Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hondenjas/pyama?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Welke hondenjas/pyama?

Ongelezen bericht door Ody »

Sira is vorig jaar geopereerd aan haar knie en ze heeft daar ook arthrose in.
Nu het kouder wordt merk ik dat haar knie snel stijf wordt als we buiten lopen, dus ik zit te denken om een hondenjas aan te schaffen voor haar. Ik heb al een Hurtta winterjas, maar die gaat niet over haar knietjes.
Ik zit nu te twijfelen tussen deze twee:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... jas/260713" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... jas/260716" onclick="window.open(this.href);return false;

Welke is voor haar aan te raden?
Hij moet echt ruim over haar knie gaan, zodat deze goed warm blijft.
Ze is een dobermix en dus groot maar wel heel smalletjes, dus het is misschien lastig om er eentje te vinden die goed aansluit met haar ruglengte.
Laatst gewijzigd door Ody op 14 dec 2014 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
lets have fun

Re: Welke hondenjas/pyama?

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als ik jouw link aan klik krijg ik geen jas te zien :scratch: maar dat kan aan mijn tablet liggen.

ik denk dat de hurtta overall wel wat is
https://www.google.nl/search?q=hurtta+o ... 80&bih=800" onclick="window.open(this.href);return false;
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik zou gaan voor de fleecevariant. Ik heb zelf 1 van hurtta. Belang is de ruglengte (schoft tot staart) te nemen, op de rest heb je niet zoveel invloed, dat moet je aansnoeren met de taillekoordjes. Heb ik met de Borders ook wel wat last van dat het snel te groot is.

Hieronder heeft Noor die van Kay aan. Norah is langer dan Kay, dus deze is voor haar net aan

Afbeelding

Ik heb ook de waterdichte versie, maar die is niet echt warm. Ik heb hem 1 keer gebruikt om hem droog binnen te krijgen bij het aaihondenproject waar hij bij zieke mensen op bed moest. Deze is ook van Hurtta.

Afbeelding

Deze twee kunnen over elkaar heen, dus kan het warm en waterdicht zijn!
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Iemand toevallig ook ervaring met één van deze twee jassen?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ody schreef:Sira is vorig jaar geopereerd aan haar knie en ze heeft daar ook arthrose in.
Nu het kouder wordt merk ik dat haar knie snel stijf wordt als we buiten lopen, dus ik zit te denken om een hondenjas aan te schaffen voor haar. Ik heb al een Hurtta winterjas, maar die gaat niet over haar knietjes.
Ik zit nu te twijfelen tussen deze twee:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... jas/260713" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... jas/260716" onclick="window.open(this.href);return false;

Welke is voor haar aan te raden?
Hij moet echt ruim over haar knie gaan, zodat deze goed warm blijft.
Ze is een dobermix en dus groot maar wel heel smalletjes, dus het is misschien lastig om er eentje te vinden die goed aansluit met haar ruglengte.
Ik heb de onderste van de twee en ben er wel over te spreken. Nou gebruik ik hem alleen als onderpyjama ( :piew: :engel: ), dus in de winter zit deze onder haar hele-jaar-door-pyjama :tongue: . Hoe waterdicht hij is zou ik je dus niet kunnen zeggen. Hij is ook niet super dik gevoerd, maar houdt wel de warmte vast. Ik zou voor buiten juist niet voor fleece gaan trouwens, als het regent blijft het zeiknat.

Er staat best secuur beschreven welke maat je moet hebben, maar als je wil kun je het wel vergelijken met de mijne. Dan moet je even de maten van je hond doorgeven en kijk ik met mijn hond en jas of je daarmee uit moet komen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”