Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nora aangevallen door andere hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nora
Vaste gebruiker

Nora aangevallen door andere hond

Ongelezen bericht door nora »

We gingen net ons dagelijkse rondje in het park doen.
Daar aangekomen loopt er een groep van 4 honden op het grasveld.
Nora loopt er enthousiast naartoe, word ze ineens zomaar aangevallen door één van die honden.
Ze is ook gebeten.
Helemaal geen sorry ofzo, we zijn maar gauw doorgelopen.
Ik snap dat niet zo hoor, ik denk toch niet dat Nora de eerste hond is waar hij dat bij doet.
Had eigenlijk nog wel een verklaring willen hebben, want mischien waren het wel honden van het asiel die daar uitgelaten werden, maar van schrik zijn we eigenlijk doorgelopen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat doet het er nou weer toe of het honden van het asiel waren?? :roll:
Maar vervelend..heeft ze echt gaatjes?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Heeft de andere hond haar tot bloedens toe gebeten?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dat gebeurd gewoon wel eens als een hond een correctie krijgt. Als Nora een beetje slim is gaat zij niet meer enhousiast op een groep honden af maar loopt ze er "rustig" op toe.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
nora
Vaste gebruiker

Eline* schreef:Wat doet het er nou weer toe of het honden van het asiel waren?? :roll:
Maar vervelend..heeft ze echt gaatjes?
Voor zover ik kan zien niet, hoewel ze wel aan haar poot zit te likken.
Begrijp me niet verkeerd dat ik iets tegen honden van het asiel heb hoor, maar het asiel zit daar vlakbij dus had ik zo'n vermoeden.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

OO, geen gaten...dan is er ook niet veel gebeurd. Dit soort dingen zijn nou eenmaal des honds! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

halloa
toch kan zulk soort gedrag door vreemde honden veel verzieken bij een hond hoor mijn jackrussel is als pup zeinde een paar keer door een grote loslopende hond tot bloedens gebeten en de spontanie tijd van mijn jack tegen over andere honden was daarna gelijk verdwenen hij werd angstig voor al de vreemde honden en door zijn angst ging hij aanvallen zodat er op het laast echt een muilkorf moest komen honden die coriceren oke maar valse loslopende honden bah ik hoop dat je hond er niks aan over houd groetsels twink
nora
Vaste gebruiker

Sjalot schreef:Heeft de andere hond haar tot bloedens toe gebeten?
Gelukkig voor zover ik kan zien niet, maar hij bleef gewoon bijten, want Nora jankte en dat doet ze niet zo gauw.
Gelukkig konden we de honden uit elkaar halen, maar ze is er wel van onder de indruk :cry:
chrico
Zeer actief

twinkeltje schreef:halloa
toch kan zulk soort gedrag door vreemde honden veel verzieken bij een hond hoor mijn jackrussel is als pup zeinde een paar keer door een grote loslopende hond tot bloedens gebeten en de spontanie tijd van mijn jack tegen over andere honden was daarna gelijk verdwenen hij werd angstig voor al de vreemde honden en door zijn angst ging hij aanvallen zodat er op het laast echt een muilkorf moest komen honden die coriceren oke maar valse loslopende honden bah ik hoop dat je hond er niks aan over houd groetsels twink
Dan kan dat niet anders dan dat je je pup ook los had en die andere hond bij hem liet komen. Dat het een keer gebeurd okee, maar meerdere malen 8O
Soms moet spontaniteit gecorrigeerd worden en dat ziet er voor baasjes niet altijd even leuk uit.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
nora
Vaste gebruiker

chrico schreef:Dat gebeurd gewoon wel eens als een hond een correctie krijgt. Als Nora een beetje slim is gaat zij niet meer enhousiast op een groep honden af maar loopt ze er "rustig" op toe.
Nou, Nora heeft wel eens meer een corretie gehad van andere honden, dat is heel normaal, maar dit had ik nog nooit meegemaakt.
Ik weet niet of dit een correctie is te noemen of gewoon aanvallen.
chrico
Zeer actief

