Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door Suuz! »

Marjoleine schreef:Ik denk dat als er een hond werd doodgebeten door een van mijn honden, ik hem niet meer in huis zou kunnen/willen hebben.
Ik denk niet dat ik dat zou trekken, die wetenschap en dat die hond dan gezellig op de bank ligt.
Onbegrijpelijk (voor mij in elk geval) hoe makkelijk mensen hier als eigenaar mee omgaan.
Lune heeft sorbonne feitelijk ook dood gebeten.
Incident door stomme samenloop van omstandigheden. Toch ligt ze echt nog wel bij mij op de bank.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Jeetje wat vreselijk :jank:
Wat moet die arme hond bang zijn geweest en hoe verschrikkelijk moet het voor de eigenaren wel niet zijn.

Hier helaas ook veel staffords en pitbulls en veelal ook bij tokken.
Sommigen zijn zo agressief dat de eigenaren ze haast niet kunnen houden, echt doodeng.
En tja het volk wat er hier mee loopt.. laatst kwam ik er een tegen die begon te dreigen dat als ze mij nog een keer zou tegenkomen ze haar reu zou loslaten en dan zou hij mijn honden verscheuren :piew:
Tijdje terug was er ook een ontsnapt en die liep gezellig in mijn voortuin :schrik:
En ja, ik loop dus ook met een mes op zak (en een alarmpistool, in de hoop dat een eventuele aanvallende hond bang is voor knallen of anders om in ieder geval te hopen dat er iemand komt kijken wat er aan de hand is als ik schiet).
Ik ben ook voor afschaffen van het ras, laat maar uitsterven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Tara schreef:
Zoie schreef:
En dan: je kunt niet speciale tokken-wetgeving maken. Als b.v. een ( min of meer ) ernstig bijtincident met een kind werkelijk zware strafrechtelijke en financiële gevolgen voor de eigenaar heeft, dan gaan gezinnen kapot, ook bij brave ietwat naieve goedwillende hondeneigenaren. Willen we dat echt?

Nog afgezien van de vraag hoe je b.v. de schuldvraag vaststelt. Als twee honden vechten, en een legt het loodje, is dan de eigenaar van de andere hond per definitie een crimineel? Welke rechter met welke wetten in hand gaat dit bepalen?
Nou, zo te lezen waren deze honden al eerder betrokken bij 'akkefietjes', en is ook al eerder een hond doodgebeten.
Ik mag toch wel hopen dat het een keertje klaar is hè? :hmmm:
Laat die hele klapkakenbusiness alsjeblieft maar uitsterven, en nee: niet eens om die honden, maar om het onmatige percentage marginalen dat er mee wenst te koketteren. Dat blijkt keer op keer op keer een onfrisse combinatie te zijn. :ugh:
er had dus eerder ingegrepen kunnen worden, met een ander systeem van honden houden.

En jij pleit ook weer voor tokken-wetgeving, maar zoiets kan niet bestaan.
Afbeelding
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

wat enorm erg dat dit gebeurd is! vreselijk voor de baasjes en het hondje.
Maar om te zeggen laat ze allemaal uitsterven...mensen moeten rekening houden met het type hond wat ze kopen.
Niet los laten rennen waar die bij andere honden kan komen! gewoon aangelijnd houden of koop n huis met veel terrein zoals ik!!! waar ze los kunnen rennen.
Zijn altijd de mensen die zeggen "doettie anders nooit" het blijven van oorsprong vechthonden.
Steek de kop niet in t zand en wees verantwoordelijk voor wat je aan de riem hebt.
Ook behoort elke staff/pit eigenaar een breakstick bij zich te dragen.
En dat er zoveel tokkies mee lopen, denk je dat ik daar blij mee ben? ik vind het vreselijk dat dit type hond de verkeerde eigenaar aantrekt.
Maar moet ik dan die ALLES doet voor mijn "klapkaken" en zorgt dat er nooit een ander dier verwond raakt door mijn "klapkaken" mijn honden maar afstaan voor een doodspuit? :80:

