Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb hele beroerde ervaringen met Ita en schrikdraad.
Het is maar net waar een hond de link mee legt als die pats komt.
hendrik schreef:Geef hem gewoon een fles advocaat.
Schijnt te helpen bij angstige honden.
Niet mijn idee hoor.
Maar word geadviseerd in een ander topic bij vuurwerk!!angst.
Je was een woord vergeten
Dat advocaat advies slaat natuurlijk nergens op en dat weet je zelf ook wel.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mijn ervaring is ook dat het vanzelf over gaat. Mijn ouders wonen buitenaf en worden omringd door schrikdraad. We hebben honden gehad die onder het schrikdraad door wouden en met hun haar vast bleven zitten tot aan een draad sluiter die in het natte gras lag (een paardenvrouw die de dam open had gelaten). Hond werd aangetrokken door het harde getik en raakte met z'n neus de draad aan.....Heeft een paar uur geduurd voor ie zich weer liet zien..Niks aan over gehouden uiteindelijk.
Onze eigen hond is ook eens in aanraking gekomen met dat oranje schapen gaas. Tijdje terug was ik de hond "kwijt" (roepen en de hond kwam niet). Bleek dat mevrouw aan de andere kant van het schapengaas was terecht gekomen (waarschijnlijk gesprongen want ik heb geen gegil gehoord). Gelukkig zat ze rustig en liet ze de schapen met rust. Blijkbaar is ze dus niet meer echt bang voor het gaas.
Geen idee waarom, maar Herman gaat niet onder draadjes door, onder of over hekken en niet door een deur die niet wijd openstaat. Ik mocht dus een keer zelf onder schrikdraad door om een balletje te redden. Ik kwam te vroeg om hoog en raakte met mijn hoofd het schrikdraad. Ik kan je vertellen dat ik een enorme dreun op m'n kop kreeg. Dat gevoel was in geen verhouding met wat ik voelde als mijn hand of zo het schrikdraad raakte. Zo'n onverwachte dreun lijkt me voor een hond een goeie reden om met een grote boog daar weg te blijven. De relatie met de draad die het veroorzaakt merken ze niet, ik voelde ook geen draad, alleen de dreun.
ranetje schreef:Ik heb hele beroerde ervaringen met Ita en schrikdraad.
Felix heeft in zijn leven verschillende opdonders van stroomdraad gehad zonder al teveel drama, maar een paar jaar geleden heeft hij een tik gehad, niet eens de ergste, waardoor het acuut gebeurt was met jachttrainen. Bij alles wat lijkt op de context van een training vlucht hij, terwijl het zijn lust en z'n leven was
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Felix heeft in zijn leven verschillende opdonders van stroomdraad gehad zonder al teveel drama, maar een paar jaar geleden heeft hij een tik gehad, niet eens de ergste, waardoor het acuut gebeurt was met jachttrainen. Bij alles wat lijkt op de context van een training vlucht hij, terwijl het zijn lust en z'n leven was
Dat is ontzettend beroerd
Ik had Ita aangelijnd toen ze met de draad in aanraking kwam (in het dorp, langs een grasstrook, en ik wist niet dat er stroom op stond).
En Ita linkte het aan mij.
Niet leuk als je hond vervolgens in huis achter de verwarming wil wegkruipen als je de kamer in komt waar ze in de mand ligt
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dat is ontzettend beroerd
Ik had Ita aangelijnd toen ze met de draad in aanraking kwam (in het dorp, langs een grasstrook, en ik wist niet dat er stroom op stond).
Niet leuk als je hond vervolgens in huis achter de verwarming wil wegkruipen als je de kamer in komt waar ze in de mand ligt
Ja dat is echt zielig, en je kunt er zo weinig aan doen
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje schreef:Ik had Ita aangelijnd toen ze met de draad in aanraking kwam (in het dorp, langs een grasstrook, en ik wist niet dat er stroom op stond).
Zo ben ik Dumas eens kwijt geraakt. Die rende gewoon weg En Luca had ik eens in mn armen toen ie tegen t schrikdraad aanliep. Dan is 27 kilo best veel
De hond van mn ouders is panisch voor schapen nadat ze eens t schrikdraad in gelopen was