Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

smoekie schreef:Van mij mogen ze beginnen dat dit soort honden alleen nog maar mét stamboom gehouden mogen worden. Dan blijven er (ok gerommel is er nu ook overal, maar toch) in principe alleen nog maar raszuivere over ipv al die achterlijke kruisingen van tegenwoordig plus de aanschaf van een hond (financieel) zal dan voor vele toch 2-3x achter de oren krabben en hen doen besluiten iets "anders" te kopen.

ja maar ja maar...
Dat HEBBEN ze al jarenlang geprobeerd... :ugh:
Op straffe des doods voor de honden die geen stamboom hadden en uiterlijke gelijkenissen toonden met een pitbull=-achtige hond.
Maar dat kon dus ook een kruising boxer met whippet zijn he?

ALs je prijzen op gaat schroeven ruiken de broodfukkers hun geld wel...En die zitten in schimmige circuits.
Hoppatee... ongeregistreerde nesten in een schuur, je ken - nog -net - uhn boekie meekrijguh met een entinkje -
en dat is het ...
Maar dan hebbie wel een echte stoere staff of bull achtige hond
Zo is het de Sharpei ook vergaan
Door de achterlijk hoge prijzen die er in fokkersland gevraagd werden en het zogenaamde "exclusieve" karakter dat het beest op die manier
kreeg hebben ze het ras om zeep geholpen...
Mensen die voor 350 euro zo'n speciale, bijzondere, exclusieve Sharpei fokken kregen voet aan de grond ...
want OOK de mensen die half in de schuldsanering hangen hebben recht op een Sharpei pup he :oeps:
Dus er zijn fukkers die dat mogelijk maken voor de gewone man...
Van die minkukels uit een nest, die niet fokwaardig of showwaardig zijn en dan zonder garantie voor een klein prijsje weg mogen...
Narigheid ten top...
Of gewoon rasechte broodfokkers die 10 nesten per jaar hebben liggen ... ketjing ketjing
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Tiny schreef:
Brigitte schreef: Ik woon rand centrum/Schilderswijk en ik heb hier echt helemaal geen last van Pitjes enz, kom ze werkelijk waar nauwelijks tegen.
Kan wel kloppen, die zijn door het slopen van de schilderswijk allemaal hier komen wonen :schrik: Breed, breder en breedst zijn ze, de een nog agressiever dan de ander en allemaal het recht op loslopen. Ik denk ook, mede door dit, dat Akira mijn laatste hond is, ik kan niet meer zonder samengeknepen billen over straat met haar.
Ik ken inderdaad ook wijken juist in DH waar het stikt van deze honden
Mooi niet dat ik daar met Apple zou lopen :schrik:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik denk dat het niks uitmaakt als je een bepaald ras of kruisingen daarvan gaat verbieden, dan nemen de mensen die er nu ook onverantwoord mee omgaan wel een ander stoer ras of een andere stoere kruising.

volgens mij zal het duitse model al wel helpen samen met bij bijtincidenten de eigenaren aanpakken en dan ook werkelijk aanpakken, niet zo halfslachtig en lukraak zoals nu gebeurt.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 16 dec 2014 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heavy schreef:
Corneliana schreef:
Heavy schreef::ugh: iedereen denkt tegenwoordig dat ze cesar zijn
misschien zijn ze dat ook wel want zo geweldig is hij ook niet
past wel bij dit soort mensen toch: de dominantie-castratie- 24/7testosteronshowen/ theorie?
misschien is dat ook wel hoe je met dit soort honden om moet gaan.
maar ben niet overtuigd.
Oh maar ik vind hem ook niet geweldig hoor maar zo wordt hij wel neergezet op tv natuurlijk.
Het ligt allemaal aan de energie en opvoeding enzenz en dat woord pack :ugh: leader of the pack jaja
Ik kijk graag naar hem maar dit is ook niet wat hij zegt en doet. Dit is wat mensen DENKEN te zien. CM pitbulls zijn NOOIT zonder toezicht bij elkaar en met toezicht altijd met minimaal 5 personen erbij. Ook allemaal te lezen in zn boeken.
En ook bij hem gaat t mis en dan staan er ook 10 mannetjes bij om t gevecht direct te stoppen...
Het is maar wat je wil zien en deze klungels zien heel wat anders dan wat er gebeurd
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

malinois schreef: Mij ook niet, geen 6. Maar eentje wel. De hond kan er dan wel niks aan doen maar de mijne ook niet. En ik kies voor de mijne.
Ik loop ook standaard met een mesje in m'n jaszak rond. Hier loopt zat tuig (zowel hond als mens) rond, ik wil mezelf en/of m'n hond kunnen beschermen. Niet dat ik ooit zúlke gevaarlijke honden in het bos tegenkom, maar je weet maar nooit. Dan wil ik me niet achteraf voor de kop slaan "had ik maar...".
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Lemuria schreef:
malinois schreef: Mij ook niet, geen 6. Maar eentje wel. De hond kan er dan wel niks aan doen maar de mijne ook niet. En ik kies voor de mijne.
Ik loop ook standaard met een mesje in m'n jaszak rond. Hier loopt zat tuig (zowel hond als mens) rond, ik wil mezelf en/of m'n hond kunnen beschermen. Niet dat ik ooit zúlke gevaarlijke honden in het bos tegenkom, maar je weet maar nooit. Dan wil ik me niet achteraf voor de kop slaan "had ik maar...".

:O: :O:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Wat in en intriest voor de Labrador en het baasje met dochtertje :jank: :jank: :jank:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:
Precies.. hier loopt zo'n idioot door de wijk pitteef los en achter zn ambull(xpit?) Wordt hij over de weg gesleept. De enige waarvoor ik ooit een volwassen hond over mn schouder heb moeten gooien (xena) toen die pit ineens haar in t vizier kreeg toen ze loops was. (Eigenaar er krijssend al glijdend achter zn andere hond erachter aan hoe ik t in mn hoofd haalde om met een loopse teef buiten tw komen (lees:in de wijk dus aanlijn geen losloop) dan vroeg ik er toch om want daar kon pitbullintje niet tegen....)
Ik red t prima met maatje 43 over t algemeen maar daar zag ik geen heil in.
Laatst gewijzigd door malinois op 16 dec 2014 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

josefientje schreef:
Lemuria schreef:

:O: :O:
Dat is schrikken hé, maar weet je wat nog meer schrikken is... als je hond wordt aangevallen door twee honden en de baasjes erbij staan te kijken. Ik had iemand bij mij die door zijn kordate optreden erger kon voorkomen maar als ik alleen was geweest was ik aan de goden overgeleverd geweest hoor.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Brindlecardi
Zeer actief

Waarom is de RAD eigenlijk uiteindelijk afgeschaft :denken:
Alleen meer belasting lijkt me geen optie, de controle daarop verschilt dusdanig per gemeente, dat daar weinig effect mee te behalen is hier denk ik.
En daarnaast kan je ook niet zo maar met gemak en kosteloos een dier van iemand wegnemen als iemand niet betaald.
En als dat wel gebeurd, is uiteindelijk de volwassen hond de dupe.
Gewoon niet meer toestaan, niet meer fokken, aanpakken bij de kern en verder geen honden meer de dupe laten zijn van domme baasjes, door dit soort honden niet meer te kweken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
Heavy schreef:Oh maar ik vind hem ook niet geweldig hoor maar zo wordt hij wel neergezet op tv natuurlijk.
Het ligt allemaal aan de energie en opvoeding enzenz en dat woord pack :ugh: leader of the pack jaja
Ik kijk graag naar hem maar dit is ook niet wat hij zegt en doet. Dit is wat mensen DENKEN te zien. CM pitbulls zijn NOOIT zonder toezicht bij elkaar en met toezicht altijd met minimaal 5 personen erbij. Ook allemaal te lezen in zn boeken.
En ook bij hem gaat t mis en dan staan er ook 10 mannetjes bij om t gevecht direct te stoppen...

Het is maar wat je wil zien en deze klungels zien heel wat anders dan wat er gebeurd
Hoeveel denk je dat er die boeken lezen waar dat in staat?
Het beeld dat je krijgt is CM met een heel pack van die honden, zonder dat daar verder een mens bij te zien is :wink:
Dat is het beeld dat beklijfd bij de meeste mensen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik denk dat heel erg hoge boetes (€ 1000,00 +), inbeslagname en een houdverbod de enige juiste weg is bij dodelijke incidenten. Ongeacht het soort hond. En dan kun je erover praten wie de boete moet krijgen, de eigenaar of degene die er op het kritieke moment mee liep.