Dit had nooit mogen gebeuren, maar als een labrador een hondje doodbijt staat t niet in de krant....moeten alle labradors dan maar uitgeroeid worden?
Pak de baasjes aan en doe screening om dit type hond te mogen bezitten, vind ik allemaal prima, maar de teksten laat maar uitsterven allemaal, sorry je hebt t wel over mijn honden.....
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hier lopen er ook heeeeeeeeeeel veel (sociale huurwoningen) maar even afkloppen, allemaal aan de riem en degene die loslopen zijn prima honden. Er is er 1 die ik aan de andere kant van de stad tegen kom, soort Bruno x Dapper achtig hondje. Daar loop ik echt voor om, die fixeert meteen en daar krijg ik kriebels van. Zit wel altijd aan de riem, maar die riem zou maar breken of iets.
Perry en Noah

Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Tara schreef:
Manu schreef:
Tara schreef:
Manu schreef: :mann: Ik ken ook heel wat "normale" mensen uit Katwijk hoor :engel: Er zijn er alleen wel een hoop die toch aardig beginnen te lijken op de figuren uit Wrong Turn. En het is toch wel een bollenstreek-grapje :F: Hoek trouwt met Hoek, Van Duijn met Van Duijn, Guijt met Guijt, zelfde met Varkevisser, Parlevliet en Ouwehand. Dan heb je alles wel gehad geloof ik.
Je vergeet v.d. Plas, Langeveld en Zandbergen nog. :engel:
Van der Plas wel, Langeveld en Zandbergen zijn niet écht Katteks meer Rijnsburgs :mrgreen:
Één pot nat heur. Kutwijk of Rijnsburg. :pffff:
laten ze het maar niet horen,de haringen en uien hahahah hoewel het prima combineert wat mij betreft :mrgreen:
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

ik loop voor ELKE loslopende hond in de woonwijk om!! gewoon aan de riem houden! en als je de hond wil laten loslopen, doe je dat in een gebied waarvoor dat bedoeld is. Niet klakkeloos los knippen van de riem en overal laten loslopen.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

samantha! schreef:Ik ben ook voor afschaffen van het ras, laat maar uitsterven.
Over "welk ras" hebben we het eigenlijk?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

oke roeien we de klapkaken uit....en de andere rassen dan?
Ik ben behoorlijk toegetakeld door een Border....ook allemaal uitroeien dan?
Rottweilers bijten ook snel en herders ook....laten we alle honden gewoon uitroeien, probleem opgelost.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

blondie schreef:
Eefje83 schreef:
Manu schreef:Ik zie nu pas die mat :LOL: Jesses wat heb je toch een inteelt in Kattek.
:hmmm: :hmmm: niet allemaal hoor :eek: :eek: :engel:
Ik vind het verschrikkelijk voor die mevrouw, maar ergens ben ik blij dat wij er niet liepen met onze hondjes op dat moment :ugh:
Heb gisteren op FB het verhaal gevolgd, van mensen die erbij waren en van de familie. Dat stuk is nu verwijderd. Maar het waren pittige uitspraken, maar ook sympathisanten van de staf/pit eigenaren. Maar ook het verhaal van hoe de hond te grazen is genomen. Verschrikkelijk. Je staat toch gewoon machteloos.
Kan er gewoon niet bij dat je met een roedel van 6 van dit type honden gezellig door duin en over strand gaat lopen.
Ben ook erg benieuwd of de familie de honden terug krijgt.
ik heb er smorgens nog gelopen Con met de bende, en nu ben ik ook blij dat ik ze niet tegengekomen ben.
Alleen met mijn eigen honden vertrouw ik op hun luisteren maar met die van jullie erbij hebben ze soms echt wel bananen in hun oren en is aanlijnen de enige optie en ik kan het redelijk inschatten meestal maar 6 van die woestelingen tegenhouden lukt mij dan natuurlijk ook niet.
Nee ik begrijp ook niet dat dat mokkel ze gewoon los gelaten heeft,echt niet.
Maar het zijn gewoon vreemde lui die bij het inslapen van deze honden gewoon weer nieuwe aanschaffen, ik zie overal staffpups rondlopen dus er zullen wel weer nestjes zat zijn in klapkakenwereld.
Ik vrees met grote vrezen en zal extra alert zijn het eerste stuk in duin.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

