Een excuus waarvoor? Het is maar net hoe je tegen een hond aankijkt. Dat er mensen zijn die hun honden in huis laten leven en bijvoorbeeld op bed laten slapen is leuk, maar is dat een reden dat iedereen dat dan maar moet doen?Hutsje schreef:En is dat een excuus dan? Als een ander in de sloot springt doe je dat toch ook niet? Ik woon ook op een boerderij onze honden hebben een kleine 10.000 m2 tot hun beschikking Dieter!, en toch komen ze 4 keer per dag het erf af, tegen de verveling en voor hun beweging. Als ik langs mijn buren rij met mijn 3 bullen in de auto kijken ze ook heel vreemd. Niemand doet dat hiet maar dat maakt mij toch niet uit? Ik ben een zelfdenkend mens, verdiep me in de diersoortenie ik hou en ik bepaal zelf hoe ik omga met mijn honden. Dat kijk ik niet klakkeloos van anderen af.Annet schreef:Nou oké dan, geen 20-30 jaar geleden, tegenwoordig ook nog. Ik woon op het platteland en de meeste honden op boerderijen hier in de buurt leven ook gewoon buiten en komen helemaal nooit binnen. En hoe denk je dat ze kijken als ik met mijn 2 honden langs kom fietsen? :piew Maar ik kan me voorstellen dat je zo denkt als je in de stad woont.
De meeste boeren die ik ken, beschouwen honden en katten als werkdieren, die dienen om het erf vrij van ongedierte te houden. Ze vinden honden vies en ze vinden bovendien dat honden niet in huis horen omdat dat zielig is voor de hond, die hoort de vrijheid te hebben. Is dat verkeerd? Ik denk het niet, zolang de hond eten en drinken krijgt en een droge, warme slaapplek kan vinden. Hiermee belanden we weer in de discussie dat anderen gaan bepalen hoe mensen hun honden moeten houden.
Jij denkt van jezelf dat je een perfecte hondenbaas bent, maar daar kan iemand anders best een andere mening over hebben. Maar zolang je je honden niet mishandelt en verder goed verzorgt, heeft niemand daar wat over te zeggen.