Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudjaarswandeling Bussloo

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Re: Oudjaarswandeling Bussloo

Ongelezen bericht door welshwitch »

LongFields schreef:
welshwitch schreef:
-Lilo- schreef:Het zal even aftasten zijn in het begin, maar HFers zijn over het algemeen heel verantwoord met hun honden op stap volgens mij.

Wat Lola betreft, die vindt het waarschijnlijk best eng en blijft aan mijn been plakken. Maar als ze een heldendag heeft, neemt ze wat meer ruimte en als het een topdag is en er zit een hond van haar gading bij, dan gaat ze kennismaken. Als er honden bij haar komen terwijl ze dat niet wil, straalt ze aan alle kanten uit dat ze dat niet leuk vindt. Helpt dat niet, snauwt ze een keer.

Geen probleem denk ik?
Heb ik geen problemen mee.
Ik merk dat zowel Tommy als ik het hele hondentaaltje steeds beter snappen. Kwam vanmiddag nog een hond tegen in het losloopgebied die niet op Tom's speeluitnodiging inging en een grom liet horen, hij is inmiddels zover dat hij dan niet meer aandringt en afstand neemt.
Hij is wel het type "hallo ik ben Tommy, spelen?" en probeert de tegenpartij dan uit te dagen tot een lekker racepartijtje.
Als hij af en toe een poot op zijn lijf niet erg vindt, heeft hij denk ik een speelmaatje gevonden. Mojo speelt nogal graag met zijn voorpoten namelijk.
Hij is wel wat gewend, speelt het liefst met grote honden en als het hem te gortig wordt zoekt hij mij op om achter te schuilen.
Dat duurt ongeveer 2 seconden en dan mengt hij zich weer in het feestgedruis.
Ik denk dat hij Mojo wel leuk gaat vinden.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

@hilde, vertel beau maar dat Lola er waarschijnlijk ook is :schrik:

@evertje ik ben benieuwd of Lola freek weer zo leuk vindt. Daar was ik echt verbaasd over op de renbaandag! Freek is nou niet bepaald de ruuuuuustige, doodkalme sul :D
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

@Lilo, nee grappig was dat! Echt rustig is hij niet, maar aan de andere kant is hij evert gewend en die houdt er ook niet van dat altijd drukke gedoe en daar kan hij ook helmbloem en rustig tegen doen. En wie weet heeft ze wel een zwak voor grote zwarte hondenmannen :engel:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ah, dan is de SHH club compleet :mrgreen: Leuk!

En Beau is zich al mentaal aan het voorbereiden op Lola :tongue:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik moet helaas afzeggen, geen vervoer en openbaar vervoer is inderdaad niet te doen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Kruimel53 schreef:
Machie schreef:Ik ga niet nee, gezien de honden die meegaan doe ik daar Csiva geen plezier mee. Niet echt speelmaatjes in haar maat ;) Al die grotere honden vind ze alleen alleen maar heel spannend ;)
Hoe groot/klein is Csiva? De IJsco's zijn middenmaatjes en allebei best aardig. Logi is een echte charmeur en Kátur heel lief met bange honden.
42 cm :D Ze is echt maar klein. Vind ik dan ;)
Ik denk er nog ff over na. T is voor haar wel heel goed en 2 weken terug liep ze ook zonder problemen in een groep van 14 honden ;) Maar dat waren allemaal middelmaatjes ;)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Kruimel53 schreef:
Kátur is ong. 45 cm en Logi officieel 49, dus dat valt nog in haar klasse. Kátur is een beetje te oud en te stram om nog echt woest te spelen maar Logi kan dat prima, met honden die hij leuk vindt.
Dat vind ze nog prima idd :ok:
Csiva is niet van de woeste spelletjes maar van het tikkertje spelen. Alleen vind ze t niet leuk als honden dan gaan jagen. Gelukkig kan ik haar ondertussen goed lezen en haar op zo'n moment terug roepen ;)
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Machie schreef:
Kruimel53 schreef:
Kátur is ong. 45 cm en Logi officieel 49, dus dat valt nog in haar klasse. Kátur is een beetje te oud en te stram om nog echt woest te spelen maar Logi kan dat prima, met honden die hij leuk vindt.
Csiva is niet van de woeste spelletjes maar van het tikkertje spelen. Alleen vind ze t niet leuk als honden dan gaan jagen. Gelukkig kan ik haar ondertussen goed lezen en haar op zo'n moment terug roepen ;)
Sadie en Jules zijn kleiner;)

Maar ik weet nog niet zeker of ik kom, misschien ga ik trainen met Ivy en dat gaat voor ;)
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Jaaa Sadie vind Csiva wel heeeel leuk denk ik :LOL:
Cos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer mix.