Verder vind ik, los daarvan, toch steeds meer dat het houden van vechthonden ontmoedigd moet worden.
Wat ik een erg moeilijk punt vind is het hanteren van andere regels. Want wat moet je als vechthond kwalificeren? Waar ligt het punt van segregatie precies?
Dat is een cruciale zaak als je ergens voorwaarden aan verbind. Over wie heb je het precies.
Door allerlei slecht te definiëren factoren gaat het al snel weer dezelfde 'willekeur' als onder de RAD opleveren ben ik bang. Veel angst onder de eigenaren van twijfelgevallen en veel onnodig leed voor veel honden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Lemuria

Tiny schreef:
josefientje schreef: :O: :O:
Dat is schrikken hé, maar weet je wat nog meer schrikken is... als je hond wordt aangevallen door twee honden en de baasjes erbij staan te kijken. Ik had iemand bij mij die door zijn kordate optreden erger kon voorkomen maar als ik alleen was geweest was ik aan de goden overgeleverd geweest hoor.
Nou. Kun je grote ogen opzetten, maar zelfs ik met m'n Stafford ben niet blij met elke Stafford (of willekeurig ander 'vecht'-ras) die ik tegenkom/zie hoor ;) Bij m'n moeder loopt zo'n XL-Bully rond die ik nog op geen 100 meter bij Izzy in de buurt blief te hebben. Ogen zeggen me genoeg, als ik de ogen niet vertrouw, dan blijf ik op afstand.
Lemuria

Apple schreef:Waarom is de RAD eigenlijk uiteindelijk afgeschaft :denken:
Het gaf te weinig resultaten. Er bleven dus bijtincidenten voorkomen (omdat mensen overstapten op andere rassen).
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

renee-uk schreef:als een hond een gevaar voor de samenleving is bij een baas die dat blijkbaar niet kan voorkomen, kun je dat de hond nauwelijks en de baas des te meer aanrekenen.
pak die baas dus maar aan, ongeacht het merk van de hond.
zoiets zou al helpen:
renee-uk schreef: ik ben voor korte lijnen, voor problemen gericht oplossen.
de problemen zijn er met bijtgrage honden en met de bijbehorende baasjes.
baasjes zijn verantwoordelijk voor hun honden, pak die bazen dan maar aan.
geef ze een forse boete en hun hond een landelijk aanlijn- en muilkorfgebod, registreer het gebeurde (ook landelijk) en komt het weer voor, verhoog de straffen dan maar, totaan inbeslagname van de hond en een houdverbod, strafblad en/of gevangenisstraf voor het baasje toe.

bijkomend voordeel van zo een oplossing is dat je alle honden en bazen die voor problemen zorgen pakt, niet alleen de klapkaakeigenaren en dat lijkt me ook nog eens wel zo eerlijk.
Hier kan ik me helemaal in vinden.
Vreselijk wat een verhaal zeg, krijg er buikpijn van :(
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Omdat de rad niet het beoogde effect had en er (onder vele andere contraproductieve factoren) sprake was van willekeur bij het uitvoeren ervan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
mercedes2803
Zeer actief

Ik heb tijden met een plu gelopen...werd er om verguisd en voor debiel versleten...maar het zal wel
De eerste de beste kuthond die in Rimpel was gaan hangen had ik die plu in zijn oog gedrukt, oprotten met die ongeleide
projectielen ...

En tegenwoordig loop ik met niks meer...ik woon in Drenthe...dat scheelt een hoop..
Muis is van het formaat dat ik haar op kan tillen en geloof me...dat doe ik wel eens...
niet in Drenthe hahahahaha :LOL: maar in Hardenberg in een woonwijk waar zo'n henkie woont met twee ambullen die altijd op de stoep moeten sjokken of zo... :19:
Prima dat je daar op je slippers de halve dag uit je neus gaat staan vreten met je ambull die daar rondsjokt ...
Mijn Muis gaat als een koninginnetje de arm op.. :ok:
En ik heb het in een bos ook weleens gedaan waar 2 CC op me af gedenderd kwamen...
Ik ken ze niet, ken de baas niet... en ik kan goed inschatten hoor, ook snel, maar niet in 1 seconde...
Die ene seconde kan net genoeg zijn he?

Ik ben dan wel weer zo'n onbenul die Muis door een gelegheidsroedel van 9 Saarloos Wolfshonden heen laat lopen :Q: :F:
ik zag verschillende mensen hun auto in vliegen toen ze de twee gezinnen met in totaal 9 honden zagen lopen - Wolvuhhh! Wolvuhhhh!
Dat had ik met Rimpel niet hoeven flikken, dat was een bloedbad geworden...
Maar met Muis durf ik eigenlijk alles aan
josefientje
Zeer actief

Lemuria schreef:
Tiny schreef:
Nou. Kun je grote ogen opzetten, maar zelfs ik met m'n Stafford ben niet blij met elke Stafford (of willekeurig ander 'vecht'-ras) die ik tegenkom/zie hoor ;) Bij m'n moeder loopt zo'n XL-Bully rond die ik nog op geen 100 meter bij Izzy in de buurt blief te hebben. Ogen zeggen me genoeg, als ik de ogen niet vertrouw, dan blijf ik op afstand.

