Ik ben lange tijd stil geweest hier op het forum, sorry daarvoor, blijkbaar ben ik gewoon niet zo'n prater/poster :-/, heb wel veel meegelezen natuurlijk. Maar ik vroeg me toch af of jullie misschien wat tips voor mij hebben:
Tijdens het wandelen draait Tracy vaak rondjes om haar eigen as, geen staartjagen maar een soort sprong in de rondte. Meestal doet ze eerst een stap naar voor of naar achter en draait dan rechtsom in een soort bokkesprong. Ze woont nu ruim een jaar bij mij en het gaat verder gewoon heel goed met haar, ze kwam als kaal scharminkeltje uit het asiel, gevolg van cushings blijkt nu maar de medicatie werkt gelukkig super goed, haar vacht glanst en ze zit vol leven. Ik sport regelmatig met haar, hardlopen fietsen longboarden noem maar op, dus voldoende beweging lijkt mij zeker voor een 11 jarige. Ze loopt netjes mee aan de riem, heb haar van alles aan- en afgeleerd, alleen dat rondjes draaien blijft ze doen bij elke wandeling. Ik heb niet het idee dat ze angstig is buiten, maar als ze haar rondje heeft ingezet en daarbij wordt geblokkeerd (hetzij door mij, of gewoon een obstakel) bevriest ze en staat ze met haar staart tussen de poten totdat ik haar weer aanmoedig om door te lopen. Als ze haar rondje wel kan afmaken is er niks aan de hand en loopt ze vrolijk verder. Ik snap er helemaal niks meer van waarom ze dit doet en hoe ik het kan afleren, het is namelijk behoorlijk irritant en misschien soms ook gevaarlijk, want het gaat wel op de onbehouwen stafford manier. Zouden honden een zenuwtic of een dwangneurose kunnen hebben? Of is dit iets wat vaker voorkomt bij klapkaakjes achtigen? Alvast
bedankt