Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

blondie schreef:
Manu schreef:Oh ze zag hem net lopen, hij heeft nog 1 hond mogen houden.
Die was niet mee naar duin.
De lab was 8 jaar oud. Er was een pagina op FB over dit gebeuren met heel veel reacties, maar die is weggehaald. Vreselijk, te weten dat het daar niet bepaald een rustig stuk is. Geloof dat het muilkorf gebod in de gemeente Katwijk geldt. Ga je dus in de Duinen van Noordwijk lopen, hoef je je daar niet aan te houden.
Dat die mevrouw de gedragsdeskundige erbij staat komt omdat er half november een stuk is geplaatst over het imago van de "vechthond". Deze voorbeeldhonden stonden ter illustratie bij het artikel.
Over het imago.?
Moet je vooral foto's plaatsen van dat soort honden met zulke kettingen om hun nek en muilkorfen om. hahahaha dom kutvolk zeg.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tja, van mij mag dit hele ras verdwijnen. Leuke honden vaak maar helaas trekken ze niks dan verkeerde baasjes aan. Mensen die echt denken dat je dit gedrag weg kan opvoeden. En dan krijg je constant incidenten. Niemand pikt het straks nog dat labrador nr 50 en boomer nr 100 doodgebeten wordt. Er komt een dag dat mensen zich gaan bewapenen tegen dit soort honden en dan is het hek van de dam. Verder moet dit ook niet gebeuren met veel omstanders want gebeuren dit soort dingen in de stad dan trappen mensen je pitbulls dood. En jij zelf krijgt ook stompen ben ik bang. Dat gebeurt hier in Duitsland dus al. Valt een pitbull een hond aan in een park dan is de kans groot dat die hond dood getrapt wordt. Of gestoken. Hier in Duitsland hebben ze het echt helemaal gehad met dit soort honden. Of dat nu zo gewenst is?
Laatst gewijzigd door laeken op 16 dec 2014 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Die vent is echt dé oppertokkie, met matje en al.
En natuurlijk de NL Cesar Milan, inclusief e-collar.

Hij is al héél vaak gewaarschuwd maar ja die dikke kop van hem dring je niet zomaar binnen, dat is wel duidelijk.
Dat krijg je met die achterlijk Facebook groepen zoals "De Sociale Vechthond" en als je het er niet mee eens bent dan flikker je maar op en wordt je eruit gegooid.
Iedereen met een realistisch beeld van deze rassen mag opzouten want die van hun is toch zoooooo lief en het ligt allemaal aan de opvoeding.

Moedeloos wordt je er van. Doe de (aangepaste versie) RAD maar weer terug, wordt het een stuk rustiger op straat.
De oppertokkies willen ook allemaal met Amerikanen en Pitjes lopen want de Engelse zijn (gelukkig) niet stoer genoeg.

Ik kots van dit soort mensen.

Ik ben heel blij dat ik dit soort figuren eigenlijk nooit tegenkom waar ik woon. (Noord-Brabant)
Laat ze maar lekker in de Randstad blijven.
Laatst gewijzigd door Hayley84 op 16 dec 2014 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

Ik was altijd 1 van de mensen die vooraan stond om al die vooroordelen over de eigenaren weg te schreeuwen.. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze ook steeds meer en meer zie lopen helaas
Ik durf in het donker al amper naar buiten met lima.. en dan niet alleen omdat ik zo nachtblind ben als de pest.. maar ook om dit soort mongolen die menen dat hun 'xxxxxl bully pitbull' gewoon los mogen lopen..
En het stikt hier van de pitbullnestjes en puppy's.. en 9 van de 10 keer loopt het dan ook nog te appen en te bellen als ze hun 2 pitjes uitlaten..
Ja.. zelfs IK loop nu al blokken om en dat zegt heel wat hoor..
Ik houd mijn hart vast
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Limanade schreef:Ik was altijd 1 van de mensen die vooraan stond om al die vooroordelen over de eigenaren weg te schreeuwen.. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze ook steeds meer en meer zie lopen helaas
Ik durf in het donker al amper naar buiten met lima.. en dan niet alleen omdat ik zo nachtblind ben als de pest.. maar ook om dit soort mongolen die menen dat hun 'xxxxxl bully pitbull' gewoon los mogen lopen..
En het stikt hier van de pitbullnestjes en puppy's.. en 9 van de 10 keer loopt het dan ook nog te appen en te bellen als ze hun 2 pitjes uitlaten..
Ik houd mijn hart vast
Toch wel jammer dat je je mening bij hebt moeten stellen. Eigenlijk had het niet gehoeven. Wel knap dat je het durft te zeggen :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Limanade schreef:Ik was altijd 1 van de mensen die vooraan stond om al die vooroordelen over de eigenaren weg te schreeuwen.. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze ook steeds meer en meer zie lopen helaas
Ik houd mijn hart vast
Ik vind het enorm triest dat dit een ras is waar de honden zelf en de goede eigenaren lijden onder de ongelooflijke misdadige stupiditeit van zovelen.
Ik zie ze bij mij in de buurt trouwens ook. En helaas niet alleen de raszuivere pitbulls of staffjes maar vooral de kruisingen ervan die mij de stuipen op het lijf jagen. Een pitbull of staff in de handen van de doorsnee Tok vind ik al erg genoeg maar ik zie de laatste twee jaar veel kruisingen staff x mastino of staff x ambull of kruisingen dogo argentino's met een flinke scheut ambull en staff. :schrik:

Lekker dan, hondagressieve honden kruisen met manscherpe honden. In de handen van mentaal en sociaal zwaar gemankeerde mafkezen. :ugh:

Wat mij betreft voeren ze ook de Duitse regels in. En dan ook straffen zonder pardon.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik houd mijn hart vast
Ik woon rand centrum/Schilderswijk en ik heb hier echt helemaal geen last van Pitjes enz, kom ze werkelijk waar nauwelijks tegen. De enigste waar ik voor om loop is een monster van een Berner Sennen waarvan de eigenaars hem niet kunnen houden en ze dus regelmatig op straat liggen en de hond dan los laten en een inteeltkop die vindt dat ik niet als ik buiten kom naar rechts mag maar alleen links de straat uit mag lopen en mij laatst helemaal verrot schold omdat ik weer rechts ging (wil gewoon daar heen :pffff: ) :mrgreen: hij vindt dat dat allemaal van hem is en het stoort hem dat ik daar ook met de honden loop. Zal het ras van hem maar niet zeggen zal zo lullig zijn voor de liefhebbers van de Labrador.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Heb je dat profiel van zijn 'Kim' al gezien?
Daar staat een hele intelligente foto van meneer..
Ik zeg...PRECIES zoals hij is...een simpele van geest.
bouvierpoedel
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Heb je dat profiel van zijn 'Kim' al gezien?
Plaats eens hier. :engel:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Brigitte schreef:
Ik houd mijn hart vast
Ik woon rand centrum/Schilderswijk en ik heb hier echt helemaal geen last van Pitjes enz, kom ze werkelijk waar nauwelijks tegen. De enigste waar ik voor om loop is een monster van een Berner Sennen waarvan de eigenaars hem niet kunnen houden en ze dus regelmatig op straat liggen en de hond dan los laten en een inteeltkop die vindt dat ik niet als ik buiten kom naar rechts mag maar alleen links de straat uit mag lopen en mij laatst helemaal verrot schold omdat ik weer rechts ging (wil gewoon daar heen :pffff: ) :mrgreen: hij vindt dat dat allemaal van hem is en het stoort hem dat ik daar ook met de honden loop. Zal het ras van hem maar niet zeggen zal zo lullig zijn voor de liefhebbers van de Labrador.

Ik woon zelf in laak randje rijswijk en moerwijk.. best veel groen en wandelgebied.. (julialaantje)
Maar het word de laatste tijd steeds erger.. mensen die hun staff al niet onder controle hebben die er dan ook nog eens een pup bij nemen.. zodat er 2 projectielen in de lijn hangen terwijl baasje met zijn 'aaifoon' bezig is..
Zit ook op van die huisdieren paginas op facebook en daar worden de nestjes 'supersociale xxxl rednose pitjes' te pas en te onpas aangeboden.. als je ze dan kritische vragen stelt wbt de ouderhonden en gezondheid dan krijg je 9 van de 10 keer reacties terug waar de honden geen brood van lusten met bepaalde ziektes die ze je wensen.. en in elke zin minimaal 4 schrijffouten..
En zo worden de vooroordelen waartegen ik eerder zo hard tegen was toch elke keer keihard bevestigd.. helaas..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik ben ook nieuwsgierig waar jullie alles vandaan halen, vind niks op fb :19: :ugh:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Mijn maag draaide om toen ik het las :ugh:
Wat een trauma voor het baasje van de Labrador :(
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Afbeelding

