Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

4 vragen over aan te schaffen bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Pauline84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaans bastaardje
Aantal honden: 1

Re: 4 vragen over aan te schaffen bench

Ongelezen bericht door Pauline84 »

Over die bench heb ik nog wel een vraag, want ik ben er zelf niet zo in thuis, ik heb bij mijn hond nooit een bench gebruikt.

Eén van mijn oppashonden zit als hij alleenthuis is altijd in een bench. Als die mensen werken, ga ik er tussen de middag heen om hem uit te laten. Maar ik vind het zielig dat dat beest dus verder gauw 8 uur per dag in een bench zit. Maar ik weet hoe irritant het is om ongevraagd je mening te geven, en verder hebben ze alles voor dat beest over, dus vandaar mijn vraag aan jullie:

Waarom een bench gebruiken als een hond gewoon zindelijk is?
Afbeelding
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): middenslag poedel: Zoeper

Ongelezen bericht door Poedelvrouwtje »

Nanna schreef:Er is natuurlijk een verschil om van de bench een slaapplekje te maken en een plek waar de hond tijdelijk even in moet als je een boodschap doet of zo omdat anders bij thuiskomst de bank gesloopt is met als andere uiterste dat het beest er zowat 24/7 in moet "omdat dat wel lekker handig is"
.

Dat dus. Ik neem geen hond om gewoon naar te kijken door wat tralies. Sowieso, die benches zijn afzichtelijk, die zet ik niet voor de lol in de woonkamer :pffff:
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Voor mijn eigen hond wilde ik ook geen 'kooi' door net zo'n gil ervarig van de hond van mijn ouders die er met tanden vast in zat. Maar ik wilde wel veiligheid. Ik had dus een nylon bench aangeschaft. Meteen goedgekeurd door de kat. Puppy Vedette moest er niks van weten... Ze heeft dan ook de bench behoorlijk aangevreten. Ik heb haar toen bij onze afwezigheid wel met open bench, maar in een dichte keuken gelaten en daar beet ze de deur kapot. Dus dan maar de deur open bij de kat en toen was het probleem opgelost. Boven naast het bed vond ze het ook maar niks in dat ding. Het dametje wil gewoon niet afgesloten zijn van de rest van de roedel. Met Lutèce hebben we de bench ook naast het bed gehad maar niet meer beneden gezet. Aangezien Vedette ook een pupje in afgesloten ruimte niet leuk vindt en die er bij wilde hebben. Ik vertrouw haar volkomen en dat is dus ook goed gegaan.

Nu met mijn oppaspuppies ben ik DOLBLIJ met benches. Ze vochten in het begin bij overprikkeldheid. Ik moet ze echt scheiden om hun veiligheid te garanderen. Ik heb een draadbench van de fokker en mijn nylonbench met gat staan. De puppen vinden het geen probleem en slapen er ook prima in. Het is echt hun rustplek, ze krijgen er eten en een botje en worden ze wakker gaan ze er weer uit.

Het is dus echt heel afhankelijk van het beestje en hoe ze bij de fokker zijn opgegroeid denk ik.

Ik ben zelf dus geen voorstander van een bench, maar in sommige gevallen echt wel praktisch ivm veiligheid. Als ik zelf weer een bench aan zou schaffen zou ik voor een varikennel gaan. Nylonbench kan bij knagers toch best makkelijk stuk en een draadkooi kunnen tanden in vast komen te zitten bij dit gedrag. Het neemt wel veel ruimte in beslag als je het niet gebruikt, maar veiligheid zou hierbij denk ik het meest gewaarborgd zijn gezien mijn ervaring.
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Pauline84 schreef:Over die bench heb ik nog wel een vraag, want ik ben er zelf niet zo in thuis, ik heb bij mijn hond nooit een bench gebruikt.

Eén van mijn oppashonden zit als hij alleenthuis is altijd in een bench. Als die mensen werken, ga ik er tussen de middag heen om hem uit te laten. Maar ik vind het zielig dat dat beest dus verder gauw 8 uur per dag in een bench zit. Maar ik weet hoe irritant het is om ongevraagd je mening te geven, en verder hebben ze alles voor dat beest over, dus vandaar mijn vraag aan jullie:

Acht uur in een hokje vind ik ook zielig.... maar goed, of ie nou acht uur in die bench ligt of acht uur op een bank ligt te kijken. Als ik acht uur werkte had ik geen hond :19:
Vind ik ook wel veel, hoeveel dagen is dat dan? Maar ja, misschien is de situatie later wel verandert toen de hond er al was. Ik kwam er zelf heel onverwacht alleen voor te staan met 2 hele jonge kinderen, had ik niet voorzien en ingecalculeerd. Kan zijn dat je door omstandigheden meer moet gaan werken.. Als je dan je hond weg doet wegens onvoldoende tijd krijg je natuurlijk ook kritiek.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Poedelvrouwtje schreef:Ik zie dat ik vergeten ben te reageren op de kunststof benches. Dat lijkt me ook wel wat, want ik vind dat geluid van die metalen onuitstaanbaar (hey iedereen heeft zo zijn dingen :hmmm:) Dat is een van de redenen dan nylon me wel wat
Dat vind ik ook een irritant geluid, dat heb ik opgelost door de lossen bak er uit te halen. OP de stalendraad bodem een stuk dik karton te leggen. De stalen bak er weer in doen en een dik kleed er in, je heb dan geen metalen geluiden meer ;)
Afbeelding
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Lizzie. schreef:
Poedelvrouwtje schreef:Ik zie dat ik vergeten ben te reageren op de kunststof benches. Dat lijkt me ook wel wat, want ik vind dat geluid van die metalen onuitstaanbaar (hey iedereen heeft zo zijn dingen :hmmm:) Dat is een van de redenen dan nylon me wel wat
Dat vind ik ook een irritant geluid, dat heb ik opgelost door de lossen bak er uit te halen. OP de stalendraad bodem een stuk dik karton te leggen. De stalen bak er weer in doen en een dik kleed er in, je heb dan geen metalen geluiden meer ;)
Cool, thanks! Echt, raak al geïrriteerd als ik aan het geluid dénk :E:
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Poedelvrouwtje schreef:Cool, thanks! Echt, raak al geïrriteerd als ik aan het geluid dénk :E:
Ik heb een metalen bench met een zwarte kunststof coating en een kunststof onderbak, ook geen last van irritant geluid :ok:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Poedelvrouwtje schreef:
Lynnepien schreef:Maar ze was ook niet zo'n sloperige pup, daar hebben we dan geluk mee gehad. Het kán dus wel, maar dat weet je niet op voorhand ;)
Dat dus. Voor de zekerheid en zodat ze er in elk geval aan gewend is, wat we uiteindelijk ook kiezen. Ik laat ze liever gewoon los maar ken ook honden bij wie ik dat dus echt niet zou durven :wink:
Oh, ik had het over de nylon bench in combinatie met een pup, niet over benchgebruik in z'n algemeenheid ;) Alhoewel het daarop ook van toepassing kan zijn :mrgreen:
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Heavy schreef:Afbeelding

Deze bench is niet zo koud en kil en kan later als je hem niet meer in huis gebruikt in de auto gebruikt worden dan blijft de auto schoon :wink:

Ideale bench, weegt bijna niets en ze voelen zich er erg veilig in.
Afbeelding
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Lynnepien schreef:
Poedelvrouwtje schreef:
Lynnepien schreef:Maar ze was ook niet zo'n sloperige pup, daar hebben we dan geluk mee gehad. Het kán dus wel, maar dat weet je niet op voorhand ;)
Dat dus. Voor de zekerheid en zodat ze er in elk geval aan gewend is, wat we uiteindelijk ook kiezen. Ik laat ze liever gewoon los maar ken ook honden bij wie ik dat dus echt niet zou durven :wink:
Oh, ik had het over de nylon bench in combinatie met een pup, niet over benchgebruik in z'n algemeenheid ;) Alhoewel het daarop ook van toepassing kan zijn :mrgreen:
Wist ik heus wel. Toevallug. :pffff:
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

De kunststof bench is leuk! Volgens Jip dan.

Na de laatste ronde weet hij niet hoe snel hij in bed (lees bench) moet komen want mama haalt dan wat lekkers uit de kast, wenst hem welterusten en geeft het lekkers.

Als de sluitingen aan de onderkant sluiten kan hij er niet uit maar mama doet ze altijd aan de zijkant dicht en of ik nu om 4 of om 8 uur beneden kom, Jip ligt altijd in zijn bench. Na ongeveer een half uurtje hoor je gestommel, rits,rits,rits en komt er een slaperig kopje om de deur kijken en staat meneertje op.

Jip eet kvv en barf. Zijn kvv krijgt hij altijd in zijn bakje in de keuken, als mama vraagt of hij honger heeft en wil eten floept hij in zijn bench in, in de hoop dat het barf is. Is het kvv valt het tegen en komt hij er teleurgesteld uit, is het barf gaat de rits dicht om mijn kamer te beschermen tegen bloedvlekken e.d.
Is Jip klaar met eten laat hij dat horen door een hoog blafje en doet mama de rits weer open.