mijn hemel ,wat een afschuwelijke manier om je hond te verliezen... :(: :(: ,echt pure drama ,is toch niet te verwerken zoiets...
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Tara schreef:
Zoie schreef: er had dus eerder ingegrepen kunnen worden, met een ander systeem van honden houden.
Eens, maar met de middelen die er nu voorhanden zijn is helaas nog steeds maar weinig mogelijk. Ik ben wel voor dat Duitse systeem.
Het blijkt namelijk te werken, en ik begrijp eigenlijk nog steeds niet goed waarom er maar zo weinig schijnt te worden gekeken naar wat buurlanden doen. Ik vind het in ieder geval jammer.
Zoie schreef:En jij pleit ook weer voor tokken-wetgeving, maar zoiets kan niet bestaan.
Nou, nee hoor. Dat schrijf ik nergens, en ik begrijp ook niet goed waar je dat leest.
Ik geef alleen maar aan dat van mij die hele business en alles wat er omheen hangt aan klapkakerij zou mogen uitsterven. Dat dat niet gaat gebeuren is weer een ander verhaal.
Mafkees ooit is jouw soort hondje dan aan de beurt hoor..
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Zoie schreef:
Biet schreef:
Jaap* schreef:Ik denk dat heel erg hoge boetes (€ 1000,00 +), inbeslagname en een houdverbod de enige juiste weg is bij dodelijke incidenten. Ongeacht het soort hond. En dan kun je erover praten wie de boete moet krijgen, de eigenaar of degene die er op het kritieke moment mee liep.

Verder vind ik, los daarvan, toch steeds meer dat het houden van vechthonden ontmoedigd moet worden.
Wat ik een erg moeilijk punt vind is het hanteren van andere regels. Want wat moet je als vechthond kwalificeren? Waar ligt het punt van segregatie precies?
Dat is een cruciale zaak als je ergens voorwaarden aan verbind. Over wie heb je het precies.
Door allerlei slecht te definiëren factoren gaat het al snel weer dezelfde 'willekeur' als onder de RAD opleveren ben ik bang. Veel angst onder de eigenaren van twijfelgevallen en veel onnodig leed voor veel honden.

Yep, je moet je op consequenties voor de eigenaren\geleiders richten bij een dodelijk incident (of ernstig bijtincident), niet op het soort hond.
Daar zit in eerste instantie het probleem.
Al is de narigheid dan wel al gebeurd.
ik geloof niet dat het in dit geval iets had uitgemaakt. Achteraf zwaar straffen is voor zover ik weet nooit aantoonbaar effectief preventief geweest.

En dan: je kunt niet speciale tokken-wetgeving maken. Als b.v. een ( min of meer ) ernstig bijtincident met een kind werkelijk zware strafrechtelijke en financiële gevolgen voor de eigenaar heeft, dan gaan gezinnen kapot, ook bij brave ietwat naieve goedwillende hondeneigenaren. Willen we dat echt?

Nog afgezien van de vraag hoe je b.v. de schuldvraag vaststelt. Als twee honden vechten, en een legt het loodje, is dan de eigenaar van de andere hond per definitie een crimineel? Welke rechter met welke wetten in hand gaat dit bepalen?

Straf, in ons rechtssysteem is altijd achteraf.
Maar goed ook, ik vind het principe "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" wel een belangrijk basisprincipe van dat systeem.
Een eigenaar aansprakelijk stellen\veroordelen geeft in ieder geval het signaal af van waar de eigenlijke verantwoordelijkheid ligt.
En dat is niet bij de honden.

En uiteraard geen 'tokken-wetgeving'; @Jaap had het over allehonden, wat ik dan lees als alle eigenaren.
Tja, en brave, ietwat naïeve hondeneigenaren: met sommige types honden kun je je het niet veroorloven naïef te zijn, als die naïviteit behoorlijke gevolgen voor anderen heeft.
Wat mij betreft mag dat wel scherper komen te liggen.

In de huidige wetgeving wordt gesteld dat je aansprakelijk bent voor de schade van een bijtende hond.
Dat is in dit topic een dode Labrador..