Hoe zou dat imago toch komen :roll:
mercedes2803
Zeer actief

Angelique. schreef:Ik ben ook nieuwsgierig waar jullie alles vandaan halen, vind niks op fb :19: :ugh:
Paulus en Jade op facebook heb je zo gevonden
Hij heeft een geregistreerd partnerschap met Kim van der Deijl

Google is je vriend als je die namen van de printscreens van Manu intikt
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik zie nu pas die mat :LOL: Jesses wat heb je toch een inteelt in Kattek.
bouvierpoedel
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
bouvierpoedel schreef:

Lekker ding toch . :engel:
mercedes2803
Zeer actief

Bons schreef:quote]

Ongelofelijk wat een laffe en stupide reactie zeg.
En nogal halfjes als je het krantenknipsel bekijkt...
Ze heeft met UITGEREKEND DIE honden in een krantje gestaan over het imago probleem
En die honden slopen nu een labje...
Nou...mevrouw de gedragstherapeut.... je staat er MOOI op hoor :ok:

idd...wat een vlut reactie...
Als ze denkt dat dit damage controll is :schrik:
Ze heeft niet half in de gaten hoe gekleurd zij er nu op staat maar goed, ik hoop dat ze het in haar portomonee zal merken
als mensen niet meer met hun honden bij haar komen.
ik zou in elk geval niet met mijn hond gaan trainen bij zo'n nitwit
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zo te zien zijn ze ook allemaal in korte tijd aangeschaft. Juni vorig jaar 2 pups tegelijk en daarna nog een zooi erbij.
Opvallend dat het allemaal teven zijn trouwens.
Perry en Noah

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

laeken schreef:Tja, van mij mag dit hele ras verdwijnen. Leuke honden vaak maar helaas trekken ze niks dan dom volk en uitschot aan. En dan krijg je constant incidenten. Niemand pikt het straks nog dat labrador nr 50 en boomer nr 100 doodgebeten wordt. Er komt een dag dat mensen zich gaan bewapenen tegen dit soort honden en dan is het hek van de dam. Verder moet dit ook niet gebeuren met veel omstanders want gebeuren dit soort dingen in de stad dan trappen mensen je pitbulls dood. En jij zelf krijgt ook stompen ben ik bang. Dat gebeurt hier in Duitsland dus al. Valt een pitbull een hond aan in een park dan is de kans groot dat die hond dood getrapt wordt. Of gestoken. Hier in Duitsland hebben ze het echt helemaal gehad met dit soort honden. Of dat nu zo gewenst is?
Ik hoop dat het in Nederland niet zover komt.
Aangezien dit soort honden meer dan overduidelijk een gevaar voor de Volksgezondheid blijken te zijn lijkt me verplicht ruimen onder bestuursdwang meer dan noodzakelijk.
Als de politie ze in beslag komt nemen, gelijk even de rest van de woning controleren. Veelal worden dan nog een aanzienlijke hoeveelheid weedplantages ontdekt evenals andere verboden artikelen. Want die hondjes hebben ze natuurlijk niet zomaar aangeschaft.

Oh uhhh Laeken, de meeste mensen hebben zich al bewapend voor het geval dat ze in een situatie terecht komen als eerder vermeld. En dan bedoel ik een ordentelijk zakmes wat volledig legaal in je broekzak mag zitten.
Mocht je trouwens in bovengenoemde situatie terecht komen en deze 6 killerdogs ter plekke zou liquideren, dan verwacht ik geen enkele strafmaatregel, zelfs geen proces verbaal.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
bouvierpoedel schreef:

Overduidelijk een inteelt product.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

duitse herder schreef:Zo te zien zijn ze ook allemaal in korte tijd aangeschaft. Juni vorig jaar 2 pups tegelijk en daarna nog een zooi erbij.
Opvallend dat het allemaal teven zijn trouwens.
Op foto's van vorig jaar staan ook andere honden. Een stuk of 3.
Die ene die de muilkorf draagt heeft wel een dikke kop zeg. En de lichte hond (pup) lijkt wel zo'n bully met die misvormde poten.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik krijg de rillingen als ik er aan denk. Wat sta je dan machteloos.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Brigitte schreef: Ik woon rand centrum/Schilderswijk en ik heb hier echt helemaal geen last van Pitjes enz, kom ze werkelijk waar nauwelijks tegen.
Kan wel kloppen, die zijn door het slopen van de schilderswijk allemaal hier komen wonen :schrik: Breed, breder en breedst zijn ze, de een nog agressiever dan de ander en allemaal het recht op loslopen. Ik denk ook, mede door dit, dat Akira mijn laatste hond is, ik kan niet meer zonder samengeknepen billen over straat met haar.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Wolfsblut
Zeer actief

Nanna schreef:
Wolfsblut schreef: Mocht je trouwens in bovengenoemde situatie terecht komen en deze 6 killerdogs ter plekke zou liquideren, dan verwacht ik geen enkele strafmaatregel, zelfs geen proces verbaal.
Ik denk dat het mij niet zou lukken 6 losgeslagen klapkaken dood te steken.
Jammer trouwens dat ze in de hitte van het gevecht elkaar niet even naar z'n grootje hielpen.
Nee, met prikken gaat je dat niet lukken, mij ook niet.
Wel met snijen, mits je zakmes zo scherp is als een scheermes.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

sbientje schreef:die kettingen :') sjongejonge
Heb eens in een documentaire gezien dat dat is om de nekspieren te trainen. Hoe sterker de nek, hoe beter ze kunnen blijven hangen in elk willekeurig "voorwerp" (en dat kan een boom of andere hond zijn).

Als deze mensen het zo goed voor hebben met hun "poeslieve" honden, zouden ze ver van die kettingen blijven, dus helemaal eerlijk zijn ze niet.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Van mij mogen ze beginnen dat dit soort honden alleen nog maar mét stamboom gehouden mogen worden. Dan blijven er (ok gerommel is er nu ook overal, maar toch) in principe alleen nog maar raszuivere over ipv al die achterlijke kruisingen van tegenwoordig plus de aanschaf van een hond (financieel) zal dan voor vele toch 2-3x achter de oren krabben en hen doen besluiten iets "anders" te kopen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

smoekie schreef:Van mij mogen ze beginnen dat dit soort honden alleen nog maar mét stamboom gehouden mogen worden. Dan blijven er (ok gerommel is er nu ook overal, maar toch) in principe alleen nog maar raszuivere over ipv al die achterlijke kruisingen van tegenwoordig plus de aanschaf van een hond (financieel) zal dan voor vele toch 2-3x achter de oren krabben en hen doen besluiten iets "anders" te kopen.
Ik denk niet dat dat iets uit zal maken.
Kwestie van vraag en aanbod. Als er geen markt is voor dure honden worden ze niet verkocht en zullen ze vanzelf goedkoper worden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Wolfsblut schreef: Mocht je trouwens in bovengenoemde situatie terecht komen en deze 6 killerdogs ter plekke zou liquideren, dan verwacht ik geen enkele strafmaatregel, zelfs geen proces verbaal.
Ik denk dat het mij niet zou lukken 6 losgeslagen klapkaken dood te steken.
Jammer trouwens dat ze in de hitte van het gevecht elkaar niet even naar z'n grootje hielpen.
Mij ook niet, geen 6. Maar eentje wel. De hond kan er dan wel niks aan doen maar de mijne ook niet. En ik kies voor de mijne.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Echt, wat een randdebiel is dat om 6 zulke honden zonder halsband of aangelijnd te laten lopen.
Inderdaad, het zal je hond maar zijn die je voor je neus in stukken gescheurd ziet :jank: ik denk dat ze mij of in het gekkenhuis
of in de gevangenis kunnen gooien.
Van mij mag zo'n eigenaar ook gevangenisstraf krijgen, honden weg en baas in de bajes. Oprotten ermee.

Ik heb er best eens over na zitten denken wat ik zou proberen als één (tegen zes kan je nooit op) zo'n hond Puchu aan zou vallen
en ik heb een hele gemene autosleutel altijd in mijn jaszak zitten. Die gaat in de hond als ik ook maar de minste kans heb en
als het even kan nog in de baas ook.

En de verantwoorde Staff/Pitbull eigenaren moeten helaas weer bloeden voor dit soort types.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”