Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup 5 maand plast bench onder als ik douche

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dayake
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
Aantal honden: 1

Pup 5 maand plast bench onder als ik douche

Ongelezen bericht door dayake »

Ik zit even met m'n handen in het haar... Ik heb het al eerder in een topic aangegeven maar kreeg niet direct antwoord, dus open even een nieuwe.

Daya kan gewoon alleen zijn tot max 3 uur per dag. Als ik echt wegga, heb ik een app op m'n telefoon. Die richt ik op haar bench. Ik kan haar zien via video, krijg foto's binnen, en mocht ze janken krijg ik dat ook gelijk te horen. Ze ligt de hele tijd te slapen als ik weg ben, en als ik terugkom is ze altijd droog geweest.

Overdag als ik ga douchen is ze tegenwoordig los, ze sloopt gelukkig niets meer. Dan is ze stil, en zindelijk. Ik hoor haar vaak in de woonkamer spelen of kluiven, soms ligt ze voor de badkamer deur op me te wachten. Maar soms douche ik 's avonds laat, bijna nacht zelfs. Dan is het gewoon tijd om te slapen, Daya is de hele dag uit haar benchje, ze neemt nu wat vaker haar rust dus de tijd dat ze in de bench verplicht rusten moet ben ik aan het afbouwen. Als ik dus aan het douchen ben, en ze ligt in de bench dan is het na een minuut huilen en direct erna plassen in de bench. Ik mag naar de wc, naar de keuken, en ik mag ook slapen. Maar douchen mag echt niet :pffff: Wat is dat nou?
Afbeelding
Lemuria

Re: Pup 5 maand plast bench onder als ik douche

Ongelezen bericht door Lemuria »

Misschien moet ze pissen door het geluid vd douche :mrgreen: Ik heb zo'n rotjoekel die naar buiten moet als ik naar de wc ga, anders gaat zij ook naar de wc, binnen, op m'n vloer. Elke gek z'n gebrek.

Kan ze niet gewoon een halfuur later in d'r bench, dan is het maar opgelost. Dat halfuur doet haar de das niet om qua rust (rust die ze sowieso niet pakt aangezien ze pist en drukte maakt)
dayake
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua

Ongelezen bericht door dayake »

Waarom plast ze dan niet als ik aan het douchen ben en zij vrij rond loopt :denken: Dit is een hele grote gek! haha.

Het geeft verder niet, vind het alleen zo vreemd? Ik douche juist 's ochtends voor haar nu, is ze gewoon los. Maar na een dagje wandelen en struinen in de bossen, bagger balletjes rapen om te gooien enz vind ik een douche 's avonds ook wel fijn :lol1:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Sommige honden kunnen overdag prima alleen thuis zijn, maar 's avonds niet. Of omgekeerd. Oorzaken zoeken is meestal een kwestie van speculeren, maar dat de context anders is speelt wel een rol denk ik.
Net zoals een hond binnenshuis kan snappen wat 'zit' betekent en er buitenshuis niets van hoeft te begrijpen als je hem daar nooit laat zitten.
Zelf heb ik de badkamerdeur altijd op een Felix-brede kier staan trouwens. Als een hond binnenshuis overal kan komen is de drang tot controleren vaak zomaar weg en gaat hij het snelst gewoon op z'n favoriete plekje liggen :wink:

edit: Ik bedoel alleen thuis zijn, dus dat woordje toegevoegd
Laatst gewijzigd door Jaap* op 18 dec 2014 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Laat je hem uit, vlak voor je gaat douchen?
Dat zou bij zo'n jong dier wel eens een oplossing kunnen zijn. Totdat hij ouder is, en het makkelijker volhoudt.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gewoon na het douchen in de bench leggen :ok:

Verder eens met de uitleg van Jaap* over het waarom.
Iets anders kan ik niet verzinnen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

dayake schreef:Waarom plast ze dan niet als ik aan het douchen ben en zij vrij rond loopt :denken: Dit is een hele grote gek! haha.

Het geeft verder niet, vind het alleen zo vreemd? Ik douche juist 's ochtends voor haar nu, is ze gewoon los. Maar na een dagje wandelen en struinen in de bossen, bagger balletjes rapen om te gooien enz vind ik een douche 's avonds ook wel fijn :lol1:
Dan laat je haar toch lekker even eruit als je sàvonds doucht
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Een oorzaak zoeken, daar heb je niets aan naar mijn mening.
Ik denk dat je beter gewoon ervoor kan kiezen om haar dan maar los te laten in huis als je onder de douche staat.
:zweep:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Als je slaap ben je stil en tijdens het douchen hoort ze je nog en kan ze niet naar je toe omdat ze in de bench zit...denk ik :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”