Je hebt jezelf dus bewapend. Je loopt dus daadwerkelijk met een wapen op zak en bent bereid het ook te gebruiken? Tegen mens en dier?

Ik vind dat nogal wat ja, daar schrik ik van.
Afbeelding
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Alleen meer belasting lijkt me geen optie, de controle daarop verschilt dusdanig per gemeente, dat daar weinig effect mee te behalen is hier denk ik.
En daarnaast kan je ook niet zo maar met gemak en kosteloos een dier van iemand wegnemen als iemand niet betaald.
Gewoon niet meer toestaan, niet meer fokken, aanpakken bij de kern en verder geen honden meer de dupe laten zijn van domme baasjes, door dit soort honden niet meer te kweken.
Denk vooral omdat er zomaar honden van straat werden geplukt en maandenlang werden opgesloten voordat het oordeel kwam, ook kruisingen waar niet eens Stafford in zat, heb een Boxer x Labrador gekend wat je zo voor staff kruising zou kunnen aanzien.

Maar er moet wel weer wat gebeuren, bijvoorbeeld fokverbod van stamboomloze staffords en kruisingen ervan (ook de andere powerdogs zoals cane corso x ambull ofzo) + aanlijnplicht met verbod op losloopgebieden, houd je er niet aan dan mag de eigenaar merken wat de gevolgen zijn.

Ik houd mij al aan deze dingen en veel verantwoorde baasjes ook dus de goede zal je niet hard raken, degene die hard geraakt worden zijn de onverantwoorde baasjes.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

josefientje schreef:
Lemuria schreef:
Tiny schreef:

Je hebt jezelf dus bewapend. Je loopt dus daadwerkelijk met een wapen op zak en bent bereid het ook te gebruiken? Tegen mens en dier?
Ik schrik daar helemaal niet meer van.
Ik zie echter dat je in Terschelling woont.
Daar speelt het e.e.a. (nog) niet.
Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 16 dec 2014 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

ranetje schreef:
malinois schreef:
Heavy schreef:Oh maar ik vind hem ook niet geweldig hoor maar zo wordt hij wel neergezet op tv natuurlijk.

Het beeld dat je krijgt is CM met een heel pack van die honden, zonder dat daar verder een mens bij te zien is :wink:
Je moet hooguit alleen die rolschaatsen maar in de training met je hond gebruiken
mercedes2803
Zeer actief

josefientje schreef:
Lemuria schreef:
Tiny schreef:

Jij bent duidelijk nog nooit van een koude kermis thuisgekomen zeker. :wink:
ALs je denkt dat andere je helpen, dat je het wel even oplost, dat je zelf wat uitricht...
mwah...heb jij weleens knokkende honden gezien? Hoe snel dat gaat en hoe onoverzichtelijk?

Ik geloof al heel lang niet meer in de betrokkenheid, het begaan-zijn met je medemens of dier of in het-elkaar-helpen
Je komt alleen, je gaat alleen...alles wat er tussenin bijkomt en waar je een fijne klik mee hebt maken het leven mooier
Maar ik vind het wel wat moois hebben hoor..als mensen nog 'naief' de goedheid of de goede intentie;s van hun medemens zien.
Ik zie ze wel, ik weet dat ze er zijn, die goede intentie's
Maar ze zijn sporadisch en ik heb even zo vaak gezien of aan den lijve ondervonden dat je mooi in je uppie staat te koekeloeren
als het erop aankomt.

In dat soort gevallen verdedig ik mezelf graag idd.
En ik draag in Drenthe geen mes (je) nee, maar heb wel altijd een sleutelbos bij me en loop vrijwel altijd met knuistjes in
mijn jaszakken...
Ik aarzel geen seconden om te hoeken met een sleutel tussen mijn vingers als het erop aankomt.
Mijn vege lijf of dat van mijn hontie Muis staat ver boven dat van een ander als het erop aan komt hoor. :ok:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Een van mijn grootste angsten dit hele gebeuren. Maakt me zo enorm kwaad en bezorgd. Als ik dan zo'n uitspraak lees van zo'n mens als;
Een hond is de spiegel van jezelf en wordt nooit agressief geboren.
ga ik accuut over mijn nek. De zogenaamde tabula rasa theorie, het onbeschreven blad. Is al in de jaren stillekes ontkracht.
Psychologie van de koude grond.