Over je tweede deel: begin wel wat te voelen voor het Duitse systeem.
D'r zijn een aantal rassen die specifiek gefokt zijn als vechthond.
Die (en hun kruisingen) kwalificeren zich dus automatisch als 'vechthond'.
De andere groep is een gewichtskwalificatie: hoe groter een hond, hoe groter de potentiële schade.
Zoie schreef:ik blijf veel voelen voor een systeem met verplichte scholing, waarbij honden ingedeeld kunnen worden naar type, en de eigenaar verplicht kan worden een bijbehorende proeve van bekwaamheid af te leggen. Honden kunnen dan b.v. op basis van ras ( overwegend aanwezig in een x-ing ) of gebleken gedrag, ingedeeld worden. Het houdbewijs is dan intrekbaar.

Je werkt dan meer preventief, geeft eigenaren ook kennis en gereedschappen mee het wel goed te doen.

Bovendien zal de moeite die je moet doen ( en het geld dat het kost ) , een rem beteken op het houden van iig een bepaald type honden. Veel meer, geloof ik, dan de een of andere gigantische boete, die er, geloven de aanschaffers van moeilijke honden, toch niet komt.

Ik begrijp om die reden de goedwillende eigenaren van honden die potentieel op de volgende RAD-lijst staan dan ook niet goed in hun vrij breed gedragen protest tegen zulke wetgeving. Zulke honden zijn oke bij verantwoordelijke en kundige eigenaren. Laten ze willen bewijzen dat ze dat zijn.

Ten slotte, vind ik het persoonlijk erg jammer dat hier op het forum ook weer de roep om een nieuwe RAD - wetgeving te horen is. Ik heb me er destijds tegen verzet, en ik blijf erbij.
Als ik voor het mogen houden van een grote hond een 'proeve van bekwaamheid' af zou moeten leggen, best.
Een nieuwe RAD is ook wat mij betreft geen optie.
Laatst gewijzigd door Biet op 16 dec 2014 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Wiel
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Eefje83 schreef:
blondie schreef:
Eefje83 schreef:
Manu schreef:Ik zie nu pas die mat :LOL: Jesses wat heb je toch een inteelt in Kattek.
:hmmm: :hmmm: niet allemaal hoor :eek: :eek: :engel:
Ik vind het verschrikkelijk voor die mevrouw, maar ergens ben ik blij dat wij er niet liepen met onze hondjes op dat moment :ugh:
Heb gisteren op FB het verhaal gevolgd, van mensen die erbij waren en van de familie. Dat stuk is nu verwijderd. Maar het waren pittige uitspraken, maar ook sympathisanten van de staf/pit eigenaren. Maar ook het verhaal van hoe de hond te grazen is genomen. Verschrikkelijk. Je staat toch gewoon machteloos.
Kan er gewoon niet bij dat je met een roedel van 6 van dit type honden gezellig door duin en over strand gaat lopen.
Ben ook erg benieuwd of de familie de honden terug krijgt.
ik heb er smorgens nog gelopen Con met de bende, en nu ben ik ook blij dat ik ze niet tegengekomen ben.
Alleen met mijn eigen honden vertrouw ik op hun luisteren maar met die van jullie erbij hebben ze soms echt wel bananen in hun oren en is aanlijnen de enige optie en ik kan het redelijk inschatten meestal maar 6 van die woestelingen tegenhouden lukt mij dan natuurlijk ook niet.
Nee ik begrijp ook niet dat dat mokkel ze gewoon los gelaten heeft,echt niet.
Maar het zijn gewoon vreemde lui die bij het inslapen van deze honden gewoon weer nieuwe aanschaffen, ik zie overal staffpups rondlopen dus er zullen wel weer nestjes zat zijn in klapkakenwereld.
Ik vrees met grote vrezen en zal extra alert zijn het eerste stuk in duin.
Ik zie er ook enorm veel weer rondlopen. Het is vaak ons kent ons natuurlijk en dan schaf je zo'n leuk pupje aan van een bekende aan. Er zijn er natuurlijk een aantal die regelmatig hun honden op elkaar laten om weer een nestje te fokken. Was in mijn vorige wijk ook heel duidelijk. En als het fout ging werden de hondjes ineens herplaatst een stonden ze op marktplaats.
Suuz!
Zeer actief

