Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anti-blaf band en anti blaf voor buiten met ultrasoon geluid

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

margriet2
Vaste gebruiker

Anti-blaf band en anti blaf voor buiten met ultrasoon geluid

Ongelezen bericht door margriet2 »

Met een ultrasoon geluid kun je de blaffende hond van je buren tegengaan zo wordt er op youtube geadverteerd. Anti bark outdoor control of zo iets. En een antiblaf band met ultrasoon geluid?

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen mee zijn? En is het geluid wel onhoorbaar voor de mensen? Want vaak zijn deze toestellen niet altijd van goede kwaliteit waardoor het geluid uitlekt naar het menselijk gehoor. Het volume is keihard zag ik. Tot wel 120 decibel aan toe!
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Anti-blaf band en anti blaf voor buiten met ultrasoon ge

Ongelezen bericht door Roompie »

Welke buurhond wil jij martelen met dat ding dan?
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Cleva schreef:*tjoerie*
:LOL:
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Gaat dit nog steeds over de pieptoon uit de tuin van je achterburen?
Ik ben zelf ook erg gevoelig voor bepaalde geluiden maar heb geen ervaring met anti-blafbanden.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ben jij nou serieus dezelfde persoo als op die andere fora die door te klagen medestanders probeert te zoeken in de strijd tegen die ultrasone apparaten? :roll:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Foxen
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Foxen »

Ik hoor die "onhoorbare" dingen soms ook wel eens. Een heel irritante piep is dat. Er zijn ook van die dingen om steenmarters weg te houden bij de auto, of katten uit te tuin.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Foxen schreef:Ik hoor die "onhoorbare" dingen soms ook wel eens. Een heel irritante piep is dat. Er zijn ook van die dingen om steenmarters weg te houden bij de auto, of katten uit te tuin.
ik heb zoeen voor steenmarters denk ik :P hoor er niks van maar heb nog nooit een marter bij mn auto gezien :8):
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

sbientje schreef:
Foxen schreef:Ik hoor die "onhoorbare" dingen soms ook wel eens. Een heel irritante piep is dat. Er zijn ook van die dingen om steenmarters weg te houden bij de auto, of katten uit te tuin.
ik heb zoeen voor steenmarters denk ik :P hoor er niks van maar heb nog nooit een marter bij mn auto gezien :8):
Ik moest gelijk aan een stukje uit the Simpsons denken, ik kan dat stukje helaas alleen in het duits vinden. Ik deel 'm toch even :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=94dGsSNOmDI
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Hier in de straat heeft een ouder echtpaar zo'n ding hangen tegen katten in de tuin. Echter wij en uiteraard ook de honden, horen dat ding keihard piepen als we gewoon langs lopen over de weg....

We hebben toen aangebeld en ze hebben 'm nu aangepast, maar ik vraag me af hoe storend zo'n ding is ook voor andere dieren zoals vogels, egels e.d. Het lijkt een mooiere oplossing dan dat het is.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Het blaffen van de hond van de buren? Waar haal jij het recht vandaan om daar een apparaat tegen in te zetten? En denk je dan dat dat echt alleen maar helpt tegen de hond van de buren? Doe niet zo mal joh!

(Ik denk dat ik het bericht gewoon verkeerd lees want dit is van de dolle :8): )
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

JYBD schreef:Het blaffen van de hond van de buren? Waar haal jij het recht vandaan om daar een apparaat tegen in te zetten? En denk je dan dat dat echt alleen maar helpt tegen de hond van de buren? Doe niet zo mal joh!

(Ik denk dat ik het bericht gewoon verkeerd lees want dit is van de dolle :8): )
Zoals ik het even snel lees heb ik eerder het vermoeden dat ze zelf last heeft van zo'n ding :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ja dat denk ik ook Smoek...
Oftwel...topic nummer 2 over DE PIEP VAN DE BUREN

Zal dus nog wel niet opgelost zijn...how suprising.
JYBD
Zeer actief

Ok, ik was nog niet helemaal wakker geleuf ik. Ga het nog een keer proberen te snappen.