Als het een agressieve aanval was dan had er bloed gevloeid.
Bij de ene hond ziet een correctie er nu eenmaal erger uit (qua lawaai en houding) dan bij de andere hond.
Nora komt hier vast wel overheen want hondentaal word vaak goed begrepen door honden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Nou als ze niet gewond is valt het wel mee hoor. ;)
Hoover heeft ook wel eens gevochten (doet hij niet vaak, is op 1 hand te tellen) en het ziet er altijd heel indruk wekkend uit, maar onder tussen hebben ze geen schram. Of naja misschien wel een schrammetje...
Meestal valt het wel mee. ;)
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Soms moet spontaniteit gecorrigeerd worden en dat ziet er voor baasjes niet altijd even leuk uit.
Het geluid is vaak het ergste wat er gebeurd, alleen het ziet er verschrikkelijk uit allemaal. Odin houdt niet van opdringerige typetjes, dus corrigeert ook zo nu en dan ;)

Maar goed, al met al heel vervelende situatie dus
twinkeltje
moderator

halloa dit gaat dus niet altijd op he
mijn hond liep altijd aan de riem nooit los
maar deze twee honden waar het omging hebben al meerdere honden toen de tijd zo toegetakeld waar van 1 zelfs geopereert moest woorden
gelukkig woon ik nu in een andere buurd en jammer genoeg is de jack door ouderdom overlede
en ik weet ook dat dit niet de fout van de honden was maar door de lieve opvoeding tussen grote haken van hun baas groetjes twink
nora
Vaste gebruiker

Nou, ik hoop alleen 1 ding: dat ze niet haar spontaniteit hierdoor heeft verloren, want ze schrok zich echt een hoedje en zocht meteen bescherming bij ons.
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

nora schreef:Nou, ik hoop alleen 1 ding: dat ze niet haar spontaniteit hierdoor heeft verloren, want ze schrok zich echt een hoedje en zocht meteen bescherming bij ons.
Heb je die gegeven?
Zo ja, hoe?
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
twinkeltje
moderator

nee hoor nora zo te horen viel het mee leek het erger dan het was en dat is normaal gedrag ze wijzen elkaar op hun plek
ook al blijft het zieleg geef haar maar een dikke knuf groetsels twink
nora
Vaste gebruiker

EvitaP schreef:
nora schreef:Nou, ik hoop alleen 1 ding: dat ze niet haar spontaniteit hierdoor heeft verloren, want ze schrok zich echt een hoedje en zocht meteen bescherming bij ons.
Heb je die gegeven?
Zo ja, hoe?
Gewoon even een lief woordje en knuffel, daarna liep ze gelijk weer met ons mee.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nora schreef:
Sjalot schreef:Heeft de andere hond haar tot bloedens toe gebeten?
Gelukkig voor zover ik kan zien niet, maar hij bleef gewoon bijten, want Nora jankte en dat doet ze niet zo gauw.
Gelukkig konden we de honden uit elkaar halen, maar ze is er wel van onder de indruk :cry:
voor jou is het naar.. voor de hond gewoon een correctie... als er geen bloed of gaatjes zijn is er niets aan de hand ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

misschien heeft ze nu geleerd om niet maar zo naar vreemde honden toe te vliegen... je moet niet alleen de nadelen zien maar ook de voordelen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

malinois schreef:
misschien heeft ze nu geleerd om niet maar zo naar vreemde honden toe te vliegen... je moet niet alleen de nadelen zien maar ook de voordelen...
Ja, heb ik laatst ook nog bij de hand gehad. We wandelden met de honden en Xitan liep aan de riem, JUIST omdat hij niet van vreemde honden houdt.
Toen kwam er iemand met een Griffon aan, die los liep. Het dier liep enthousiast naar Xitan toe, maar hij kwam van een koude kermis thuis. Xitan greep 'm, hond begon te janken en gelukkig liet Xitan weer los.
Het baasje van de hond zei ook dat het zijn eigen schuld was, dat we waarschijnlijk de hond niet voor niets aangelijnd hadden. Ook zei hij dat zijn hond nu misschien eens niet meer zomaar op iedere andere hond af zou rennen.
AfbeeldingAfbeelding
nora
Vaste gebruiker

