Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trilhalsband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Maartje
Zeer actief

Trilhalsband

Ongelezen bericht door Maartje »

Bij mijn hond van 12,5 begint het nu echt op te vallen dat ze doof aan het worden is. Ze reageert vaak niet meer op stemcommando's, maar wel prima op handgebaren. Zonder oogcontact reageert ze alleen nog als ze de andere honden ziet reageren.
Afgelopen week ben ik begonnen met een handgebaar voor HIER en dat gaat ook prima, zolang ik oogcontact heb. En dat is wel een probleem. Ze is wel 12,5, maar het is een actieve hond die graag voor mij uit rent en dan ben ik het contact kwijt. Ik kan haar meer gaan aanlijnen, maar dat vind ik eigenlijk wat zielig. Ze wil zo graag rennen.
Dus ik overweeg toch gebruik te gaan maken van een halsband met trilfunctie en afstandsbediening. Nu lijkt het dove hondenforum uit de lucht. Ik weet dat dogtra een trilfunctie heeft, maar zijn er nog andere aanraders? Mijn voorkeur gaat aan naar een halsband die alleen kan trillen en waarvan de ontvanger waterproof is.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Re: Trilhalsband

Ongelezen bericht door Maartje »

Nanna schreef:Voor een hond van die leeftijd zou ik niet een dure Dogtra kopen :schrik:
Ik heb zelf DEZE en die bevalt perfect.
En dat voor maar 29 eurie ;-)
Er zit wel een schokfunctie op maar die gebruik ik ook nooit.
Dank je wel!
Die van Dogtra vind ik ook veel te duur. Zeker voor een hond van 12,5 en voor dit doel. Ik wil er niet mee corrigeren, dus timing is minder belangrijk. Ze loopt niet meer dan een meter of 40 bij mij vandaan, dus ik heb ook geen bereik van 300 meter om meer nodig.
Dus ik was inderdaad op zoek naar zo'n oplossing. Ook om te proberen of het een goede optie is. En voor die prijs durf hoef ik het niet te laten.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Ik heb die band ook en zeker een goede band voor die prijs !
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik haal hem even naar boven want onze dove bejaarde wil ik er ook een geven. Maar wat is het risico dat je per ongeluk een schok geeft ipv een trilling? Er bestaan geen betaalbare banden met alleen trilling volgens mij?
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Dat is het risico van de verkeerde knop indrukken. Dus dat ligt echt bij jezelf.
Bedenk wel dat deze banden per 1 januari verboden worden(althans die met een functie met electro magnetische schokken.) Dat kunnen bovenstaande banden ook.
Het dragen ervan is al verboden, dus niet alleen het daadwerkelijke gebruik. En daar staan beste straffen op.
Carmen
Zeer actief

kleine2758 schreef:Dat is het risico van de verkeerde knop indrukken. Dus dat ligt echt bij jezelf.
Bedenk wel dat deze banden per 1 januari verboden worden(althans die met een functie met electro magnetische schokken.) Dat kunnen bovenstaande banden ook.
Het dragen ervan is al verboden, dus niet alleen het daadwerkelijke gebruik. En daar staan beste straffen op.
Goede zaak.
Maar ik zou dus wel een trilapparaatje willen hebben om aandacht te krijgen als mijn dove kwartel lekker los loopt. Geen stroom alleen trilling en dan bij voorkeur ook goed betaalbaar
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Carmen schreef:
kleine2758 schreef:Dat is het risico van de verkeerde knop indrukken. Dus dat ligt echt bij jezelf.
Goede zaak.
Maar ik zou dus wel een trilapparaatje willen hebben om aandacht te krijgen als mijn dove kwartel lekker los loopt. Geen stroom alleen trilling en dan bij voorkeur ook goed betaalbaar
Ik ga iets heel raars voorstellen :oeps: bij voorbaat sorty maar als het werkt dan werkt het :U:

Koop een tril ei bij een sexshop zoals http://www.pabo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (het bereik moet je maar even nazoeken :LOL: ) en laat een handig persoon het aan de halsband bevestigen.
Carmen
Zeer actief

Volgens mij hebben wij nog wel ergens.. :engel:
Maar het bereik is idd niet groot, dan kunnen we haar ook wel een tikje geven met de voet :mrgreen:
Safari schreef:
Carmen schreef:
Goede zaak.
Ik ga iets heel raars voorstellen :oeps: bij voorbaat sorty maar als het werkt dan werkt het :U:

Koop een tril ei bij een sexshop zoals http://www.pabo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (het bereik moet je maar even nazoeken :LOL: ) en laat een handig persoon het aan de halsband bevestigen.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

:LOL: :LOL: misschien is er al een versie 2.0 uit.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

goed dat je het zegt, meteen nog ff 2 gekocht, gebruik enkel de trilfunctie en het geluid erin, maar toch
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Is het weer zo ver. Mensen die zomaar roepen, dat het verboden is of wordt ;)

Er is nl alleen nog maar sprake van dat sommigen dat gewenst vinden en nog geen verbod op, zelfde als voor prikbanden
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Snel gegoogled en deze info (verbod) is alleen terug te vinden in het ontwerpbesluit en niet het definitieve.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

crutz schreef:

Er is nl alleen nog maar sprake van dat sommigen dat gewenst vinden en nog geen verbod op, zelfde als voor prikbanden
Helaas heb ik zo snel even geen bron, moet zo naar mijn werk. En nee, ik roep niet zomaar wat, dat weet je best. Of ik het er mee eens ben of niet doet er niet toe, dit zijn de feiten.

Prikbanden zijn al verboden per 1 juni of juli, dat wordt ook al gehandhaafd(voor wat het waard is, maar in omgeving Den Haag bijvoorbeld vrij streng bijvoorbeeld). Handhaven kan alleen als het afgekaart is.
En per 1 januari de rest, waaronder deze banden. Kan best zijn dat ze het niet voor die tijd rond krijgen, maar daar heb ik nog niets van gehoord en mag geloof ik zeggen dat ik redelijk aan de voorkant zit van de informatie lijn
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ze zijn niet verboden in NL. Daarom kun je t niet vinden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Trouwens in 17 jaar honden heeft er nog nooit iemand naar de halsbanden van mn honden gekeken en dat zou ik ook niemand aanraden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kwart
nieuw lid

Ongelezen bericht door Kwart »

http://twente.dierenbescherming.nl/nieuws/bericht/22893

Zie punt1 'Dierenmishandeling', Laatste alinea:

Helaas is het niet gelukt om ook het gebruik van stroombanden en elektrische prikstokken te verbieden, deze middelen zijn nog steeds toegestaan.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

kleine2758 schreef:
crutz schreef:

Helaas heb ik zo snel even geen bron, moet zo naar mijn werk. En nee, ik roep niet zomaar wat, dat weet je best. Of ik het er mee eens ben of niet doet er niet toe, dit zijn de feiten.

Prikbanden zijn al verboden per 1 juni of juli, dat wordt ook al gehandhaafd(voor wat het waard is, maar in omgeving Den Haag bijvoorbeld vrij streng bijvoorbeeld). Handhaven kan alleen als het afgekaart is.
En per 1 januari de rest, waaronder deze banden. Kan best zijn dat ze het niet voor die tijd rond krijgen, maar daar heb ik nog niets van gehoord en mag geloof ik zeggen dat ik redelijk aan de voorkant zit van de informatie lijn
even dik gedrukt. ik woon in de omgeving van den haag namelijk in voorburg en ik zie in de dierenwinkels nog gewoon de prikbanden hangen, niet bij iedere dierenwinkel maar ze zijn er nog steeds.
ellen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Het is ook niet verboden het was een voorstel. Een die ook slecht te controleren valt wat al blijkt in landen waar t wel verboden is....
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

jammer dat het niet gelukt is een verbod in te stellen. al was het maar alleen maar de vrije verkoop in dierenwinkels die verboden wordt...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
M@scha schreef:jammer dat het niet gelukt is een verbod in te stellen. al was het maar alleen maar de vrije verkoop in dierenwinkels die verboden wordt...
het is o zo makkelijk om het via internet te bestellen. dat het in de winkel niet te verkrijgen is, is geen enkel beletsel.

dat is waar. ik zou graag willen dat er een gebruikersprofiel ofzo zou zijn. zoals: alleen mensen die hun hond opleiden voor werk mogen het gebruiken

zoiets. zodat alle hobbyisten in de ipo en knpv er gewoon niet aan mogen komen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Je moet niet iets willen verbieden wat oncontroleerbaar is. ;) wat ik al zei dat blijkt in landen als oostenrijk etc al wel.
Prima als je winkelverkoop verbied overigens dan heb je een grote groep die er nu ff eentje wil...
De mijne komt uit usa en dat duurde toch een paar weken. Die had ik niet dezelfde dag nog.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”