Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudjaarswandeling Bussloo

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Oudjaarswandeling Bussloo

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik neem in ieder geval Jones mee en de rest zie ik nog wel even :D
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

samantha! schreef:Ik neem in ieder geval Jones mee en de rest zie ik nog wel even :D
Dat vindt Mojo denk ik heel erg leuk! :cheer:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

samantha! schreef:Ik neem in ieder geval Jones mee en de rest zie ik nog wel even :D
Leuk zeg! :E: Ayleens dank is groot.
samantha!
Zeer actief

LongFields schreef:
Jones ook, kunnen de pubers elkaar eens ontmoeten :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

_Leonie schreef:
Leuk zeg! :E: Ayleens dank is groot.
Ja, kan hij ook zijn vriendin weer ontmoeten :cheer:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

veertje schreef:Is het de bedoeling iets aan eten/drinken mee te nemen? Ik wil wel een (of 2) cake(s) bakken. Of hebben jullie al genoeg te eten zo rond de feestdagen? :mrgreen:
Leuk! Misschien wel leuk voor aan het einde :)
h a n s schreef:Wij zijn er ook weer bij.
:cheer: Gezellig!

Gaaf alweer zo'n grote groep. Ik vroeg me af of er nog animo voor was, maar dat is er dus zeker nog.

Wat betreft de honden onderling, lijkt het me gewoon normaal dat iedereen zijn eigen hond(en) in de gaten houdt. Vorig jaar hebben we één opstootje gehad, maar dat was snel opgelost. Mijn Beau had daar mee te maken en daarom heb ik hem nog beter in de gaten gehouden dan anders. En als er honden echt niet samengaan kunnen we altijd nog splitsen, maar dat verwacht ik niet. Gaat helemaal goedkomen :D
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Ik neem ook altijd een extra riem mee voor Ayleen. Ze is nog wel jong dus misschien nog wat jolig, al is ze nu loops geweest dus misschien dat ze al iets volwassener is geworden. :tongue:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik twijfel.. :oeps: Wordt vervolgd!
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb ook een clown aan de riem hoor. Al denk ik dat hij ooverdonderd raakt van zo'n grote groep honden en wel stil zal zijn. Hij kan eigenlijk met alles samen, behalve heel patsige reuen die er qua leeftijd dichtbij zitten. Dat kan nog wel eens spanning opleveren maar daar blijft het dan wel bij.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

samantha! schreef:
LongFields schreef:
Jones ook, kunnen de pubers elkaar eens ontmoeten :cheer:
Ja, leuk! :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hilde schreef: Wat betreft de honden onderling, lijkt het me gewoon normaal dat iedereen zijn eigen hond(en) in de gaten houdt. Vorig jaar hebben we één opstootje gehad, maar dat was snel opgelost. Mijn Beau had daar mee te maken en daarom heb ik hem nog beter in de gaten gehouden dan anders. En als er honden echt niet samengaan kunnen we altijd nog splitsen, maar dat verwacht ik niet. Gaat helemaal goedkomen :D
Dat lijkt me ook wel heel logisch hoor Hilde, dat iedereen zijn eigen hond of honden in de gaten houdt.
Ik verwacht van Mojo geen problemen, afgelopen week met een roedeltje van 6 andere honden gelopen die hij nog niet kende, waaronder 1 Markiesjespup van 14 weken, en dat ging prima en zonder 1 onvertogen woord.
Denk dat hij in een grotere groep honden gewoon een maatje zoekt, of een paar, om lekker mee te ravotten. En dan denk ik dat de honden die een beetje dezelfde leeftijd of energie hebben, zeker de jongere, elkaar wel op zullen zoeken.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Het zal even aftasten zijn in het begin, maar HFers zijn over het algemeen heel verantwoord met hun honden op stap volgens mij.

Wat Lola betreft, die vindt het waarschijnlijk best eng en blijft aan mijn been plakken. Maar als ze een heldendag heeft, neemt ze wat meer ruimte en als het een topdag is en er zit een hond van haar gading bij, dan gaat ze kennismaken. Als er honden bij haar komen terwijl ze dat niet wil, straalt ze aan alle kanten uit dat ze dat niet leuk vindt. Helpt dat niet, snauwt ze een keer.

