Wow, ik vind hem echt veel mooier dan die andere reu!Brigitte schreef:Sjon op de Winner![]()
https://www.youtube.com/watch?v=eqxUX-f ... e=youtu.be
Sjon is de achterste

Moderator: moderatorteam
Wow, ik vind hem echt veel mooier dan die andere reu!Brigitte schreef:Sjon op de Winner![]()
https://www.youtube.com/watch?v=eqxUX-f ... e=youtu.be
Sjon is de achterste
Merle is een NEK dus zal wel een bezoekershondje geweest zijn jaMonaToetje schreef:Heb op een ander forum nog een foto voorbij zien komen van een FB in de kleur merle. Dat hondje had ook een flinke neus. De fotografe die de foto gemaakt heeftdacht dat het een bezoekershondje was.
Ze is gewoon ontzettend mooiNanna schreef:Felicitatie waard maar evengoed erg dat een halve pup nog BOB moet worden....was er dan echt niks fatsoenlijks bij de volwassen honden te vinden?Hutch schreef:Zelf niet mee gedaan met de Winner, maar wel een uitslag die ik even moet melden!
Monty zijn dochter is vandaag Beste jeugd, Beste teef en Beste v.h. ras geworden![]()
En dat terwijl ze voor het eerst in de jeugdklas stond met 10 maanden oud
Ontzettend knap om met een jeugdhond beste van het ras te worden van de 32 honden. Dan moet ze wel van een uitzonderlijke kwaliteit zijn.Hutch schreef:Ze is gewoon ontzettend mooiNanna schreef:Felicitatie waard maar evengoed erg dat een halve pup nog BOB moet worden....was er dan echt niks fatsoenlijks bij de volwassen honden te vinden?Hutch schreef:Zelf niet mee gedaan met de Winner, maar wel een uitslag die ik even moet melden!
Monty zijn dochter is vandaag Beste jeugd, Beste teef en Beste v.h. ras geworden![]()
Hutch schreef:Zelf niet mee gedaan met de Winner, maar wel een uitslag die ik even moet melden!
Dat kan niet. Die eurmeesterslijsten staan al twee jaar van te voren vast, soms al langer.Nanna schreef:Heel erg dat een Bull met neus met een G de ring mocht verlaten. Vanwege 'gemis' aan neus. ZEKER bij dit ras, dat toch al zo in de vuurlinie ligt, had ik mij als organisatie vergewist van een keurmeester die toch wel een beetje uitdraagt waar de Raad tegenwoordig voor schijnt te staan.
Waarom is dat erg? Het is een goeie hond.Nanna schreef:Felicitatie waard maar evengoed erg dat een halve pup nog BOB moet worden....was er dan echt niks fatsoenlijks bij de volwassen honden te vinden?Hutch schreef:Zelf niet mee gedaan met de Winner, maar wel een uitslag die ik even moet melden!
Ik zal morgen vast wel een foto uit de ring of de BOB foto krijgen. Die zet ik hier dan ook wel even neer.MonaToetje schreef:Ontzettend knap om met een jeugdhond beste van het ras te worden van de 32 honden. Dan moet ze wel van een uitzonderlijke kwaliteit zijn.Hutch schreef:Ze is gewoon ontzettend mooiNanna schreef:Felicitatie waard maar evengoed erg dat een halve pup nog BOB moet worden....was er dan echt niks fatsoenlijks bij de volwassen honden te vinden?Hutch schreef:Zelf niet mee gedaan met de Winner, maar wel een uitslag die ik even moet melden!
Heb je een foto van haar?
Ja, eens, maar als zij ervoor kiest dat niet te doen, tja. Daar doe je op zo'n moment niets aan. Ik kan me niet voorstellen dat de organisatie het erbij laat zitten.Nanna schreef:Ik neem aan dat de keurmeester niet een totale debiel is die niks snapt. Als even uitgelegd wordt hoe wij het hier graag hebben moet dat toch kristalhelder zijn, dunkt mij. Even wat extra uitleg erbij dat de pers lang de ring meeloert en mevrouw kan aan de bak. Maar nee, het vehikel kiest ervoor om een goed bewegende bull met neus met een lage kwalificatie de ring uit te bonjouren.
Geef mijn portie maar aan fikkie hoor.
Het staat er ook in, al sinds het ras bestaat, dus 100 jaar of zo. Dat soort verhoudingen staat in elke rasstandaard.blacky schreef:Bij ons ras staat in de rasstandaard hoelang de neus moet zijn in verhouding tot het hoofd. Dat kan dan bij de bul toch ook?
Er was maar 1 reutje en twee teefjes. De reu is wel van een zeer ervaren handler, dus dat was wel grappig. Erering was ook echt gaaf, er werden er 6 aangewezen, waaronder wij dus, en ik dacht echt dat we gelijk weg konden, bleken we de top 6 te zijn, haha! Ik moet nog veel lerenTara schreef:Nou, waarom stelt het niets voor? Ik ben ook altijd trots als ik er niet meteen bij de eerste selectie uitvlieg.Liselore schreef:Wij zijn blij! Beste baby van het ras, en daarna top 6 in de erering! Ik weet wel dat het niet zo veel voorstelt, maar het was mijn allereerste show en het is toch leuk beginnen zo!
Dan weet je in ieder geval dat je hond is gezien.Gefeliciteerd hoor.
Dat die "neus" "BIS" zou worden werd al geroepen op moment dat bekend werd dat hij meedeedMachie schreef:Nou, iig was de BIS een hond met neus
En de Puli won rasgroep 1, ook geinig.
Je weet verdraaid goed dat de Raad dat helemaal niet kan doen.Nanna schreef:Als ze nou een beetje ballen hadden gehad waren ze die ring ingestapt en hadden die mevrouw ter plekke uit haar functie ontheven. Dán had je een statement gemaakt.
Een beetje flauw achteraf mompelen dat je die mevrouw maar niet meer uitnodigt is laffe praat.
Dit vind ik nu een mooi bulletjeAppleCrispLabradors schreef:Hierbij een front foto van mijn FB zoals beloofd.