Ongelezen bericht door Cos »

Misschien kom ik ook wel die kant op met Tess. Tenzij er in de buurt iets is wat dichterbij is.
'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
Machie
Zeer actief

Cos schreef:Misschien kom ik ook wel die kant op met Tess. Tenzij er in de buurt iets is wat dichterbij is.
Ohhhh dan moet ik wel mee :LOL:
Csiva vind Tess heeeel leuk ;)
welshwitch
Technisch beheer

Machie schreef:
Kruimel53 schreef:
Tommy is ook geen grote hond en dol op tikkertje :)
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hier nog een mini die van tikkertje houdt. Hij snapt de hondentaal ook goed, dus als hem duidelijk gemaakt wordt dat hij even moet dimmen dan zoekt hij een ander speelmaatje.

Ik heb nog even gedacht Biry of Joris mee te nemen maar voor Biry is dat te ver rijden en Joris is een oude chagerijn die dat drukke gedoe niet kan waarderen.
Hilde
Zeer actief

Antoinette met Asta en Booh lopen ook mee :)
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hilde schreef:Antoinette met Asta en Booh lopen ook mee :)
Leuk! :ok:
welshwitch
Technisch beheer

Ik zou het proberen Frolic.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat mij betreft mag het hoor. :ok: Wel fijn dat je het aangeeft, en dat hij niet heel veel schade kan aanrichten haha!
Machie
Zeer actief

Gewoon proberen Frolic, als je iedereen waarschuwt zoals je nu doet moet t goed gaan. Iedereen weet er nu van. Ik waarschuw mensen ook atijd dan ze Csiva niet moeten aanraken, werkt prima ;)
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Het lijkt me ieder jaar zo gezellig om mee te lopen maar het is een aardig eindje weg, Izzy is in vreemde gebieden altijd al bangig, vuurwerk gaat tegenwoordig wel op afstand en als het niet continu is maar voor 's avonds krijgt ze omeprazol en daar begin ik 's ochtends mee en ik kan haar gedrag dan niet meer goed inschatten. Alles bij elkaar dus geen goed idee om mee te gaan maar dat vind ik wel jammer.

Jullie wel veel plezier!
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Jammer Rebble!

Ik zou het niet doen, Frolic. Er hoeft maar één onbewaakt moment te zijn en dat gaat fout. Daarbij snap ik niet waarom je voor je eigen gezelligheid je hond dat aan wil doen. Je bent uiteraard welkom, maar als ik jou was zou ik mijn hond dat niet aan willen doen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Ik heb het met Csiva dus wel gedaan. Ze heeft daardoor geleerd dat als ze bij mij is het veilig is. En mijn ervaring is dat hondenmensen andermans honden gewoon met rust laten.
Ik ben sowieso wel een beetje van het overdonderen. Met zoveel mensen en prikkels grijpen honden naar mijn idee het snelste terug op iemand die ze goed kennen en betrouwbaar is.
Hilde
Zeer actief

Het ligt er aan of je flooding leuk genoeg vindt om je hond aan bloot te stellen. En of je een dag als oudjaarsdag daar geschikt voor vindt. En je gaat er blondelings vanuit dat er alleen verantwoorde eigenaren mee gaan, maar vorig jaar hadden we ook iemand die niet door had dat zijn hond anderen lastig viel. En we zijn niet de enige op Bussloo.. Als ik een Toby had zou ik het niet doen. En nogmaals: je bent welkom en van Beau en mij zul je geen last hebben. De keus is aan jou, voldoende mensen die het wel zouden gokken.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Eens met Hilde. Ik vraag me ook af of oudjaarsdag nou zo'n geschikte dag is om hem zo in het diepe te gooien. Anders kon het ook wel eens averechts gaan werken he, wel iets om over na te denken.
_Jules_
Zeer actief

Maar dit is gelijk wel een hele grote groep..ik zou het niet doen, zou ook niet zo blij zijn als die toch schrikt en dan in m'n been hangt ;)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou het ook niet doen eerlijk gezegd. Ten eerste weet ik niet of je band al hecht genoeg is om deze toch wel spannende gebeurtenis van mensen en honden zonder latere ellende te doormaken. Ten tweede weet je ook niet wat een uitval van Toby bij de rest van de groep honden veroorzaakt. Als er honden bij zijn die opkomen voor hun roedelgenootje, of voor hun baas, dan heb je als je pech hebt ineens de vlam in de pan.