Geen probleem denk ik?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

-Lilo- schreef:Het zal even aftasten zijn in het begin, maar HFers zijn over het algemeen heel verantwoord met hun honden op stap volgens mij.

Wat Lola betreft, die vindt het waarschijnlijk best eng en blijft aan mijn been plakken. Maar als ze een heldendag heeft, neemt ze wat meer ruimte en als het een topdag is en er zit een hond van haar gading bij, dan gaat ze kennismaken. Als er honden bij haar komen terwijl ze dat niet wil, straalt ze aan alle kanten uit dat ze dat niet leuk vindt. Helpt dat niet, snauwt ze een keer.

Geen probleem denk ik?
Coda reageert vaak nogal bot op angstige honden, maar wel nadat ze contact maken met haar. Beklikken en onderdanig voor haar rollen enzo, dat is niet zo verstandig :mrgreen: Zelf maakt ze geen contact als andere honden dat niet doen. Gaat dat goed denk je? Anders blijven wij wel thuis hoor, ik ben er nog niet helemaal uit.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Nee joh, maeve, gek! Niemand blijft thuis! Lola maakt geen contact zelf, dus dat zit goed hoor. Als ze wel zelf contact maakt, zo'n 1x per jaar :mrgreen: , heeft ze zelf allang bekeken dat het een rustige, stabiele, welwillende hond is.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

-Lilo- schreef:Als er honden bij haar komen terwijl ze dat niet wil, straalt ze aan alle kanten uit dat ze dat niet leuk vindt. Helpt dat niet, snauwt ze een keer.

Geen probleem denk ik?
Wat mij betreft absoluut niet.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

-Lilo- schreef:Het zal even aftasten zijn in het begin, maar HFers zijn over het algemeen heel verantwoord met hun honden op stap volgens mij.

Geen probleem denk ik?
Heb ik geen problemen mee.
Ik merk dat zowel Tommy als ik het hele hondentaaltje steeds beter snappen. Kwam vanmiddag nog een hond tegen in het losloopgebied die niet op Tom's speeluitnodiging inging en een grom liet horen, hij is inmiddels zover dat hij dan niet meer aandringt en afstand neemt.
Hij is wel het type "hallo ik ben Tommy, spelen?" en probeert de tegenpartij dan uit te dagen tot een lekker racepartijtje.
Afbeelding
Manu

Manu is een echte womanizer. Die heeft de teefjes in de buurt al om hem heen dansen. Juist de onzekere teefjes zijn gek op hem. Dus wie weet :D
Ik hoop echt dat ik mee kan, zou te regelen moeten zijn :ok: Misschien wil er iemand carpoolen?
Ik denk dat ik vanuit Den Haag rijd.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

welshwitch schreef:

Geen probleem denk ik?
Heb ik geen problemen mee.
Ik merk dat zowel Tommy als ik het hele hondentaaltje steeds beter snappen. Kwam vanmiddag nog een hond tegen in het losloopgebied die niet op Tom's speeluitnodiging inging en een grom liet horen, hij is inmiddels zover dat hij dan niet meer aandringt en afstand neemt.
Hij is wel het type "hallo ik ben Tommy, spelen?" en probeert de tegenpartij dan uit te dagen tot een lekker racepartijtje.
Als hij af en toe een poot op zijn lijf niet erg vindt, heeft hij denk ik een speelmaatje gevonden. Mojo speelt nogal graag met zijn voorpoten namelijk.
_Leonie
Zeer actief

Manu schreef:Manu is een echte womanizer. Die heeft de teefjes in de buurt al om hem heen dansen. Juist de onzekere teefjes zijn gek op hem. Dus wie weet :D
Ik hoop echt dat ik mee kan, zou te regelen moeten zijn :ok: Misschien wil er iemand carpoolen?
Klinkt als Ayleens nieuwe liefde. Ze is dol op echte reuen en kan ook erg haar best doen om te zorgen dat ze haar ook heeeuuul leuk vinden. :schrik: :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Manu schreef: Ik hoop echt dat ik mee kan, zou te regelen moeten zijn :ok: Misschien wil er iemand carpoolen?
Hoewel ik normaal gesproken redelijk in jouw buurt zit, kom ik op Oudjaarsdag vanuit Ermelo dus dan heb je niets aan mij voor het carpoolen. Hopelijk is er iemand anders die je mee wil en kan nemen.
Manu