Tara schreef:
Suuz! schreef:
Marjoleine schreef:Ik denk dat als er een hond werd doodgebeten door een van mijn honden, ik hem niet meer in huis zou kunnen/willen hebben.
Ik denk niet dat ik dat zou trekken, die wetenschap en dat die hond dan gezellig op de bank ligt.
Onbegrijpelijk (voor mij in elk geval) hoe makkelijk mensen hier als eigenaar mee omgaan.
Lune heeft sorbonne feitelijk ook dood gebeten.
Incident door stomme samenloop van omstandigheden. Toch ligt ze echt nog wel bij mij op de bank.
Dat was een incident in je eigen roedel, maar hoe wil je jezelf en de buitenwacht onder ogen komen als jouw hond een vreemde hond heeft doodgebeten? Ik vind het een onprettige vraag, maar ik kan me de reactie van Marjoleine best wel voorstellen eerlijk gezegd.
Ik ben altijd maar weer blij dat ik kan zeggen dat ik gewoon aardige honden heb.
Dus Lune is daarom minder aardig?
Ik besef me wel sinds die tijd des te meer dat ongelukjes in een klein hoekje zitten.

Lune is een regelteef maar heeft nooit bewust op zijn slagader gemikt. Wel wilde ze hem corrigeren zoals ze elke hond hier corrigeert.

Feit blijft dat mijn eigen hond in staat Is een andere hond dood te bijten. En ik hou mijn hart soms vast als ik mensen in het bos zie ingrijpen in een honden gedoetje. Honden aan de halsband om hoog en buik bloot.

99 procent van de tijd gaat het goed maar die 1e procent hè :schrik:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

Overigens bedoel ik niet dat ik de pits dit maar hadden moeten kunnen doen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

wat in en in triest, tegenover mij hebben mensen een pit pupje en die word uitgelaten door de kinderen die niet ouder zijn dan 7 jaar. Naar een puppie cursus vonden ze niet nodig en ze konden niet wachten dat hij volwassen is, want dan konden ze van die stoere halsbanden kopen. Dit is wachten dat het fout gaat :80:
Afbeelding
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Tara schreef:
meetjewrc schreef: Pak de baasjes aan en doe screening om dit type hond te mogen bezitten, vind ik allemaal prima, maar de teksten laat maar uitsterven allemaal, sorry je hebt t wel over mijn honden.....
Je moet je niet zo aangesproken voelen, want ik geloof dat jij een van de weinigen bent die wél anticipeert op wat hij/zij aan het touwtje heeft. Maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat het percentage marginalen dat jouw soort honden vooral prefereert om de stoerigheid verhoudingsgewijs heel veel hoger is dan bij veel andere rassen? :U: Dáár zit hem het probleem, en dat is niet met wetgeving op te lossen. Ik denk als je het kaf van het koren zou kunnen scheiden, je afzetgebied voor klapkaakpups angstig klein blijkt te zijn geworden. En nee hoor, ik heb echt helemaal niks tegen welk soort hond dan ook, maar ik vind dus wel dat de klapkaak als concept het vaak slecht treft met zijn baas. En ja, ook dan lijden de goeden weer onder de kwaden. :ugh:

Laat ik de vraag anders stellen: vind jij dat een hondenras dat maar bij zó ontzettend weinig mensen op zijn plek is, bestaansrecht heeft in ons overvolle landje? Niet iedereen heeft immers een estate hè. :wink:
Als ik lees dat ze allemaal maar moeten uitsterven word ik een beetje opgefokt ja....want ik doe alles eraan om te voorkomen dat mijn honden een last zijn voor anderen. Helaas doen vele mensen dit zelf niet, en laten hun hond overal loslopen....elke stafford/pitbull of mix moet niet los mogen lopen! Dat heb ik altijd al gezegd en hamer erop bij elke nieuwe eigenaar!
En je hebt gelijk dat dit type hond de verkeerde mensen aantrekt, daarom ben ik ook helemaal gestopt met de fok van deze honden.
En vervloek ik elke tokkie die met zo een hond loopt als pik verlenging! dit zijn geen liefhebbers.
Dat dit gebeurd is met die labrador gaat door merg en been, en voel ik me ook heel verdrietig over, had nooit en ten nimmer mogen gebeuren!
Die man die hiermee rond wandelt is een enorme idioot, en is vaker gewaarschuwd door menig staff liefhebber,maar sloeg dit in de wind.