Afbeelding
JYBD
Zeer actief

Het klopt niet, maar goed, ik berust me er maar in. :cry:

Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Dit is volgens mij iemand die steun probeert te krijgen voor een actie tegen deze apparaten.
Op een ander forum waar ik lid ben is een bijna hetzelfde geplaatst en daar is uiteindelijk toegegeven dat diegene steun zoekt voor een actie hiertegen.
Helemaal als ik de berichten geschiedenis vergelijk...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Gimmick schreef:Dit is volgens mij iemand die steun probeert te krijgen voor een actie tegen deze apparaten.
Op een ander forum waar ik lid ben is een bijna hetzelfde geplaatst en daar is uiteindelijk toegegeven dat diegene steun zoekt voor een actie hiertegen.
Helemaal als ik de berichten geschiedenis vergelijk...
Ja, in het vorige topic zat ze ook te pleiten voor regelgeving.
Ik heb maar even uitgelegd dat als die er niet is, het best - een tijd - duren kan..
voor dat op gemeentelijk - provinciaal of welk niveau dan ook, geregeld is...
Maar goed...misschien heeft Margriet wel connecties in hogere kringen of zo ...
Hoewel...
Of ze denkt in een Utopie te leven of zo :19:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik denk dat mijn buren beter een verre vriend kunnen zoeken als ze dit soort geintjes uithalen, een goede buur ben ik dan niet meer :D
Afbeelding
JYBD
Zeer actief

Maar wat ik begrijp is dat die buren zo'n ding hebben staan omdat ze last hebben van katten. Dat is toch ook iets concreets?
Als die persoon van die katten nou gewoon die dieren bij zich zou houden dan zouden die buren dat piepding niet hoeven te plaatsen en dan had TS geen last van de piep.

Ik begrijp die buren, ik begrijp TS ook wel maar ik begrijp niet de veroorzaker van dit gedoe, de kattenbezitter(s)

Afbeelding
margriet2
Vaste gebruiker

De anti blaf band kwam naar voren in de uitzending met mr. Visser de Rijdende Rechter. Deze mensen hadden zo'n anti blaf apparaat in hun eigen woning staan.

Je kunt de uitzending na kijken op:

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/de-rij ... emist/foei" onclick="window.open(this.href);return false;

Het systeem met uitleg:

" onclick="window.open(this.href);return false;
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dat idiote dingen waarmee je dieren uit de hele buurt gek loopt te maken. Goddank heeft niemand hier zo'n ding.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat een vrolijke verzameling topics heeft ts al geopend... :)
margriet2
Vaste gebruiker

laeken schreef:Ik vind dat idiote dingen waarmee je dieren uit de hele buurt gek loopt te maken. Goddank heeft niemand hier zo'n ding.
Dat weet je niet omdat dit geluid voor mensen niet te horen valt? Vaak horen kinderen het geluid wel en die worden horendol van dat geluid. Op dergelijke toestellen zitten geen normen qua geluidssterkte. Dus het volume is dan ook vaak keihard. Onderzoeken naar de invloed op dieren en gehoorschade zijn er niet. Deze toestellen zijn vrij verkrijgbaar. Diverse brochures adverteren met dit soort apparatuur. Ik heb zo'n winkelier benaderd. Die zegt nooit klachten te hebben gehad en het geluid is onhoorbaar vertellen ze dan. Dit terwijl kinderen het geluid luid en duidelijk horen. Zo zag ik een toestel met een bereik van 45 meter hemelsbreed. Dat is vrij fors vind ik, zeker als je in rijtjeswoningen woont.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb zo'n ding tegen marters onder mijn motorkap. Volkswagens worden behandeld met een product waar visolie inzit. Dit levert gevaar zoals je snapt. Mijn ouders (waar de auto 10 jaar van geweest is) hebben de auto er twee stuk door gehad. Ik kan soms zachtjes het geluid horen ja.