LongFields schreef:
Manu schreef: Ik hoop echt dat ik mee kan, zou te regelen moeten zijn :ok: Misschien wil er iemand carpoolen?
Hoewel ik normaal gesproken redelijk in jouw buurt zit, kom ik op Oudjaarsdag vanuit Ermelo dus dan heb je niets aan mij voor het carpoolen. Hopelijk is er iemand anders die je mee wil en kan nemen.
Als ik beloof te stofzuigen kan ik zelf misschien wel rijden :engel: Het is een flink stukje dus carpoolen is misschien sowieso verstandig :D
Ermelo, bofkont! Ga je lekker met de honden weg?
Als ik toch ergens met zo'n step wil crossen is het daar wel.

Leuk! Manu is gek op mooie teven :lol1:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ga niet nee, gezien de honden die meegaan doe ik daar Csiva geen plezier mee. Niet echt speelmaatjes in haar maat ;) Al die grotere honden vind ze alleen alleen maar heel spannend ;)
Manu

Om Manu hoef je je geen zorgen te maken hoor Machie. Die blijft aan de lijn en weet (meestal) welke honden wel en niet in zijn voor spel en/of contact.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Manu schreef:
Ermelo, bofkont! Ga je lekker met de honden weg?
Ja, zoals zo'n beetje ieder vrij moment. :wink:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

LongFields schreef:
-Lilo- schreef:Als er honden bij haar komen terwijl ze dat niet wil, straalt ze aan alle kanten uit dat ze dat niet leuk vindt. Helpt dat niet, snauwt ze een keer.

Geen probleem denk ik?
Wat mij betreft absoluut niet.

Voor mij ook niet.

Als ik het zo lees dan schat ik in dat ik geen hond meer heb aan Finn die avond :cheer:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Manu schreef:Om Manu hoef je je geen zorgen te maken hoor Machie. Die blijft aan de lijn en weet (meestal) welke honden wel en niet in zijn voor spel en/of contact.
Csiv ging in het verleden vluchten als t eng werd. Dit doet ze al even niet meer maar met oud en nieuw... Ik wil het risico gewoon niet nemen ;)
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

-Lilo- schreef:Nee joh, maeve, gek! Niemand blijft thuis! Lola maakt geen contact zelf, dus dat zit goed hoor. Als ze wel zelf contact maakt, zo'n 1x per jaar :mrgreen: , heeft ze zelf allang bekeken dat het een rustige, stabiele, welwillende hond is.
Nouja, als mijn hond de boosdoener is blijft ze gewoon thuis hoor, geen probleem :wink: Maar als ik dat zo hoor gaat het wel goed komen tussen die twee!
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Wat leuk zo'n grote groep zeg! Ik ben benieuwd naar jullie en de honden natuurlijk. Ik heb er al helemaal zin in!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau vindt alle andere honden Onbelangrijk dus hij ziet het liefst dat alle honden en mensen hem met rust laten. Voor de laatste categorie maakt hij een uitzondering als ze eten hebben :mrgreen:
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Haha ja dat laatste klopt Hilde!

Maarrrr wij kunnen ook, bezoek komt toch wat later en dat vind ik niet zo erg. Haha.
Evert is een beetje hetzelfde qua gedrag als Beau. Hij zit ook aan de lijn omdat hij aardig doof begint te worden en als ik roep kan hij niet zo goed horen waar ik sta en raakt dan in paniek als hij mij niet vindt.
En rent in blinde paniek naar de auto. Freek zal zich wel vermaken met zoveel speelvriendjes. Over het algemeen is hij erg makkelijk, alleen heeft hij nog nooit zoveel honden bij elkaar gezien haha.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”