Al zijn honden afpakken, en een verbod op dieren opleggen! zeker dit soort type hond.

En om antwoord te geven op je vraag, ik vind dat voor veel soorten honden NL te klein is, niet alleen type klapkaak.
Ik zie kangals boerboels cane corso's lopen met kleine kinderen en mensen wonen in een huurhuisje met postzegeltuin of 3 hoog in een flatje....
Ook dat hoort niet in NL thuis, dus dan moeten velen rassen verdwijnen uit het NL straatbeeld.

Ik ben zelf naar BE gegaan, voor me honden!
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Lizzie. schreef:wat in en in triest, tegenover mij hebben mensen een pit pupje en die word uitgelaten door de kinderen die niet ouder zijn dan 7 jaar. Naar een puppie cursus vonden ze niet nodig en ze konden niet wachten dat hij volwassen is, want dan konden ze van die stoere halsbanden kopen. Dit is wachten dat het fout gaat :80:
Bij me moeder in de wijk ook hoor, vreselijk! koters met staffies,kangals,boer boels etc.....

In Belgie gelukkig geen last, ik woon in een hutje op heide......
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lemuria schreef:
josefientje schreef:
Noem het maar dramatisch. Want dat aardappelmesje is wel erg klein, en de stap naar een groter mes is kleiner. Waar eindigt dat?
Dat ik zo door de bossen ga, rennend van boom naar boom:
Afbeelding

Inderdaad Valerie, wapens kunnen tegen je gebruikt worden, maar liever dat ik iéts kan doen dan dat iemand god-weet-wat met me doet :) En al kan ik hem een paar keer raken, dat geeft me een beter gevoel dan dat ik machteloos sta. Ik weet van zeker 2 oudere mensjes dat ze een bus pepperspray hebben in hun wagentje en 1 vrouw met een x-Maltheser heeft ook een mes. Zo'n uitzondering ben ik niet.

Maar goed, hier ging de discussie niet over.
Vecht dat nu lekker met een bourka aan.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Dinos

Tara schreef:
Zoie schreef:

Nou, zo te lezen waren deze honden al eerder betrokken bij 'akkefietjes', en is ook al eerder een hond doodgebeten.
Ik mag toch wel hopen dat het een keertje klaar is hè? :hmmm:
Laat die hele klapkakenbusiness alsjeblieft maar uitsterven, en nee: niet eens om die honden, maar om het onmatige percentage marginalen dat er mee wenst te koketteren. Dat blijkt keer op keer op keer een onfrisse combinatie te zijn. :ugh:
Waar liepen jouw marginalen vroeger mee bouviers ,herders, Doberman, St Bernard allemaal afmaken?
En als er daarna een hond te veel blaft, geeft ook overlast afmaken???
Echt de enigste die hier marginaal is met zo'n denkwijze ben jij.
Zou fijn zijn als jij met je mega vooroordeel is een tijdje zou zwijgen.
duitse herder
Zeer actief

Dinos schreef: Zou fijn zijn als jij met je mega vooroordeel is een tijdje zou zwijgen.
Het is dus alleen maar toeval dat de laatste tijd veel pitjes/staffies andere honden toetakelen?
Perry en Noah

Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Tara schreef: Één pot nat heur. Kutwijk of Rijnsburg. :pffff:
Geen haring zonder ui :engel:
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

duitse herder schreef:
Dinos schreef: Zou fijn zijn als jij met je mega vooroordeel is een tijdje zou zwijgen.
Het is dus alleen maar toeval dat de laatste tijd veel pitjes/staffies andere honden toetakelen?
Die halen voorpagina van de krant :roll: labradors zijn niet zo boeiend om te schrijven dat hij een hondje heeft toegetakeld....
Ik snap echt je vooroordeel naar deze honden hoor, echt waar, omdat het verkeerde volk ermee rond loopt.
Maar hier kunnen de honden niks aan doen, het is genetisch aangelegd.
Elke vecht hond kan ooit bijten en dat de knop omgaat en voor de kill gaat, dit is een eigenschap wat vele fokkers wegwuiven...zeker in de am staff wereld.
Kijk op de rasvereniging van de Am staff...lees jij ergens over agressie tegen soortgenoten? Ondanks de vele commentaar die ik en vele met mij hierover hebben gegeven, steken ze de kop in t zand. En nieuwe vechthonden eigenaren die via de RV een hondje kopen, worden vaak niet eens met neus op de feiten gedrukt.....word allemaal verheerlijkt om puppen te verkopen, en het ras mooier te maken dan dat het is.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

meetjewrc schreef:
Lizzie. schreef:wat in en in triest, tegenover mij hebben mensen een pit pupje en die word uitgelaten door de kinderen die niet ouder zijn dan 7 jaar. Naar een puppie cursus vonden ze niet nodig en ze konden niet wachten dat hij volwassen is, want dan konden ze van die stoere halsbanden kopen. Dit is wachten dat het fout gaat :80:
Bij me moeder in de wijk ook hoor, vreselijk! koters met staffies,kangals,boer boels etc.....

Zou ik ook wel willen, maar daar moet wel geld voor zijn.

En aangezien dat nooit gebeurd heb ik toch drie honden terwijl ik negen hoog woon.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Dinos

Tara schreef:
Dinos schreef:
Waar liepen jouw marginalen vroeger mee bouviers ,herders, Doberman, St Bernard allemaal afmaken?
Misschien moet je eerst even begrijpend leren lezen voordat je je calimerocomplex weer gaat etaleren.
Als jij je aangesproken wilt voelen met marginalen moet je dat vooral lekker doen, maar het is nogal arrogant te denken dat ik op jou doelde. Dat deed ik namelijk niet.
*verwijderd*
Jij moet lid worden van forum tegenpitjes kan je daar lekker met je heksenjacht beginnen hebben ze er nog begrip voor ook en wordt je misschien wel erelid.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb oppas zojuist instructies gegeven om Manu kort aan de lijn te houden bij dit soort honden en hij mag absoluut niet los in de buurt van dit soort.
Dan maar bevooroordeeld maar ik vind dit ras heel lastig te lezen en ik ben als de dood dat hem wat overkomt. Ik doe het niet.
Vriendinnen hebben Staffs, lieve honden hoor zo in huis maar ik kan dus echt mijn hond niet meenemen.
Ik scheer even lekker over één kam.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

Dinos schreef:
Tara schreef:
Dinos schreef:
Misschien moet je eerst even begrijpend leren lezen voordat je je calimerocomplex weer gaat etaleren.
Als jij je aangesproken wilt voelen met marginalen moet je dat vooral lekker doen, maar het is nogal arrogant te denken dat ik op jou doelde. Dat deed ik namelijk niet.
*verwijderd*

Je gaat te ver nu :ugh:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Dinos schreef: *verwijderd*
Jij moet lid worden van forum tegenpitjes kan je daar lekker met je heksenjacht beginnen hebben ze er nog begrip voor ook en wordt je misschien wel erelid.
Nogmaals, is het dus allemaal toeval de incidenten met staffies?
Perry en Noah

Afbeelding
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

gonnie schreef:
meetjewrc schreef:

Zou ik ook wel willen, maar daar moet wel geld voor zijn.

En aangezien dat nooit gebeurd heb ik toch drie honden terwijl ik negen hoog woon.
Dus waar trekken we de grens? Klapkaken verdwijnen, maar de Ridgebacks,Rotties,herders,cane corso's boer boels etc. mogen dan blijven en gehouden worden op een flatje of in huis met mini tuintje....Kan jou toch niet verplichten je honden maar te laten afspuiten omdat je 9 hoog woont? En hoe breng ik de buren aan het verstand dat ze het kotertje van 10 niet met een boerboel van 80 kilo moeten laten wandelen....
Als NL te klein is voor klapkaak honden is het dat ook voor velen andere rassen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”