tbeast schreef:
malinois schreef:
Ja, heb ik laatst ook nog bij de hand gehad. We wandelden met de honden en Xitan liep aan de riem, JUIST omdat hij niet van vreemde honden houdt.
Toen kwam er iemand met een Griffon aan, die los liep. Het dier liep enthousiast naar Xitan toe, maar hij kwam van een koude kermis thuis. Xitan greep 'm, hond begon te janken en gelukkig liet Xitan weer los.
Het baasje van de hond zei ook dat het zijn eigen schuld was, dat we waarschijnlijk de hond niet voor niets aangelijnd hadden. Ook zei hij dat zijn hond nu misschien eens niet meer zomaar op iedere andere hond af zou rennen.
Ja, okee,maar jij had je hond tenminste nog aangelijnd.
Deze hond was dus niet aangelijnd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zo'n aso zal het niet geweest zijn als hij liep te spelen met 3 andere honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Inderdaad, als het met de andere honden goed ging, zal het er denk ik toch aan gelegen hebben dat jouw hond te enhousiast naar de groep ging.
Amar wordt ook wel eens gecorrigeerd als ze in een groep honden terecht komt. Ze verweert zich dan niet, de 'aanvaller 'laat haar weer gaan en het is weer klaar. Geen probleem!
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het kon Wuilus wel zijn geweest ;) Die grijpt ook teven als ze op haar af stormen, geen bloed als de andere hond tenminste opgeeft en gaat gillen maar wel een wat te harde correctie. Tja, als ze vast is neem ik geen enkel risico, dan loop ik weg, is ze los en de andere hond luisterd niet en komt gewoon terwijl ik haar roep en ze naar mij komt laat ik ze gaan. Dan beginnen somige mensen ook te tieren maar mijn mening is dat als er geen bloed vloeid er pure hondentaal gesproken wordt, herders bv zijn nogal verbaal en fysiek ingesteld, dat klinkt en toont veel harder dan het bedoeld was.

Ik zou me geen zorgen maken, niet meer troosten trouwens als ze terugkomt, je hebt haar nu geleerd dat ze erg zielig was na die uitval, dat levert de basis voor angsten, baas was immers erg overstuur dus het zal wel een drama zijn geweest ;)
Afbeelding
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Zolang er geen gewonden zijn gevallen valt het nog wel mee. Gebeurt hier heel vaak als ik met de honden aan het wandelen ben.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nora schreef:
tbeast schreef:
malinois schreef:
Ja, okee,maar jij had je hond tenminste nog aangelijnd.
Deze hond was dus niet aangelijnd.
je hond kan best een stootje hebben en vaak is het meer lawaai en gepiep dan dat er echt wat aan de hand is! :ok:
Afbeelding
nora
Vaste gebruiker

Vandaag waren we dus weer in het park en ja hoor: dezelfde hond was er.
Dus kon ik toch even vragen wat er nu precies aan de hand was gisteren.
Volgens die vrouw had het dus met rangorde te maken, maar nu kwam Nora natuurlijk niet enthousiast naar de hond toe, nu deed ze niets, maar Nora was wel heel bang voor die hond, liep echt met d'r staart tussen d'r poten naar ons toe.
Het is natuurlijk altijd zielig als het je eigen hond aan gaat.
Is net als met kinderen vind ik, je komt toch altijd voor je eigen kinderen en beesten op.
chrico
Zeer actief

Kan het me wel voorstellen hoor dat je schrikt. Maar wel goed dat je bent gaan vragen en dat Nora nu heeft gezien dat ze niets doet als zij rustig naar haar toe gaat (of in elk geval in de buurt komt)
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nora schreef:Vandaag waren we dus weer in het park en ja hoor: dezelfde hond was er.
Dus kon ik toch even vragen wat er nu precies aan de hand was gisteren.
Volgens die vrouw had het dus met rangorde te maken, maar nu kwam Nora natuurlijk niet enthousiast naar de hond toe, nu deed ze niets, maar Nora was wel heel bang voor die hond, liep echt met d'r staart tussen d'r poten naar ons toe.
Het is natuurlijk altijd zielig als het je eigen hond aan gaat.
Is net als met kinderen vind ik, je komt toch altijd voor je eigen kinderen en beesten op.
Is niets zieligs aan hoor...ze heeft ervan geleerd blijkt wel!
Als jij iemand niet mag ga je er ook niet naar toe, zij nu ook niet meer...
De boodschap is in ieder geval duidelijk geweest voor haar...
Misschien gebeurt het, misschien niet, maar ooit zal zij misschien ook even een andere hond op z'n plek zetten...dat is hondentaal...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”