Als al de kaarten op 1 hoop liggen, alles factoren aanwezig zijn voor brand, dan krijg je brand, 6 klapkaken los laten lopen zijn m.i. al veel te veel van die factoren bij elkaar.

Die arme hond. En die vrouw. Je krijgt hier tegenwoordig voor een ingegroeide teennagel al ingefluisterd dat je mogelijk een PTSS gaat ontwikkelen, nou ik hoop dat deze vrouw heel veel zorg om haar heen krijgt want zoiets gruwelijks mee maken, gatver.

Ze zal het wel niet lezen maar toch;
:roos: Heel veel sterkte.
Afbeelding
josefientje
Zeer actief

Wolfsblut schreef:

Op Terschelling Wolfsblut, op Terschelling :lees: . En nog maar sinds een paar jaar. Daarvoor woonde ik in Schiedam. Is het de laatste 5 jaar zo uit de hand gelopen of was het daarvoor ook al ellende?
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

josefientje schreef:
Lemuria schreef:
Tiny schreef:

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek. Ik loop dan niet met een wapen, maar ik sta behoorlijk machteloos als mijn hond wordt gepakt ben ik bang. Toen Luna werd gegrepen door een am.staff. was ik blij dat ik er niet bij was, mijn 2 meter lange vriend heeft de grootste moeite gehad om dat beest van Luna af te halen.
Inmiddels loop ik ook met samengeknepen billen mijn hond uit te laten, ik heb de riem altijd stevig in mijn hand met de sluitingen naar beneden in de hoop dat ik daar flink mee uit kan halen indien nodig. Een mes zal ik niet gebruiken, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het bij zich dragen ja.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Bink2009 schreef:
Denk vooral omdat er zomaar honden van straat werden geplukt en maandenlang werden opgesloten voordat het oordeel kwam, ook kruisingen waar niet eens Stafford in zat, heb een Boxer x Labrador gekend wat je zo voor staff kruising zou kunnen aanzien.

Maar er moet wel weer wat gebeuren, bijvoorbeeld fokverbod van stamboomloze staffords en kruisingen ervan (ook de andere powerdogs zoals cane corso x ambull ofzo) + aanlijnplicht met verbod op losloopgebieden, houd je er niet aan dan mag de eigenaar merken wat de gevolgen zijn.

Ik houd mij al aan deze dingen en veel verantwoorde baasjes ook dus de goede zal je niet hard raken, degene die hard geraakt worden zijn de onverantwoorde baasjes.
:ok:

Ik ben alleen bang dat het op die manier heel erg aankomt op controlerende instanties.
Als je kijkt hoe weinig effect een aanlijn of muilkorfplicht nu heeft..
Mensen kunnen dit heel makkelijk negeren. Idem dus stiekem fokken :ugh:
Lastig lastig!
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

josefientje schreef:
Wolfsblut schreef:

Op Terschelling Wolfsblut, op Terschelling :lees: . En nog maar sinds een paar jaar. Daarvoor woonde ik in Schiedam. Is het de laatste 5 jaar zo uit de hand gelopen of was het daarvoor ook al ellende?

Nou, de dag dat ik met een mes in mijn zak de hond moet uitlaten, hoef ik geen honden meer. :ugh:

Hier in de buurt zie ik de laatste paar jaar ook steeds meer enge honden en dito bazen verschijnen, maar goed, ik loop wel om. Juich een betere/strengere wetgeving op dit gebied van harte toe maar ik wens ze niet dood. Zeker niet als ik het moet doen. :schrik:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

korthaar schreef:
ranetje schreef:
malinois schreef:

Je moet hooguit alleen die rolschaatsen maar in de training met je hond gebruiken
Wat een onzin...
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik ben zo blij met mijn durp waar de Stabij en de JR de grootste trend zijn. Onze grootste angst qua hondentuig zijn de twee dwerg Schnauzers die zodra ze ons zien gaan keffen als een idioot en hun vrouwtje in de kuiten bijten. En die angst is enkel voor onze oren.
Verder loopt hier soms een Stafford of Am Bull maar die zie ik eigenlijk nooit op het losloopveld.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

josefientje schreef:
Wolfsblut schreef:

Ik woon niet in Schiedam, dus dat weet ik niet, maar in mijn omgeving zie ik echt een flinke toename. Vijf jaar geleden, toen ik Luna net had, waren wij de enige in de omgeving met zo'n klapkaak. Een lieve trouwens :wink: En je wilt niet weten wat voor agressieve kutjoekels er nu allemaal rondlopen en dat zijn niet alleen maar staffords hoor. Rotties bv zijn hier ook heel populair, want dat zijn van die goedsullen :schrik:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”