Gelukkig wel. Nu nog hopen dat mijn eerste keus wat kennelnaam betreft erdoor komt.felicia schreef:zo dan heb je dat ook weer achter de rugTamara/Bayko schreef:Nou het is achter de rug. Het was dezelfde vrouw die al een keer eerder hier was geweest (al kan ik me even niet meer herinneren waarom dat was) en ze herkende Bayko nog
Allebei de doggies moesten natuurlijk eerst even het bezoek helemaal inpalmen, toen ze rustig gingen liggen haalde ze de vragenlijst erbij. Even gegevens gecontroleerd, de vragen beantwoord, stambomen bekeken, Cyntha's chipnummer nog even gecontroleerd en dat was het. Ze zei dat de honden er goed uitzagen en dat het allemaal wel goed zat dus ik ben happy
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelcontrole...UPDATE
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ja kloptcrutz schreef:voor de import van BaykoTamara/Bayko schreef:Nou het is achter de rug. Het was dezelfde vrouw die al een keer eerder hier was geweest (al kan ik me even niet meer herinneren waarom dat was) en ze herkende Bayko nog
![]()
daar komt nl ook de kennelcontroleur/nestcontroleur voor langs

Hier dus hetzelfde, ik ben "bang" dat tegen de tijd dat ik ene nestje ooit heb, de leuke kennelnamen al gebruikt worden!!Brigitte schreef:Maar als ze dan langs willen komen voor kennelcontrole enz. Of moet je dat al eerder aangeven dat je nog niets met de naam van plan bent. Ik zou namelijk ooit wel eens een nestje willen fokken maar heb er nu niet de mogelijkheden voor maakt dat dan niet uit. Ik zou namelijk de naam die ik heb al wel als kennelnaam willen 'vastleggen'.Rea schreef:Tuurlijk de rede om een kennelnaam aan te vragen is iets voor jezelf.Brigitte schreef:Als ik b.v ooit zou willen gaan fokken maar ik wil nu al een kennelnaam aanvragen kan dat dan? Kun je ook een kennelnaam aanvragen als je alleen maar dekreuen zou hebben?
Ik deed dat omdat ik met een kennel minder en veel minder hondebelasting moet betalen dan met 4 honden!
Maar zolang ik niet een vast onderkomen heb voor mijn latere nesten (ik blijf niet eeuwig bij mijn ouders

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, er komt iemand van de RvB de chip of tatoeage controleren. Zo gepiept.zwartetulp schreef:Huh??
Komen ze controleren voor een importhond??
(Help me ff want het zit er hier aan te komen..)
Zijn er verder nog dingen die ik mbt import moet weten? (Behalve het stamboom verhaal, hier ben ik inmiddels uit..)
Op de site van de RvB kun je lezen wat er voor regels zijn m.b.t. de stamboom voor de verschillende landen, maar dat weet je waarschijnlijk al.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
je stuurt de benodigde stukken naar de rvb. dan krijg je een nota die je moet betalen. en dan krijg je vanzelf een telefoontje dat ze langs komen en wanneer. Vaak hoor je dat 'sochtends dat ze 'smiddags komen.zwartetulp schreef:Huh??
Komen ze controleren voor een importhond??
(Help me ff want het zit er hier aan te komen..)
Zijn er verder nog dingen die ik mbt import moet weten? (Behalve het stamboom verhaal, hier ben ik inmiddels uit..)
deze controleerd de chip en voor de rest niets. Daarna na enkele weken krijg je de stamboom met stempel van de rvb en getype nhsb nummer terug.
Maria :E
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer: