
Ik heb een afwijking :cry:
Kitsune

Ongelezen bericht door Kitsune »

Erg triest voor de hond en erg onverantwoord van de baasjes (afgaande op de reactie van Selene).

Als de bestuurder te hard heeft gereden, heb ik overigens geen enkel medelijden met hem.....Het had ook een ander dier kunnen zijn (kind, kat, kip, fazant, vos, konijn, wild zwijn etc)
laeken
Zeer actief

Mensen die door de bebouwde kom scheuren zijn sowieso niet goed wijs. Je kan wel gaan wijzen naar de naas van de hond, ouders van kinderen, de gemeente die een vijver vol ganzen toestaat, baasjes van katten, oude mensen die niet opletten etc etc. Feit blijft dat je als bestuurder ook gewoon normaal kan rijden en kan weten dat er bij huizen ook wel eens iets de weg op kan rennen. Wat dat ook is.

Natuurlijk moet een hond de weg niet op rennen, maar nog natuurlijker vind ik normaal rijden daar waar mensen wonen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Het was toch niet door de bebouwde kom maar een weg door een bos~?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”