Jip heeft een flink kussen met een echt schapenvel daarop, heerlijk vind hij het maar hij kiest er met regelmaat voor om een dutje in zijn bed te doen.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nanna schreef:
Pauline84 schreef:Over die bench heb ik nog wel een vraag, want ik ben er zelf niet zo in thuis, ik heb bij mijn hond nooit een bench gebruikt.

Acht uur in een hokje vind ik ook zielig.... maar goed, of ie nou acht uur in die bench ligt of acht uur op een bank ligt te kijken. Als ik acht uur werkte had ik geen hond :19:
Acht uur is ook wel errug lang, maar ik vind het wel een heel verschil of een hond die uren die je er niet bent, in een bench zit, of lekker de ruimte heeft. Effe spelen, even wat drinken, even ergens anders gaan liggen, effe je bed verslepen, nog meer speeltjes uit de speeltjesmand halen, kijken wat er bij de post zit, de was sorteren... :mrgreen:

Vroegah, toen ik nog twee jongere honden had, zag je echt wel dat ze allerlei andere dingen hadden gedaan behalve slapen als ik er niet bij was. En al die dingen zouden ze niet kunnen doen als ze in een bench hadden gezeten. En dan zal een hond wat rommel maken, lekker boeiend.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Tallie schreef:
Poedelvrouwtje schreef:Cool, thanks! Echt, raak al geïrriteerd als ik aan het geluid dénk :E:
Ik heb een metalen bench met een zwarte kunststof coating en een kunststof onderbak, ook geen last van irritant geluid :ok:

Zo'n ding hebben wij ook. Zowel aan de brede kant als aan de smalle kant een deurtje, dus op verschillende manieren neer te zetten. 77x54 cm, hoogte 60 cm
Habibi weegt een kleine 9 kilo, en is ongeveer 38cm hoog.

Wij wilden dus géén bench. Habibi besloot anders.

Toen ze nog vrij jong was, wilden we een weekend weg. In een b&b. Jonge hond was welkom, maar moest in de gang blijven en in de bench slapen.
We hadden zo'n ding niet, en haar zonder voorbereiding daar in een aanwezige bench gooien voor 2 nachten vonden we niet eerlijk.
Dus ruim vantevoren van iemand een bench geleend, met het vaste voornemen om aan benchtraining te beginnen.

Nou, vergeet het maar.... Geen enkele training gedaan.
Fijn kleed in de bench, en vanaf dat moment vond ze het prima. Ze ging er zelf in liggen pitten, ook als wij dat niet nodig vonden...
Dat weekend is helemaal goed gekomen.

En we hebben zelf maar zo'n ding gekocht.

Als wij langer van huis zijn (werk) ligt Habibi meestal op de bank, katten op de bovenverdieping, Habibi beneden (ze komt nooit boven)
Als we even kort weg zijn, gaat Habibi wel eens in de bench met de deur dicht. Maar dat is niet zo vaak. In zo'n geval gaat ze ook vaak mee. (paard, post, visite).

Ze krijgt haar eten altijd in de bench, en ook haar waterbakje heeft ze daar.
Ze ligt er nog altijd zonder enig probleem in. Háár plekje...

En voor weekendjes weg is het ideaal. Bench mee, met haar favoriete kleden. En madammeke gaat snachts en als wij eten probleemloos in de bench. (bv in hotel of b&b) in de zomervakantie gaat de bench niet mee. Dan gaan we met de tent weg, en dat is de enige keer dat ze echt bij ons ligt
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hanneke2 schreef:En dan zal een hond wat rommel maken, lekker boeiend.
Niet elke hond maakt alleen wat rommel. Tenzij gaten in de muren,plinten en meubels bij wat rommel horen. Nu boeide dat hier ook niet zo, maar erg veilig vond ik het niet. Daarom ligt hij nu in een kennel buiten, waar overal rvs strips op zitten, want hij sloopt als een malle en met 8 maanden was zelfs de grootste maat bench echt te klein en ik te gehecht aan mijn jonge hond en de spullen die nog wel heel waren.

Wij hadden de grootste maat bench die er was en er omheen een puppyren. Dat laatste vooral om de twee honden soms te kunnen scheiden, zonder dat de pup meteen in de bench moest. In het begin die bench verkleind om het zindelijkheidverhaal,wat hier totaal niet opging. Hij plaste gewoon in de bench en moest er dan inliggen. (hij piepte pas als hij geplast had en de wekker zette werkte niet) Toen dus de bench op zijn grootst, zodat hij in ieder geval er niet in hoefde te liggen. Nylon durfde ik niet aan qua sloopgevaar :LOL: Anders zouden ze ideaal zijn. Het kleed over de bench was hier na een dag ook voorbij.