Het zou goed kunnen gaan natuurlijk, maar ik zou zoiets niet voor het eerst uitproberen in een dergelijke groep en op een dag als oudjaarsdag. Spreek dan gewoon een keer met een groepje van een hond of 5 af, allemaal stabiel/stoïcijns en niet reactief en kijk wat er in klein verband gebeurt.

Met een dusdanig grote en diverse groep waarmee gewandeld wordt op oudjaarsdag zou ik zoiets zelf niet voor het eerst uitproberen.

Wat mij betreft ben je welkom hoor, denk niet dat Mojo er wat van zal hebben mocht Toby naar hem uitvallen, maar ik vraag me af of je Toby er überhaupt wel een plezier mee zou doen.

*Edit: de reden waarom ik ervoor gekozen heb alleen met Mojo te gaan is dat mijn meiden niet altijd even gemakkelijk zijn, zeker samen nogal eens wat kunnen opruien en ik dat voor Mojo niet als voorbeeld wil hebben. Mijn oog houden op 1 hond in plaats van 3 is ook veel relaxter voor mezelf, en zo hoop ik als het weer het toelaat ook nog wat foto's te kunnen maken.
Met 3 honden mee zou ik continu op moeten letten en amper tijd hebben om bij te kletsen met anderen en te genieten van de wandeling.
Laatst gewijzigd door LongFields op 20 dec 2014 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief

Ja, daar zeg je wel iets wat heel belangrijk is Suzanne, hoe is jullie band. Ik zou t dus wel doen, maar de band met mijn hond was al heel goed toen ik haar voor het eerst blootstelde aan een grote groep ;)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Machie schreef:Ja, daar zeg je wel iets wat heel belangrijk is Suzanne, hoe is jullie band. Ik zou t dus wel doen, maar de band met mijn hond was al heel goed toen ik haar voor het eerst blootstelde aan een grote groep ;)
Maar dat deed je ook niet op oudjaarsdag toch?
Ongeacht de band, oudjaarsdag zal al spannend genoeg zijn voor hem. Dat verloopt in ons kikkerlandje toch iets anders dan in Bosnië gok ik :wink: Ik zou hem die dag niet nog meer spanning aan willen doen. Lekker het gebruikelijke rondje lopen (aangelijnd en hem daarmee vertrouwen bieden. Zou ik doen he, uiteraard is het haar eigen keus.
_Jules_
Zeer actief

Wie weet volgend jaar;) en buiten de groep blijven is dan ok voor de baasjes maar dan kan je beter met een groepje met rustige honden wandelen die ook echt meer in de groep blijven.. Deel die nu meegaat en die ik een beetje ken maken wel aardig wat meters uit de groep :p
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Maeve schreef:
Machie schreef:Ja, daar zeg je wel iets wat heel belangrijk is Suzanne, hoe is jullie band. Ik zou t dus wel doen, maar de band met mijn hond was al heel goed toen ik haar voor het eerst blootstelde aan een grote groep ;)
Maar dat deed je ook niet op oudjaarsdag toch?
Ongeacht de band, oudjaarsdag zal al spannend genoeg zijn voor hem. Dat verloopt in ons kikkerlandje toch iets anders dan in Bosnië gok ik :wink: Ik zou hem die dag niet nog meer spanning aan willen doen. Lekker het gebruikelijke rondje lopen (aangelijnd en hem daarmee vertrouwen bieden. Zou ik doen he, uiteraard is het haar eigen keus.
Nope, op een gewone rustige doordeweekse dag.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wij hebben er in ieder geval zin in!
Ik kies er ook bewust voor om maar 1 (of misschien 2) honden mee te nemen.
Mijn honden zijn grote intacte reuen en ze zijn zelf heel makkelijk overal mee maar met een grote groep vreemde honden wil ik gewoon goed op kunnen letten.

@Frolic: als je eens wilt oefenen met een relaxte hond die geen aandacht schenkt aan andere honden en ook heel wat kan hebben wil ik best samen lopen zodat je kan oefenen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”