Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dobermann-gekte onder hondeneigenaren.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

felicia
Zeer actief

Re: Dobermann-gekte onder hondeneigenaren.

Ongelezen bericht door felicia »

Cleo schreef:Vanavond liep ik een groot rondje met Queu. Ik pak daarbij een redelijk groot stuk losloopgebied.

Op nog geen 15 meter afstand kom ik 2 mensen tegen met een jonge pup. Q. gaat naar de hond toe (stormt er niet op af!) en vlak voor zijn neus werd de pup opgetild. Gelukkig sprong Q. niet tegen de man op die de pup in handen had.
Ik heb Q aangelijnd en heb netjes gevraagd of ik deze eigenaren een tip mocht geven; dat mocht. (hond nog steeds in de armern terwijl Q was aangelijnd :roll: )

Ik heb hen op de gevaren gewezen van het optillen van een hond. Dat begrepen ze half volgens mij.
Krijg ik als eindantwoord: Jouw hond is wel te vertrouwen maar AL die dobermann's niet :evil:
Volgens mij was dit meer naar mij gericht om een punt te maken over grote hond versus pup...maar om dan alle Dobermann's erbij te halen? :oeps:
ach trek er niks van aan, hoe vaak ik wel niet hoor... die herders zijn niet te vertrouwen en dat soort dingen.. terwijl ik dan zelf met 2 herders rondloop.. ik kan me er verschrikkelijk druk om maken en veel voorbeelden noemen maar ik denk dan ach ze weten niet beter..
Afbeelding
felicia
Zeer actief

famke1979 schreef:Boris is ook zo een gevalletje dat niet van pups moet hebben...ook weinig van andere honden trouwens...
In de vorige buurt waar we woonden was ook zo een muts met een boev-pup en die vond het ook nodig om dr hondje op alles los te laten...(beessie luisterde niet...en ze liep ook nog es redelijk langs een drukkere weg :roll: ).

Maar goed...ze liet dr hondje dus ook lopen toen ik met Boor erlanges ging...en mevrouw was beledigd dat dr pup niet mocht snuffen...Ik heb dr toen heel vriendelijk gevraagd om dr hondje weg te houden, want die van mij hield niet van andere honden :evil: .
Maar nee joh...een volwassen hond doet een pup niets hoor :? ...dat was een fabeltje. Ik heb dr toen gezegd dat ze moest opschieten omdat ik (na ruim 5 minuten) het rondjes lopen met Boor zat was...Meneer begon nu ook erger geirriteerd te raken en hardop te grommen enzo...maar mevrouw had nog geen haast...kwam heel langzaam op ons af en riep de pup...die niet kwam...
Op een gegeven moment had ze eindelijk dat beessie bij de band vast en blijft ze staan...zegt ze dat ze mij (??) maar een slechte eigenaar vond en een gevaarlijke hond had.
Ik heb haar toen gewaarschuwd voor het feit dat niet elke hond van pups houdt, maar dat was onzin (volhouden he :kotz: ).
En haar ook ff wat minder vriendelijk gezegd dat dit de laatste keer was dat ik me hond zo tegenhield als ze weer de pup op m zou laten afkomen...(natuurlijk is dat niet zo, je probeerd altijd alle incidenten te voorkomen...maar mevrouw was toch al niet zo slim 8O )
Het heeft wel geholpen want beessie zat aan de riem de eerstvolgende keer dat we dr tegenkwamen...en mevrouw ging aan de andere kant van de straat lopen toen ze ons in de gaten kreeg.

T was dr eigen schuld, als ze normaal had gedaan had ik er gewoon langs kunnen lopen en was er niets aant hondje geweest, maar mevrouw moest de expert uitgaan hangen en liet pup tegen mijn advies toch naar Boris gaan...
(de anderen in de buurt waren veel gezelliger en vriendelijker...en hebben Boor weinig boos gezien...maar naar die pup...altijd loeren en grommen)
dit is weer het ander extreme geval heb ik ook wel eens meegemaakt.. sommige mensen.. :roll:
Afbeelding
famke1979
Actief

Ongelezen bericht door famke1979 »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
maar soms vind ik het ook wel leuk om te zien hoor...Naar mensen toe is Boor supersociaal...vind hij heerlijk...
Maar ja mensen lopen liever naar de overkant van de straat...en als ze vragen...kom maar aaien...
Afbeelding
felicia
Zeer actief

famke1979 schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
maar soms vind ik het ook wel leuk om te zien hoor...Naar mensen toe is Boor supersociaal...vind hij heerlijk...
Maar ja mensen lopen liever naar de overkant van de straat...en als ze vragen...kom maar aaien...
ja das best grappig.. :mrgreen:
dan ga je met bepaalde mensen praten, zijn ze in het begin een soort van bang en zovan herders dit herders dat.. na een tijdje kijken ze naar dr.. zeggen ze voorzichtig..ja ze heeft toch wel een lief koppie he? Deze herder valt nog wel mee dan, terwijl ze 5 min. geleden als monster wordt gezien.. :roll: .

maar ik heb ook heel vaak leuke reacties van mensen hoor.. (vooral herdermensen of mensen die zo'n hond hebben gehad)
Afbeelding
famke1979
Actief

Ongelezen bericht door famke1979 »

Ja want die vinden t ook niet eng...
Kreeg laatst complimentje van een wildvreemde (die stond met kleinzoontje bij de schommels).
Dat Boris zoveel op hun oude hond leek, offie ff mocht aaien enzo...kleinzoontje erbij (was hooguit jaar of 3...) en die kon m om de nek hangen en zo...

Boris was bijna net zo mooi als die hun gehad hadden, :mrgreen: (hij zei het ook zo mooi, tegen Boris zelf he) en dat dat beessie 17 ( 8O ) was geworden.
Altijd leuk zulke mensen(en gelukkig zijn er daar meer van)
Afbeelding
felicia
Zeer actief

famke1979 schreef:Ja want die vinden t ook niet eng...
Kreeg laatst complimentje van een wildvreemde (die stond met kleinzoontje bij de schommels).
Dat Boris zoveel op hun oude hond leek, offie ff mocht aaien enzo...kleinzoontje erbij (was hooguit jaar of 3...) en die kon m om de nek hangen en zo...

Boris was bijna net zo mooi als die hun gehad hadden, :mrgreen: (hij zei het ook zo mooi, tegen Boris zelf he) en dat dat beessie 17 ( 8O ) was geworden.
Altijd leuk zulke mensen(en gelukkig zijn er daar meer van)
wow 17 jaar! das echt oud voor een herder... er was pas iemand die zei dat ie een herder teef had van 14 jaar.. dat vond ik al oud..
ja echt leuk is dat zo'n kleintje..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”