Het is allemaal nogal afhankelijk van pup en van jezelf.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Hier geen bench, de baby slaapt naast het bed op een dekbed, op bed was geen succes want ze sprong er zelf vanaf midden in de nacht. Nou is het wel een heerlijk rustige pup.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva moet in de bench als er niemand thuis is. Ze sloopt de bank en dat vind ik niet heel tof :F: Ze heeft de grootste maat bench (of 1na grootste) en kan er languit in liggen op de korte kant van de bench. Vind ik het fijn, nee. Maar beter dan een gesloopt huis. Ze ligt er niet veel in, 3x per week 5 uurtjes en 2x per week een uurtje ongeveer.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik heb Lizzie heel lang in de bench gehad als ze alleen thuis was en 's nachts. Uit verveling ging ze jatten en dat wilde ik niet, vooral ook omdat Lizzie heel gevoelig is voor voedsel en dan dus weer ziek werd van het gejatte eten. Nu jat ze niet meer en is de bench helemaal weg. Toen hij er nog wel stond (maar dan altijd met deur open), verkoos ze de bench trouwens boven de mand of de bank.
Ik had gewoon zo'n hele grote metalen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Ik vind dat gerammel van een metalen bench ook niet fijn en toch heb ik er eentje ;-)
Kwestie van de bench op een dik kleed zetten. Ben je van het gerammel af en de kou trekt ook niet op vanuit de vloer.
Ben er super tevreden over, heb hem besteld bij Witjes verzendhuis. Prima prijs en goeie service.
Tip die ik kreeg van de winkel, tenminste als de bench die je koopt in een doos zit. De grootste kant van de doos tussen de bodem en de draad van de bench leggen, is het gerammel over. Zelfs in de auto.

Ik heb hier voor de pups ook altijd een bench gebruikt, bij alle drie totdat ze ongeveer een half jaar waren. Lotje heeft hem langer gebruikt als slaapplaats (deurtje gewoon open), maar ook die heb ik kunnen opruimen. Het is gewoon een handig hulpmiddel bij opvoeden en andere dingen. Lotje gaat op de show ook gewoon in de bench, geen probleem.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik ben geen BenchMensch, maar dat is voornamelijk gebaseerd op de ervaringen met mijn eigen hond. Die heeft moeite gehad met het aanleren van de bench, en bleek hem helemaal niet nodig te hebben. Het duurde 2 maanden voor ik me realiseerde dat dat ding alleen maar een last was, en geen fijn hulpmiddel. Een opluchting voor ons beiden.

Echter heb ik nu met mijn opvanghondjes wel graag een bench in gebruik. Ik weet niet wat ze gaan doen met mijn geliefde boeken, ze weten niet dat ze buiten moeten kakken, en ik weet nog niet hoe de interactie gaat met mijn eigen hond als ik er niet bij ben. Daarom gebruik ik in ieder geval voor de eerste dagen een bench. Dan zijn volwassen honden heel snel zindelijk te maken, hoef ik niet bang te zijn dat de opvanghond papierversnipperaartje speelt in een onbewaakt moment of mijn tapijt onder schijt als ik even de deur uit ben.

Wat schetst mijn verbazing; veel opvanghondjes vinden de bench heel fijn! Ze zoeken hem op als ze moe zijn, hoeven geen hele trainingssessies met handenvol worst door te maken om vrijwillig de bench in te lopen (bij mijn hond wel) ze hebben even rust van mijn eigen hond die de bench vermeid als de pest en ze geven geen kick als je het deurtje afsluit. Kortom, een hulpmiddel die een hoop stress en gedoe bespaart voor hond en mens.

Ik gebruik een transportbox, en ik vind ze wel pretting. Niet zo luidruchtig als de tralie bench, en niet stuk te krijgen. Nadeel is dat ze niet inklapbaar zijn.
Afbeelding
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik heb Oll geprobeerd aan een bench te laten wennen maar Oll heeft (net als ik) een hekel aan het geluid van een metalen bench en oh het was echt geen doen. Gíllen, gíllen, hij ging er ook NOOIT uit zichzelf inliggen en nouja, uiteindelijk bleek ie een hele makkelijke pup want we hebben 'm vrij vroeg alleen in huis gelaten als we weggingen, op een incidenteel plasje na nooit een probleem gehad met slopen oid. Gelukkig.

Hij is wél blij in z'n stoffen reisbench, die mee gaat naar shows, naar de KC of naar m'n moeder als we daar gaan eten. Gaat ie zonder morren in liggen slapen. Geen énkel probleem.

Vriendinnetje van me gebruikt vari's, dat zijn ook wel heel makkelijke dingen eigenlijk :)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”