Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen pitbulls en rottweilers meer.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

Re: Geen pitbulls en rottweilers meer.

Ongelezen bericht door Kimmie »

Hessen: Wurden zu viele Hunde getötet?

(huj) Die Bundestierärztekammer hat den Hessischen Ministerpräsidenten Roland Koch in einem offenen Brief gebeten, die Landesvorschriften zu gefährlichen Hunden zu überarbeiten und teilweise auszusetzen.
In Hessen wurden von August 2000 bis September 2003 nach Angaben des Hessischen Innenministeriums 456 Hunde auf amtliche Anordnung getötet. Diese Zahl ist um ein Vielfaches höher als in anderen Bundesländern. Die Bundestierärztekammer ist überzeugt, dass in Hessen viele Hunde ungerechtfertigt getötet werden.

het is met protesten wel aan banden gelegd dat afmaken en nu zijn er daar heel strenge regels voor houden van honden,maar goed,ze hebben in Hessen wel een begin gemaakt toen aan het afmaken van honden.

maar goed,nogmaals áls dat hier in de deelstaat waar ik nu woon ook zo zou zijn of plannen zouden zijn,dan zou ik echt per direct gaan verhuizen...
dayake
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door dayake »

Dat dat nog zomaar kan, ik zou ook verhuizen. Moet er niet aan denken dat je liefdevolle huisgenoot zomaar word afgenomen alsof het niets is :piew:
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

het heeft in de media gestaan,alleen dat je dat gemist hebt zo'n 15 jaar geleden is natuurlijk mogelijk....
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Marco88 schreef:een logisch gevolg als er teveel aso's met zulke honden rondlopen.
Maar eerlijk tegenover mensen die er wel wel goed mee omgaan, is het niet.
Zulke honden ?
Chris78
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chris78 »

gonnie schreef:Dit stond op Facebook.

Volgens wethouder Penn Lemoine is het verbod echter nodig omdat inwoners hebben geklaagd dat ze niet normaal kunnen lopen in buurten waar honden loslopen. Lemoine voegde daaraan toe dat er aanvallen door honden zijn geweest, maar deze staan niet geregistreerd. Volgens de familie Owens is er over Zeus echter nog nooit geklaagd.

.
Ik had eerder in de USA verwacht dat elke loslopende hond ter plekke afgeschoten kan worden. Daarmee straf je niet de welwillende hondenbezitsters.

Plaatsje zal wel in redneckgebied liggen trouwens...
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Cindy52 schreef:
Marco88 schreef:een logisch gevolg als er teveel aso's met zulke honden rondlopen.
Maar eerlijk tegenover mensen die er wel wel goed mee omgaan, is het niet.
Zulke honden ?
in sommige ''culturen'' is een ''macho'' hond een status symbool, met alle bijbehorende overlast en ongelukken.
Is nooit leuk als de goeden moeten lijden onder de kwaden.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kimmie schreef:járen geleden heeft deelstaat Hessen hier in duitsland zo'n zelfde beleid gevoerd,er zijn toen honderden honden afgenomen en ingeslapen,ik ben toen ook nog benaderd of ik niet plek had er 1 te "redden", mensen in Hessen zochten wanhopig naar plekken waar ze hun hond konden plaatsen voor ze in beslag genomen werden.
( beleid was daar toen overigens ELKE hond boven de 50cm schofthoogte werd afgenomen en afgemaakt,niet alleen zogenaamde agressieve rassen)

deze deelstaat voert nu nog steeds een groot anti-hond beleidt,overigens ook de enige deelstaat waar men paardenbelasting betaald,daar ze ook geen paarden meer willen hebben ( 750 euro per paard per jaar belasting)..

tja ik zou daar niet willen wonen in zo'n deelstaat,echt heel snel mijn boeltje pakken en wegwezen...
Tjezes wat een bron van intolerantie daar zeg! Dat ze ook zover gaan dat ze mensen een enorm verdriet aan doen door hun geliefde hond af te nemen. Verschrikkelijk. En als paardenliefhebber bleef ik daar ook niet. Ik sta er wel van te kijken want Hessen heeft ook een landesgestut.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Chris78 schreef:
gonnie schreef:Dit stond op Facebook.

Volgens wethouder Penn Lemoine is het verbod echter nodig omdat inwoners hebben geklaagd dat ze niet normaal kunnen lopen in buurten waar honden loslopen. Lemoine voegde daaraan toe dat er aanvallen door honden zijn geweest, maar deze staan niet geregistreerd. Volgens de familie Owens is er over Zeus echter nog nooit geklaagd.

.
Ik had eerder in de USA verwacht dat elke loslopende hond ter plekke afgeschoten kan worden. Daarmee straf je niet de welwillende hondenbezitsters.

Plaatsje zal wel in redneckgebied liggen trouwens...
Veel steden , buurten in verschillende staten hebben te kampen met veel zwerfhonden en leegloop en leegstand van huizen door de slechte economie. Heeft nog niet zozeer te maken met rednecks.
Hele roedels die in verlaten huizen slapen en hun jongen grootbrengen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Kitsune

Ongelezen bericht door Kitsune »

Nanna schreef:
Jaap* schreef:
Kimmie schreef:nee helaas geen nuancering...

ja honden werden al dan niet met politie uit huis gehaald en inderdaad afgespoten...er waren toen ook foto's van stapels hondenlijken,alleen was dit voor een internet tijdperk en ik heb weleens gezocht of er nog iets over te vinden is op internet maar ik kan het niet vinden.
Honden zonder historie qua agressie?
Dus dat je gewoon nietsvermoedend met je 51 cm grote hond doodgemoedereerd op de bank zit en dan halen ze hem bij je weg?
Ik ben maar zo vrij er geen hol van te geloven ;-)
Ik kan ook niet geloven dat dat echt waar is. Ook al hebben ze iets vergelijkbaars gedaan met mensen nog niet zo heel lang geleden....

Mijn hond kregen ze niet mee iig...ofwel vluchten ofwel gewapend verzet.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”