Mijn honden zijn dol om met de auto mee te gaan. En elke keer als we wandelen moeten we tussen onze twee auto's door en ik bemerk daar geen anders reacties van mijn honden. Mijn teef blaft ook gewoon in de auto :lol1:

Maar je hebt het over tot 120 decibel aan toe. Ik denk dat als je hier echt tegen wilt strijden, je echt verstand moet hebben waarover je praat en ik vermoed dat je dat niet hebt. Ik ook niet dus wee gerust, maar met simpel wat informatie kom ik wel tot conclusies:

Het geluidsniveau wordt aldus uitgedrukt in decibel. Het geluidsniveau in een normale omgeving varieert tussen ca. 30 en 120 decibel. In Bel zou dit een variatie zijn tussen 3 en 12. Voor het optellen van geluidsniveaus moet je rekening houden met het logaritmische karakter van deze niveaus.

Omdat de geluidsintensiteit evenredig is met het kwadraat van de geluidsdruk, kunnen we het geluidsniveau ook uitdrukken in de geluidsdruk p:

De gehoordrempel is sterk afhankelijk van de frequentie van het geluid en vertoont bij personen zonder gehoorschade een minimum tussen 1000 Hz en 5000 Hz. Rond een frequentie van 4000 Hz hoort de mens het beste. De gehoordrempel bedraagt daar ongeveer -5 dB. Bij dit minimum is het gehoor van een mens dus het meest gevoelig.

Bij lage frequenties is het menselijk oor veel minder gevoelig; bij 100 Hz bedraagt de gehoordrempel ongeveer 28 dB, bij 10 Hz zelfs ongeveer 95 dB. Het geluid wordt bij zulke lage frequenties eerder gevoeld dan gehoord. De verschillen tussen individuele personen zijn bij de laagste frequenties echter zeer groot, zodat de ene persoon het geluid helemaal niet waarneemt, en de andere zeer gehinderd kan zijn.

Ben je bekend met definities als geluidsdruk (in pascal), geluidsniveau (in decibel) en geluidsintensiteit (in w/m2)

Zo verkijk jij je in de geluidsintensiteit:
Het vermogen, de hoeveelheid energie per seconde, die met het geluid zich door de lucht voortplant en die met het gehoor waarneembaar is, bepaalt hoe hard of zacht wij een geluid waarnemen. Een harder of intenser geluid zal op een oppervlakje loodrecht op de voortplantingsrichting een groter vermogen hebben dan een zachter geluid. Het is het vermogen van het geluid per oppervlakte-eenheid, de oppervlaktedichtheid van het vermogen, loodrecht op de voortplantingsrichting.
De geluidsintensiteit is dus een vectoriële grootheid, met als richting de voortplantingsrichting van het geluid. Bij de gehoordrempel is de geluidsintensiteit ongeveer 10-12 W/m2, bij de pijngrens ongeveer 100 W/m2.

De geluidsintensiteit neemt af met de afstand r tot de bron als 1/r^2. Voor grote afstanden, vanaf rond de 700 meter, wordt de geluidsintensiteit extra gedempt door het effect van wrijving van luchtmoleculen.

Nou ja, zo kan deze leek er zelf ook nog zijn conclusie uittrekken. Ik vermoed dat je ergens de klok heb horen luiden met decibellen en geluiddrempel, maar zo simpel ligt het niet. Het zelfde verhaal wat steeds ook maar weer met honden verkondigt wordt met oud en nieuw. Zij zouden het vuurwerk harder horen dan wij? Het aantal decibellen en de geluidsintensiteit en de geluidsdruk veranderen niet. De honden hebben een breder gehoor in de zin dat ze geluiden horen in frequenties die wij niet kunnen horen. Maar ze horen het dus niet luider dan wij.... Het geluid blijft hetzelfde.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”