Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kapucijners???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Kapucijners???

Ongelezen bericht door Le Grand »

Manlief eet niet thuis dus ik dacht lekker makkelijk, ik eet kapucijners met stroop :wink: . Moet eerlijk zeggen dat gebeurt bijna nooit.
Dus kapucijners in het pannetje en Bowie, die heerlijk lag te slapen, wordt wakker, sprint de keuken in en gaat vol verwachting voor het fornuis zitten??? En dat doet hij nou weer nooit. :80:
Ik heb Bow 2 eetlepels gegeven en die gingen er met heel veel smaak in. Zonder stroop, dat dan weer wel.
Maar nu? Ik zou hem best wel af en toe willen verwennen met kapucijners. Het is niet zo'n hele goede eter en als hij dit nu lekker vindt, vind ik het leuk voor de afwisseling.

Krijgen jullie honden wel eens kapucijners of andere peulvruchten? En hoeveel dan ongeveer?
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Re: Kapucijners???

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik zou eerst het effect vanavond even afwachten :O: :schrik:

:engel: :engel: als ik zie wat het effect is als ik zelf capoucijners eet :mann:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb even gegoogled op capucijners en honden, en dit kwam eruit:
Nee, niet verstandig om te geven. En al zeker niet in grote hoeveelheden. Het zijn beide peulvruchten. Ze krijgen er vrijwel altijd een teveel aan darmgas van. Bovendien bevatten ze veel koolhydraten, die een hond niet nodig heeft.
Zal wel geen ramp zijn om af en toe wat te geven, maar stelselmatig zou ik het dus niet geven ;)
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Hier noemen we capucijners 'raasdonders'.
Heerlijk, maar gasvormend zeg maar :D
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Die van mij wordt hysterisch van bloemkool
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Whahaha succes!
Hier vraten ze graag bruine bonen, maar ik weet wat het met mensen kan doen, dus ik geef het de honden met mate :wink:
Dingen die bij mensen behoorlijk op de darmen kunnen spelen geef ik mijn honden niet snel. Verder ben ik er niet zo moeilijk in. De oudere honden waren wel wat gewend. De pup geef ik af en toe iets verantwoords wat van tafel overblijft. Met mate.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:Ik heb even gegoogled op capucijners en honden, en dit kwam eruit:
Nee, niet verstandig om te geven. En al zeker niet in grote hoeveelheden. Het zijn beide peulvruchten. Ze krijgen er vrijwel altijd een teveel aan darmgas van. Bovendien bevatten ze veel koolhydraten, die een hond niet nodig heeft.
Zal wel geen ramp zijn om af en toe wat te geven, maar stelselmatig zou ik het dus niet geven ;)

:wink: Dat moet ik twee van de vier dan toch maar eens vertellen.
En hoe veel honden eten er dagelijks sperziebonen?
Zolang hij er niet van gaat meuren zou ik het wel prima vinden.
Charlie eet gerust een bak zeer hete chili met zwarte/kidneybonen leeg, zonder er ooit een extra windje om te laten.
Lemuria

dagmar88 schreef:
Lemuria schreef:Ik heb even gegoogled op capucijners en honden, en dit kwam eruit:

:wink: Dat moet ik twee van de vier dan toch maar eens vertellen.
En hoe veel honden eten er dagelijks sperziebonen?
Zolang hij er niet van gaat meuren zou ik het wel prima vinden.
Charlie eet gerust een bak zeer hete chili met zwarte/kidneybonen leeg, zonder er ooit een extra windje om te laten.
Ey, ik heb dit niet getypt he, was iets dat ik online vond :mrgreen: Het ging mij vooral om de strekking "darmgas", ik ken persoonlijk (nou ja, nu wel dus) geen hond die niét ruft als een nijlpaard op peulvruchten ;) Daar moet je maar net trek in hebben.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef: Ey, ik heb dit niet getypt he, was iets dat ik online vond :mrgreen: Het ging mij vooral om de strekking "darmgas", ik ken persoonlijk (nou ja, nu wel dus) geen hond die niét ruft als een nijlpaard op peulvruchten ;) Daar moet je maar net trek in hebben.

:mrgreen: Ze is ook heel bijzonder. Kan alles eten, behalve hondenvoer.
De keer dat ze een hele witte kool, pak droge rijst en zak soepgroenten buit had gemaakt heeft ze wel gestonken :lol1:
Lemuria

dagmar88 schreef:
Lemuria schreef: Ey, ik heb dit niet getypt he, was iets dat ik online vond :mrgreen: Het ging mij vooral om de strekking "darmgas", ik ken persoonlijk (nou ja, nu wel dus) geen hond die niét ruft als een nijlpaard op peulvruchten ;) Daar moet je maar net trek in hebben.

:mrgreen: Ze is ook heel bijzonder. Kan alles eten, behalve hondenvoer.
De keer dat ze een hele witte kool, pak droge rijst en zak soepgroenten buit had gemaakt heeft ze wel gestonken :lol1:
Spoort niet :smile2:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”